psdolt
25 November 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

psdolt psdolt psd

Parchetul Curtii de Apel Iasi l-a trimis in judecata pe avocatul suspendat Eduard Florin Hartingher din Baroul Iasi, pentru inselaciune. Hartingher este acuzat ca pacalea clientii, carora le cerea bani si bautura fara sa le acorde vreo asistenta juridica (Rechizitoriul)

Scris de: Ramona LICA | pdf | print

8 August 2012 15:03
Vizualizari: 7984

 

Procurorii Parchetului Curtii de Apel Iasi au trimis in judecata un avocat al Baroului Iasi, Eduard Florin Hartingher care, desi avea suspendat dreptul de a-si exercita profesia, a continuat sa se dea drept avocat, inducand in eroare clientii carora le-a cerut sume de bani fara a indeplini pentru acestia nicio activitate de asistenta juridica sau de reprezentare. Eduard Florin Hartingher a fost trimis in judecata pentru savarsirea infractiunii de inselaciune prin rechizitoriul din 7 august 2012 confirmat de procuror general al Parchetului Curtii de Apel Iasi, Iulian Ispir (foto).


Eduard Florin Hartingher se imbraca in roba si oferea clientilor carti de vizita pentru a parea cat mai credibil

In actul de sesizare a instantei se arata ca Eduard Florin Hartingher isi alegea victimele din randul unor persoane in varsta, din mediul rural, cu experienta redusa in ceea ce priveste procedurile judiciare, „cu posibilitati materiale reduse, care au reusit cu dificultate sa adune sumele de bani necesare pentru angajarea unui avocat, din pensie sau din imprumuturi de la alte persoane.” Pentru a parea cat mai credibil, Eduard Florin Hartingher se imbraca in roba de avocat si le oferea „o carte de vizita cu numele sau si cu mentiunile „Uniunea Nationala a Barourilor din Romania”, „cabinet de avocatura” si „avocat” iar in alte situatii, la insistente incheia contracte de asistenta juridica si elibera chitante fiscale. Dupa ce intra in posesia sumelor cerute, Hartigher nu indeplinea nici una dintre activitatile convenite cu partile vatamate, iar pentru a evita contactul cu acestea folosea diverse trucuri, cum ar fi: „Nu raspundea apelurilor telefonice, le comunica sa astepte in liniste la domiciliu citatia din partea instantei, desi nu formulase nicio actiune, le prezenta termene de judecata care nu existau in realitate, le propunea diferite termene pentru restituirea sumelor de bani, situatie care nu mai avea loc etc.”

Apararea avocatului suspendat

Eduard Florin Hartingher s-a justificat in fata anchetatorilor, declarandu-le ca „este posibil sa fi fost in imposibilitate de a acorda asistenta juridica si de a a-si indeplini obligatiile, din cauza problemelor de sanatate”. Procurorii ieseni au facut verificari in acest sens la spitalele indicate de catre acesta: „Rezulta ca a fost internat in perioada aprilie 2011-decembrie 2011 un interval total de cca. 20 de zile, la care se adauga cateva prezentari de zi, ceea ce nu poate justifica faptul ca a indus si a mentinut in eroare (in special, prin purtarea robei de avocat si prin prezenta in zona Baroului Iasi si Judecatoriei Iasi) un numar de 6 parti vatamate, urmat de faptul ca nu a indeplinit orice activitate de avocat pentru acestea.” Intr-un final, potrivit procurorilor, Eduard Florin Hartingher a recunoscut ca s-a angajat la indeplinirea unor activitati specifice profesiei de avocat in perioada in care a fost suspendat si ca nu este moral acest aspect, dar a procedat astfel deoarece nu avea la dispozitie sa profeseze alte activitate, pentru a obtine o sursa de venit si pentru a plati taxele datorate Baroului Iasi. Totodata, acesta a mentionat ca, din punctul sau de vedere, si-a indeplinit in mod corect activitatea profesionala.”

Pe langa bani, cerea si vin

Iata ca exemplu unul dintre cazurile, preluate din rechizitoriu, in care Eduard Florin Hartingher a indus in eroare persoane cu probleme juridice. „Din plangerea si declaratia numitului N.V., in calitate de reprezentant conventional al partii vatamate G. N. C., rezulta ca la data de 8.08.2011 cei doi s-au deplasat la sediul Judecatoriei Iasi, cu scopul de a angaja un avocat, care sa formuleze o actiune de partaj si care sa ii reprezinte interesele numitului G.N.C. in fata instantei de judecata. In acest context, cei doi au fost observati, pe holurile Judecatoriei Iasi, de catre invinuitul H.E.F., imbracat in roba de avocat, care a venit la acestia si i-a intrebat daca au o problema juridica, iar ulterior s-a oferit sa le asigure asistenta juridica „sigura, rapida si garantata”. Pentru a le forma convingerea ca este persoana potrivita, le-a prezentat cartea sa de vizita. invinuitul le-a solicitat suma de 1600 RON pentru serviciile sale, iar numitul N.V. a platit, pentru G.N.C., pe loc, suma de 800 RON, urmand ca diferenta sa fie primita de avocat la primul termen de judecata. Fiind intrebat in mod expres, reprezentantul partii vatamate a precizat ca au intentionat sa angajeze un avocat „care sa se ocupe de toate aspectele privind procesul, respectiv formularea cererii, reprezentarea in fata instantei si obtinerea hotararii judecatoresti”, iar „avocatul a fost de acord cu toate aspectele”.

Totodata, numitul N.V. a precizat ca argumentele care i-au determinat sa incheie contractul de asistenta juridica au fost faptul ca invinuitul era imbracat in roba de avocat, se afla pe holurile judecatoriei si le-a prezentat cartea sa de vizita cu mentiunea „avocat”. Invinuitul si partea vatamata au semnat un contract tipizat de asistenta juridica (fara a fi datat si semnat), dar numitul H.E.F. nu a eliberat o chitanta, cu motivatia ca va proceda astfel dupa ce va primi si diferenta de bani. Contractul are drept obiect „asistare si reprezentare” si a fost incheiat pentru suma de 800 RON. Invinuitul a primit niste inscrisuri de la reprezentantul partii vatamate si i-a comunicat (in conformitate cu modul sau obisnuit de operare) sa se deplaseze la domiciliu si sa astepte linistit, deoarece „cel mai tarziu la jumatatea lui septembrie vom avea termen de judecata”. Observand ca nu primeste nicio citatie de la Judecatoria Iasi, numitul N.V. l-a contactat, telefonic, in mai multe randuri pe invinuit si l-a intrebat daca a formulat actiunea, iar acesta ii raspundea ca nu inca, deoarece este aglomerata instanta. La un moment dat, invinuitul i-a spus reprezentantului partii vatamate sa vina la Iasi, deoarece au termen de judecata pe data de 19.10.2011. La data respectiva, reprezentantul partii vatamate si martorul C.R.I. s-au deplasat in municipiul Iasi si s-au intalnit cu invinuitul, iar acesta i-a solicitat imediat lui N.V. diferenta de 800 RON, manifestandu-si interesul de a obtine si o cantitate de vin de la acesta. Numitul N.V. i-a precizat faptul ca nu mai plateste nicio suma de bani, pana cand nu va constata situatia ca a fost inregistrata actiunea la instanta. In acest context, la propunerea invinuitului, pentru a fi mai convingator, acesta impreuna cu reprezentantul partii vatamate si cu martorul C.R.I. s-au deplasat pe holurile Judecatoriei Iasi si s-au uitat la fiecare lista de sedinta afisata la usa instantei, dar nu au observat mentionarea dosarului respectiv (in mod firesc, deoarece invinuitul nu inregistrase nicio actiune pentru numitul G.N.C.) La insistentele lui N.V., invinuitul impreuna cu acesta s-au deplasat la registratura instantei, unde grefierul a efectuat verificari in programul informatic si le-a comunicat situatia ca in anul 2011 nu a fost inregistrata nicio actiune avand drept parte pe numitul G.N.C. Reprezentantul partii vatamate i-a solicitat invinuitului documentele predate si suma de bani, dar numitul H.E.F. i-a spus sa se deplaseze la domiciliu, deoarece „a doua zi va rezolva el totul”.Cu toate acestea, invinuitul nu a indeplinit vreo activitate pentru deschiderea procesului respectiv, dar nici nu a mai restituit suma de bani, astfel incat reprezentantul partii vatamate a fost obligat sa angajeze un alt avocat, pentru a le reprezenta interesele.

* Cititi aici integral rechizitoriul prin care avocatul suspendat din Baroul Iasi, Eduard Florin Hartingher, a fost trimis in judecata pentru inselaciune

Comentarii

# av.61 date 8 August 2012 17:17 -1

In instanta solutia o sa fie infirmata pe motivarea ca acesta nu mai avea dreptuls a practice avocatura. Exista deja practica judiciara in sensul ca daca esti suspendat nu insemna ca nu mai esti avocat si ca nu mai ai dreptul sa practici avocatura. Ramane de analizat situatia cu clientii daca i-a inselat sau nu. In rest problema cu suspendarea nu tine si se vede de la o posta ca este o 'facatura". Daca nu in tara la CEDO va castiga sigur numai ca dureaza mult la CEDO

# Avocat date 8 August 2012 18:37 +3

In sfarsit s-a facut dreptate , dar mai sunt vre-o 2-3 de avocati suspendati - care zilnic isi fac veacul pe la instanta imbracati in roba , iar ei sunt suspendati .

# ATENTIE!!!! date 8 August 2012 18:41 0

Avocatii traditional in loc sa-si vada de plebea din ograda lor , zilnic poarta grija avocatilor Baroului paralel , pe care-i denigreaza fara temei . Abia Baroul Bota are toate actele in legalitate si aceia profeseaza legal iar " jigodiile " urla zilnic prin instanta la ei . Asa ca nu le convine lor . Cu ce drept ??????

# Foat magistrat date 8 August 2012 18:44 +3

Chiar si eu tin cu Baroul bota , fiindca dupa ce am plecat din magistratura am vrut sa practic avocatura si nu m-au primit mafiotii . Asa ca traim intr-o tara de drept in care concurenta este libera , de ce sa nu mai existe un Barou ??? de ce ?ca nu le convine mafiotilor ???

# xx date 9 August 2012 07:29 -1

nu te-or fi primit de prost ce esti !! daca nu ai luat amaritul ala de examen de admitere in Barou imi dau ce magistrat esti. probabil ca te-a dat afar CSM ptr prostiile facute in timpul magistraturii. du-te si incearca la o shaormarie, poate acolo ai mai mult succes.

# factor ics date 9 August 2012 08:10 +1

Ce tupeu de beizadea intretinuta ai. Ar trebui ca luju sa-ti limiteze accesul la site, fix dupa cat de limitat esti si tu in gandire.

# avocatel date 9 August 2012 19:42 0

In cateva posturi anterioare, am avut aceeasi parere despre aceasta lichea de ,,xx'' . LUJU ar trebui sa-i limiteze postarile, in momentul in care jigneste pe cineva, sa se publice IP-ul de la care posteaza. Pana nu-l pune cineva la punct in sensul propriu al cuvantului, nu se potoleste

# STUPARIU SA INCETEZE CU INFLUENTELE ASUPRA JUDECATORILOR date 8 August 2012 18:50 0

Aceasta mare doamna, zilnic intrerupe sedintele de judecata fara nici un drept si ameninta judecatorii si-i influenteaza sa nu-i primeasca pe avocatii Baroului paralel . Cu ce drept ? oamenii detin acte de infiintare si practica avocatura legal . Ce nu-i convine lui Stupariu ? De ce tot se i-a de ei ? Aceasta individa trebuie sa inceteze urgent, daca nu toti suntem de acord sa fie trasa la raspundere pentru incalcarea legii.

# RUSINE JUSTITIEI! Av. Bota a fost condamnat pe nedrept date 8 August 2012 18:55 +1

De ce nu s-a tinut cont de autoritatea de lucru judecat , cand omul mai avea pentru, exact acea fapta mai multe sentinte de achitare . Ce face-ti va jucati de-a justitia ? Vine acusica CEDEO peste voi , abia astept raspunsul , vor hui ziarele .

# POLO date 12 August 2012 22:22 0

BOTA NEAVOCATUL, A FOST CONDAMNAT PE DREPT, DEOARECE NU A FOST NICIODATA AVOCAT.

# alu pigus polo date 12 August 2012 23:33 0

polo, ce zic medicii de la Socola, iti pot da drumul ?

# Ana date 8 August 2012 18:57 +1

Dar in Franta sunt mai multe Barouri , doar este o profesie libera , cei asa de complicat ?

# Pt. Ana - avocat traditional coleg cu Stupariu. date 8 August 2012 19:03 +1

Conf. art. 6 Conv. Drept. Omului - este dreptul partii sa isi aleaga aparatorul , intradevar nu sunt nici eu de acord cu atitudinea lui av. Stupariu Doina , care urla ca o tembela prin instanta in loc sa citeasca legea si sa observe ca avocatii Baroului Bota au acte , ba mai mult , roba e inregistrata la OSIM numai pe numele lui , asa ca Stupariu desi imi este colega sa inceteze circul de toparlanca si sa puna mana pe carte .

# Hartingher mare gogoman !! date 8 August 2012 19:05 0

Pai daca a vazut ca colegii l-au suspendat , de ce nu s-a inscris la Bota ???? Mare tantalau!!!!!!! acuma plateste .

# av. traditional date 8 August 2012 19:12 -1

Sunt aproape saptamanal prin instanta si vad ce se intampla cu avocatii lui Bota . Sunt hartuiti , timorati , jigniti total nejustificat , iar aceste calonmii asupra acestor oameni provine numai de la avocata Stupariu ........atunci ma intreb singur ? ceilalti 1000 de avocati de ce nu sustin pe aceasta doamna agresiva ? FIINDCA AR INCALCA LEGEA ! NIMENI NU ARE DREPTUL SA-SI FACA DREPTATE SINGUR !!!! EXISTA ORGANE COMPETENTE IN ACEST FEL , IAR EI AU PRICEPUT , INSA " DU..DUIA DOINA " SE IA DE TOATA LUMEA , NU NUMAI DE EI . EA NU MAI INCAPE DE NIMENI .

# jurist date 8 August 2012 19:24 -1

Stupariu , a fost data penal pentru aceste calomnii de catre o avocata din Baroul paralel , insa Doinita a primit NUP , fiindca nu are cum sa fie trasa la raspundere deoarece s-a constatat ca nu este functionar public . Dar ce este oameni buni , cand aceasta colega de breasla detine functii de conducere si este director INPPA si consiliera Barou , iar cand a savarsit fapta era in exercitiul artibutiilor de serviciu , vazand-o toti colegii care nici ei nu o pot suferi ????? Parca e ceva putred in Danemarca !!!!!!! Pai astfel , Stupariu poate face orice abuzuri , profitand ca procurorii dau NUP considerand-o fara calitate de functionar .Dar o sa vedem ce zice CEDO .

# Av. Catalin Racaceanu date 8 August 2012 23:03 0

Procurorii au dreptate - duduia nu e functionar public. Faptul ca in baroul vostru intra bani de la stat pentru ''oficii'' nu va face functionari publici. Sunteti membrii unei organizatii cu caracter privat, cu tot cu INPPA-ul vostru. Asta nu reusiti voi sa intelegeti. Vi s-a bagat in cap treaba cu ''suntem infiintati prin efectul legii'' si voi ati inghitit-o cu totul. 

# avocat date 8 August 2012 19:32 -1

De retinut faptul ca , Stupariu nu afost data penal pentru calomnie , ci pentru "ABUZ " unde se impune ca faptuitorul sa aiba calitatea de functionar . :-) ;-) :sad: :eek:

# Cecilia date 8 August 2012 19:36 -1

Stati linistiti, ca intr-o zi o sa se sature procurorii de atatea reclamatii la adresa ei si o sa -i traga un scarmanit bine si ..... apoi o mai gasesc si cu alte chestii .....

# av. Dan -traditional date 8 August 2012 19:41 +1

Sincer si eu ma gandesc sa fug la Baroul-Bota , dar mai stau sa vad in ce directie o apuca acest Barou dupa scandalul politic . M-am saturat sa le tot dau atatia bani fara sa m-i se ofere nimic din partea Baroului. La o adica traim in democratie , poate sa fie si 3 Barouri , cu ce ma deranjeaza , cine e bun rezista cine nu , :lol: pleaca singur.

# unu' date 9 August 2012 12:03 +1

Bravo dle avocat !! FF corect rationamentul dvs. Numai ca ar trbui actionat mult mai decis si de dvs. si de altii asemenea din UNBR Florea, ptr. a intari acesta optiune in fata opiniei publice si a profesionistilor in materia juridica ( avocati traditionali si consilierii juridici ). Succes si curaj !!

# MARE PROST DE AV. HARTINGHER !!!!!!!!! BA, DESTEPTATI-VA date 8 August 2012 19:51 -1

ACUM , CAND AVEA POSIBILITATEA DE-A TRANZITA LA BAROUL BOTA , ACEST AVOCAT SUSPENDAT , STA CA UN PROST SI SAVARSESTE INFRACTIUNI DE EXERCITAREA PROFESIEI FARA DREPT SI INSELACIUNE . HA.. HA... HA..... CA SA FACA SI EL UN BANUT IN CONTINUARIE COLEGII TRADITIONALI ,L-AU DAT PE MANA POLITIEI . Ho HO HO.

# COLEG CU Av. HARTINGHER date 8 August 2012 19:57 -2

:eek: Chiar nici eu nu-l inteleg pe Edy , de ce nu s-a inscris la Baroul paralel daca stia ca gangsterii l-au suspendat ? Ca sa se faca de rusine ? Ca sa fie condamnat ? Colegu , tu de ce nu ti-ai bagat picioarele in Baroul lui Striblea cand ai vazut ca te-au eliminat , tu nu ai vazut Mos' av. Lucan ce urgent a stersooooooo la Baroul Bota si le-a dat FLITTTTT :P

# Dan date 8 August 2012 21:14 -1

Despre ce av. Lucan vorbesti? Cine este asta si din ce Barou?

# Kovesi dottore colonel analfabet plagiatore date 8 August 2012 20:10 0

Kovesi dottore colonel analfabet plagiatore voia sa fie general ! http://www.ziarulring.ro/stiri/45113/generalul-r-voinea-despre-planul-secret-al-col-r-kovesi-a-vrut-sa-fie-sefa-procurorilor-militari-la-numire-o-facea-general-traian-basescu

# Pentru fostul magistrat. date 9 August 2012 09:21 0

Saracule, nu te-or fi primit de bun ce esti. Cat ai impartit dreptatea ai avut frica de Dumnezeu sau te-ai crezut, nefericitul de tine, mai tare decat Tatal Ceresc? Paduchi in robe, unii magistrati aterizati in branci pe tapsanul concurentei libere din avocatura fac proba uriasului nimic profesional care au fost. Ramasi fara sceptru si in curul gol, injura si spurca tot ce ar fi vrut sa fie si n-au fost in stare a fi. Si dupa ce nu mai sunt imparati sau imparatese tot mai cred ca altii sunt de vina fiindca au fost, toata viata, niste tampiti plini de ifose.

# polo date 9 August 2012 10:44 -2

Minunat rechizitoriu ! Il trimitem ca practica la politie pentru W.C. Constantin. Noi adaugam si 281 c.p.

# Pt. Fost Magistrat - Sunt de acord cu tine. ATENTIE COLEG date 9 August 2012 13:12 0

MAFIA ASTA ORDINARA DIN AVOCATURA TRADITIONALA , NICI PE FOSTUL MEU COLEG EX-MAGISTRAT ' MOISESCU ' NU L_AU PRIMIT . CHIAR SUNT DE ACORD CU BAROUL BOTA - ATAT TIMP CAT DETINE ACTE , NIMENI DAR ABSOLUT NIMENI NU ARE DREPTUL SA SE IA DE OAMENII ASTIA . ASA CA MADAM gen STUPARIU SA INCETEZE CU ABUZURILE SI CALONIILE ASUPRA ACESTOR AVOCATI . ACEASTA INDIVIDA MARE SMEN IN BAROUL TRADITIONAL SA ISI MAI VADA DE DOSARE SI DE BARNA DIN OCHI SI SA LASE OAMENII IN PACE , CA NU ARE ABSOLUT NICI UN DREPT SA JIGNEASCA PE NIMENI SI NICI SA INTRERUPA SEDINTELE DE JUDECATA , CA ASA VREA MUSCHII EI , CA NIMENI NU-I FACE NIMIC .

# Avocat batran date 9 August 2012 13:18 0

Daca ar fi destepti toti avocatii suspendati de catre mafiotii din taraditional , ar trebui sa se uneasca si in grup sa se inscrie la Baroul Bota , unde nu se zeciueste . Dar fraierii stau pe langa zidurile Judecatoriei si ling bordura , doamne cata prostie .

# avocat date 10 August 2012 17:15 0

Sincer, ma gandesc si eu sa trec la Bota. Sunt satul de jacmaneala de la traditionali.

# POLO date 12 August 2012 22:28 0

BAROUL BOTA NU MAI EXISTA CI ESTE UNBR 2004, CU PRESEDINTE NIMERINCU VIOREL, ASA CA NU MAI ASOCIATI ACEST UNBR CU NUMELE LUI BOTA.

# po lo pu li i ml date 12 August 2012 23:31 0

Polo, iar nu ti-ai luat medication ?

# po po lo date 12 August 2012 23:34 0

Socola a comunicat ca pacientul polo nu mai poate fi eliberat!

# polo smintitu date 12 August 2012 23:36 0

polo, dupa o luna de tratamente nu ai facut niciun progres? Mai incearca o luna, nu se stie!

# po l o pu li i ml date 12 August 2012 23:38 0

polo, la Socola cu cine te intelegi mai bine, cu Botomiei sau cu Nimernicu? Amandoi conduc cele mai tari barouri virtuale!

# doctor Socola date 12 August 2012 23:39 0

polo, nu te juca cu sanatatea, treci la medication!

# exorcistu date 11 August 2012 15:46 0

Judecatorii fac gargara doar cand este invocata exceptia lipsei calitatii de reprezentant de cate un pacalici "traditional", incapabil sa sustina legal o cauza. In loc sa isi faca datoria pentru care a fost contractat de catre client, se tine de golanii, facand in acest fel rau inclusiv castei lor de mafioti, intrucat oamenii simplii nu inteleg ce se intampla cu adevarat si baga in aceeasi oala pe toti avocatii.

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 21.11.2024 – ICCJ a lamurit cum ramane cu Sosoaca (Document)

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva