21 December 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

AVOCATURA, INGENUNCHEATA DE ZIUA AVOCATULUI – Profesia de avocat, vazuta prin ochii unui tanar practician al Dreptului: "Profesam intr-o profesie care nu exista. Ne mintim ca ea exista, ca ne ocupam cu avocatura, dar e o falsa impresie... Nu e mai bine sa ne facem ca avocatura e o profesie nobila, care se practica fara reclame, ca filmele de pe HBO?... Risc sa pun in discutie niste probleme despre care mi se va spune ca sunt inexistente daca tin de o profesie care nu exista"

Scris de: Elena DUMITRACHE | pdf | print

24 June 2015 18:06
Vizualizari: 11202

In aceste zile Barourile celebreaza 151 de ani de la aparitia Legii din 6 decembrie 1864 pentru constituirea corpului de avocati, actul care a consacrat pentru prima data in Romania avocatura ca profesie liberala. Cu acest prilej, in fiecare an, ca si acum de altfel, s-au organizat sindrofii in care s-au ovationat profesia, avocatii, masurile luate de mai marii avocaturii. Asta desi in fiecare an, la fiecare colt de sala, la fiecare colt de masa avocatii se aduna grupuri grupuri si critica masurile adoptate de decani si presedinti, ori se plang de tratamentul de care au parte in instante si in parchete, se plang ca sunt tratati ca niste carpe de cei care ar trebui sa le fie egali. In acest an insa, un tanar avocat din Baroul Cluj a ales sa dea cartile pe fata si sa vorbeasca franc despre situatia reala a avocaturii.


Intr-o scrisoare deschisa transmisa presedintelui Uniunii Nationale a Barourilor din Romania, avocatul Gheorghe Florea (foto 1), si decanului Baroului Cluj, avocatul Mircea Pop, tanarul avocat Dan Sebastian Chertes (foto 2), absolvent al Facultatii de Drept din cadrul Universitatii Babes Bolyai din Cluj Napoca si specializat in Dreptul penal al mediului transmite un mesaj extrem de dur: "ne mintim ca ne ocupam cu avocatura, dar e o falsa impresie".

Avocatul Chertes arata ca ceea ce se practica in prezent de membrii barourilor nu se numeste avocatura si nu poate fi vorba de respect aratat acestei profesii de practicienii Dreptului, din moment ce avocatii sunt normati si obligati sa accepte onorariile decise de instante. Chertes arata si ca nu poate fi vorba nici de unitate in profesie, din moment ce chiar liderii acestei profesii amana sa ia pozitie fata de prevederile abuzive care ingradesc profesia.

In tot acest context, avocatul vrea sa apara drept un partener al actului de Justitie, desi toata lumea cunoaste faptul ca nu exista comunicare interprofesionala, iar pe scara importantei in sala de judecata avocatul este clasat pe ultimul loc. Asa este, am spune noi, doar avocatul este singurul care asteapta pe la usile instantei inceperea sedintei de judecata, in timp ce procurorii au birouri in instante asemenea judecatorilor!

Dovada unei false avocaturi este data si de problema publicitatii profesionale. Avocatul Dan Chertes sustine ca aceste prevederi ar trebui abrogate din Lege si din Statut din moment ce site-urile de profil abunda de publicitate.

"Dar nu e mai bine sa ne facem ca avocatura e o profesie nobila, care se practica fara reclame, ca filmele de pe HBO?", se intreaba avocatul Chertes.

O alta problema pe care tanarul avocat o evidentiaza in scrisoarea deschisa este cea a modului netransparent in care barourile si UNBR iau deciziile, desi fiind parte a institutiilor, avocatii au dreptul sa afle ce se intampla cu banii lor. Cui ii pasa insa ce drepturi sunt incalcate si ce obligatii au mai marii avocaturii? Am spune ca nimanui din moment ce la fiecare Adunare, sala abunda de yes-mani.

Dragi avocati, noi va dorim viata lunga, unitate si puterea sa luptati pentru profesia voastra! Dar faceti-o, va rugam, cu voce tare, nu in soapta!

La multi ani!

Prezentam in continuare in integralitate scrisoarea avocatului Dan Sebastian Chertes transmisa presedintelui UNBR, Gheorghe Florea, si decanului Baroului Cluj, avocatul Mircea Pop:

"Scrisoare deschisa

Catre dl. Gheorghe Florea, presedintele UNBR

Catre dl. Mircea Pop, decanul Baroului Cluj

Stimati domni,

Ma adresez domniilor voastre avand in vedere ca primul dintre dvs. conduce Uniunea din care fac parte ca avocat, iar al doilea conduce Baroul pe tabloul caruia sunt inscris. Sunteti alesi de noi, colegii dvs., in aceste functii, deci raspundeti de starea buna sau proasta a profesiei de avocat. Evident, fiecare in functie de puterile cu care a fost investit.

Maine (Azi – n.red.), 24.06.2015, e Ziua Avocatului. Ca de obicei, se organieaza conferinte, chermeze, intalniri protocolare sau mai putin protocolare, bem in cinstea noastra si a altora si apoi ne intoarcem fiecare la probleme lui, despre care chiar daca vrem sa discutam nu ne asculta nimeni sau, daca ne asculta, ni se raspunde protocolar: „Vedem ce putem face…”.

Profesam intr-o profesie care nu exista, de fapt. Ne mintim ca ea exista, ca ne ocupam cu avocatura, dar e o falsa impresie. Nu mai departe de saptamana trecuta am oferit pe www.juridice.ro un exemplu preluat de presa privind o cheltuiala care ar trebui considerata deductibila de Codul fiscal si autoritati (cea privind concediul de odihna al avocatilor – art. 226 din Statutul Profesiei) nu este calificata asa. Or, daca noi traim cu iluzia unor beneficii legale (Statutul profesiei este act normativ publicat in Monitorul Oficial, adoptat in baza Legii profesiei), cum putem spune ca profesia noastra exista, cum putem spune ca noi contam?

Cum pot spune avocatii carora constant si abuziv li se reduc onorariile de instantele de judecata ca sunt respectati in ceea ce fac? Cum pot niste bugetari (fie ei si magistrati) sa aprecieze valoarea muncii unei profesii liberale? Avocatul nu face suruburi, sa i se poata norma munca, sa il platim dupa cate pagini a scris. De ce nu a facut pana acum Congresul UNBR o propunere legislativa pentru inlaturarea textului legal de mai sus, folosit abuziv de instante (in temeiul art. 64 alin. 1 c) din Lege)?

Auzim ca suntem parteneri in actul de Justitie. Cum, cu jumatate de norma? A verificat cineva vreodata cum sunt stabilite cheltuielile de judecata ale Statului din procesele penale pentru a le cenzura? Li s-a cerut vreodata avocatilor sa prezinte o situatie detaliata a modului de stabilire a onorariului care e in pericol a fi cenzurat?

Degeaba facem seminare de comunicare interprofesionala sa vedem „ce nu merge in comunicarea magistrat-avocat”. Bunul simt nu se invata acolo. Il ai sau nu. Asa cum in sali unii avocati si magistrati il au, asa alti magistrati si avocati, nu-l au. Iar perdelele de fum de genul „ne facem ca discutam discutii” sunt praf in ochii celor care intra in sali si vad ca de la aceeasi oameni primesc aceeasi lipsa de respect, in continuare.

Ca traim intr-o falsa avocatura ne-o arata si acele mult discutate prevederi privind publicitatea profesiei. Ele exista, dar gem siteurile de profil de publicitate mai mult sau mai putin mascata la toate formele posibile de exercitare a profesiei. Evident, problema ar trebui rezolvata prin abrogarea prevederilor anacronice din Lege si Statut, dar nu e mai bine sa ne facem ca avocatura e o profesie nobila, care se practica fara reclame, ca filmele de pe HBO?

Transparenta decizionala e o alta problema. Nu ne intereseaza doar selectiv ce face Baroul sau Uniunea. Ne intereseaza chiar toate deciziile, fie ele ca tin de vreo actiune disciplinara sau de angajarea lui X pe post de portar. Sunt banii nostri pe care ii administrati. Vrem sa stim detaliat pentru fiecare persoana platita si pentru fiecare cheltuiala efectuata pe ce s-au cheltuit acestia. Nu vrem sa vedem tabele generale, cu rubrici care ne spun vag ceva, chiar daca ele ne sugereaza in mod inbucurator un excedent anual.

Si ar mai fi. Dar ma opresc aici. Risc sa pun in discutie niste probleme despre care mi se va spune ca sunt inexistente daca tin de o profesie care nu exista. Sau exista doar formal.

Va doresc tututor sa ajungem sa profesam intr-o profesie care sa nu existe doar formal. Si cred ca solutia de inceput ar fi sa scapam de formalismul pagubos si sa spunem lucrurilor pe nume.

Avocat Dan Chertes

P.S: Prezenta opinie reprezinta punctul de vedere personal si nu implica in niciun fel Societatea de avocatura din care fac parte".

Comentarii

# verificati legea avocaturii date 24 June 2015 18:44 +7

In chiar Legea avocaturii sun multe principi de drept infrante, pentru a asigura pontificarea la conducerea UNBR a unor domni avocati. Culmea stuporii abaterile disciplinare ale avocatului se vor prescrie mai tarziu decat multe infractiuni. dupa 3 ani!! Desi juristi "maestrii" care modifica legea, incalca principiul proportionalitatii sanctiunii cu fapta savarsita. Au vazut daca in celelalte profesii juridice magistrati sau procurori .. in cat timp se pot reclama eventuatele abateri ??? Se pune genunchiul de 25 de ani pe grumazul avocaturii, de autoritati cu sprijinul unor profesionisti din conducere.. se creaza tot timpul doar locuri de dat cu banul si atat.. cer bani pentru orice si nu dau nimic in schimb. Au creat scoala de arte si meseii INPPA dar nici scoala nu este pentru ca nu este institutie de invatamant, ci o struto camila. aici poate fi profesor oricine.. si sa primeasca bani pentru ce spune ??? avocati parlamentari cititi ce propuneti ??

# BERCEA MONDIA,, e manevra lu frații miei 1.................. date 24 June 2015 20:20 +3

Conform istoriei, la anul și la mulți ani este ,,ziua avocatului,, pentru că: 1.originile profesie de avocat datează din 1780 - este vorba de CODUL IPSILANTE și apoi CODUL ANDRONACHI DONICI  - 1814 - 1817, iar mai târziu pe vremea lui ILIE IORDĂCHESCU a apărut CODUL CARAGEA , adică în 1831 a înființat BAROUL BUCUREȘTI, al cărui decan de început de drum a fost AV. ILIE IORDĂCHESCU. 2.În anul 2015, UNBR Florea și Iordăchescu pot sărbători 20 ani de la data când trebuiau să fie înființați. 3. primul ATESTAT DOCUMENTAR AL ,,ACTULUI CONSTITUTIV AL FORMEI DE ORGANIZARE A PROFESIEI DE AVOCAT a fost așazisa ,,PRAVILA MUNTENEASCĂ A EX. ADJ PROCURORULUI GENERAL NIȚU, cunoscută în istorie sub denumirea de ,,REFERATUL din  16.IUNIE 2010,,impus cu sila procurorilor din Țara Românrască. LA MULȚI ANI.

# legea avocaturii date 24 June 2015 19:42 +10

eu sunt legea 51/1995, rodul mintii voastre de pseudo licentiati in drept. vin pe aceasta cale sa va aduc la cunostinta ca eu va organizez ca lege si nu va infiintez. eu devin aplicabila doar pentru cei infiintati legal , respectiv  UNBR 2004 infiintat de avocatul Pompiliu Bota. Restul care credeti ca sunteti avocati, cititi legea nr.3/1948 care v-a desfiintat. in consecinta luati-va "maestrii" si inscrieti-va in anul I la drept la o facultate serioasa. cei care cred in alesul vesnic care va infiinteaza prin protocoale, e cazul sa va lasati de meserie.

# dubla personalitate date 25 June 2015 15:09 -4

Bota a rezervat un loc la el in celula pentru cel mai fidel sustinator.. si este mare bataie pe el dupa cate vad.. lasand gluma. Mai copii nu deveniti avocati scriind pe pereti, sau pe luju.. nu stiti asta? daca puteti sa depasiti inteligenta celebra a Elenei Ceausescu pentru care "actili vorbeste", veti pune mana pe carte si poate reusiti si sa intelegeti ce naiba scrie acolo. Daca sunteti asa priceputi, cum se zice in popor ca "invarte ala dreptul, mai ceva ca porcul dovleacu` " de ce nu intrati voi in magistratura si acolo sa pronuntati hotararile care va trebuie.. sa intrati si voi in randul lumii.. . nu al cercetatilor penali.. ce ziceti dle. avocat/jurist competent. poate asa nu va mai joaca mintea feste si aflati cine sunteti cu adevarat.. :-)

# dupbla masura a prostiei date 25 June 2015 15:32 +4

mai floricel, mergi tu si sustineti prostiile acolo in cartier la tine. "copii" cred ca te referi la a face copii xerox, ca nu stii cu cine stai de vorba, avi avi. eu cred ca celula e pentru banditii ca tine, pentru impostorii de azi care practica meseria dupa ce au facut scoala cu traista si examenul trucat de avocat prin contul lui babacu.

# Se propune date 24 June 2015 20:03 +9

Se propune toti traditionalii sa vina la UNBR2004. Doar acolo nu veti da zeciuiala.

# Cosmin Iliescu date 24 June 2015 21:35 +6

Ce interesant! Si in barourile din sudul tarii avem aceleasi probleme (eu fac parte din Baroul Teleorman). Dar sunt sigur ca este vorba doar de pura coincidenta. Ar mai fi si faptul ca atat avocatilor parlamentari cat si avocatilor din conducerea UNBR ori a barourilor putin le pasa ca in ultimul timp competentele legale ale avocatilor s-au diminuat constant in timp ce competentele notarilor, executorilor, practicienilor in insolventa, etc au crescut constant. Dar toate aceste probleme se rezolva... de 25 de ani se tot rezolva...

# manifest date 24 June 2015 21:39 +4

Azi la C.A.C. un aşa zis avocat tradiţional care trebuia să acorde asistenţă gratuită, a fost refuzat de un justiţiabil pentru că nu a prezentat actele de înfiinţare ale baroului în care este înscris. La mai mulţi, că nu au acte de înfiinţare! Am auzit justiţiabilul vorbind pe holul instanţei că va solicita declararea nulităţii acelui barou. O fi bine? O fi rău? La ce instanţă găseşte un judecător imparţial şi fără rude la tradiţionali?

# @manifest date 25 June 2015 06:12 0

CA Craiova? Greu de crezut, dar sa dea Dumnezeu sa fie asa....

# manifest date 25 June 2015 21:36 +2

A mai fost un caz asemănător cu un alt avocat tradiţional la un tribunal, acesta nu a prezentat actele de înfiinţare ale baroului tradiţional în care era înscris şi un justiţiabil a refuzat să fie apărat de el. În prezent 3 barouri tradiţionale se judecă pentru declararea nulităţii. A mai fost un caz în care unii poliţişti, unii procurori şi unii judecători împreună cu unii avocaţi tradiţionali au ticluit probe într-un dosar penal pentru a termina un cetăţean al statului de drept România deoarece acesta nu a acceptat să i se facă o nedreptate. Asta-i România!

# Hehe date 25 June 2015 12:12 +3

Mdaaaa. ca si cum ai merge sa-ti faci buletin dar nu ai certificat de nastere, nu exista. :D :D :D

# jurist date 24 June 2015 21:44 +5

Numai in Romania prostilor se poate sarbatori ceva ce nu exista. Totul este o gluma in tara asta, meserii confiscate si practicate doar de niste jnapani analfabeti precum este avocatura, politicieni luati de la sapa si care au parvenit, functii ocupate de idioti fara creier. In tara asta au ajuns hotii si metresele sa conduca, oamenii cinstiti au fost fugariti in strainatate pe post de sclavi. 

# justitiabil date 24 June 2015 22:09 0

Urmarind Antena 3, imi dau seama ca mafia in sistemul de justitie este asa de mare, incat numai justitie nu este asta, nu mai spun ca ar fi greu sa fie starpita aceasta mafie cu una, cu doua. Daca judecatorul corect isi impune punctual de vedere cu privire la admiterea probatoriului in orice situatie care ii intereseaza pe mafiotii din sistem, este vizat de superiori si parat de procurori, iar toata independent sa este indepartata din cauza de sefii lui ierarhici, adica ori este promovat sa-i salte dosarul, sau gasesc ei o chicita sa-l inlature. Am o cauza concreta pe care v-o prezint in si sa lamuresc ori sa vedeti cum stau lucrurile cu justitia Basista sub comanda lui Predoiu si altii din sistem la varful CSM. Ce facem cu acesti criminali de neam si de tara imbogatiti fara justa cauza in sistemul de justitie sau in politica. Cand vor raspunde pentru faptele lor?

# PT ILIESCU COSMIN date 24 June 2015 22:28 -5

MUTA-TE LA BOTA DACA NU-TI CONVINE !

# Raspuns UE infringement date 25 June 2015 08:49 -1

Concluzia: Comisia este în prezent în contact cu autoritățile naționale competente, în scopul de a clarifica problema și pentru a identifica profesioniștii autorizați să practice legal profesia de avocat. Comisia va rămâne vigilentă în privința acestei chestiuni importante.   http://www.europarl.europa.eu/meetdocs/2014_2019/documents/peti/cm/1052/1052997/1052997ro.pdf

# C.E. date 25 June 2015 10:03 +2

Dupa cum era de asteptat, nici C.E. nu da 2 bani pe nerespectarea legii si a drepturilor omului in Romania. Raspunsul C.E. este ambiguu si nu face dreptate avocatilor legalei UNBR-Bota. Efectiv, este o tragere de timp.

# oarecare date 25 June 2015 14:22 -4

Reglementarea practicarii profesiei de avocat este strict de competenta autoritatilor romane, evident. A mai gasit Bota un mijloc sa va mai duca cu zaharelul ! Tot trageti sperante iluzorii, puneti mana pe carte si dati examen in septembrie daca doriti sa fiti numiti avocati, nu doar intre " voi " sa va spuneti ca sunteti avocati !

# eram sigur date 25 June 2015 15:42 +6

cine putea scrie timpenii aici decat cel zis oarecare. cica si-a mai tras un nick sa ne arate ca are dubla personalitate. bai avi, oare ce te faci ca astia cu infrigementul or sa afle ca baroul bota nu a fost declarat ilegal fiindca nu se poate. mai ales ca vorbim si de niste matraprazlicuri legislative create de indivizi certati cu legea si care nu se pot aplica retroactiv. ce spui? sa te spunem la ue? sa le comunicam tariful vostru cu titlu de spaga? sa le spunem ca ardeti lucrarile dupa examen ca sa nu existe dovezi ale infractiunii? sa le spunem ca sunteti infiintati de protocolul cu MJ? sa le spunem ca cif-ul vostru e fals si dat cu 3 ani inaintea aparitiei legii avocaturii? sa le dam legea 3/1948 sa o citeasca cu desfiintarea? ce spui "copilas batrin si mincinos crescut de securisti"? din pacate valul de securisti a lasat o generatie de retardati periculosi, care vor distruge aceasta tara.

# Obiectivul date 25 June 2015 11:20 0

Bla bla bla... ca csi RIL-ul...

# George date 25 June 2015 09:52 +3

Conducerea UNBR a avut grija sa creasca cu 25 % taxa de admitere in barou, de la 800 de ron la 1000 de ron. Bravos, se pare ca vreti sa deveniti o casta. Pentru ce aceasta taxa ? Apropo, taxa de admitere la INM este la jumatate din taxa voastra ? SA VA FIE RUSINE !

# @George date 25 June 2015 11:19 +4

Vor sa devina o casta? Sunt deja o casta.....cam din 2000 de cand au introdus admiterea pentru o profesie liberala.....Niste nemernici!

# casta date 25 June 2015 12:24 +6

La scurt timp dupa revolutie, simpla entitate(Florea) fara personalitate juridica, a devenit o casta mafiota. Nici macar in anii in care se intra in casta fara examen, nu putea intra oricine. Si atunci ca si in prezent, NEPOTISMUL sau SPAGA substantiala data "decanului" si, mai ales, asa-zisului "indrumator", "faceau legeaa". Altfel, nu aveai nicio sansa. Diferenta e ca, intre timp, au introdus si acel simulacru de examen, pentru a obstructiona si mai mult accederea in casta mafiota.

# danndeac date 25 June 2015 12:06 +3

da,este un mare semn de intrebare

# BALINT IOSIF date 25 June 2015 15:40 -3

O tot spun de 10 ani că nu sunteți avocați, dar mai bine ascultați de Bota, cel condamnat pt. exercitarea fără drept a profesiei de avocat. Cer în mod public lui Bota Pompiliu să-mi restituie toți banii, adică suma plătită pt. examinare, plus cele plătite la așa-zisul barou, timp de7 ani.

# @BALINT IOSIF date 25 June 2015 17:59 +1

Tu esti BI? Destept baiat! Nu trebuia sa recunosti ca ai dat bani. Acum o sa cred ca esti altfel decat destept.

# foarte urit sa minti BI date 25 June 2015 20:33 +2

nimeni nu a platit niciodata bani la barou BI.  se stie asta in toata tara. cineva cred ca a luat un nume la ghici de pe site-ul baroului si a postat in numele altuia. grija ca asta este fapta penala. oricine poate lua nume de pe tabloul avocatilor si sa scrie niste timpenii, dar grija ca pot fi consecinte juridice. tare ma tem ca acest om de nimic zis avi pe aici, se tine de timpenii pe care numai un om fara pic de morala si judecata le poate face. practic acest "violator" al legii in numele maestrului sau securist, crede ca va scapa neprins. daca adevaratul balint iosif o sa ceara sa afle cine este cel care i-a furat identitatea si face plingere la parchet o sa iasa urit pentru individul care a scris asemenea aberatii.

# BI date 29 June 2015 12:30 +1

Sunteți în eroare, în județul nostru s-a plătit o taxă de 25 lei/lună pentru susținerea cheltuielilor Baroului. Pot dovedi cu chitanțele emise în fiecare lună de către Barou. Din ce credeți că au fost plătite chiriile pentru spațiu, și persoana care făcea contabilitatea și celelalte acte ale baroului? 

# @BI date 29 June 2015 14:41 0

Si ai lesinat pentru 25 lei/lunar? Vezi la flo&co cat e lunar....

# BI date 30 June 2015 10:40 0

Nu că aș fi leșinat, dar dacă nu te lasă să intri în instanțe și de plătit tot plătești? Ți-se pare corect? Stai să vezi cum va fi după RIL, apoi să te văd! Voi ne credeți chiar proști? odată(în 2006) am fost tras pe sfoară, dar a doua oară nu voi mai fi!

# @BI date 30 June 2015 12:39 0

BI, am stiut unde ne alaturam. Faptul ca nu se profeseaza nu este datorat ilegalitatii noastre ci a nemernicilor din conducere UNBR traditional. Ref la RIL nu va fi nasol, pentru ca ICCJ s-a mai pronuntat....

# avocat UNBR-2004 date 30 June 2015 13:38 0

Din pacate, traim in corupta si bananiera Romanie unde realitatea juridica nu conteaza. Numai printr-o minune, RIL-ul va fi respins. Daca va fi admis, ne vor persecuta si mai multi judecatori, intrucat celor corupti(care ne persecutau si pana acum) li se vor adauga judecatorii fricosi si cei care nu inteleg fenomenul, pe deplin. Or, noi vrem sa putem profesa in liniste si fara umilinte ingrozitoare. Ajung 11 ani de persecutii umilitoare !

# BI date 25 June 2015 19:38 -6

DA, am plătit o taxa de examinare. Stimabile Bota, uite un sfat pe gratis: Convertește energia negativă pe care o cheltuiești în scopuri neortodoxe în ceva pozitiv, spre exemplu pregătește-te pt. susținerea unui examen la UNBR recunoscut de ”lumea bună” și pe urmă mai discutăm. Un om înțelept după ce vede că o anumită activitate nu dă rezultate, renunță și se apucă de alte lucruri. Tu, după ce ne-ai amăgit 10 ani, nu ai de gând să renunți? Nu vreau să se creadă că mă pronunț asupra legalității ori ilegalității barourilor înființate de tine, dar trebuie să recunosc că după 10 ani ar fi timpul să se facă lumină asupra acestui aspect.Te rog, d.le Bota să ai curajul să postezi sub numele real, poate așa nu vei mai folosi acel limbal suburban de care te bănuiește lumea. Se apropie momentul în care se va pronunța un RIL pe legalitatea sau ilegalitatea barourilor înființate prin Filiala asociației BP sau FP și mă întreb și te întreb ce poziție vei lua după o eventuală ”veste proastă”?

# Basel date 25 June 2015 21:31 +4

Problema avocatilor Bota este si a Uniunii Europene daca vrem sa fie democratie in Roamnia trebuie sa se pronunte printr-o Rezolutie. Nu vad ei cata coruptie este in sistemul de justitie, vad ma, sa credeti voi ca nu vad. In Romania nu se va rezolva problema prea curand de casta din justitie care domina sitemul de justitie si political (parlamentul). Cine poate profeseaza chiar si la Bota fiind, cine nu se chinuie cum poate sa existe la limita saraciei.

# ultimate.lawyer date 25 June 2015 22:26 +8

avocat traditional caut colaboratori (stagiari) indiferent de unbr-ul din care fac parte (deci chiar si din unbr bota) sau chiar persoane care nu fac parte din nici un unbr dar au studii juridice, intentioneaza sa se inscrie in vreunul din cele 2 unbr-uri si sunt in cautarea unui maestru pt indrumare profesionala. persoanele interesate sa trimita cv complet la ultimate.lawyer@yahoo.com si vor fi contactate in cel mult 24 ore.

# Stima! date 26 June 2015 13:08 +1

Mare curaj stimate coleg! Bravos!!! 

# florin date 29 June 2015 13:30 0

dar despre faptul ca avocatii sunt luati de pe strada pt ca trebuie intimidat clientul (a se vedea avocata dnei Bica) sau ca sunt acuzati de instigare la fals in declaratii pt ca isi sfatuiesc clientul (a se vedea ginerele dlui Basescu) ce spui?

# BI date 30 June 2015 18:41 +2

Cum comentezi Dle Bota? ...Examinand exceptia de neconstitutionalitate, Curtea constata ca dispozitiile art. 1 alin. (2) si (3) din Legea nr. 51/1995 au mai fost supuse controlului de constitutionalitate prin raportare la prevederile art. 40 si ale art. 41 din Constitutie, invocate si in prezenta cauza, si fata de critici similare. Astfel, prin Decizia nr. 379 din 24 septembrie 2013, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 731 din 27 noiembrie 2013, respingand exceptia de neconstitutionalitate ca neintemeiata, Curtea a retinut ca avocatura este un serviciu public, care este organizat si functioneaza pe baza unei legi speciale, iar profesia de avocat poate fi exercitata de un corp profesional selectat si functionand dupa reguli stabilite de lege. ...Trimite-mi banii înapoi urgent!!!

# @BI date 30 June 2015 19:13 -1

SI cand au fost infiintati ai lui Flo&comp? Nu se regaseste, doar functionare si organizare......

# BI = bolond balint date 30 June 2015 21:47 0

balinte, fa o cerere la Bota sau o actiune de recuperare a donatiei. suntem curiosi ca nimeni nu a mai cerut returnarea unei donatii. 

# Cico date 1 July 2015 16:52 0

Antena 3 este la Tulcea pe data de 01.07.2015, ora 21,30. Va asteptam in Piata Civica din oars.

# Lilca date 1 July 2015 16:57 0

Ce corp profgesional select mai . Curtea este corupta si din ea fac parte Zegrean, Grebla si alti comunisti care au hotarat impotiva referendumului nedemocratic. Asta este Curtea constitutional. Tu esti select in corpul professional sau tau?

# Gogu Rădulescu date 2 July 2015 00:59 +4

Avocatura română contemporană are un singur mare avocat - MAESTRUL COLTUC! Din păcate Gheorghe Florea nu a știut să și-l apropie pe acest strălucit confrate! Nici pe Corneliu Liviu Popescu, dar aici e o altă discuție! Maestrul Coltuc este primul partener al unei case de avocatură cu peste 40 de angajați, este fost magistrat (a fost ani buni judecător), a obținut milioane de euro profit din avocatură, este cadrul universitar, membru corespondent al Academiei Române, autor de tratate și de monografii, membru a mai multe institute de cercetare juridică, specialist în numeroase ramuri de drept! Iar noi îl avem pe Cazancioc Ministru al Justiției sau pe Dragne decan al Baroului în care activează MAESTRUL COLTUC! 

# alexandru Ionita date 2 July 2015 09:59 0

Av.de la baroul Bota, veniti cu cererile cat mai multi aici : http://bota.ro/wp-content/uploads/2015/07/RIL-UL-SE-CLATINA.pdf

# alex date 2 July 2015 10:03 +1

Baroul Bota ia in sfarsit atitudine !!! avem nevoie de cereri cat mai multe !!! http://bota.ro/wp-content/uploads/2015/07/RIL-UL-SE-CLATINA.pdf

# bravo UNBR 2004 date 2 July 2015 12:16 +1

Bravo bota!!! In sfarsit iesi si te legi cu lanturile de portile de la CSM? De unde atata curaj, la ce ora venim luni si unde sa iti sustinem protestul barbatesc???

# de la Bota date 2 July 2015 13:09 -1

Ionita, numai avocatii au voie !

# jurist date 2 July 2015 16:33 +2

raspunsul de la Parchetul de pe langa ICCJ publicat pe bota.ro este magistral... :D :D prostia la ea acasa in justitie. Deci dragi procurori aveti grija, sefii cei mari singuri si nesiliti de nimeni au scris ca nu aveti voie sa faceti recomandari sau aprecieri cu privire la barouri si la avocati. Insa unii ...si-au taiat singuri craca de sub picioare luind de buna minciunile si facaturile lui nenea Nitu. Au dat recomandari scrise bazate pe o nota falsa. Cititi si va cruciti!! Este extraordinar ce minciuni si ce fabricare de dovezi a facut Nitu si Bota le-a demontat cu dovezi. Ce tara , ce oameni , ce prostie. Nimeni nu a avut tupeul sa inventeze si sa trucheze hotarari de la Cedo, sa puna niste pseudo traducatori unguri sa traduca documente in limba romana. :D :D , traducatori NEAUTORIZATI pusi sa traduca o hotarare CEDO NEPUBLICATA in M.Oficial pe care Nitu o considera proba. Va dati seama ce calitate are actul de justitie?

# alinuta date 4 July 2015 08:21 0

Intentia lui Bota este sa ne duca pe noi de nas, cum face de 12 ani. IVA este o aparare, NU o cerere separata si deci nu va crea o solutie noua. Judecatorul nu va solutiona o cerere noua, deoarece IVA nu e o cerere noua/separata. Ce face Bota aici este doar sa incerce sa ne prosteasca pe cei dintre noi care habar nu au ce este IVA, sa credem ca asta este un fel de solidaritate, este o actiune colectiva, litisconsortiu sau ca are vreo valoare mai mare deoarece trimitem mai multe cereri. Nici vorba. Judecatorul se va uita la toate apararile (ca este OBLIGAT sa le citeasca, crezand ca sunt motivari/aparari distincte), va vedea ca sunt identice si 1. Se va enerva deoarece in loc sa vina cu aparari noi, repeta aiurea ce a scris Bota in tampenia lui. 2. Va considera, pe buna dreptate, ca avocatii paraleli sunt dusi cu pluta si habar nu au ce este IVA si care este rolul ei. Dar sustinatorii cu putin minte ai lui Bota vor spune: Vai ce om mare, ce luptator !!!!!!!

# @Alinuta albinuta date 4 July 2015 13:20 0

Kurti, iar postezi acoperit?

# cu putin minte date 4 July 2015 12:22 0

,,cu putin minte,, iti dai seama ca alinuta cand e la noi cand nu e la noi ! nu poate fi la noi ca nu are liceul ! ,,pe cei dintre noi care habar nu au,,

# @cu putin minte date 4 July 2015 18:08 0

E acelasi mesaj ca pe facebook - UNBR legal infiintat. Nu am aderat la acest grup din cauza lui. Cu unu ca asta de duci la parnaie.....Pacat de toata munca celor 12 ani. Sper sa nu fie in zadar........

# ???pt avi date 5 July 2015 15:36 +2

tovarase oarecare cat mai e spaga anul asta la admiterea in avocatura spagii traditionale? vreau sa  pregatesc din timp peschesul pentru contestatie. oricum sanse pe bune nu sunt atit timp cat niste amatori, cu lacune mari la gramatica, fac subiecte gresite pentru ca sa noteze dupa cum vor muschii lor. asa ca sa nu pierd timpul publicati spaga pentru anul asta.

# dana date 5 July 2015 18:27 +2

Pana la urma, fata de solicitarea lui Bota dea depune cat mai multe cereri in sprijinul RIL...ce facem ? cum procedam ? Cati vor depune asemenea cereri IVA ????? sau dormim in pantodi asa cum facem de 11 ani ????

# Catalin date 5 July 2015 18:49 +2

Hai sa fim uniti, macar acum in cel de-al 12-lea ceas. Sa sustinem demersul dlui Castravete si sa depunem cat mai multe cereri de interventie !!!! Sa se vada ca suntem multi si suntem uniti !!!!! Daca nu acum...cand ?????

# Arsenie Boca date 5 July 2015 19:53 -2

Cu cat mai multi castraveti oferiti gradinarului, cu atat mai incantata este Maica Domnului. (Matei, capitolul 7 pct.13)

# ilie date 29 July 2015 16:54 0

http://www.scribd.com/doc/213164695/Sesizare-COMISIA-EUROPEANA-Declansare-Procedura-Infrigement-Impotriva-Romaniei-MOPOPOL-Si-CONCURENTA-NELOIALA-in-AVOCATURA

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 20.12.2024 – “Portocala” vrea sa paradeasca un primar

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva