17 July 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

INVESTITII IN INFRASTRUCTURA – Drumul Expres Pitesti-Craiova, Centura Capitalei si Autostrada Moldovei, marile proiecte care vor creste economia Romaniei chiar din acest an

Scris de: L.J. | pdf | print

23 May 2024 15:59
Vizualizari: 1959

Cele mai importante investitii de la acest moment in infrastructura rutiera din Romania, sunt de departe DEx12 Pitesti-Craiova, A0 (noua Centura a Capitalei) si A7 (Autostrada Moldovei). Sunt proiecte care pot prpoduce un impact economic rapid, care sa fie vizibil chiar din acest an.



In cazul DEx12 Pitesti-Craiova vorbim despre accesul mult mai rapid al productiei uzinei Ford si nu numai catre Bucuresti si Portul Constanta. Noua Centura a Capitalei va lega direct productia Uzinei Dacia de acelasi port, economisindu-se timp pretios care in prezent se pierde prin traversarea fostei centuri, iar A7, mult asteptata Autostrada a Moldovei, reprezinta cea mai importanta investitie de dupa Revolutie din Nord-Estul tarii, zona aproape uitata de guvernanti de-a lungul a 3 decenii, conform unei declaratii a Prim-ministrului Marcel Ciolacu.

Datele Institutului National de Statistica (INS) arata ca inclusiv cresterea economica recenta si scaderea inflatiei la 5,9% din ultimele raportari au la baza investitiile Guvernului Ciolacu, acestea devenind pilonul central al dezvoltarii Romaniei. Activitatea este la foc continuu pe marile santiere si aceleasi statistici arata ca volumul constructiilor, considerat principalul factor al cresterii economice, a inregistrat o crestere de peste 25% in decembrie 2023, fata de aceeasi perioada din 2022. Segmentul majoritar al constructiilor este cel de infrastructura rutiera, tocmai datorita investitiilor masive facute acum in sute de kilometri de autostrada.


Absorbtia banilor europeni de catre Guvern, principala sursa de finantare


18 la numar, contractele de finantare a infrastructurii rutiere prin PNRR din tara noastra au o valoare de 27,7 miliarde lei fara tva, insumand un numar total de 412 km de autostrada. Ele sunt deja semnate in proportie de 100%, iar lucrarile sunt in faza de executie pentru toate contractele.

In cazul A7, finantarea este exclusiv din bani europeni. Autostrada Moldovei urmeaza sa aiba 319 km si va lega Vama Siret de Municipiul Ploiesti. Dintre acestia, 147,8 km vor fi dati in folosinta in acest an de Guvernul Marcel Ciolacu.

Sunt prim-ministrul Guvernului Romaniei, Guvern care a alocat pentru Moldova cei mai multi bani din istoria post-decembrista pentru dezvoltare. Este regiunea care primeste cei mai multi bani. A fost cea mai mare greseala facuta timp de 30 de ani, pentru ca romanii au plecat din Suceava, din zonele cele mai sarace. (...) Moldova nu face exceptie de la proiectele mari de infrastructura, si, de la revenirea la guvernare a PSD, regiunea se transforma profund. S-a finalizat Aeroportul Iasi, iar Autostrada Moldovei A7 are finantarea integral asigurata si se construieste intr-un ritm sustinut, fara precedent”, a declarat premierul Marcel Ciolacu.

Drumul Expres Craiova-Pitesti (DEx12), denumit si Autostrada Ford, este si el unul dintre marile sperante ale infrastructurii din Romania. Impartit in 4 tronsoane, acesta va avea o lungime de peste 121 km si cate 2 benzi pe fiecare sens. In total, vor fi realizate 10 intersectii rutiere si 75 de poduri si pasaje. Buna parte din acest drum expres este deja data in circulatie.

„Imi doresc ca si asocierea de constructori romani si turci, care a preluat lucrarile pentru Tronsonul 1, sa se mobilizeze la fel de bine pe cei 17,7 km dintre Craiova si Robanesti, astfel incat, la finalul anului 2024, sa putem circula pe toti cei 121,12 km ai Drumului Expres Craiova-Pitesti”, a declarat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu (foto) la inceputul asfaltarii pe Tronsonul 1.

Importanta economica a DEx12 este data si de tranzitul mult mai rapid al productiei Uzinei Ford de la Craiova catre Bucuresti si Portul Constanta, fiind astfel economisite costuri de transport si timp pretios pe intreg lantul.

Acelasi lucru il va face si noua Centrura a Bucurestiului (A0) pentru legatura Uzinei Dacia de la Mioveni cu portul la Marea Neagra. La fel de importanta pentru productie si economie, A0 va crea o legatura unica intre uzina de langa Pitesti si Constanta, prin lipirea dintre A1 si A2.

Mai mult decat atat, A0 va duce la decongestionarea pentru imprejurimile Capitalei, dar si pentru tranzitul pe orice ruta care are Bucurestiul ca punct intermediar.

Noua Centura a Capitalei va avea 100,7 km, din care aproximativ 32 sunt deja dati in folosinta.

PSD este partidul care introduce in Romania salariul minim european, are cei mai multi primari si presedinti de Consilii Judetene campioni ai proiectelor cu bani de la Comisia Europeana si a reusit, in actuala guvernare, sa duca absorbtia de fonduri europene la peste 97%.


Comentarii

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 17.07.2024 – Fost judecator, actual secretar de stat in MJ, la sueta cu un inculpat

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva