28 December 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

EXCLUSIV – Curtea de Conturi avertizeaza ca sistemul informational al instantelor ECRIS poate fenta repartizarea aleatorie a dosarelor: “Sistemul permite unui justitiabil sa investeasca instanta cu mai multe dosare, avand acelasi obiect... conducand la existenta unor riscuri in activitatea jurisdictionala, in sensul ca apare posibilitatea dirijarii" (Raportul)

Scris de: George TARATA | pdf | print

31 January 2013 16:37
Vizualizari: 9325

 

Cateva din problemele adevarate cu care se confrunta zi de zi justitiabilii din Romania, dar care nu au fost cuprinse in ultimele Rapoarte MCV, sunt evidentiate de Curtea de Conturi. Unul dintre capitolele ultimului raport al Curtii de Conturi a Romaniei, raport care urmeaza sa fie dat in curand publicitatii si care priveste anul 2011, se refera la performanta “Sistemului Informational (IT) al instantelor de judecata: Judecatorii, Tribunale, Curti de Apel si Inalta Curte de Casatie si Justitie”, cel care asigura, printre altele si repartizarea aleatorie a dosarelor, pentru evitarea dirijarii anumitor dosare. Cu alte cuvinte, este vorba despre sistemul informational al instantelor – ECRIS, pentru care statul roman a cheltuit milioane de euro pentru ca justitiabilii sa poata afla date despre toate procesele in curs, prin intermediul internetului, fara a se mai deplasa la instante si a le aglomera. Raportul Curtii de Conturi se refera la anul 2011, dar semnaleaza probleme foarte grave, in special cele privind slabiciunile sistemului in cazul repartizarii aleatorii a dosarelor, sistem despre care se afirma ca “permite unui justitiabil sa investeasca instanta cu mai multe dosare, avand acelasi obiect, consecintele acestui mod de lucru conducand la existenta unor riscuri in activitatea jurisdictionala, in sensul ca apare posibilitatea „dirijarii" doar a unuia dintre multiplele dosare cu care a fost investita instanta in aceeasi speta, urmata de renuntarea la celelalte, cu ocazia primului termen. Prin aceste dosare, „construite" artificial, se denatureaza statistica oficiala a dosarelor, pe total, pe tipuri de cauze si pe judecator etc.”


Cititi in continuare pe larg constatarile inspectorilor Curtii de Conturi:

Curtea de Conturi: “economicitatea cheltuielilor, necesitate de informarea justitiabililor si cresterea gradului de transparenta a actului de justitie, prin intermediul suportului electronic, reprezinta deziderate ce nu au fost atinse”

Printre altele Curtea de Conturi a stabilit ca “economicitatea cheltuielilor, necesitate de informarea justitiabililor si cresterea gradului de transparenta a actului de justitie, prin intermediul suportului electronic, reprezinta deziderate ce nu au fost atinse, accesul public la o parte a informatiilor continute in dosare efectuandu-se, in continuare, prin efectuarea de cheltuieli legate de deplasarea la arhivele instantelor, fara a contribui la reducerea birocratiei si factorilor de stres”.

De asemenea, Curtea de Conturi a Romaniei a mai ajuns la concluzia ca: “din punct de vedere al functionarii sistemului informatic, s-a constatat absenta unor proceduri de avertizare, care sa vina in sprijinul utilizatorilor interni, din cadrul instantelor, pentru a evita unele carente pe care le prezinta mecanismul de inregistrare a dosarelor, atribuirea electronica a numarului unic de dosar si repartizarea aleatorie a primului termen”.

Curtea de Conturi a avertizat asupra pericolului dirijarii dosarelor

In aceste conditii, spre exemplu, sistemul “permite unui justitiabil sa investeasca instanta cu mai multe dosare, avand acelasi obiect, consecintele acestui mod de lucru conducand la existenta unor riscuri in activitatea jurisdictionala, in sensul ca apare posibilitatea „dirijarii" doar a unuia dintre multiplele dosare cu care a fost investita instanta in aceeasi speta, urmata de renuntarea la celelalte, cu ocazia primului termen. Prin aceste dosare, „construite" artificial, se denatureaza statistica oficiala a dosarelor, pe total, pe tipuri de cauze si pe judecator etc.”.

In acelasi raport se arata ca “lipsa unei proceduri a sistemului ECRIS, de blocare a investirii aceleasi instante cu aceeasi cauza si de transmitere automata a solutiei la instanta initiala ingreuneaza rezolvarea unor situatii in care acelasi justitiabil sesizeaza ICCJ cu aceeasi speta de mai multe ori, uneori existand chiar in acelasi dosar doua solutii diferite”.

Prezentam in continuare cateva dintre problemele constatate de Curtea de Conturi, auditul integral privind sistemul informational fiind atasat la finalul articolului:

3.4. Auditul performantei privind Sistemul Informational (IT) al instantelor de judecata: judecatorii, tribunale, curti de apel si inalta Curte de Casatie si Justitie

Curtea de Conturi a realizat la Ministerul Justitiei si Inalta Curte de Casatie si Justitie doua misiuni de audit al performantei privind „Sistemul Informational (IT) al instantelor de judecata: Judecatorii, Tribunale, Curti de Apel si Inalta Curte de Casatie si Justitie”.

Scurta prezentare Ministerul Justitiei (MJ) este organul de specialitate al administratiei publice centrale care contribuie la buna functionare a sistemului judiciar si la asigurarea conditiilor infaptuirii justitiei ca serviciu public, apararea ordinii de drept si a drepturilor si libertatilor cetatenesti. Pentru realizarea obiectivelor din domeniul sau de activitate, Ministerul Justitiei indeplineste urmatoarele functii: de strategie, de reglementare si sinteza, de reprezentare, de autoritate de stat, de administrare. In domeniul informatizarii pot fi amintite:

- elaborarea Strategiei de informatizare a sistemului judiciar, masuri pentru actualizarea periodica si implementarea acesteia;

- implementarea programelor guvernamentale de informatizare in unitatile sistemului judiciar;

- coordonarea, indrumarea si verificarea din punct de vedere tehnic, metodologic si profesional a activitatii informatice a instantelor si unitatilor subordonate;

- emiterea normelor tehnice obligatorii pentru instantele judecatoresti si institutiile subordonate ministerului.

Potrivit Regulamentului privind Organizarea si Functionarea Administrativa a Inaltei Curti de Casatie si Justitie (ICCJ), domeniul informatizarii este gestionat la nivelul Serviciului informatica juridica. Inca de la prima strategie de informatizare a sistemului judiciar (HG nr. 543/2005) s-au prevazut obiective privind eficientizarea procedurilor judiciare, cresterea gradului de transparenta, securizarea informatiilor cu caracter personal, eliminarea coruptiei, gestionarea eficienta a resurselor umane, financiare, materiale si au fost vizate, printre altele, aspecte legate de:

- cresterea calitatii actului de justitie si scurtarea timpului de rezolvare a cauzelor aflate pe rolul instantelor;

- eliminarea treptata a gestionarii datelor in format hartie prin utilizarea formei electronice a dosarelor si a celorlalte documente specifice;

- cresterea gradului de pregatire in domeniul informatic al magistratilor si personalului auxiliar, in scopul utilizarii eficiente a noilor tehnologii;

- servicii electronice pentru cetateni, avocati si alti specialisti implicati in actul de justitie;

- deschiderea catre alte sisteme informatice pentru a prelua si a transmite informatii de la/catre acestea;

- eliminarea posibilitatilor de interventie neautorizata asupra datelor din dosare etc.

Obiectivul general Evaluarea componentelor sistemului informatic al instantelor de judecata – ECRIS, a instrumentelor, tehnologiilor informatice si infrastructurii existente, a incadrarii in obiectivele stabilite de Strategia de informatizare.

Constatari:

- lipsa de eficacitate si economicitate a sumelor platite catre „Compaq”, pentru cele 5.506 licente LLDS, necesare constituirii unei baze de date legislative, in cadrul programului PHARE RO9705-02, in conditiile in care, in prezent, instantele de judecata utilizeaza produsele existente pe piata, renuntand aproape in totalitate la aceasta componenta; desi functionala, baza de date creata nu este actualizata dupa data de 30.04.2007, data la care s-a finalizat contractul incheiat cu SC „Indaco Systems” SRL;

- cu privire la aceste modalitati de informare, cat si cheltuielile aferente, auditorii opineaza urmatoarele:

- cheltuielile pentru materiale si prestari de servicii, in speta cheltuielile legate de consumul de hartie, servicii postale si materiale consumabile, nu s-au redus urmare informatizarii sistemului judiciar intrucat, potrivit legislatiei in vigoare, evidenta dosarului in format hartie este obligatorie si, in fapt, volumul de activitate, pentru personalul implicat in gestionarea dosarelor (grefieri si magistrati), a crescut, acestia gestionand atat informatii pe format hartie, cat si in format electronic;

- informatiile care pot fi obtinute prin cele doua modalitati electronice au continut diferit, in sensul ca, o parte din informatiile livrate de „Infochiosc” nu se regasesc si pe portalul instantelor de judecata/site-ul ICCJ (de ex.: circuitul intern al dosarelor si documentele atasate, numele magistratilor si grefierilor, din cadrul completului de judecata, dosare componente) si invers, informatii existente pe portal nu se regasesc pe „Infochiosc” (de ex.: cai de atac), in vederea eficientizarii cheltuielilor generate de achizitia celor doua sisteme, apare necesitatea unificarii acestor categorii de informatii, care pot fi accesate atat prin intermediul terminalelor „Infochiosc”, din cadrul instantelor de judecata, inclusiv ICCJ, cat si de pe portalul instantelor de judecata/site-ul ICCJ;

- modalitatile de obtinere a informatiilor electronice („Infochiosc” si portal/site-ul iCCJ), contin doar o mica parte din informatiile existente la dosar, situatie in care, o buna informare presupune apelarea, in continuare, la forma clasica de informare – arhiva; in acest context, economicitatea cheltuielilor, necesitate de informarea justitiabililor si cresterea gradului de transparenta a actului de justitie, prin intermediul suportului electronic, reprezinta deziderate ce nu au fost atinse, accesul public la o parte a informatiilor continute in dosare efectuandu-se, in continuare, prin efectuarea de cheltuieli legate de deplasarea la arhivele instantelor, fara a contribui la reducerea birocratiei si factorilor de stres.

- pornind de la constatarile anterioare, din care rezulta un consum mare de resurse materiale si umane pentru gestionarea dosarului in format hartie, se constata ca, prin dezvoltarea viitoare a softului aferent managementului dosarelor, se poate trece treptat spre implementarea si utilizarea unui mecanism care sa permita justitiabililor sesizarea ICCJ si a instantelor de judecata, prin investirea acestora cu ajutorul dosarului in format electronic. Prin mecanisme de autentificare si certificare de tip semnatura electronica (mecanism legal in functiune), se realizeaza modalitatea ce permite recunoasterea reciproca atat de instanta, cat si de justitiabili;

- din punct de vedere al functionarii sistemului informatic, s-a constatat absenta unor proceduri de avertizare, care sa vina in sprijinul utilizatorilor interni, din cadrul instantelor, pentru a evita unele carente pe care le prezinta mecanismul de inregistrare a dosarelor, atribuirea electronica a numarului unic de dosar si repartizarea aleatorie a primului termen, astfel:

- permite unui justitiabil sa investeasca instanta cu mai multe dosare, avand acelasi obiect, consecintele acestui mod de lucru conducand la existenta unor riscuri in activitatea jurisdictionala, in sensul ca apare posibilitatea „dirijarii" doar a unuia dintre multiplele dosare cu care a fost investita instanta in aceeasi speta, urmata de renuntarea la celelalte, cu ocazia primului termen. Prin aceste dosare, „construite" artificial, se denatureaza statistica oficiala a dosarelor, pe total, pe tipuri de cauze si pe judecator etc.;

- permite acordarea primului termen de judecata, diferit semnificativ pentru acelasi gen de speta.

- la ICCJ, dupa constituirea Sectiei a II-a civila (S2C), dosarele repartizate in cadrul acesteia, comparativ cu dosare continand spete identice, repartizate la Sectia I-a civila (S1C), au primit un prim termen mult mai lung, aspect care se concretizeaza si printr-un deficit de imagine la adresa ICCJ si care poate naste suspiciuni privind acest aspect;

- unele informatii, deosebit de importante pentru procesul de judecata, cum ar fi partile, nu se regasesc pe portalul instantelor, cu toate ca sistemul informatic permite inregistrarea acestora, cu ocazia investirii instantei. O situatie privind asemenea cazuri arata ca, in ultimii ani, la nivelul instantelor de judecata, numarul dosarelor fara parti a cunoscut valori semnificative: 15.896 din totalul de 5.006.890 (0,32 %) dosare in anul 2009, 12.806, din totalul de 5.767.129 (0,22 %) dosare, in anul 2010, respectiv 7.410, din totalul de 6.950.912 (0,11 %) dosare, in anul 2011. La nivelul instantelor, au fost identificate valori superioare acestor cifre: 2.796 dosare fara parti, din totalul de 278.610 (1%) dosare, existente pe rolul Tribunalului Bucuresti, in anul 2010 sau 1.438 dosare, din totalul de 98.463 (1,46%) dosare, existente la Tribunalul Suceava, in anul 2011;

De remarcat faptul ca asemenea informatii exista in bazele de date ale sistemului ECRIS, la nivelul instantelor, inclusiv pe „Infochiosc”, dar nu se preiau la replicarea informatiilor pe portal, si nici nu se analizeaza si remediaza ulterior, astfel ca, atunci cand se face selectia, dupa criteriul „parte", informatia este denaturata, deoarece numarul de dosare apare ca fiind mai mic, iar daca persoana respectiva este parte intr-un singur dosar, apare ca nu figureaza cu nici un proces;

- lipsa unei proceduri a sistemului ECRIS, de blocare a investirii aceleasi instante cu aceeasi cauza si de transmitere automata a solutiei la instanta initiala ingreuneaza rezolvarea unor situatii in care acelasi justitiabil sesizeaza ICCJ cu aceeasi speta de mai multe ori, uneori existand chiar in acelasi dosar doua solutii diferite. Nu exista implementat un mecanism care sa sesizeze si sa atentioneze, cu privire la investirea Instantei Supreme cu cauze imposibile (de ex.: recurs la hotarari privind stramutarea) sau, in cazul unor procesomani, care incarca nejustificat volumul de munca al magistratilor. In acest context este utila gasirea unor solutii tehnice, oferite de aplicatia informatica, care sa contribuie la diminuarea acestor practici si, implicit, a cheltuielilor suplimentare pe care le implica;

- circuitul dosarelor, a caror parcurs include, in afara instantelor de judecata, si ICCJ, nu poate fi urmarit in intregime deoarece datele existente pe site-ul Curtii Supreme nu sunt replicate pe portalul instantelor de judecata. Solutia actuala poate fi imbunatatita prin unificarea celor doua sisteme informatice (al instantelor si al ICCJ), inclusiv replicarea pe un portal comun (unificat) al instantelor de judecata, avand aceeasi interfata grafica. In felul acesta pot fi eliminate costuri suplimentare si unele inadvertente, pe care actualul sistem nu le pune in evidenta, legate de transmiterea dosarului electronic, pentru stramutare sau pentru conflict de interese, de la instantele judecatoresti la ICCJ si a transmiterii, in sens invers, prin modalitati electronice, a solutiei date de ICCJ la instantele de fond, unde sunt inregistrate dosarele care fac obiectul stramutarii;

- neaccesarea, de catre magistrati, a unor informatii din bazele de date ale sistemelor informatice, existente in alte institutii, in baza prevederilor art. 86/2 din Codul de procedura civila, nu a contribuit la reducerea termenelor, usurarea muncii magistratilor etc.; operationalizarea schimbului de date presupune si adaptarea sistemului informatic al MJ si ICCJ, in sensul ca, in cererea de sesizare a instantei sa fie inserate inclusiv codul numeric personal (CNP) sau codul unic de identificare/identificare fiscala (CUI/CIF); prin crearea de legaturi (link-uri) intre bazele de date, pot fi evitate situatii posibile, precum sesizarea instantei de catre o persoana juridica dizolvata, citarea la adrese gresite sau inexistente, iar prin asigurarea accesarii directe, se evita costurile suplimentare legate de solicitarea de informatii (fiscale, cadastrale, sociale) de la detinatori. Practic, prin utilizarea actualului sistem informatic si interconectarea acestuia cu alte sisteme informatice, de la alte institutii, se creeaza cadrul asistarii magistratului prin mecanismele informatice. Abia in anul 2012 ICCJ a semnat un protocol cu Directia pentru Evidenta Persoanelor si Administrarea Bazelor de Date, cat si cu Serviciul de Telecomunicatii Speciale, prin operationalizarea acestuia putandu-se evita situatii de genul celei constatate la Sectia penala unde, desi exista doi grefieri, desemnati pentru consultarea bazelor de date de la evidenta populatiei, in cazul unui dosar se solicitau date de stare civila (CNP), de la o judecatorie, in mod clasic, prin adresa scrisa, chiar si dupa semnarea protocolului, cu implicatiile conexe legate de cheltuieli postale si consum de timp.

- alte inadvertente constatate la ICCJ in cadrul testelor de detaliu efectuate:

- in cazul unui dosar identificat s-a constatat ca, atat pe site, cat si in sistemul ECRIS, solutia prevede ca se „admite cererea”, iar solutia pe scurt (detalii) ca „respinge cererea”, creand astfel confuzie pentru justitiabili;

- baza de date de productie a sistemului ECRIS, replicata pe site, contine inca exemple cu date de test. De mentionat ca, pe parcursul misiunii de audit, o parte din aceste anomalii au fost corectate;

- cautarea unei parti in dosar este dependenta de diacritice si, mai mult, rezultatul cautarii pe site, atunci cand acesta functioneaza, are rezultate imprevizibile. Exista totodata riscul, pentru cei care nu sunt familiarizati cu aceste aspecte, ca atunci cand se face o cautare a unei parti, avand un nume care contine diacritice, rezultatul cautarii sa fie nul, adica persoana respectiva nu ar fi parte in nici un dosar. in ceea ce priveste site-ul www.scj.ro se constata o instabilitate sporita a sistemului, legata atat de cautari dupa diverse criterii, cat si de accesarea in sine a paginii web a Instantei Supreme. In acest fel eficienta sistemului ECRIS este diminuata substantial toate acestea avand si un pronuntat impact negativ receptionat la nivelul justitiabililor – utilizatori externi ai site-ului ICCJ;

- din aceeasi categorie, dar avand legatura directa cu modul in care se introduc datele in sistem, inclusiv cu calitatea datelor continute in bazele de date ale sistemului, mentionam cazul unor persoane care se regasesc sub diverse prenume, apropiate de cel real, dar cu diferente minore (o litera), functie de erorile de introducere. Astfel de situatii pot fi evitate doar prin acordarea unei atentii sporite la introducerea datelor, mecanismul de corectare a datelor deja existente fiind unul dificil, mai ales in absenta evidentierii, in zona de identificare a partilor, a codului numeric personal pentru persoanele fizice si a codului unic de identificare, pentru persoanele juridice, informatie care poate ajuta, prin interconectarea cu bazele de date de la Directia pentru Evidenta Persoanelor si Administrarea Bazelor de Date (DEPABD) sau cele de la Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC), la corectare rapida a acestor anomalii;

- din analiza contractelor care au concurat la realizarea acestui sistem s-a constatat ca nu sunt prevazute date si indicatori care sa masoare performanta sistemului referitoare, spre exemplu, la reducerea de personal, reducerea de cheltuieli materiale, reducerea timpului de solutionare a unui dosar, reducerea timpilor de acces, gradul de utilizare (numar de accesari in unitatea de timp), astfel incat echipa de audit nu a putut verifica astfel de date;

- dotarea tehnica, atat din punct de vedere hardware, software si al infrastructurii de comunicatii, corespunde functiei si obiectivelor sistemului judiciar, dar exista inca echipamente, uzate fizic si moral, din categoria statiilor de lucru si a imprimantelor achizitionate, in cadrul primelor programe PHARE sau din surse proprii;

- schimbarile legislative frecvente, unele cu impact major asupra structurii sistemului informatic ECRIS, au condus la dese adaptari si modificari in structura acestuia. Componentele sistemului au devenit mai laborioase, uneori insuficient testate, avand repercusiuni nedorite asupra calitatii si operativitatii instruirii utilizatorilor si asupra activitatii curente, in general.

Mentionam ca, pe parcursul misiunii de audit al performantei, s-au luat masuri pentru remedierea unor anomalii din cele prezentate anterior. A fost eliminata o buna parte din datele de test existente in baza de date de productie a ICCJ si, prin schimbarea server-ului care deserveste site-ul www.scj.ro, s-au imbunatatit timpii de acces la informatii.

CONCLUZII

Concluzia generala este ca sistemul informatic al instantelor de judecata ECRIS este functional si perfectibil, modulele acestuia acopera partea preponderenta a activitatii instantelor de judecata, rezolva intr-o buna masura sarcinile specifice, se afla in exploatare si in acelasi timp in dezvoltare, dar inexistenta unui sistem complex de indicatori cantitativi si calitativi nu a permis evaluarea procentuala a gradului de implementare si utilizare a acestuia si nici a performantei lui efective.

Au fost evidentiate o serie de disfunctionalitati legate de modul de functionare a sistemului informatic evaluat, reiesind ca acesta nu beneficiaza de suficiente proceduri pentru validarea si corelarea datelor si nici de mecanisme de alertare si suport pentru personalul utilizator si factorii de decizie”.

*Cititi aici integral constatarile Curtii de Conturi cu privire la sistemul ECRIS

Comentarii

# veta date 31 January 2013 16:55 0

domnii de curtea de conturi nu stiu pic de drept. in cazul in care o persoana ar introduce mai multe actiuni cu acelasi obiect, reclamantul ar invoca exceptia in instanta ca mai sunt dosare pe rol cu acelasi obiect. nu cred ca reclamantului ii convine sa aiba mai multe litigii. ar zbiera ca din gura de sarpe. bineinteles ca exista trucaje, prin mediere se pot face anumite trucuri. stiti cum profesionistilor? in loc sa degreveze instanta, mediatorul inventeaza un conflict, si la primul termen se prezinta cu acordul de mediere. partile ok,mediatorul parale si instanta...inca un dosar!! altadata cind faceti legi intrebati un profesionist nu ca tanti alina gorghiu?chiar apropo cind profeseaza avocatura daca toata ziua sta la tv si se lauda cu vasta experienta? la unii ziua are 50 de ore ca altfel nu-mi explic.

# Parpanghel date 31 January 2013 17:01 +2

e adevarat ce spune Curtea de Conturi. Smecherii introduc mai multe actiuni identice, pana unul din dosare pica la instanta dorita. Apoi retrag restul actiunilor si isi ating scopul cu dosarul trimis unde trebuie

# marilyn date 31 January 2013 17:28 +5

s-a rezolvat asta deja, a se citi ROI art.96 ind.2 parca sau ceva prin zona

# veta date 31 January 2013 17:32 -2

inseamna ca sunt dosare in care litigiile sunt artificial create. e cumva vorba de partaje judiciare? cam astea ar putea fi, se evita taxele mari de la notar, se duc baietii la avocat sau la mediator si o rezolva, fie prin tranzactie fie prin acord de mediere. in orice caz eu am invatat la gradinita ca tranzactia, achiesarea, sunt acte de dispozitii ale partilor confor c.p.civila. acum unele genii ale dreptului spun de prin 2006 ca medierea e ceva nemaipomenit . numai prostii am invatat de la profesorii birsan, boroi si altii. aia nu au prevazut inovatiile leslative geniale din ziua de azi. p

# geocranta date 31 January 2013 21:02 -1

nu stiu de ce vrei sa gasesti spete doar in zona cunoscuta. Gandeste-te si la litigii de munca ce ocupa o gramada de timp. Judecatorii se complac in a da termene cu nemiluita, astfel ca un amarat pentru un spor sau o sanctiune se judeca cate doi ani de zile de si uita pentru ce a inceput procesul. Normal ca un justitiabil se intereseaza ce complet solutioneaza cu adevarat cu celeritate si este direct interesat ca dosarul sa ajunga la acel complet. Si asa se ajunge ca depune cate doua trei dosare in zile diferite iar faimosul sistem, aleatoriu nimic de zis, face repartizarea. Ayi ajunge la ompletul 1, maine la 2 si uite ca a ajuns si la completul 4 cel dorit de justitiabil. La termenele fixate pentru primele doua cereri se prezinta sau depune un inscris ca isi retrage cererea si ramane sa se judece in compeltul ultim cel dorit. E voila demonstatia e valabila si mai ales REALA.

# grefier date 1 February 2013 11:43 0

Nu mai merge...s-a schimbat legea medierii

# Raneti Tudor date 1 February 2013 03:39 0

Asta fac eu in dosarul 31155/3/2011 la Tribunalul Bucuresti, fiindca magistratii mafioti refuza sa conexeze dosarele ca sa creeze haos si sa ma priveze de drepturi, ajungandu-se la 8 termene de procedura! Le ia 3 termene sa aprecieze ridicarea exceptiei de conexitate cand am dovedit-o! De aceasta sunt grevate instantele, fiindca sunt mafioti, incompetenti si corupti, nu fiindca sunt multe dosare!

# Gogu date 2 February 2013 14:33 +3

Să v-o spun pe-a dreaptă: orice ar fi repartizarea poate fi influența de cel care repartizează. Sunt mai multe metode. Una ar fi cea în care se alege un termen de repartizare în care intră doar un complet de judecată (ex: dosarul se înregistrează vineri și se dă un termen de repartizare de 1-3 zile, evident dosarul va fi repartizat completului de luni). Altă metodă este cea în care se cunoaște complexitatea dosarelor nou intrate pe fiecare complet dintre cele care intră în plaja termenului de repartizare, astfel dosarul se va repartiza completului care are cea mai mică complexitate pe dosare nou intrate. Fiecare complet de judecată are o anumită complexitate pe dosare nou intrate stabilită prin hotărare a colegiului de conducere, iar dacă este atins acel prag pe completul respectiv nu se va mai repartiza nimic, astfel că se poate crea aparența repartizării aleatorii între acest complet și un alt complet care nu este blocat. 

# Gogu continuare date 2 February 2013 14:42 +3

Altă metodă este cea în care se înregistrează dosarele fără să se introducă părțile, iar ulterior repartizării se vor introduce și părțile. Altă metodă este cea în care înregistrezi un dosar cu o complexitate mică, pe langă cel pe care vrei să-l repartizezi, iar înainte de repartizare îi mărești artificial complexiatea adăugand multe volume, după care le ștergi. Sunt mult mai multe metode, aș putea să scriu o carte despre aceste metode de repartizare. În concluzie vă spun că repartizarea nu este aleatorie, iar CSM-ul știe despre acest lucru. 

# Q date 31 January 2013 21:44 0

EXCELENTA TEMA ABORDATA !!!!!. De 2 ani ma confrunt in instanta cu problema aceasta , adica dosarele sunt urmarite , cad la anumite complete si cad ca mustele procesele unul dupa altul. Umbland atata timp , am reusit sa descifrez si cum se pandesc unii pe altii judecatorii ( adica sunt pe gasti ) , si vaneaza dosare cu miza mare . Adica o grupare statea linistita sa aterizeze dosarul , si altcineva ia ras prada pentru ca statea la panda dupa ce aflasera despre cauza de la sotul unei judecatoare la care se platise o consultanta ca avocat .

# ministrul justitiei date 31 January 2013 22:02 -2

bat campii cu gratie si curtea de conturi si toti cei care au comentat anterior! potrivit r.o.f. al instantelor anterior primului termen de judecata grefierul verifica daca intre parti mai sunt alte dosare si sesizeaza judecatorului acest fapt. astfel, toate dosarele cu aceleasi obiect si parti se inainteaza primului complet investit care le va conexa. puneti mana pe carte juristilor!

# marilyn date 31 January 2013 23:04 -1

eu n-am batut campii, desi am comentat anterior. astept scuze

# dosarele depuse la acea instanta date 1 February 2013 14:54 +1

Dar daca sunt depuse la instante diferite? Se poate introduce cererea in aceeasi zi si la instanta de la domiciliul paratului, si la cea de la locul incheierii sau executarii contractului... sunt deopotriva competente, iar alegerea instantei apartine reclamantului. Ideea verificarii de catre grefier este de-a dreptul tampita. Era treaba celor care au luat milioane de euro pentru Ecris IV si verificarea se facea la nivel de sistem.

# situatia este una obisnuita date 1 February 2013 15:10 +1

Nea Gica de la Dalga cumpara un aragaz de la o firma de la oras cu plata la termen. Dalga tine de judecatoria X, iar orasul de judecatoria Y. Care este prima instanta investita daca cererile au fost introduse in aceeasi zi? Daca sistemul permitea verificarea in timp real, la momentul introducerii celei de a doua cereri o "vedea" pe prima. Grefierul verifica doar cererile introduse la instanta lui si oricum nu mi se pare normal sa-i pui in carca o munca in plus ca sa nu-i deranjezi pe cei care au facut programul. Ca sa nu mai spun ca fiecare instanta are o gramada de informaticieni platiti cu salarii de judecatori.

# hihi date 31 January 2013 22:13 0

da' ce, ai impresia ca ar fi prea multi juristi pe aici? iti spun io, ii numeri pe degetele de la o mana ciunga... chestia cu verificarea se face de multisor, inainte de primul termen, da' cui sa-i spui?...

# CG date 31 January 2013 23:17 +3

DEZASTRU IN JUSTITIE ! Sunt aproape 2000 de judecatori corupti ! SE CUNOSC CU NUME SI PRENUME !SUNT CEI CARE AU VOTAT CA TURMA “”fara nici un motiv “” revocarea unor judecatori de la CSSM…la comanada “zanei maffiotilor –blonda lui Voronnin” FAC apel si la LU'JU si late forumuri ....sa-mi spuna si mie CE-AU FACUT ACEI JUDECATORI ,SA FIE CATALOGATI CA TRADATORI ,GUNOAIE, RUSINEA ...? Poate unii vor sustine …ca a fost vot deschis …ca ei gandeau altfel…dar au fost fortati de sefi …dar atunci ori sunt pprroosti ori sunt influientabili ,,,,si NU MERITA SA FIE JUDECATORI ! PASTRATI LISTELE ,…SA-I TINEM MINTE SI SA-I URMARIM…SA VEDEM CE PROCESE VOR JUDECA SI CE SENTINTE VOR DA !!! Aceasta banada care a pus mana pe tara …va cadea mai repede decat credeti…aceste jiiggodii NU TREBUIE SA MAI AIBA NICIODATA UN ROL IMPORTANT IN JUSTITIE ! DATI-I AFARA !

# Raneti Tudor date 1 February 2013 03:42 0

nu ma plati taxe mafiotilor... http://www.antena3.ro/forum/sinteza-zilei-f12/cum-statul-mafiot-va-mananca-peste-jumate-din-viata-t23264.html

# unu din domeniu date 1 February 2013 11:51 -2

Exista ceva timp de cand nu se mai pot introduce actiuni multiple. Exista mai multe filtre> grefier repartizare aleatorie (art. 95 pct. 1 ind. 1 ROI), greier de sedinta/presedinte complet (art. 103 pct. 1 ind 1  ROI coroborat cu art. 96 ind. 2 ROI), partea parata 129 pct. 1 C pr civ.

# geocranta date 1 February 2013 19:54 +3

asta sa o crezi matale, cat ai fi din sistem si ai aplica toate prevederile ROI, eu sunt Stan Patitul. Am depus trei zile la rand acelasi dosar cu aceeasi cerere de anulare a unei amenzi de circulatie in luna septembrie anul de gratie 2012. De ce vi se pare curios ca mi-au fost inregistrate toate dosarele la judecatorie si am primit numar si termen pentru fiecare din ele. Acasa am vizualizat pe portalul instantei la termenele stabilite care este completul la care a fost repartizat. Am ales completul stabilit aleator pentru dosarul depus in a doua zi. Am facut o cerere pentru al treilea dosar si am mentionat ca il retrag si la primul termen de judecata pentru cel depus in prima zi am depus un inscris in instanta ca renunt la contestatie. Nu m-a atentionat nimeni ca am mai depus acelasi gen de cereri, sau ca mi se vor comasa toate dosarele in unul singur. NICI UNUL din toate filtrele enumerate nu a functionat. Sa fim sanatosi ca baietii care au livrat ECRIS pe piata sunt bogati

# Pit date 17 March 2013 17:45 0

Ar trebui luat la rand si sistemul BPI (Buletinul Proc. insolventei) unde este un HAOS de nedescris pe bani PUBLICI foarte multi... Acolo sa vedeti sifonare de BANI publici si mani******ri neconforme (ilicite) de date informatice. Ca sa stearga dovezile neregulilor (trasabilitatea informatica)  MJ a dispus ONRC sa simuleze migrarea pe un nou portal BPI la sfarsitul lui 2011...

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 22.12.2024 – S-a aflat noul ministru al Justitiei

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva