22 July 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

BOBARNACUL LUI TARICEANU – Presedintele Senatului i-a predat sefei DNA o lectie de democratie: "Parlamentul nu e un ghiseu in care se inregistreaza solicitarea procuraturii si automat pleaca mai departe... Doamna Kovesi face o confuzie. Refuzul de a accepta arestarea nu inseamna blocarea justitiei... Dupa '90, vorbim despre libertati... In anii '50, practica era aceeasi, oamenii erau arestati, vinovati sau nevinovati... Se strigau sloganuri: Cei ce zac in inchisori sunt dusmani si tradatori!"

Scris de: Alex PUIU | pdf | print

10 April 2015 15:04
Vizualizari: 8740

Amenintarea cu arestarea, la nevoie, a mii de oameni si afirmatiile publice debitate de sefa DNA in ultimele zile - cum ar fi declaratia despre "eliminarea completa" a votului la care sunt supuse cererile de incuviintare a masurilor privative de libertate pe care parchetul le adreseaza Parlamentului - au generat o reactie vehementa, normala si legitima, din partea presedintelui Senatului. Invitat, miercuri 8 aprilie 2015, la emisiunea "Ultimul cuvant" difuzata de postul B1Tv, Calin Popescu Tariceanu (foto) i-a predat procurorului-sef al DNA, Laura Codruta Kovesi, o adevarata lectie de democratie, explicandu-i diferentele dintre Romania de astazi, si Romania anilor '50. Nu este pentru prima oara cand Calin Popescu Tariceanu iese public pentru a vorbi despre ratiunea institutiei imunitatii parlamentare si despre caracterul exceptional al masurii arestarii preventive, pentru a infrana practicile excesive, tot mai pregnante in ultima perioada, ale "procuraturii".


Iata ce i-a transmis Calin Popescu Tariceanu, sefei DNA:

Doamna Kovesi, ca oricare cetatean, are dreptul sa se exprime liber, necenzurat, la fel cum si noi, parlamentarii, avem acelasi drept, de a ne exprima liber si necenzurat. Avem un drept in plus. Care? Parlamentul este institutie democratica aleasa de cetateni. Procuratura, nu. Procurorii sunt numiti.

Acum, punctul 2. Doamna Kovesi cred ca face o confuzie. Refuzul de a accepta arestarea nu inseamna blocarea justitiei. Daca procurorii au probe, ce-i impiedica sa trimita dosarul in instanta, si persoana respectiva sa fie judecata? Care este piedica? Eu cred ca arestarea produsa pe banda rulanta, cum se intampla in ultima vreme, incepe sa semene din ce in ce mai mult cu o modalitate de a pune presiune psihologica pe cei care sunt inchisi, pentru a obtine alte declaratii decat probele pe care le au procurorii la dosar. Vad ca aceasta este practica, si din ce in ce se extinde. Si care nu este procedura curenta. Procedura curenta trebuie sa fie aceea a anchetei, sigur, poate sa il cheme la procuratura, sa il chestioneze si asa mai departe. Arestarea este o masura exceptionala, eu nu stiu cata lume intelege ca, dupa '90, noi vorbim despre libertati. Exista o libertate, daca vreti, absoluta: dreptul de a fi in libertate. Dar mai exista si alte libertati despre care noi nu vorbim si despre care lumea pare acum mai putin interesata: dreptul la exprimare. Este un drept fundamental? Da! Pe care nu-l aveam inainte. Dreptul de a calatori, de a protesta. Toate aceste drepturi fundamentale, noi avem obligatia sa le aparam. Si nu sa acceptam ca pe un fapt curent retinerea de libertate. Asta este o chestiune exceptionala, care nu poate fi acceptata. Cred ca avem o viziune total diferita asupra acestei chestiuni. Si nu e viziunea mea in fata doamnei Kovesi sau invers. Aceasta abordare nu este o abordare individuala a mea, este o abordare democratica si europeana care pune pe primul plan libertatile cetateanului.

Mai spun inca o data, procuratura nu are niciun fel de frana ca sa ii trimita in fata instantei pe cei care sunt banuiti de fapte de coruptie, de furt, de tot ce vreti dumneavoastra. Nu. Dar nu cu lipsirea de libertate ca masura curenta. Eu sunt unul dintre cei care considera ca aceasta masura a arestarii preventive trebuie sa fie facuta ponderat, numai in cazurile in care, sigur, exista ratiuni puternice ca ea sa fie justificata. Altfel, anchetarea se face in liberate, ii trimite in instanta, si, atentie, nu procuratura judeca si nu procuratura este cea care face justitie! (n.r. - Arestarea in exces) banuiesc ca este un demers care sa genereze presiune psihologica pe cei care sunt arestati, lipsirea de libertate facandu-i sa marturiseasca, sa spunem, sub aceasta presiune – care nu-i o forma de tortura fizica, e mai subtila decat tortura fizica – sa marturiseasca anumite lucruri. Tineti cont ca, in anii '50, cand s-a instaurat (n.r. - consolidat) dictatura comunista in Romania, practica era aceeasi: oamenii erau arestati, vinovati sau nevinovati, anchetati si, dupa aceea, deferiti 'justitiei'. Cei care erau inchisi, dusi in inchisori, se trezeau cu manifestatii din partea muncitorilor in fata inchisorii, care strigau. Strigau sloganuri: 'Cei ce zac in inchisori sunt dusmani si tradatori!'. Gata! Erau condamnati de public, de procurorul Republicii si asa mai departe, nu se mai discuta. Deci, si in trecut au existat excese, au existat abuzuri, si nu exista in momentul de fata garantia suta la suta ca nu pot sa apara din nou excese si abuzuri. Iar obligatia noastra ca cetateni, obligatia noastra ca parlamentari si a dumneavoastra ca factor de echilibru este sa le semnalam. Eu sunt obligat sa le semnalez, am o responsabilitate in acest sens, si ca liberal, si ca om politic cu o anumita vechime. Nu poti sa tratezi problema arestarii preventive ca o practica curenta care trebuie sa se impamanteneasca in justitia romaneasca. Nu a fost asa, si nu cred ca o sa fie asa nici in viitor. Dar acest lucru nu inseamna ca procuratura trebuie sa fie cumva impiedicata sa-si duca munca la bun sfarsit. Eu, ca si dumneavoastra, ca si multi cetateni, am dreptul sa fiu si eu stupefiat de amploarea coruptiei din Romania. Si sigur ca operatiunea de curatire, de asanare, este binevenita. Si eu nu ma opun, din contra, cred ca trebuia facut acest lucru. Intrebarea pe care mi-o pun este insa de ce pana acum – pentru ca lucrurile astea nu sunt cunoscute de doua luni de zile de cand a inceput aceasta campanie, sunt lucruri cunoscute – spuneti-mi si mie, 10 ani ce s-a intamplat, cine a tinut capacul pe aceste dosare, de ce aceste dosare au fost tinute in sertar si au fost scoase de-abia acum? Nu e normal! Atunci a fost o situatie normala? Acum este o situatie normala? Nu stiu cand e situatia normala. Am dreptul sa-mi pun aceste intrebari? Aceste intrebari trebuie sa ni le punem cu totii, pentru ca excesele care astazi vizeaza pe cei care sunt acuzati de coruptie, maine pot sa vizeze pe cei care vor sa protesteze in strada, impotriva deciziilor Guvernului sau ale Parlamentului, intr-o societate libera acest lucru trebuie sa se poata intampla. Altii vor sa aiba libertate de exprimare, sa scrie ce gandesc, sa publice si asa mai departe. De ce nu ne putem imagina ca maine se pot intampla aceste lucruri. O sa spuneti 'haideti dom'le, lasati, ca asta nu se poate!'. Ba da! Se pot intampla, se pot intampla!

(n.r. - despre afirmatia Laurei Kovesi privind cele 1.000 de arestari pe care DNA le face daca e nevoie) Cred ca este un derapaj pe care nu il pot accepta. Nu stiu daca arestari, eu cred ca procuratura trebuie sa-si faca fara indoiala treaba si datoria ei - e binevenit acest lucru - si instantele sa judece. Vinovatia nu o stabileste procuratura, ca sa fie foarte clar, ci instantele, judecatorii. Sigur ca treaba procurorilor trebuie sa continue, a inceput asa, intr-un mod sustinut, nu asta e problema, dar nu trebuie sa lasam, sa permitem, sa toleram, sa ne facem ca nu vedem, sa fim asa ingaduitori cu excese sau abuzuri.

Noi vrem sa ne aliniem la standardele europene, in toata Europa exista imunitate pentru parlamentari, cum exista si in Romania. Repet, pentru declaratii politice. In rest, parlamentarii nu au imunitate, pot sa fie anchetati, pot sa fie urmariti penal, pot sa fie trimisi in fata instantei. Cum s-a intamplat si pana acum, se va intampla si in continuare. (...)

Eu pot sa accept declaratia doamnei Kovesi (n.r. - sefa DNA a spus ca trebuie sa fie eliminat votul parlamentar pe cererile de incuviintare a arestarii preventive, pe motiv ca acest vot "blocheaza justitia") ca cetatean, care este liber sa vorbeasca, sa isi exprime punctul de vedere, dar nu ca sef al DNA-ului care da indicatii cum sa se modeleze drepturile si libertatile cetatenilor, Parlamentul, cum sa functioneze, daca sa aiba sau sa nu aiba imunitati. Aici e o chestiune care, cu toata consideratia, nu vreau sa se creada ca vreau sa intram intr-o disputa publica, dar nu e un lucru care sa fie acceptabil intr-o tara democratica. Aceste lucruri nu le decid procurorii, sa fie bine inteles. In calitate de presedinte al Senatului, cred mai degraba in necesitatea colaborarii institutionale. Daca procurorul, seful DNA-ului, are un punct de vedere argumentat, sustinut, sigur ca la un moment dat putem sa discutam aceste chestiuni. Procurorii functioneaza sub autoritatea ministrului Justitiei, putem sa facem o intalnire intre Puterea Legislativa si, de exemplu, conducatorul Ministerului Public, de ce nu, aceste lucruri se pot discuta. Dar nu in acest fel, prin astfel de declaratii, care parca au si un fel de caracter amenintator. Deci, repet, sunt pentru o colaborare institutionala si ma bucur ca lucrurile incep sa se schimbe fata de perioada anterioara a regimului Basescu. Chiar si presedintele Iohannis, care a facut o sesizare la Curtea Constitutionala, a facut-o mai degraba, daca vreti, ca un gest formal, nefiind insotita, cum am vazut, de declaratii de presa – cum facea Basescu – si de alte indicatii cum sa procedeze Curtea. (...) Revin asupra chestiunii cu imunitatile, ca vad ca asta este o mare problema, framanta foarte multa lume, si spun, pentru a treia oara, nu exista imunitate pentru parlamentari decat pentru declaratiile politice. In rest, justitia isi face neingradit treaba. Ca nu ii convine doamnei Kovesi, in fine, stiti cum se intampla, asta e o chestiune, daca vreti... trebuie sa le punem in oglinda. Asa cum noi, Parlamentul, suntem obligati sa respectam deciziile instantelor – sunt obligat, nu eu, ca presedinte, Parlamentul, Senatul, sa respecte decizia Curtii Constitutionale, si, dupa cum vedeti, nici nu o comentez, ca e buna, ca e rea, asta-i decizia –, la fel si celelalte Puteri au obligatia sa respecte deciziile Parlamentului, care are o baza constitutionala si, daca vreti, este dreptul lui suveran si constitutional de a admite sau de a respinge cererile pe care le face ministrul Justitiei in urma solicitarii facute de procuratura. Aceste solicitari trebuie analizate de la caz la caz, trebuie vazut care e suportul legal in baza caruia ele se pot lua, nu se pot lua, trebuie audiat cel care este acuzat. Parlamentul nu este un ghiseu in care se inregistreaza solicitarea procuraturii si automat pleaca mai departe. Asa prevede Constitutia, asta este!"

Comentarii

# UNUL DIN LUMEA CEA MARE date 10 April 2015 15:37 +50

bine i/a zis/o tariceanu,ca kovesi face exces de zel ca sa ne arate ,vai doamne cit de justitiara este ea,ca sa acopere spaga inghitita de la bercea,favorizarea infractorilor si impiedicarea justitiei(vezi iacobescu story)observati cine au fost cele mai vehemente?ghici ghicitoarea mea!!!! si pentru luju......nu va inteleg de ce cenzurati chestii de bun simt exprimate de cetatenii onesti?mai ales cind ele sint vehiculate de mas media!!!!cred ca luju isi face un deserviciu si observ ca de cind ati introdus cenzura si moderarea (foarte intirziata) si nr de cititori si comentatori a scazut dramatic.nu va contest dreptul vostru de a face orice cu pagina aceasta online dar,nemultumirile oamenilor la adresa (in)justitiei sint enorme!!!!!si oricit de civilizat se exprima oamenii nu se gasesc sinonime la ticalosia si mermelirea (in)justitiei.parerea mea!!!!!

# DOREL date 10 April 2015 16:02 +52

Ce se intampla, Tariceanu e printre putinii oameni politici care are curaj sa spuna ce gandeste. Restul se comporta ca delegatii la congresele Partidului Comunist Roman ! Si, b): ROMANI, LUATI-L DE MODEL ! Parerea mea ....

# vasile date 10 April 2015 21:50 +18

tariceanu se trage din Brateni. Bratenii au militat de-a lungul istoriei pentru libertate. Taricenul si partidul sau lupta pentru asa ceva. este nobil si va ramane in istorie. Rusine PNL, rusine PSD, rusine Zgonea, las, lingau, sluga la sas.

# turnatorul de serviciu date 14 April 2015 09:26 +1

Tariceanu, s-a dovedit in timp a fi unul din putinii parlamentari fara "schelete" in dulapurile serviciilor.Este un tip realist, un barbat adevarat si un roman adevarat.Ca prim-ministru s-a dovedit capabil sa conduca o tara, chiar si in conditiile in care criza economica batea la usa iar securistii il presau din toate directiile.Apropierea de PSD nu este, dupa opinia mea, o greseala politica, ci mai degraba o adaptare la noile realitati ale politicilor mondiale.In conditiile in care SUA si UE colaboreaza din plin cu China nu vad de ce liberalii n-ar colabora, pentru stabilitate politica si economica, cu social-democratii!!!Ca liberal nu esti obligat sa accepti toate propunerile PSD-ului dar este o tampenie sa nu contribui la elaborarea unor legi bune, chiar si alaturi de PSD. :roll: :roll: :roll: <img src=ops:' /> <img src=ops:' /> <img src=ops:' /> <img src=ops:' /> :eek: :eek: :eek: :eek:

# George date 11 April 2015 14:15 -19

Daca si Tariceanu este un exemplu, atunci suntem nebuni! Acest om a incercat sa vanda PNL ul la PSD.Astept sa i se verifice afacerile ca nu sunt prea mici! Tariceanu este calul trian din  curtea PNL.E un om fara mila in a fi necinstit.

# Salvamar date 12 April 2015 08:52 +9

Ce prostii spui? Faptul ca a REFUZAT unificarea cu PDL, acest partid securisto-comunisto-mafiot inseamna vanzare a PNL? Oare nu gashka lui Antoneascu a tradat liberalismul prin trecerea peste noapte de la ALDE la PPE si unirea cu portocalii? Asta dupa ce in campanie s-a jurat ca nu e adevarat ca va parasi ALDE, ba i-a carat pe sefii ALDE prin campania elctorala pentru europarlamentare? Kovesisi texanul pot orce, chiar sa-l inchida pe Tariceanu, asta nu inseamna ca acesta nu spune ADEVARUL:

# The Joker date 12 April 2015 23:27 -4

STERLING VA SPUNE CEVA VOUA, ASTIA CARE IL LINGETI PE BOASHE PE ACEST TRADATOR.

# avocat traditional date 13 April 2015 13:47 +4

mai Jokere,se ,,vede,,de la o posta cam ce fel de adedpt politic esti.Foarte bine,este dreptul tau.Aici ,insa,se discuta despre cele spuse de dl.Tariceanu in legatura cu activitatea DNA.Restul,discuta-l pe siteuri de politica

# Ultimul Charlot date 10 April 2015 15:45 +52

Chiar asa. Discursul lui Tariceanu a avut clasa de om politic. Personal e prima data cand il aud vorbind atat de coeerent. Si clar a avut dreptate. Kevesi nu intelege ca Parlamantul poate legifera desfiintarea DNA. Cu tot cu interventia ambasadelor. Justitia isi poate face treaba si fara DNA. Singura explicatie cat de cat argumentata a lui Kovesi a fost ca masurile dispuse de procurori, ( cererea de arestare ) sunt supuse controlului judecatoresc. Numai ca nu spune nici Tariceanu si nici Kovesi daca acei judecatori care dispun cu atata usurinta arestarile sunt cu adevarat independenti. Spunea cineva zilele trecute ceva ce este posibil sa fie adevarat. Majoritatea judecatorilor sunt fie ofiteri acoperiti, au dat cu subsemnatul cam in fals ca nu sunt si ar fi santajabili. Bune sau rele, legile trebuie respectate. Ori, legile le face Parlamentul nu DNA, si nici judecatorii. Adevarul...e dincolo de noi 

# vasile date 10 April 2015 22:09 +17

Da domnule, Tariceanu este un Titulescu al Romaniei. Curaj, fermitate, lupta cu Puterile vremii, acum a venit randul lui Traiceanu sa scoata tara in lume. Pacat ca nu a fost ales presedinte. Asta o spun eu un psedist convins.

# Alberto Kurtyan date 11 April 2015 10:32 +4

Parca Micul Titulescu era Ponta Che Guevara. Acum Batranelul Tariceanu e Titulescu?

# Johanis date 11 April 2015 19:08 -9

Băi! Tu ești ungul sau italian?

# oarecare date 12 April 2015 10:08 -1

Postaculeeee......:))))crezi ca nu stim ce faci?a venit randul lui sa ce?:))))

# Sara date 15 April 2015 06:05 0

Tariceanu a vorbit si a convins po******tia care habar n-are de legislatie. El spune ca, chiar daca parlamentul se opune cererii de arestare preventiva a DNA, nu-i nicio probleme pentruca procesul isi urmeaza cursul si nu poate fi vorba in aceasta situatie de blocarea justitiei. Intentionat insa dl. Tariceanu uita doua lucruri esentiale. Primul este ca refuzul arestarii preventive a unor inculpati poate duce la blocarea justitiei pentruca in aceste cazuri inculpatul nu poate fi nici perchezitionat si in unele cazuri cum este cazul Sova aceste perchezitii se impuneau pentruca Sova a falsificat, distrussi sustras unele documente. Deasemenea a distrus hard diskuri. A doua problema , a uitat sa spuna ca incuppatii care au detinut functia de ministru , de exemplu Vosganian si parlamentul nu da curs cererii DNA, acesta nu mai este nici macar cercetat, Practic scapa de dosar.

# Justitiabil date 10 April 2015 16:53 +30

(n.r. - despre afirmatia Laurei Kovesi privind cele 1.000 de arestari pe care DNA le face daca e nevoie) DNA face pe probe si nu daca este nevoie. Oare acele dosare nu sunt facute in alta parte si livrate celor de la DNA?

# outsider date 10 April 2015 21:49 +14

Nu confundati DNA cu cea de "agerime tulburatoare"! Ko are slabiciunea sa se antepronunte si nu se mai lecuieste...

# marinarul date 10 April 2015 19:31 +13

Trebuie ca de aseamana din ce in ce mai mult cu Ana Pauker cea din vremurile de restriste ale comunismului sa inteleaga si esenta democratiei. Nu arestarile cu orice pret stau la baza justitiie. Trebuie ca subordonatii sa intocmeasca si dosare care nu se bezeaza exclusic pe denunturi si aultari.

# dan date 10 April 2015 19:31 +11

(impresi mea) DNA-ul nu are scopul de a face curat in sistemul politico economic al tarii ci de a CURATA DRUMUL PT  a veni MAREA CORUPTIE la putere . Un DNA orientat spre o anumita parte a societatii corupte,care NU face parte,din grupul de coruptie, grup de coruptie DIN CARE FACE PARTE CHIAR dna-ul !!!! Cred ca DNA-ul este MADUVA ACTIVITATII DE CORUPTIE.

# mulder, agentul mulder date 10 April 2015 23:45 +13

Da' Tariceanu asta, in calitatea sa dubla de parlamentar si sef de camera,  de ce nu ia initiativa constituirii unei comisii, ca dea care a anchetat afacerea Nana? Comisia sa ancheteze, ca nu o opreste (si nici pe el) nimeni sa vada de ce coldea si kovesi au frecat-o 10 ani, iar acum sunt cei mai ai dracu dintre corecti? Iar dupa ce ne-ar prezenta concluzii,  am stii daca noi, postacii de pe aici, care urlam la nedreptăți, suntem sau nu niste cretini care ne pierdem vremea dandu-ne cu parerea.....

# ALEX date 10 April 2015 20:35 +26

Aceazsta ANA PAUKER de tip ,,nou" si-a luat avant... Sper ca acest PARLAMENT sa-si cunoasca (in sfarsit) drepturile si OBLIGATIILE... Derapajul madamei este peste asteptari de OBRAZNIC. Ma intreb: - de unde atata tupeu? - de unde atata obraznicie? Carte nu m-a convins ca stie. Atunci? Atunci...ori suntem ori NU SUNTEM !!!

# diaspora luminata date 11 April 2015 01:17 +5

Justitia le este livrata romanlor (bas) cu un scop... Urmeaza farmitarea Romaniei ...crin antonescu stie de ce !sau stie cine ...punct si de la capat...serviciile "stie"ce ...urmeaza

# unul din lumea cea mare date 11 April 2015 15:56 +5

de cind v/am spus ca sint planuri de dezmembrare a romaniei facute inca din 2009 la moscova cu ungaria asustria si germania ,dupa modelul ribentrop/molotov!!!!!! numai ca acum sint schimbati autorii si ei sint putin/merkel!!!!exista macar UN JURNALIST care stie ce vorbesc si ala/i chireac( dl chireac macar sub un pseudonim si tot ati putea sa explicati celor ce dorm despre ce este vorba.lumea o sa fie FOARTE SURPRINSA!!!!!!! cind vor vedea pe 9 mai parada militara de la moscova!!!!vor defila rusii cu cea mai noua tehnica care/i DEJA IN UNITATILE MILITARE!! (sint curios daca vor scoate si flotila-10 avioane- celor mai mari avioane din lume care pot transpoerta 400 de tancuri cu munitia aferenta la 7000 de km distanta cu viteza de 2000km/h(atentie !!!!!!!2000 viteza,viteza sunetului si ceva in plus)

# obiectiva date 15 April 2015 08:48 0

PLANUL PRIVIND DEZMEMBRAREA ROMANIEI este conceput inca din 1968, dar a fost pus la punct cu brio, in 2-4 dec. 1989 la MALTA, de aceea a fost impuscat si ceausescu, NU CA NU AR FI MERITAT-O.....gradul 33 din P2, ASTA DACA nu ESTE IN VREUN BUNCAR PRIN ARGENTINA, CA SI saddam husein si cum fuse si  hitler  :P

# Paul date 11 April 2015 02:30 +4

Parlamentul trebuie sa desfinteze DNA de urgenta, altfel cetatentii vor iesi in strada impotriva securitatii DNA! LIBERTATE, LIBERTATE , LIBERTATE ! 

# ioly date 11 April 2015 04:29 +2

Inainte de 89 nu existau atatia vinovati ca in capitalizmu americanilor din ani 30

# santinela date 11 April 2015 07:38 +10

Bravo domnule Tariceanu ma bucur ca mai este cineva in tara asta sa le dea peste BOT sau RIT, cum vreti, unor indivizi sau individe care se cred buricul pamintului,inventatorii gaurii la macaroana in materie de justitie !

# bebe date 11 April 2015 09:30 +2

libertate ,dar fara imunitate.Care e problema daca este arestat pentru ca sunt adunate probe in dreptul cuiva?Ca doar nu se face doar asa la strigatul unui om pe baza simpatiilor.Insa "influentii",care au ceva pe caciula sunt cam deranjati si vocifereaza

# viorel din Buzau date 11 April 2015 14:07 -10

Are dreptate domnul Tariceanu.Pacat ca a ajuns sa nu stie pe ce lume este. In noiembrie anul trecut a inaugurat un pod peste Dunare si credea ca este pe altul. Ca s-a incurcat si a confundat locatia nu ar fi o problema foarte mare, doar este platit din banii nostril, p;latiti de noi prin impozite. Problema este ca a persistat in confuzie, impotriva tuturor evidentelor si impotriva tuturor reporterilor care au transmis in toata tara aceasta situatie cel putin jenanta pentru cineva cu functie de conducere. A ocupa o functie de conducere platita de noi contribuabilii tarii nu inseamna ca a priori ai dreptate ci tocmai ca esti raspunzator pentru ceea ce se intampla in "ograda" ta. Daca vrei sa-ti depasesti conditia si sa inaugurezi poduri ca presedinte al Senatului Romaniei macar fa-ti lectiile la nivelul unui elev de liceu. Inca o data, este platit din impozitele noastre.

# Camelia Stănescu Ursuleanu date 11 April 2015 16:17 +9

Excepțional  acest articol care evidențiază calitățile de om politic ale președintelui Senatului. Vi-l imaginați pe BLAGA în această postură? Prestanța, distinția intelectuală, inteligența, demnitatea sunt însușiri rare pentru care DOMNUL  TĂRICEANU merită respectul nostru

# Dora date 11 April 2015 16:35 +10

Nota 10 pentru dl Tariceanu !Tot timpul ne uitam la cea mai democratica tara,SUA,unde daca nu ai probe solide nici nu poti retine un om daramite sa-l arestezi preventiv.Ce e aia "suspiciune rezonabila"?

# BTS date 11 April 2015 16:42 +11

Este de acord madame Kovesi ca aceeasi masura sa fie adoptata si pt. magistratii infractori,adica sa numai aiba nici un fel de imunitate ??? Sunt in sistemul judiciar judecatori si procurori infractori,care orice abuz si orice infractiune ar savarsi,nu se iau masuri impotriva lor...Exemple sunt cu zecile... :cry:

# Nedumerit date 11 April 2015 22:43 +1

Vreau sa inteleg si eu odata pentru intotdeauna! Democratia e numai pentru cei cativa, alesi? Ciudat cum isi amintesc de ea doar cand sunt incoltiti. De ce nu sariti in sus domnilor cand un amarat care fura o paine primeste ani grei de puscarie? Aveti dreptate, totusi. Nune de-al vostru, nu a impartit cu voi!

# The Joker date 12 April 2015 23:25 0

Afacerea Sterling Printr-o Hotărâre de Guvern, emisă de Guvernul Tăriceanu (Hotărâre nr. 1446 din 12/11/2008), petrolul și gazele din jurul Insulei Șerpilor au fost concesionate unei firme, Midia Resources SRL, ce are un capital social de doar 200 de lei. Bilanțul pe 2007 al acestei firme arată că nu are angajați iar cifra de afaceri a fost 0 lei. Midia Resources SRL nu are sucursale, nu are sedii secundare și nu are administratori cenzori persoane juridice Afacerea aceasta contribuind puternic la îngrăşarea conturilor  prietenului său, lui Patriciu. Taxa de primă înmatriculare Tăriceanu a sprijinit taxa specială de mediu, care taxează toate mașinile nou înmatriculate în România. Taxa este motivată de limitarea emisiilor de dioxid de carbon  și prevenirea invaziei de mașini la mâna a doua și este similară altor taxe impuse de țările nou intrate în Uniunea Europeană. Taxa a fost modificată fără să fie totuși în concordanță cu cerințele UE. 

# golan date 13 April 2015 20:10 +2

Vorbe,d-l Tariceanu,vorbe.Ce pretentii sa aiba cetatenii Romaniei,cand SRI-ul e si parlament si presedintie si guvern si putere judecatoreasca.Ei dispun cand si pe cine sa aresteze,cine sa fie presedinte,ce partide sa mai existe,tot ce le trece prin cap,dar in special ca sa spolieze po******tia,iar ei sa aiba averi fara numar.Ar trebui sa fie totusi mai directi,sa dispuna ca oamenii lor Kovesi si Coldea sa fie clar in fruntea democraticei tarisoare,d-na col.Kovesi-presedinte(ca tot batea apropo-ul un ziarist de la EVZ,in acest sens),iar d-nul general Coldea sef de guvern,sa nu ne mai jucam de-a dictatura pe degeaba.

# mihai date 14 April 2015 08:49 0

Bravos, maestre! Ati exprimat un punct de vedere argumentat si cat se poate de democratic. Sunt intru totul de acord.

# Andy date 16 April 2015 08:31 -1

Domnilor sunt consternat cat de "mani******bili" sunteti dupa atatia ani de "politicianism" ieftin din romania! Domnul Tariceanu este unul din cei scoliti in disimularea problemei si acoperirea realei probleme. CE UITA SA SPUNA DOMNUL TARICEANU ESTE URMATORUL LUCRU: Procurorii cer incunvintarea arestarii cu o motivatie si cererea este facuta pe linia Procuror-judecator (camera de drepturi si libertati). In conditiile in care parlamentul nu ar exista in interpunerea acestor solicitari a procurorilor UN JUDECATOR ( adica justitia) stabileste oportuna arestarea preventiva. In toate cazurile in care parlamentu se interpune in actul justitiei DECIZIA ACESTUIA E UNA POLITICA! Cu ce drept , parlamentul are rol de JUSTITIE. Si nu o data parlamentul a incunvintat arestarea ( perchezitii adunari de dovezi etc) si apoi a fost arestat parlamentarul si dupa 24 de ore Judecatorul de drepturi si libertati a hotarat eliberarea sub control judiciar. E praf in ochi ce spune domnul PARLAMENTAR Tariceanu.

# avi avi date 16 April 2015 15:53 +2

Andy,dragule,intr-un fel ai dreptate.dar pana avem dispozitii legale in sensul celod de mai sus nu poti face nimic.Totusi,parlamentul nu obstructioneaza justitia precum se plange?paraste Luluta.Neaprobarea arestarii nu inseamna ca parlamentarul respectiv nju poate fi trimis in judecata.de altfel,intr-un stat cu procurori si judecatori corecti,cu principii europene si de bun simt ,arestarile sunt exceptii.Numai la noi in tara arestarea este regula.Si din pacate se aplica si in cazuri de doi bani,numai si numai ca procurorii sa isi poata strange probele .Daca ai fi avocat ori magistrat,ori procuror de buna credinta ai intelege situatia.

# Andy date 22 April 2015 09:40 0

Avi in mare pot sa-ti dau dreptate! Dar uiti ca justitia se face in sala de tribunal. Nu in parlament! In parlament eventual se stabilesc reguli pentru justitie sub forma legislativa si asta nu-i face pe parlamentari membri in sistemul justitiei. In nici o tara din lume parlamentarii nu pun sub semnul intrebarii justitia cum o face dimnul Tariceanu si ceilalti parlamentari. E o cutuma. Oameni din parlamentul romaniei nu fac altceva decat sa submineze cu buna stiinta suveranitatea acesteia contestant sistemul pe care tot ei l-au creat. Nu e normal ca il loc sa stabileasca reguli ce nu intra in contradictie de dragul apararii drepturilor fundamentale de cetateni ei sa conteste decizia justitiei. E o lovitura la independenta acesteia. Daca parlamentul constata "derapaje" exista un sistem de verificare si se numeste CSM. Parlamentul reclama ca arestarile sunt mijloc de strangere de probe atunci sa eliminam din lege arestarea. Cine e nevinovat nu declara sub presiunea arestarii preventive

# Andy date 22 April 2015 09:50 0

Avi in mare pot sa-ti dau dreptate! Dar uiti ca justitia se face in sala de tribunal. Nu in parlament! In parlament eventual se stabilesc reguli pentru justitie sub forma legislativa si asta nu-i face pe parlamentari membri in sistemul justitiei. In nici o tara din lume parlamentarii nu pun sub semnul intrebarii justitia cum o face dimnul Tariceanu si ceilalti parlamentari. E o cutuma. Oameni din parlamentul romaniei nu fac altceva decat sa submineze cu buna stiinta suveranitatea acesteia contestant sistemul pe care tot ei l-au creat. Nu e normal ca il loc sa stabileasca reguli ce nu intra in contradictie de dragul apararii drepturilor fundamentale de cetateni ei sa conteste decizia justitiei. E o lovitura la independenta acesteia. Daca parlamentul constata "derapaje" exista un sistem de verificare si se numeste CSM. Parlamentul reclama ca arestarile sunt mijloc de strangere de probe atunci sa eliminam din lege arestarea. Cine e nevinovat nu declara sub presiunea arestarii preventive

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 21.07.2024 – Procurorul care vrea sa infunde AUR nu se lasa

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva