psdolt
22 November 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

psdolt psdolt psd

CU VALOARE DE PRECEDENT - Tribunalul Bucuresti si Curtea de Apel au decis ca ridicarea masinilor parcate neregulamentar este ilegala in sectoarele 4 si 6 ale Capitalei. Pe rolul TMB si al altor instante din tara exista numeroase dosare identice in care se va aplica practica unitara!

Scris de: L.J. | pdf | print

5 December 2013 13:36
Vizualizari: 10287

Decizie extrem de importanta pentru justitiabilii care s-au plans instantelor ca au fost amendati, iar masinile lor parcate neregulamentar ridicate de politisti si apoi, de politia comunitara, fapt ce a determinat imposibilitatea acevstora de a mai contesta in fata judecatorilor amenda!


Avocatul Gheorghe Piperea (foto) a obtinut o hotarare definitiva si irevocabila care stabileste ca ridicarea masinilor parcate in locuri nepermise, precum si taxarea proprietarilor acestora, la recuperare, sunt ilegale. Pe cale de consecinta, persoanele care au platit deja respectiva taxa sunt indreptatite sa solicite returnarea banilor. Hotararea a fost emisa de Curtea de Apel Bucuresti si statueaza nelegalitatea ridicarii masinilor parcate in locuri nepermise in sectoarele 4 si 6 ale Capitalei.

Potrivit avocatului Gheorghe Piperea - citat de Evz, cel care a obtinut respectiva decizie, devine ilegala si perceperea taxelor de returnare a masinii, iar persoanele care au platit deja aceasta taxa sunt indreptatite sa solicite returnarea sumelor. Instanta a stabilit ca Consiliile locale au modificat ilegal Codul Rutier, creand astfel un precedent pentru toate dosarele din tara avand acelasi obiect, dar si afacerile firmelor care se ocupau cu aceste ridicari de autovehicole. "Spre deosebire de chestiunea clauzelor abuzive, de exemplu, legea Contenciosului Administrativ reglementeaza in mod expres situatia in care un anumit act a fost declarat ilegal. In aceasta situatie, respectivele prevederi inceteaza automat sa-si mai faca efectul", a declarat avocatul Piperea.

Gheorghe Piperea a contestat in fata judecatorilor legalitatea unor hotarari de Consiliu Local, fapt care generalizeaza efectele deciziei. In urma unor modificari din hotararile de consiliu, nu mai era nevoie sa vina la fata locului reprezentantii Politiei rutiere sa asiste firma care ridica masinile parcate ilegal, ci doar un agent al Politiei Locale, astfel incat nu se mai emitea proces verbal de contraventie, ci o dispozitie de ridicare, asupra careia judecatoria nu mai avea posibilitatea de a se pronunta intrucat amenda nu mai putea fi contestata. In fata instantei Tribunalului Bucuresti si, recent, in fata Curtii de Apel Bucuresti, avocatul Piperea a sustinut ca un act normativ precum este Codul Rutier nu poate fi modificat decat prin lege sau prin ordonanta. Si a castigat.

La aceasta ora, pe rolul Tribunalului Bucuresti se afla zeci de dosare ce vizeaza ridicarile de masini din sectoarele 2 si 3 ale Capitalei, dar si in tara mai exista pe rol dosare similare, astfel ca in viitor justitiabilii asteapta aplicarea practicii unitare.

Comentarii

# hunter date 5 December 2013 13:55 +6

corect , o mare lovitura data firmelor \"de casa\"

# unul care i s- a luat masina date 5 December 2013 14:47 +8

Abia astept sa ma judec cu PM Sector 6, sa imi i- au banii inapoi. Traiasca maestrul Piperea !!!!!!!!!!!!!

# Alina Lazar date 9 December 2013 14:58 0

Buna, am si eu o intrebare...si mie mi-a fost ridicata masina? unde trebuie sa ajung sa depun factura si chitantele pt a primii banii inapoi? Mi-a fost ridicata in S 6

# Unul CARUIA nu i s-a luat masina date 5 December 2013 15:05 -7

In urma acestei decizii, s-a dat liber la parcat care pe unde apuca.Ai treaba la magazinul X-ulescu ? Parcheaza in fata usii de acces. Pe trotuar. In statia de autobuz. Oriunde, numai sa-ti fie tie bine. Unda verde nesimtitilor .

# Eco date 6 December 2013 00:59 +3

Ai mare dreptate, e Bucurestiul plin de parcari (chiar nu-mi dau seama ce a fost in capul celor din primarii, de au facut asa multe), iar soferii parcheaza total aiurea cum spui, pe trotoare, in statii de autobuz. Corect ar fi sa le ia masinile cu totul, nu-i asa?

# Unul care nu da ocazia sa i se ridice masina date 9 December 2013 15:22 +1

Pai ce, pana acum le ridicau masinile pe bucati ?? In rate ?? :P :)))))))) Nu am cunostinta despre asa ceva. Uite care-i treaba : in Bucuresti, suntem sute de mii de detinatori auto.Dar nu suntem sute de mii de nesimtiti.Pentru ca asa cum eu pot parca la o oarecare distanta de locul in care am treaba - ca sa nu restrictionez accesul pietonilor pe trotuar, al autobuzului in statie, etc -, asa poate proceda si altul.Este adevarat ca nu sunt locuri de parcare suficiente in Bucuresti, dar la fel de adevarat este ca si nesimtirea unora dintre participantii la trafic este uriasa. Iar burta mare de la nesimtire se trage.Daca intelegi ce scriu.

# Ovidiu date 5 December 2013 15:10 0

 Se respectă practica initară în România? De când?

# Un cetatean date 5 December 2013 16:00 0

Sunt din Iasi ,am parcat in fata blocului care avea semnul \"interzis Parcarea\",si in cca 10 min mi-a fost ridicata masina ,desi am aratat ca acolo locuiesc si ca nu exista nici un fel de parcare in apropiere,am fost amendata si ridicat masina.Am platit 500 lei.Eu pot sa-mi recuperez aceasta suma ?Daca da,atunci cum procedez?

# unul din lumea cea mare date 5 December 2013 16:50 +4

sa moara jepcarii!!!!!

# Dan date 5 December 2013 16:53 +6

Felicitari maestre! Iar porcii aia de la ILCOR SRL care sunt hingherii Sectorului 6 sa-si taie venele. Si ei si labele alea triste de la Polita Locala care le tin de 6 si care ii insotesc pe masinile lor.

# nuibai date 5 December 2013 17:14 +3

Cea mai greţoasă meserie, aceea a blocatorilor şi ridicătorilor de maşini. Aş vrea să nu mai existe în Romania. E de ajuns o amendă, cînd e corectă constatarea, dar e de ajuns şi un avertisment verbal, cînd situaţia locurilor de parcare este atît de nasoală.

# popa date 6 December 2013 00:43 +3

Luju,asa-i informatie juridica sau cancan? Ce era asa de greu sa informezi dosarul in care a castigat avocatul si macar numarul HCL Sector 4 sau 6 pentru  care a fost admisa exceptia de nelegalitate?

# adrian date 6 December 2013 11:30 +2

nu are o valoare semnificativa de fapt deoarece precedentul in sistemul nostru de drept nu este obligatoriu pentru judecatorii ce vor judeca alte dosare! este vorba despre exceptie de nelegalitate invocata intr-un proces, exceptie a carei admitere are ca effect ineficacitatea actului declarat nul in procesul in care a fost invocata exceptia si atat!

# ionica date 7 December 2013 12:21 0

CORECT !

# Carp III date 6 December 2013 12:04 +2

La Oradea s-a castigat un asemenea proces, definitiv si irevocabil, inca de aproape doi ani. Cu toate acestea, primarul Bolojan refuza punerea in aplicare a deciziei instantei, in mod unitar pe tot teritoriul municipiului, refuzand si modificarea hotararilor nelegale de consiliu local care au fost emise din 2008 incoace, chiar daca anterior, prin 2007, fostul primar a renuntat la ridicarea masinilor pe motivul aratat abia acum, de modificare fara drept a unor prevederi din Codul Rutier. 

# Tudor Ciobanu date 6 December 2013 15:59 0

Dosarul cauzei http://portal.just.ro/3/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=300000000321356&id_inst=3

# un nene date 7 December 2013 11:01 0

... si Sector 4: (http://portal.just.ro/3/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=300000000485915&id_inst=3), irevocabila pe 14.11.2013 - (http://portal.just.ro/2/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=300000000485915&id_inst=2)

# avocat date 7 December 2013 13:08 0

am si eu procese la sector 4 cu \"hingherii\" de masini.....hai sa invocam cu totii aceste precedente si sa uniformizam practica unitara in acest sens...............BRAVO COLEG PIPEREA!!!  JUDECATORII DIN BUCURESTI TREBUIE SA CUNOASCA ACESTE ASPECTE SI SA DEA CASTIG DE CAUZA TUTUROR!!

# precedent date 7 December 2013 15:03 0

Puteti sa indicati si dosarul care priveste admiterea exceptiei de nelegalitate a HCL 4/2010 - sector 6? Linkul indicat de dl. Ciobanu priveste HCL anterior, din 2009. Care-i solutia obtinuta de dl. Piperea la CAB pentru sectorul 6?

# c27ccn date 7 December 2013 16:51 0

mult succes tuturor in recuperarea banilor! ce ma fac ca mie imi ridica masina de pe locul meu de parcare din fata blocului? intr o zi,2 domnisoare, care se plimbau ele asa pe o alee la aer curat langa tomberoane, au constatat ca o masina \" se afla intr o stare improprie circulatiei pe drumurile publice\". asta au costatat d-lor uitandu se la ea ca e pe pana, si am primit somatie sa o ridic de pe domeniul public! eu ce contest ca nu am ce sau pe cine dau in judecata daca se va intampla sa vina sa o ridice? clar nu o iau de pe locul de parcare pecare l am platit. eventual ii fac pana

# hcl nelegal date 7 December 2013 22:43 0

Puteti sa indicati si dosarul care priveste admiterea exceptiei de nelegalitate a HCL 4/2010 - sector 6? Linkul indicat de dl. Ciobanu priveste HCL anterior, din 2009. Care-i solutia obtinuta de dl. Piperea la CAB pentru sectorul 6?

# Alberto Kurtyan date 9 December 2013 05:29 0

Te faci de ras Piperea cu asemenea \"procese\". Daca mai faci si un proces in care sa reusesti scaderea pretului la oua cu un ban (1ban) esti cel mai mare avocati in viata. Ce alte procese \"majore\" mai castigi?

# Alberto Kurtyan date 9 December 2013 05:33 0

Toti delincventii la legea circulatiei se bucura acum de \"marele castig\" al lui Piperea. Ha, ha, intr-adevar, e problema grava, de CEDO, nu altceva. Toti rapanosii isi iau autovehicule ieftine si murdare fara sa aiba loc de parcare si apoi tot ei urla ca nu pot parca chiar in fata scarii unde locuiesc. Lipsa parcarilor nu e motiv sa parchezi unde vrea muschiul tau.

# Florina date 12 December 2013 11:52 0

am sunat la dispeceratul politiei locale sector 6, unde mi s-a spus ca nu au cunostinta despre acesta decizie si e posibil sa fie o stire falsa a presei...trist

# ionita florin date 20 February 2014 20:04 0

Este un fel de teoria haosului in bucuresti,in unele sectoare se ridica in altele nu.Un proces cu acesti hingheri dureaza 2ani,costa in jur de 1250RON,poate ca se merita sau nu!Si cind sotia primarului s safa firmei care a avut beneficiu de 10.000.000 euro,din bani celor care tac,si cind sint angajati numai colorati,un singur aspect este cert SUNTEM UN POPOR DE...rahat.,o justitie la fel,alesi ce sa mai spunem,(BINE-AR FI SA GINDESC GRESIT). Si la ora actuala se ridica masini, deci afacerea merge,,,,,,

# Sorin Radu date 27 October 2014 13:14 0

Am rugamintea sa-mi furnizati mai multe date privind reusita dvs, in ce priveste ridicarea ilegala a masinilor parcate neregulamentar(nr. inregistrare, data etc.) . Pe site-ul Primariei apare ca actiunile lor sun facute in baza HCLS 6 NR. 4/28.01.2010.

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 21.11.2024 – ICCJ a lamurit cum ramane cu Sosoaca (Document)

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva