22 December 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

SI-A VARSAT FIEREA – Raluca Pruna a gasit tapul ispasitor din Autoritatea Nationala pentru Cetatenie. L-a scos vinovat pe vicepresedintele institutiei, cel care a revocat-o din functie pe actuala sefa a ANC Iulia Malina Ciobanu. Intr-un raport al Corpului de control al MJ, sotia procurorului Nelu Ciobanu este prezentata ca solutia salvatoare pentru ANC, evidentiindu-se ca de cand a fost revocata, s-a constatat "degradarea performantei ANC"

Scris de: Elena DUMITRACHE | pdf | print

6 March 2016 12:20
Vizualizari: 6295

Ministresa Justitiei, Raluca Pruna (foto), a fost foc si para din cauza dezvaluirilor facute in exclusivitate de Lumeajustitiei.ro cu privire la modalitatea in care actuala sefa a Autoritatii Nationale pentru Cetatenie, Iulia Malina Ciobanu, a ajuns sa ocupe aceasta functie. Au dovedit-o reactiile pe care Pruna le-a avut cu privire la acest subiect la bilantul DIICOT, din 3 martie 2016, cand in fata camerelor de filmat a anuntat ca va publica un raport realizat de Corpul de control al Ministrului Justitiei care va releva situatia "dezastruoasa" de la ANC, situatie care a ajuns sa fie publica "pentru ca angajati au Autoritatii Nationale pentru Cetatenie au ales sa exporte in presa o problema institutionala". Carevasazica, faptul ca s-a aflat reprezinta marea problema, ci nu problema in sine.


Ministerul Justitiei intr-adevar a publicat pe site in data de 3 martie 2016 orele 21.00, asa cum Raluca Pruna a dispus, Raportul Corpului de control al MJ cu privire la situatia din ANC, in care este analizata perioada 2013-2015. Ce ne-a atras atentia inca din primele randuri ale Raportului este faptul ca, desi in perioada respectiva se presupune ca s-au analizat toate activitatile desfasurate la toate diectiile si serviciile in ANC in acesti ani, in final, se concluzioneaza ca pentru prostul management si pentru actuala situatie din Autoritate exista un singur vinovat.

Este vorba despre Andrei Tinu, vicepresedintele Autoritatii Nationale pentru Cetatenie, cel care a asigurat interimatul ANC o scurta perioada de timp, si acelasi care a decis sa o revoce din functie pe Iulia Malina Ciobanu, sotia procurorului Nelu Ciobanu, dupa ce a constatat anumite deficiente in departamentul pe care aceasta il conducea.  

Dupa cum veti vedea, intregul raport si chiar concluziile se refera la activitatea lui Andrei Tinu, care a avut curajul de a o revoca din functie pe Iulia Malina Ciobanu. Altfel, cum poate fi interpretat faptul ca intr-un raport in care se analizeaza activitatea din ANC intre 2013-2015, concluziile se rezuma la "interimatul asigurat de vicepresedinte", despre care sustine ca "a condus la o degradare a performantei institutiionale a ANC".

Ministerul Justitiei si-o insuseste pe Malina Ciobanu

Intr-un raspuns acordat Lumeajustitiei.ro de Adrian Baboi-Stroe secretar de stat in Ministerul Justitiei, in care am cerut sa aflam care au fost motivele pentru care Malina Ciobanu a fost propusa de MJ la sefia ANC, la scurt timp dupa ce a fost destituita dintr-o functie de conducere, ni se precizeaza ca revocarea Malinei Ciobanu de catre vicepresedintele ANC, Andrei Tinu, "nu s-a fundamentat pe considerente care sa fi tinut cont de activitatea desfasurata de aceasta", in conditiile in care ulterior Andrei Tinu a evaluat-o dupa revocare acordandu-i calificativul "foarte bine".

In ce priveste modalitatea prin care Malina Ciobanu a ajuns sefa a ANC, Adrian Baboi ne-a comunicat ca cele doua adrese, facute la o zi distanta – in prima, din 11 februarie 2016, fiind solicitat transferul sotiei lui Nelu Ciobanu de la ANC la MJ, pe motiv ca personalul este insuficient, iar volumul de activitate este mare, in timp ce in cea de-a doua, din 12 februarie 2016, Malina Ciobanu era propusa pentru sefia ANC – sunt independente din punct de vedere administrativ una de alta. Adica, in MJ se iau decizii individuale, fara verificari ale unor dispozitii/cereri/solicitari anterioare care sa nu fie contradictorii, ori fara aprobari ale unor superiori care contabilizeaza toate aceste date??

Iata raspunsul acordat Lumeajustitiei.ro:

"Ministerul Justitiei considera ca ordinul presedintelui interimar al ANC nr. 193/06.11.2015 de revocare a doamnei Iulia Malina Ciobanu din functia de director al Directiei Contencios din cadrul Autoritatii Nationale pentru Cetatenie, la doar trei zile de la numirea acestuia in functie, la data de 3 noiembrie 2015, nu s-a fundamentat pe considerente care sa fi tinut cont de activitatea desfasurata de aceasta. Conform raportului de evaluare intocmit chiar de presedintele interimar al ANC la data de 18.11.2015, dupa revocarea acesteia din functia de conducere, doamna Ciobanu a primit calificativul "foarte bine".

Referitor la aprobarea cererii de transfer al doamnei Ciobanu de la Autoritatea Nationala pentru Cetatenie la Ministerul Justitiei, va precizam ca aceasta este independenta din punct de vedere administrativ de Adresa Ministerului Justitiei 5/13.312 din 12 februarie 2016 (n.red. - cererea prin care Malina Ciobanu, la o zi de la data la care fusese adusa de la ANC la MJ, a fost propusa de Raluca Pruna in functia de presedinte al Autoritatii Nationale pentru Cetatenie).

Avand in vedere ca Autoritatea Nationala pentru Cetatenie a avut conducerea interimara pana la data de 25.02.2016, Ministerul Justitiei considera ca numirea unui presedinte era necesara si oportuna din punct de vedere managerial. In aprecierea Ministerului Justitiei, fondata pe evolutia sa profesionala in cadrul Autoritatii Nationale pentru Cetatenie, doamna Iulia Malina Ciobanu indeplineste toate criteriile profesionale pentru a conduce aceasta institutie intr-o maniera eficienta".

Iata Concluziile raportului Corpului de Control al Ministrului privind activitatea Autoritatii Nationale pentru Cetatenie (ANC):

"Ministrul Justitiei a dispus Corpului de Control al Ministrului in data de 14 decembrie 2015 efectuarea unei actiuni de control al activitatii Autoritatii Nationale pentru Cetatenie (ANC). Controlul dispus s-a finalizat in 12 februarie 2016, prin redactarea unui raport. Principalele concluzii desprinse din raport pot fi sintetizate astfel:

Probleme de legalitate

Vicepresedintele ANC a delegat, fara motivare, dreptul de semnatura pentru si in numele vicepresedintelui, pe perioade nedeterminate, unor sefi de serviciu/sef de birou/directori, cu invocarea gresita a reglementarilor aplicabile. Conform Regulamentului de Organizare si Functionare (ROF) al ANC, numai presedintele poate sa delege dreptul de semnatura, motivat, vicepresedintilor.

S-au constatat incalcari ale Regulamentului de evaluare a activitatii profesionale a angajatilor, precum si ale dispozitiilor referitoare la promovarea in functii de conducere.

Prin mutarea a doua posturi aferente functiei de personal de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor de la Serviciile Elaborare proiecte de ordin ale Presedintelui ANC, respectiv de Consiliere si relatii publice, in cadrul Serviciului Juridic si Contencios, s-au incalcat dispozitiile art. 1 alin. (4) din ROF ANC, potrivit carora ”Organigrama, regulamentul de organizare si functionare si statul de functii ale ANC se aproba prin ordin al Ministrului Justitiei”. In consecinta, s-a modificat implicit statul de functii al ANC, fara a exista vreun ordin al Ministrului Justitiei care sa justifice legalitatea unei astfel de masuri.

Probleme de eficienta institutionala

Corpul de Control a constatat intarzieri foarte mari in solutionarea cererilor de cetatenie in majoritatea dosarelor examinate, in conditiile in care termenul prevazut de lege este de 5 luni. Timpul mediu de procesare si solutionare a cererilor de acordare/redobandire a cetateniei romane in raport cu prevederile art. 11 din Legea cetateniei romane nr. 21/1991, cu modificarile si completarile ulterioare, nu a fost respectat. De exemplu, pentru perioada 2013-2015, situatia se prezinta astfel: in 2013, timpul mediu a fost de 18,21 luni; in 2014, timpul mediu a fost de 14,63 luni; in 2015, timpul mediu a fost de 9,6 luni.

Probleme de ordin administrativ

Biroul pentru Depunerea Juramantului, Evidente si Retragere Cetatenie este subdimensionat.

Membrii Comisiei pentru Cetatenie solutioneaza lucrari si in alte structuri din ANC, fapt ce ingreuneaza activitatea Comisiei.

Secretariatul Tehnic al Comisiei – inregistrari dosare functioneaza deficitar.

Disfunctii in procesele de management

ANC a contractat o firma privata de paza, desi institutia poate sa beneficieze de servicii de paza ale Jandarmeriei Romane, ceea ce ar reduce costurile aferente.

S-a constatat existenta unui climat organizational conflictual si o lipsa de comunicare intre managementul superior si angajati.

Desi incheierea de procese-verbale ale sedintelor de depunere a juramantului este oportuna din perspectiva ulterioarelor reclamatii sau in cazuri in care se solicita retragerea cetateniei (de pilda, in baza unor suspiciuni asupra corectitudinii cu care s-au evaluat solicitantii, inclusiv cunoasterea limbii romane), s-a constatat ca aceasta nu se realizeaza in practica.

Probleme de comunicare publica si transparenta

Regulamentul de ordine interioara, precum si rapoartele anuale de activitate nu erau publicate pe site-ul institutiei.

S-a constatat informarea deficitara a solicitantilor cu privire la stadiul dosarelor de cetatenie. Spre exemplu, sectiunea Stadiul dosarului pe site-ul ANC nu continea toate informatiile relevante pentru beneficiari intre etapa de depunere a dosarului, cea a termenelor procedurale, respectiv cea a solutionarii acestuia.

Au fost incalcate prevederile regulamentare privind promovarea in functii de conducere. Intr-un caz, numirea s-a facut fara sa se tina cont de rezultatele evaluarii celui in cauza. Astfel, desi pentru promovare era nevoie de calificativul Foarte Bine, persoana promovata primise doar calificativul Bine. In plus, s-a constatat ca nu au fost respectate dispozitiile regulamentare privined contestatiile. De pilda, o contestatie a fost admisa de Vicepresedintele ANC fara respectarea Regulamentului, care prevede ca solutionarea contestatiei se realizeaza de catre un alt director care nu a facut evaluarea initiala, respectiv fara motivarea admiterii/respingerii contestatiei.

Prin mutarea a doua posturi aferente functiei de personal de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor de la Serviciile Elaborare proiecte de ordin ale Presedintelui ANC, respectiv de Consiliere si relatii publice, in cadrul Serviciului Juridic si Contencios, s-au incalcat dispozitiile art. 1 alin. (4) din ROF ANC, potrivit carora ”Organigrama, regulamentul de organizare si functionare si statul de functii ale ANC se aproba prin ordin al Ministrului Justitiei”. In consecinta, Vicepresedintele ANC a modificat implicit statul de functii al institutiei, fara a exista un ordin al Ministrului Justitiei care sa justifice legalitatea unei astfel de masuri.

Luand in considerare Raportul Corpului de Control, precum si obligatiile Ministerului Justitiei in calitate de autoritate ierarhic superioara ANC, Ministrul Justitie intelege sa sprijine ANC prin masuri care vor conduce la eficientizarea activitatii acestei institutii.

Spre exemplificare, merita mentionata o comparatie intre numarul cererilor analizate de catre Comisia pentru Cetatenie in urmatoarele intervale de timp, care indica degradarea performantei ANC in ultimele patru luni:

Ministrul Justitiei acorda o atentie deosebita tuturor problemelor semnalate de personalul din cadrul Autoritatii Nationale pentru Cetatenie si asigura toate partile interesate ca va sprijini orice demers menit sa promoveze eficienta institutiei.

Raportul Corpului de Control a aratat ca interimatul asigurat de vicepresedinte a condus la o degradare a performantei institutionale a Autoritatii Nationale pentru Cetatenie. Prin propunerea numirii unui profesionist din cadrul personalului ANC in functia de presedinte, Ministrul Justitiei doreste sa dea un semnal clar de incredere in profesionalismul angajatilor acestei institutii. Ministrul Justitiei considera ca ANC este o institutie de maxima importanta si intelege sa ia toate masurile necesare pentru ca aceasta sa functioneze ca un serviciu public de calitate, la cele mai inalte standarde de profesionalism".

* Cititi aici Raportul Corpului de control al MJ de la ANC

Comentarii

# DODI date 6 March 2016 17:23 +21

Prunele, înainte de a ajunge ...țuică de Pitești, încep să fermenteze. Se pare că asistăm la un proces ”necontrolat” de fermentare la care catalizatorul de Cioloș nu are soluție, el însuși fiind depășit de situația în care se află. Păcat de țara asta care a ajuns la mâna unor neghiobi.

# mulder, agentul mulder date 7 March 2016 09:52 +7

pt cine doreste sa citeasca/priveasca un interviu cu Darren White, fostul sef U.S. Secret Service in Romania(6.3.2016): Turcescu: Crezi că doamna Kovesi trebuie reconfirmată ca şefă la DNA? Darren White: Am îndoieli serioase cu privire la abilitatea ei de a fi neutră,corectă şi obiectivă. Am îndoieli serioase legate de asta.Turcescu: Dar probabil că ştii că doamna Kovesi are o reputaţie bună în România şi o po******ritate uriaşă!Darren White: Da, din punctul de vedere al publicului, da. http://youtu.be/VlcVxrrcpWg

# UNUL DIN LUMEA CEA MARE date 7 March 2016 10:13 +4

ptr mulder//MULDER,PRIETENE!!!!!!iti aduci aminte ,,era ploaie si era toamna,,(acum vreo 3 saptamini) cind iti zisei ce iti zisesi?incepe sa se confirme? ca tu sti sa citesti in aceiasi cheie cu mine declaratiile.ma intreb acum cind s/a dat liber la vinatoarea de IEPURI........CITI ,,GONACI VOR PARTICIPA,, SI CITI IEPURI VOR PRINDE

# Guru date 7 March 2016 11:21 +2

Pana si col. Turcescu a ramas cu gura cascata de rapunsul lui Darren White (min. 28 din interviu). Nu-i venea sa creada ce aude deoarece nu era pe placul lui. Ar fi interesant o captura cu figura de nedumerit :eek: :cry: Poate primeste linkul si madam kovesi. Sa stie ce pareri au si altii despre ea!

# unul din lumea cea mare date 7 March 2016 11:34 +2

ptr mulder// deci am sa incerc sa fac citeva considerente pe baza interviului//1. daca ati observat titrarea nu a fost cu ceea ce a zis daren(chestie de sensuri si nuante scapate)2. printre rinduri ii spune lui turcesc ca i/a dat interviul ca/i si el in barca cu coruptia si ca in felul asta prin el LE DA MESAJUL.3. colonelul racan a deviat imediat de la kovalact cind a simtit mesajul de pandaimos pentru ea si imperiul raului.4.chestia cu 5 politicieni este figurata,IN SCURTA VREME O SA VEDEM PROCURORI SI JUDECATORI(SI NU BUCATARI CHINEZI) DIN UK,FRANTA,GERMANIA ,SUA SI ALTE TARI JUDECIND PROCESE SI FACIND INVESTIGATII.(crede cineva ca florin walter a fost adus de romqni inapoi in mermelica?nu,la interventie americana caci au ajuns bani la teroristi din furturile lor)5. observa cineva ca mesajul lui daren cuprinde chestii pe care le spun de ceva vreme.?mermelica/i stat ESUAT in ochii lor.6 americanii au sondaje corecte,mermelica/i in buza unei revolte po******re SI O SPUNE FERM!7. CHIAR

# UNUL DIN LUMEA CEA MARE date 7 March 2016 11:39 +2

continuare ptr mulder// 7.A DAT IN ,,CLAR,, CHIAR SI CU PRESEDINTELE DE LA POARTA NOUA CA/I CORUPT.si ca din cauza asta nici dracu nu ,,se baga in mermelica,,8. va spuneam acum citeva zile ca vor fi ,,iepurari masive,,in rindul bucatarilor chinezi,si ca NU/I PENTRU CINE SE PREGATESTE ,CI PEN,CINE SE NIMERESTE SI CA MAI CRAPA SAMARUL,MAI MOARE MAGARUL.9. ai de au tinere de minte sa compare ce am zis si ce iese pe stiri

# mulder, agentul mulder date 7 March 2016 14:14 +2

nu conteaza cine e sau ce a fost turcescu. pentru mine e important mesajul dat de americani si ma bucur ca am reusit sa va solicit interesul. Scopul este de a sintetiza si de a percepe corect care este imaginea noastra in lume si nu ce ne prezinta UNII CRETINI din ANUMITE INSTITUTII DE FORTA si PRESA ASERVITA la maxim forurilor (serviciilor corupte - asa cum ne arata in clusiv Daren White!!!) romane. Mai mult! Omul e un fin observator al evenimentelor sociale si de orice alta natura din tara noastra. Asa cum prezicea si revine prietenul "1" in interventia de mai sus, lucrurile din tara noastra au scapat de sub control si sunt pe cale sa deraieze si mai tare - de aceea tb sa multumim binomului si ...unor mame... 8)

# pelin date 6 March 2016 17:41 +17

Referitor la R.PRUNA,stim deja ca nulitate a fost si asa ramane.iar surprizele in cascada care vin din partea acestia[fiind capabila de orice]nu mai surprinde pe nimeni,dar ne conduc la o concluzie,anume Cristina Guseth si aceasta makovista,cred ca ar fi avut mai mult tupeu.pt.ca de pregatire juridica,nu poate fi vorba!

# anamaria date 7 March 2016 10:38 +6

Are totusi o "calitate":nesimtire fara limite.

# Gogu date 6 March 2016 18:22 +8

Să nu uităm faptul că ”forțe” au fost împotriva numirii unui inginer pe funcția de ministru. Erori ar spune ”X”, inginerul ar fi venit cu o logică inginerească, care nu era identică cu una de DREPT ! Asta-i viața, trebuie să suportăm pe cei cu putere, nu cu logică  ! 

# mitica date 7 March 2016 08:20 +5

Corpul de control abaut prea multa zeama de la Pruna, asa ca au scris si ei ce a zis Pruna, sluga fidela a procuroarei comuniste Macovei! :-* :-* :-*

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 20.12.2024 – “Portocala” vrea sa paradeasca un primar

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva