21 July 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

IATA ORDONANTA PRUNA - Intr-un tarziu, Guvernul Ciolos a publicat OUG-ul care da puteri sporite SRI, transformandu-l in organ de cercetare penala speciala. Ordonanta incalca grav Constitutia Romaniei si nominalizeaza o institutie fantoma din ograda SRI sa faca interceptari. Nicaieri in legislatia Romaniei nu exista Centrul National de Interceptare a Comunicatiilor, infiintat printr-o Hotarare CSAT tinuta la secret (Ordonanta si Nota de Fundamentare)

Scris de: George TARATA | pdf | print

14 March 2016 18:11
Vizualizari: 79618

Guvernul Romaniei a publicat intr-un tarziu Ordonanta de urgenta care da puteri sporite Serviciului Roman de Informatii, transformandu-l in organ de cercetare penala speciala, si care a reinviat practic Directia a VI-a Cercetari Penale a Securitatii. Este vorba despre celebra Ordonanta adoptata, vineri 11 martie 2016, dupa ce Curtea Constitutionala a Romaniei a scos SRI in afara dosarelor penale, spargand „Binomul SRI-DNA”.

Ordonanta de urgenta privind unele masuri pentru punerea in executare a mandatelor de supraveghere tehnica dispuse in procesul penal a fost postata, luni 14 martie 2016, pe site-ul Guvernului, dupa ce anterior, vineri seara, ministresa Justitiei Raluca Pruna – cea care gandind ca fosta ei sefa Monica Macovei a decretat ca drepturilor oamenilor sunt un lux – daduse cateva detalii despre continutul acesteia. Ordonanta de Urgenta este insa una profund ilegala si neconstitutionala. Spunem asta intrucat modul in care Guvernul Ciolos si Raluca Pruna au actionat in acest caz incalca grav Constitutia Romaniei, in conditiile in care o Ordonanta de Urgenta nu poate fi adoptata in domeniul legilor constitutionale sau in cel privind drepturile si libertatile omului. Mai exact, art. 115 alin. 6 din Constitutia Romaniei, prevede ca „Ordonantele de urgenta nu pot fi adoptate in domeniul legilor constitutionale, nu pot afecta regimul institutiilor fundamentale ale statului, drepturile, libertatile si indatoririle prevazute de Constitutie, drepturile electorale si nu pot viza masuri de trecere silita a unor bunuri in proprietate publica”.


Pe de alta parte, Ordonanta pritocita de Guvernul Ciolos nu schimba prea mult lucrurile. Interceptarile si supravegherea se vor face in continuare cu infrastructura SRI, prin intermediul Centrului National de Interceptare a Comunicatiilor. O institutie fantoma, inexistenta in legislatia Romaniei, infiintata in 2008 printr-o Hotarare CSAT secreta, adica printr-un act administrativ ce nu are nicio valoare legislativa si care nu tine loc de lege. Practic, asa cum era si pana acum, SRI va continua sa aiba monopol pe interceptari, nefiind infiintata o institutie noua, si va continua sa detina baza de date si serverele, cu diferenta ca procurorii vor avea si ei acces la infrastructura serviciului.

Iata ce contine Ordonanta de urgenta privind unele masuri pentru punerea in executare a mandatelor de supraveghere tehnica dispuse in procesul penal:

ORDONANTA DE URGENTA

privind unele masuri pentru punerea in executare a mandatelor de supraveghere tehnica dispuse in procesul penal

Avand in vedere faptul ca la data de 16 februarie 2016 Curtea Constitutionala a admis exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 142 alin. (1) din Codul de procedura penala, constatand faptul ca textul criticat contravine prevederilor constitutionale cuprinse in art. 1 alin. (3) conform carora Romania este stat de drept, in care drepturile si libertatile fundamentale ale cetatenilor sunt garantate si ca sintagma „ori de alte organe specializate ale statului” supusa controlului nu respecta conditiile de calitate inerente unei norme legale, sub aspectul claritatii, preciziei si previzibilitatii,

Luand in considerare faptul ca proba in sine (supravegherea tehnica) nu este afectata de criticile de neconstitutionale retinute de Curte, dar, fara punerea in acord a legislatiei cu normele constitutionale considerate a fi incalcate nu ar fi posibila pe o durata care nu poate fi estimata, recurgerea la probe de acest fel in cadrul urmaririi penale, astfel incat, in activitatea de realizarea interesului social general pe care sunt chemate sa il apere organele judiciare, se creeaza premisa unei lacune operationale,

Tinand cont de imprejurarea ca activitatea unitatilor de parchet ar fi in mod serios afectata in absenta sprijinului tehnic si a resurselor umane specializate pentru managementul unei infrastructuri de comunicatii, atat din punct de vedere al operativitatii efectuarii actelor de urmarire penala, cat si sub aspectul administrarii unui probatoriu complet pe baza tuturor metodelor de investigare prevazute de Legea nr. 135/2010 privind Codul de procedura penala,

In considerarea faptului ca aceste elemente vizeaza interesul general public si constituie o situatie extraordinara, a carei reglementare nu poate fi amanata, in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,

Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

ART. I

Legea nr. 135/2010 privind Codul de procedura penala, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 486 din 15 iulie 2010, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. Alineatul (2) al articolului 57 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

(2) Organele de cercetare penala speciale efectueaza acte de urmarire penala numai in conditiile art. 55 alin. (5) si (6), corespunzator specializarii structurii din care fac parte, in cazul savarsirii infractiunilor de catre militari sau in cazul savarsirii infractiunilor de coruptie si de serviciu prevazute de Codul penal savarsite de catre personalul navigant al marinei civile, daca fapta a pus sau a putut pune in pericol siguranta navei sau navigatiei ori a personalului. De asemenea, organele de cercetare penala speciale efectueaza, in cazul infractiunilor contra securitatii nationale prevazute de Titlul X din Codul penal si infractiunilor de terorism, punerea in aplicare a mandatelor de supraveghere tehnica.”

2. Alineatul (1) al articolului 142 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

(1) Procurorul pune in executare supravegherea tehnica ori poate dispune ca aceasta sa fie efectuata de organul de cercetare penala sau de lucratori specializati din cadrul politiei”.

3. La articolul 142, dupa alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1/1), cu urmatorul cuprins:

(1/1) Pentru realizarea activitatilor prevazute la art. 138 alin. (1) lit. a) –d), procurorul, organele de cercetare penala sau lucratorii specializati din cadrul politiei folosesc nemijlocit sistemele tehnice si proceduri adecvate, de natura sa asigure integritatea si confidentialitatea datelor si informatiilor colectate.”

4. La articolul 142 alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

(2) Furnizorii de retele publice de comunicatii electronice sau furnizorii de servicii de comunicatii electronice destinate publicului sau de orice tip de comunicare ori de servicii financiare sunt obligati sa colaboreze cu procurorul, organele de cercetare penala sau lucratorii specializati din cadrul politiei, in limitele competentelor acestora, pentru punerea in executare a mandatului de supraveghere tehnica.

Art. II. - Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciara, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 827 din 13 septembrie 2005, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. Dupa articolul 30 se introduce un articol nou, art. 301, cu urmatorul cuprins:

(1) Semestrial sau ori de cate ori este nevoie, presedintele sau unul dintre judecatorii anume desemnati de catre acesta verifica modul de punere in aplicare in cadrul Centrului National de Interceptare a Comunicatiilor a supravegherilor tehnice realizate de organele de urmarire penala

(2) Verificarea prevazuta la alin. (1) se face in conditiile prevazute prin Regulamentul privind organizarea si functionarea administrativa a Inaltei Curti de Casatie si Justitie.”

2. Articolul 66 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

(1) Ministerul Public este autorizat sa detina si sa foloseasca mijloace adecvate pentru obtinerea, verificarea, prelucrarea, stocarea si descoperirea informatiilor privitoare la infractiunile date in competenta parchetelor, in conditiile legii.

(2) Organele de politie judiciara isi desfasoara activitatea de cercetare penala, in mod nemijlocit, sub conducerea si supravegherea procurorului, fiind obligate sa aduca la indeplinire dispozitiile acestuia.

(3) Serviciile si organele specializate in culegerea, prelucrarea si arhivarea informatiilor au obligatia de a pune, de indata, la dispozitia parchetului competent, la sediul acestuia, toate datele si toate informatiile, neprelucrate, detinute in legatura cu savarsirea infractiunilor.

(4) Nerespectarea obligatiilor prevazute la alin. (2) si (3) atrage raspunderea juridica potrivit legii".

3. Dupa art. 66, se introduce un articol nou, art. 66/1, cu urmatorul cuprins :

Art. 66/1 - (1) In vederea desfasurarii activitatilorprevazute de art. 142 alin. (1) din Codul de procedura penala, in cadrul Ministerului Public pot functiona, prin detasare, ofiteri sau agenti de politie judiciara, sub directa conducere si controlul nemijlocit al procurorilor, in limita posturilor aprobate potrivit legii.

(2) Detasarea ofiterilor si agentilor de politie judiciara se dispune, la solicitarea procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, de catre ministrul afacerilor interne, pe o perioada de cel mult 3 ani, cu posibilitatea prelungirii din 3 in 3 ani, cu acordul acestora.

(3) Numirea in functii a ofiterilor si agentilor de politie judiciara de la alin. (1) se face prin ordin al procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie.

(4) Incetarea detasarii ofiterilor si a agentilor de politie judiciara se poate dispune inaintea perioadei prevazute la alin. (2) prin ordin motivat al procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie .

(5) Pe durata detasarii ofiterii si agentii de politie judiciara nu pot primi de la organele ierarhic superioare nici o insarcinare.

(6) Dispozitiile procurorilor sunt obligatorii pentru ofiterii si agentii de politie. Actele intocmite de acestia din dispozitia scrisa a procurorului sunt efectuate in numele acestuia.

(7) Ofiterii si agentii de politie judiciara prevazuti la alin. (1) au drepturile si obligatiile prevazute de lege pentru ofiterii de politie si agentii de politie, cu exceptiile prevazute in prezenta lege si beneficiaza, in mod corespunzator, de drepturile prevazute la art. 11 si 23 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 27/2006 privind salarizarea si alte drepturi ale judecatorilor, procurorilor si altor categorii de personal din sistemul justitiei, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 45/2007, cu modificarile si completarile ulterioare.

(8) Ofiterii si agentii de politie judiciara detasati in conditiile alin. (1) isi pastreaza salarizarea avuta la data detasarii.

(9) Atributiile prevazute de lege pentru ministrul afacerilor interne privind drepturile si raspunderile ce revin ofiterilor si agentilor de politie judiciara detasati se exercita de procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie. Atributiile privind acordarea gradelor profesionale pentru ofiterii si agentii de politie judiciara detasati se exercita de ministrul afacerilor interne, la propunerea procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie.

(10) Dispozitiile art. 6 din Legea nr. 364/2004 privind organizarea si functionarea politiei judiciare, republicata, se aplica in mod corespunzator in raport de activitatea ofiterilor si agentilor de politie judiciara.

(11) Pentru ofiterii si agentii de politie judiciara detasati in cadrul Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism si Directiei Nationale Anticoruptie sunt aplicabile dispozitiile prevazute in legile speciale aplicabile acestora.”

Art.III. Legea nr. 508/2004 privind infiintarea, organizarea si functionarea in cadrul Ministerului Public a Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. Litera b) a articolului 2 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

b) conducerea, supravegherea si controlul actelor de cercetare penala, efectuate din dispozitia procurorului de catre ofiterii si agentii de politie judiciara organizati in cadrul structurilor specializate in combaterea criminalitatii organizate, la nivel central si teritorial, aflati in coordonarea Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism, ori detasati in cadrul directiei. Ofiterii si agentii de politie judiciara detasati efectueaza numai activitatile prevazute de art. 142 alin. (1) din Codul de procedura penala.”

2. Articolul 5 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

Art. 5 - Directia de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism se incadreaza cu procurori, specialisti in domeniul prelucrarii si valorificarii informatiilor, economic, financiar, bancar, vamal, informatic si in alte domenii, ofiteri si agenti de politie judiciara, personal auxiliar de specialitate, personal economic si administrativ, in limita posturilor prevazute.”.

3. Dupa articolul 9, se introduce un articol nou, art. 91, cu urmatorul cuprins:

Art. 9/1-(1) In vederea desfasurarii activitatilor prevazute de art. 142 alin. (1) din Codul de procedura penala, in cadrul Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism functioneaza, prin detasare, ofiteri sau agenti de politie judiciara, sub directa conducere si controlul nemijlocit al procurorilor directiei, in limita posturilor prevazute de lege.

(2) Detasarea ofiterilor si agentilor de politie judiciara se dispune la solicitarea procurorului sef al Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism de catre ministrul afacerilor interne, pe o perioada de cel mult 3 ani, cu posibilitatea prelungirii din 3 in 3 ani, cu acordul acestora.

(3) Numirea in functii a ofiterilor si agentilor de politie judiciara de la alin. (1) se face prin ordin al procurorului sef alacestei directii.

(4) Incetarea detasarii ofiterilor si a agentilor de politie judiciara in cadrul directiei se poate dispune inaintea perioadei prevazute la alin. (2) prin ordin motivat al procurorului sef al directiei.

(5) Pe durata detasarii ofiterii si agentii de politie judiciara nu pot primi de la organele ierarhic superioare nici o insarcinare.

(6) Dispozitiile procurorilor din cadrul Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism sunt obligatorii pentru ofiterii si agentii de politie. Actele intocmite de acestia din dispozitia scrisa a procurorului sunt efectuate in numele acestuia.

(7) Ofiterii si agentii de politie judiciara prevazuti la alin. (1) au drepturile si obligatiile prevazute de lege pentru ofiterii de politie si agentii de politie, cu exceptiile prevazute in prezenta lege sibeneficiaza, in mod corespunzator, de drepturile prevazute la art. 11 si 23 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 27/2006 privind salarizarea si alte drepturi ale judecatorilor, procurorilor si altor categorii de personal din sistemul justitiei, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 45/2007, cu modificarile si completarile ulterioare.

(8) Salarizarea ofiterilor si agentilor de politie judiciara prevazuti la alin. (1) se realizeaza potrivit dispozitiilor legale aplicabile ofiterilor si agentilor de politie judiciara din cadrul Directiei Nationale Anticoruptie.

(9) Atributiile prevazute de lege pentru ministrul afacerilor interne privind drepturile si raspunderile ce revin ofiterilor si agentilor de politie judiciara detasati se exercita de procurorul sef al Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism. Atributiile privind acordarea gradelor profesionale pentru ofiterii si agentii de politie judiciara detasati se exercita de ministrul afacerilor interne, la propunerea procurorului sef al Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism.

(10) Dispozitiile art. 6 din Legea nr. 364/2004 privind organizarea si functionarea politiei judiciare, republicata, se aplica in mod corespunzator in raport de activitatea ofiterilor si agentilor de politie judiciara.

4. Articolul 11 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

Art. 11 - Functia de procuror, agent sau ofiter de politie judiciara ori de specialist in cadrul Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism este incompatibila cu orice alta functie publica sau privata, cu exceptia functiilor didactice din invatamantul superior.”

5. La alineatul (1) al articolului 23 dupa litera c) se introduce o noua litera, lit. d), cu urmatorul cuprins:

d) 40 de posturi de ofiteri si agenti de politie judiciara, cu suplimentarea in mod corespunzator a numarului maxim de posturi prevazut pentru Ministerul Public.”

Art. IV – Legea nr. 14/1992 privind organizarea si functionarea Serviciului Roman de Informatii, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 33 din 3 martie 1992, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 8 se introduc doua alineate noi, cu urmatorul cuprins:

(2) Pentru relatia cu furnizorii de comunicatii electronice destinate publicului, Centrul National de Interceptare a Comunicatiilor este desemnat curolul de a obtine, prelucra si stoca informatii in domeniul securitatii nationale. La cererea organelor de urmarire penala, Centrul asigura accesul nemijlocit si distinct al acestora la sistemele tehnice in scopul executarii supravegherii tehnice prevazute la art. 138 alin. (1) lit. a) din Codul de Procedura Penala.

(3) Conditiile concrete de acces la sistemele tehnice al organelor judiciare se stabilesc prin protocoale de cooperare.”

2. Articolul 13 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

Organele Serviciului Roman de informatii nu pot efectua acte de cercetare penala, nu pot lua masura retinerii sau arestarii preventive si nici dispune de spatii proprii de arest. Prin exceptie, organele Serviciului Roman de Informatii pot fi desemnate organe de cercetare penala speciale conform art. 55 alin. (5), (6) Cod procedura penala pentru punerea in executare a mandatelor de supraveghere tehnica, conform prevederilor aceluiasi cod.”

*Cititi aici Ordonanta de urgenta adoptata de Guvernul Ciolos

*Cititi aici Nota de Fundamentare a Ordonantei de urgenta

Comentarii

# XXX date 14 March 2016 19:16 +14

Ceea ce demonstreaza ca SRI este si in SIE, vizibil de constatat prin cei dublu subordonati de la Bruxelles, adusi ca tehnocarti in patria muma ca sa execute in pozitie de drepti tot ce le ordona SRI, in regim de maxima urgenta. Nu stiu de ce, eu imi imaginam ca aia din SIE ar trebui sa aiba IQ-uri mult superioare celor din SRI...tinand cont de faptul ca toti 007 de peste hotare ar trebuie sa se descurce pe teritorii straine astfel incat serviciile de acolo sa nu aiba deloc motive legale de a-i expluzeze ca indezirabili. Nu stiu ce sa pricep??? Serviciile din strainatate au gasit o varianta inedita pt. a expulza servantii SRI de pe teritoriile lor, fiind amuzati ca acestia sa fie chemati tocmai de SRI in origini, in patria muma, ca tehnocrati in Guvernul tehnocrat al Romaniei ????

# unul din lumea cea mare date 14 March 2016 20:01 +8

ptr xxx//crede/ma lupta dintre sri si sie este de pe vremea lui ceuasescu.sri NU INGHITE SIE SI VICEVERSA.este aceiasi lupta surda ca intre politie si sri.totdeauna cei de la sie au fost invidiati de sri caci au lucrat in strainatate.sie nu s/a ocupat de gainarii,cum nici NU SE POATE SPUNE CA SIE A FACUT POLITIE POLITICA,chestia cu politie politica facuta de sie a fost lansata de prostii de la sry (stiu ca multi vor da cu rosu,dar asta/i adevarulchiar daca multora le vine greu sa creada).chestia cu expulzarea din teritoriile straine este IDILICA.daca nu ai contra moneda ce sa oferi la schimb de multe ori nici nu se stie unde/i ingropat cel de la sie.tehnocratii de azi sint din ,,legiunea tradatorilor din sie,, ciolos este agent dgse

# obiectiva date 14 March 2016 20:29 -5

unule, ai fost adanc rau de tot, :eek: m-a luat tremuriciul cand am citit  :o :o :o pe toate le stii  :P :P :P  PS tre' sa ma duc sa ma descante o tiganca ca m-ai ametit cu stiinta ta despre SIE, DGSE si migratia gargaritelor la menopauza...

# UNUL DIN LUMEA CEA MARE date 14 March 2016 20:40 +4

ptr sosia obiectivei//pentru tine si gropile din asfalt sint adinci ,de asta mulderico alias dankh DAI IN GROPI PINA SI ZIUA CACI NU ITI ESTE DEAJUNS CA ESTI CA NOAPTEA(probabil te/a adus barza dupa lasarea intunericului)

# UNUL DIN LUMEA CEA MARE date 14 March 2016 21:20 -2

aberatia de sus nu/mi apartine !!!!!

# obiectiva date 14 March 2016 22:40 +2

vai, unule, cum  i-ai tras-o peste ochi CLONEI mele, cred ca si acum vede stele verzi .... :P :P :P

# obiectiva date 15 March 2016 06:42 +1

Sidonia Bogdan, jurnalist la Romania Libera, a scris pe facebook ca tatal actualului ministru al Justitiei, Raluca Pruna, ar fi fost unul din diplomatii de dinainte de 1989 apropiat de serviciile de informatii, relateaza flux24.ro Tatal Ralucai Pruna a fost demascat ca ofiter de Securitate de fostul diplomat Mircea Raceanu. Prună este un ministru apropiat de servicii, este cât se poate de evident, după anunțul recent referitor la faptul ca SRI devine organ de urmărire penală.  Prună nu i-a cerut demisia lui Licu, care are un plagiat în ograda ANI și conduce relaxat interimatul la parchetul general și nici nu s-a distanțat niciodată de școala doctorală a SRI.  De altfel, ca o simplă observație, sursele mele îmi spun că tatăl său, Vasile Prună, a fost diplomat MAE, înainte de 1989, în zona Orientului Mijlociu, a scris Bogdan. Vasile Pruna apare pe celebra lista de securisti din MAE a lui Mircea Raceanu, un fost diplomat roman condamnat la moarte de Nicolae Ceausescu pentru spionaj in fav

# mulder, agentul mulder date 15 March 2016 08:50 +2

1-le, obi, remember, vladi mir etc. a inceput si luju sa fiue atacat informatic - mai intai noi, postacii de topt felul de "ofiteri cretini" care sub propriile noastre pseudonime, incearca sa ne scarbeasca de articolele publicate, de site si de comentariile celorlalti. Mai prost e ca ei nu isi dau seama ce fac pentru ca actioneaza la ordin si oricum nici comentariile nu le apartin, doar e ideea sefului mult "aprecit" si injurat - codlea s.r.l. de flori BV.....iin rest,, vine ziua cand i se va lua capul cum ii place s-o faca el la altii. 1-le stii de ce umbla coldea cu capul gol in costum de general? fiindca capul gol se asorteaza cu costumul de general! iar sapca nu ii strica unica ciorcumvolutiune pe care i-a imprimat-o traian...

# mulderica date 15 March 2016 13:03 +1

mai dureros este ca e atacata logica si limba romana... :cry: :P :-x :o :lol: :lol: :lol:

# obiectiva date 15 March 2016 13:29 -2

@ Mulder, dar ce  ? e prima data ??? deja sunt satula sa ii citesc :).......oricum noi suntem mai destepti decat ei si ne dam seama cine e originalul, cine e clona......si ce daca Luju e atacat informatic ?  :P Luju lasa clonele pe site, nu eu ! nu noi !  :P IGNORA-I......sa ii doara tare ! cat mai tare !  :P :P :P

# Titi Berlogea date 14 March 2016 19:35 -10

Felicitari, o solutie eleganta pentru o problema ce parea fara iesire. Bravo!!!

# legi facute de prosti pentru prosti date 14 March 2016 19:38 +9

din pacate tara asta s-a umplut de sfertodocti comunisti, reprezentativ fiind al de se semneaza cu traditionalul   :eek:   avi avi... mai nou s-a inventat  metoda martorul, nenea organul te cheama in calitate de martor in propria ta cauza si apoi trece la acuzatii si te transforma in ce vrea el prin rechizitoriul unui tabula rasa in drept precum cel care s-a dus pe pustii din fruntea parchetului general.

# zn-zn date 14 March 2016 19:49 +9

Ecce hominida Pruna, ...si haos se facu(!)/ In nemernicia ei - bolborosind, marturiseste cum i-a tradat pe romani, la ordinul lui Marula, maronia la gura Macove. Vorba cantecului: "U.T.M.-ist mi-a fost tata, - MaKoveisTa sunt inca". Mai urmeaza ca C,S,A.T.-ul sa-si exercite tot mai des, - prin forta imprejurarilor fantomatic create, sa finalizeze planul lui Basescu sa-i faca colonei peste noapte, a majoritatii primarilor si a prefectilor care asculta si jumulesc tara la ordinul venit de sus. Mizerabilii au fost, misei sunt inca.11 Spre Noua Ordine Fascista, pas cu pas batut bocanculdin calcai, Diktatorului, spre Viktorie, inaite ...Groapa de gunoi a istoriei va asteapta, si cu amarul unei reciclate viitoare vieti, Reciklarea va asteapta, ...Huliti guvernatori de Rahat!!! :-x 8) :cry: :D :lol:

# DODI date 15 March 2016 00:26 +2

Pentru cei care mai cred că sfertodocții au fost doar comuniștii. În prezent sunt doar tehnocrați. Cei mai bătrâni tehnocrați din actualul guvern pe vremea lui Ceaușescu duceau vacile la păascut. Dacă nu credeți întrebați-l pe Cioloș, restul erau (cum e și prună) șoimi ai patriei. Mai bine și-ar fi frânt zborul ca să nu ne mai facă acum umbră.

# Hai in strada! date 15 March 2016 10:35 +2

Hai in starada! Continuam ce au inceput altii in 89. Impotriva celor din SRI care actioneaza in interesul propriu sub masca interesului national. Ceausescu facea tot ce facea, cu ajutorul unui intreg aparat. Dar numai el a picat. Inca nu e tarziu, altefel ajungem slugile unor interese (US, UE plus niste escroci securisti care apar la TV ca politcieni, ministrii sau SRI-isti buni). Este adevarat ca lupta impotriva coruptiei trebuie sa continue si as schimbva constitutia astfel incat coruptia, pedofilia si uciderea grava sa fie condamnate pe viata!

# unul din lumea cea mare date 15 March 2016 13:08 +1

eu sint pe strada de vreo doua zile ca m/am dus dupa piine si am venit acasa cu tuica (de pruna) si mi-a inchis a' batrina usa// acum astept sa inceapa vreo revolutie sau ceva poate se da si fasole cu ciolan sau mici ca sint rupt de foame de la atita beutura//veniti in strada//

# unul din lumea cea mare date 15 March 2016 13:09 +1

eu sint pe strada de vreo doua zile ca m/am dus dupa piine si am venit acasa cu tuica (de pruna) si mi-a inchis a' batrina usa// acum astept sa inceapa vreo revolutie sau ceva poate se da si fasole cu ciolan sau mici ca sint rupt de foame de la atita beutura//veniti in strada//

# pelin date 15 March 2016 11:50 +5

Procurorul sef Marius Iacob,de la PARCHETUL GENERAL,cu ceva timp in urma,a surprins pe toti justitiabilii cu faze strecurate in acte oficiale,potrivit carora,orice ar face in dosarele pe care le solutioneaza,un magistrat nu poare fi tras la raspundere penala,aceasta idee poate constitui pt.anumiti magistrati,indemnul de-a incalca legea,stiindu-se la adapost.Ce pretentii mai putem avea,cand insasi R.PRUNA,aflata in varful piramidei,aproape de ficare data sustine cam acelasi lucru,in fapt fiind copia fidela a lui MAKOVEI,niste ipocrite!!!!!!!!

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 19.07.2024 – Judecator trimis la control psihiatric (Document)

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva