CAMPANIE MILITARA DE VACCINARE FORTATA – Consiliul Legislativ condamna Executivul pentru masurile discriminatorii prin care 75% dintre romani sunt exclusi din societate. Avocatul Adrian Toni Neacsu: „Daca Guvernul Citu trece si acum peste opinia Consiliului Legislativ, care citeaza Decizii ale CCR, se dovedeste ca legea nu mai conteaza si ca suntem in plina campanie militara de fortare a populatiei sa se vaccineze”
Daca Guvernul Romaniei va continua sa ne calce in picioare drepturile si libertatile chiar si cand nu este cazul si – mai mult – s-o faca nu prin lege, ci prin acte infralegale (respectiv HG-uri), atunci inseamna ca suntem „intr-o plina campanie militara de fortare a populatiei sa se vaccineze”.
Amara concluzie a fost trasa vineri, 1 octombrie 2021, de catre avocatul Adrian Toni Neacsu (foto), la scurta vreme dupa ce Consiliul Legislativ a emis un aviz favorabil cu observatii fata de proiectul de hotarare de Guvern pentru modificarea si completarea anexelor nr. 2 si 3 ale HG nr.932/2021 privind prelungirea starii de alerta incepand cu 10 septembrie 2021.
Repetam: avizul Consiliului Legislativ este unul favorabil, dar cu observatii. Iar una dintre aceste observatii se refera atat la caracterul exagerat al discriminarii romanilor nevaccinati, cat si la faptul ca acest abuz este introdus prin act cu putere inferioara legii.
Avizul CL este cu atat mai umilitor pentru regimul Iohannis-Citu-Arafat, cu cat institutia atrage atentia ca excesele pandemice nu sunt nicidecum justificate stiintific, neexistand in nota de fundamentare a proiectului de HG vreo trimitere la vreun studiu de specialitate.
Iata mai intai pasajele relevante din avizul CL:
„Precizam ca normele propuse pentru art.4 alin.(2) i (3) creeaza o situatie de discriminare pentru persoanele care nu pot, din considerente medicale, sau nu vor, din orice considerente, sa se vaccineze.
Astfel, potrivit proiectului, aceste persoane nu vor putea participa la anumite activitati. Chiar daca testele ar avea rezultat negativ si/sau, dupa caz, daca s-ar afla in perioada cuprinsa intre a 15-a zi si a 180-a zi ulterioara confirmarii infectarii cu SARS-CoV-2.
Este necesara, de aceea, reevaluarea masurilor propuse, pentru respectarea principiului egalitatii in drepturi.
De altfel, Nota de fundamentare nu cuprinde precizari referitoare la motivarea stiintifica a acestor masuri, prin indicarea rezultatelor studiilor sau cercetarilor care au condus la stabilirea eficacitatii tor, fiind necesara completarea corespunzatoare a acesteia.
Precizam ca, potrivit art. 5 alin. (2) lit. d) din Legea nr. 55/2020, care este indicat drept temei al instituirii masurilor, acestea trebuie sa reprezinte masuri de protectie a vietii si pentru limitarea efectelor tipului de risc produs asupra sanatatii persoanelor.
Prin urmare, in Nota de fundamentare trebuie precizate in mod expres elementele care conduc la concluzia ca masurile instituite intra in categoria celor prevazute la art. 5 alin. (2) lit. d).
In acest context, este de analizat daca masurile propuse pot fi instituite printr-o hotarare a Guvernului”.
Redam si comentariul de pe Facebook al avocatului Adrian Toni Neacsu:
„Consiliul legislativ atrage atentia Guvernului ca este discriminatorie, in sensul Constitutiei, deci nelegala si abuziva, diferentierea pe care vrea sa o faca intre persoanele vaccinate si persoanele care prezinta un test negativ care arata ca nu sunt purtatoare de COVID.
Altfel spus, daca din motive subiective de constiinta sau din motive obiective medicale o persoana nu se vaccineaza dar face dovada ca nu este purtatoarea virusului libertatea de miscare ar trebui garantata in aceeasi masura.
Daca Guvernul Citu trece si de data aceasta peste opinia organului specializat in avizare juridica (care de altfel citeaza Decizii ale CCR), se dovedeste ca legea nu mai conteaza si ca suntem intr-o plina campanie militara de fortare a populatiei sa se vaccineze si atat”.
Consiliul Legislativ a prins sange in instalatie
Mentionam ca pozitia de mai sus a Consiliului Legislativ legata de abuzurile pandemice nu este singulara. La fel stau lucrurile si in cazul avizului pe care Consiliul Legislativ l-a dat (tot favorabil, dar tot cu observatii) asupra proiectului initial, nemodificat, al HG privind prelungirea starii de alerta incepand cu 10 septembrie 2021. Cu acea ocazie, Consiliul a adus argumentele pe care le-a reluat in avizul de mai sus, semnalat de Toni Neacsu, dar a si subliniat ca „alin.(3) si (4) ale art. 4 din Legea nr. 55/2020, in temeiul carora a fost adoptata Hotararea Parlamentului nr. 5/2020, au fost declarate neconstitutionale prin Decizia Curtii Constitutionałe nr.457/2020”.
* Cititi aici ambele avize ale Consiliului Legislativ, in ordine cronologica
Adauga comentariu
DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii
Comentarii
# Lita 3 October 2021 12:47 +50
# Vig-ul din Infern 3 October 2021 13:01 +23
# Eu 3 October 2021 22:59 +63
# VIKY 4 October 2021 08:01 +39
# ioon 4 October 2021 08:11 +61