1 September 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

ISI VREA VOCEA GRAVA IN RECLAME? – Sefa ICCJ Livia Stanciu a fost curioasa sa afle ce ar face judecatoarea Simona Buzoianu daca i s-ar propune sa i se foloseasca vocea intr-un spot publicitar. Silvia Cerbu a povestit cum nu avea bani de benzina: "Uneori mai erai obligat sa pleci in masina unui avocat. Nu mi s-a intamplat mie, dar...." Cititi cum s-a desfasurat interviul pentru promovarea la ICCJ

Scris de: Elena DUMITRACHE | pdf | print

16 May 2013 19:26
Vizualizari: 9418

Plenul Consiliului Superior al Magistraturii a continuat joi, 16 mai 2013, audierile magistratilor care candideaza pentru ocuparea unui post de judecator la Inalta Curte de Casatie si Justitie. Opt candidati la Sectia de contencios administrativ si fiscal a ICCJ si 13 magistrati care doresc sa ocupe un post la Sectia penala a instantei supreme s-au prezentat in fata membrilor CSM.

Atmosfera a fost una relaxata, de multe ori cu rasete si voie buna. Unii candidati au fost pusi insa in incurcatura de anumite intrebari extrem de interesante adresate de membrii CSM. Asa au stat lucrurile in cazul judecatoarei Simona Petruta Buzoianu (foto 2) de la Curtea de Apel Ploiesti. Presedinta Inaltei Curti de Casatie si Justitie Livia Stanciu (foto 1) i-a cerut acesteia sa rezolve o situatie ipotetica mai putin obisnuita. Mai exact, Livia Stanciu a intrebat-o care ar fi raspunsul judecatoarei daca la finalul unei sedinte de judecata ar veni un reporter care, impresionat de "vocea grava" si de tonalitatea deosebita a judecatoarei, i-ar propune sa realizeaze un spot publicitar? Livia Stanciu a subliniat ca "prezenta in spotul publicitar s-ar realiza doar cu vocea, nu si cu chipul!".


Pusa in fata acestei situatii, judecatoarea Buzoianu a raspuns ca nu ar accepta o astfel de propunere intrucat ar intra in contradictie cu demnitatea de magistrat.

Judecatoarea Silvia Cerbu: "Este esentiala securitatea materiala a magistratului... Eu am trait si vremurile acelea grele... Uneori de la Buftea mai erai obligat sa pleci in masina unui avocat. Nu mi s-a intamplat mie, dar... asa era, era foarte greu"

Si judecatoarea Silvia Cerbu (foto 3) de la Curtea de Apel Bucuresti a trebuit sa raspunda unei intrebari dificile, pusa tot de Livia Stanciu. In timpul interviului sefa Inaltei Curti a intrebat-o pe judecatoarea Cerbu daca este esentiala o securitate materiala a magistratului. Intrebarea presedintei ICCJ a venit dupa ce, la inceputul interviului, judecatoarea Cerbu a afirmat ca unul dintre motivele care au determinat-o sa se inscrie in procedura de promovare la Inalta Curte a fost reprezentat de factorul financiar: "Desigur ca fiecare om isi doreste mai mult si bineinteles ca in dorinta asta... fiecare om isi doreste mai mult si in primul rand evalueaza ceea ce a realizat. Am luat in calcul atunci cand am depus candidatura mai multi factori. Nu o sa ma ascund acum ca si numarul de locuri este destul de mare la Curte, maniera in care se sustine examenul m-a incurajat, l-am auzit si pe presedintele Aron cu motivatia salariala... Salariul sigur ca poate sa fie o motivatie".

Judecatoarea Cerbu i-a raspuns sefei ICCJ, Livia Stanciu, ca este importanta securitatea materiala a magistratului si a povestit chiar intamplari de la inceputul carierei sale de magistrat, pe vremea cand era procuror: "Este esentiala securitatea materiala a magistratului, pentru ca nu se pune problema, el trebuie sa fie... eu am trait si vremurile acelea grele. Au fost foarte grele si toti colegi mei din acea vreme stiu ca era foarte greu sa platesti chiria, ca abia ajungeau banii de mancare, ca daca mai erai si in afara Bucurestiului, cum eram eu la Buftea, nici bani de benzina nu aveam sa ajung in fiecare zi la serviciu. Nu mai zic ca uneori de la Buftea mai erai obligat sa pleci in masina unui avocat. Nu mi s-a intamplat mie, dar... asa era, era foarte greu. Eu cred ca orice judecator trebuie sa aiba un salariu decent si o viata decenta. Asa, sigur noi ne dorim foarte mult salariile sa fie cat mai mari. Dar sigur, o stabilitate materiala...".

Adrian Bordea a fost curios sa afle daca judecatoarea Corina Ciobanu are cont pe Facebook. Ciobanu i-a povestit Liviei Stanciu cum i s-a furat lantul de la gat in fata blocului

Judecatoarea Corina Ciobanu (foto 4) de la Curtea de Apel Bucuresti a fost pusa in fata unor situatii deosebite. Astfel, judecatorul Adrian Bordea a intrebat-o pe Ciobanu daca s-a gandit sa utilizeze retele de socializare si daca are cont pe Facebook. Judecatoarea Corina Ciobanu a raspuns: "Am auzit si am si vazut ca in randul tinerilor de 16 circula o vorba - daca nu ai pagina de Facebook, nu existi. Eu nu am pagina de Facebook. Eu nu am pagina de Facebook, deci nu exist!"

O alta situatie expusa de judecatorul Bordea viza presa si presiunile pe care mass-media le-ar putea face asupra judecatorilor care judeca un proces de notorietate: "Daca din presa ati fi agresata in timpul in care judecati un proces, v-ati abtine de la judecarea acelei cauze?". Corina Ciobanu a raspuns ca nu s-ar abtine, intrucat obiectivitatea ei nu i-ar fi afectata.

Si Livia Stanciu a dorit sa afle cum gandeste judecatoarea Ciobanu si cum ar proceda aceasta intr-o situatie speciala: "Daca familia dumneavoastra a fost victima unei spargeri de locuinta... Ulterior aveti de judecat intr-o cale de atac o astfel de infractiune. Nu este vorba despre acelasi autor. Apreciati ca s-ar putea pune probleme sau ar exista o serie de probleme din partea dumneavoastra in judecarea acestei cauze?". Corina Ciobanu a raspuns: "Nu! Judecatorul trebuie sa aiba aptitudinea de a se ridica deasupra tuturor subiectivismelor si de a judeca obiectiv orice cauza, lasand deoparte orice sentimente, orice trairi personale care i-ar putea afecta impartialitatea. Trebuie sa aiba grija sa judece obiectiv din toate punctele de vedere".

Livia Stanciu continua: "La momentul la care v-a fost sparta locuinta sa zicem ca vi s-au luat lucruri de foarte mare valoare, sa zicem de o valoare sentimentala deosebita ati fost nevoita sa desfasurati ulterior o serie de actiuni, sa mergeti la diverse institutii pentru ca v-a fost furat si pasaportul si actele de identitate, pierderea de timp...". In acest moment, judecatoarea Corina Ciobanu a povestit un episod pe care l-a trait in urma cu cativa ani: "Desigur, am inteles! Dar lucrurile nu trebuie amestecate sub nicio forma. Trebuie sa aiba capacitatea de a trece peste propriile sale sentimente si de a judeca obiectiv, indiferent cat de mult l-ar fi afectat pe respectivul judecator. Chiar mi s-a intamplat odata, demult, eram la Judecatoria Sectorului 4, am fost talharita chiar in fata scarii blocului in timp ce veneam de la serviciu acasa mi s-a smuls lantul de la gat".

Insistand, Livia Stanciu a subliniat ca speta pe care o judeca este identica cu un eveniment care i s-ar intamplat judecatoarei Ciobanu si a intrebat-o din nou cum ar proceda in aceasta situatie. Corina Ciobanu: "Partea vatamata din dosarul respectiv isi gaseste dreptatea prin buna infaptuire a actului de justitie dar asta nu trebuie sa aiba repercursiuni asupra situatiei acelui inculpat. Lucrurile trebuie privite obiectiv din toate punctele de vedere".

Plictiseala mare pentru Oana Haineala

Altfel, trebuie spus ca in mare parte din timpul audierilor, sefa CSM a parut extrem de plictisita de ceea ce se intampla in sala. Mult mai interesant a fost pentru Oana Haineala (foto 5) sa butoneze telefonul sau mobil, atat de interesant incat presedinta Consiliului s-a afundat uneori in scaun, intrand aproape sub masa.

Oare a dat alte SMS-uri buclucase?

Comentarii

# colega date 16 May 2013 19:55 +16

Caterinca mare :lol: Mi-a placut aia cu masina si cu avocatul, nu a fost ea, a fost colega  :lol:

# ha, ha date 16 May 2013 22:43 +13

Mama, nu sunt tigarile mele, mi le-a dat un coleg sa i le tin! :lol: :lol: :lol:

# unul din lumea cea mare date 17 May 2013 01:47 +2

cita ,,haineala,,(harneala) ce intrbari? bai prostilor de contribuabili voi vedeti pe ce platim noi taxe si ei pe ce primesc salariul? vorbesc de vremuri grele si vezi doamne nu aveau benzina!!!! sa muriti voi daca a fost asa? bai coruptii cu nasul in suflet v/ati uitat vreodata la parcarea din spatele tribunalelor? ati urmarit vreodatas un judecator si procuror sa vedeti in ce masina se urca????? cum dracu de nu bate salariul cu marca ???? oare de ce ?(ma intreb eu retoric ) ce ticalosi ca si justitia ticalosita

# reclama date 16 May 2013 19:56 +8

Daaa, doamna presedinta ar putea sa isi foloseasca vocea sa le spuna v-am pregatit un pat la ei in celula. 

# ca la gradinita date 16 May 2013 20:56 +8

ce-ai face daca ti-ar  papa catelul prajiturica ...

# ASOCIAŢIA VICTIMELOR MAGISTRAŢILOR DIN ROMÂNIA (A.V.M.R.) date 16 May 2013 21:05 -1

Iată că JUDECĂTORII FAC CIRC ŞI ÎN AFARA SĂLILOR DE JUDECATĂ. Preşedinte A.V.M.R., avNeagu Rodica(tel. 0743242121).

# cetatean date 16 May 2013 21:16 +10

Sa stiti doamna ca judecatorii intervievati de doamna Stanciu au raspuns cu un bun-simt teribil unor intrebari absolut penibile adresate de presedinta instantei supreme. La modul cum formuleaza intrebarile, nu inteleg ce mai cauta in functia de judecator. Nu stiu cum i-au putut trece astfel de intrebari prin cap doamnei Stanciu. Ar trebui sa fie intervievati candidatii in scopul verificarii anumitor cunostinte in domeniul dreptului

# Enciclopedii ambulante date 16 May 2013 22:44 +4

Nivelul apreciat de oamenii politici de azi. La fel de evoluati.

# ADEVARUL date 17 May 2013 13:20 +2

ACESTIA NU SUNT JUDECATORI,SUNT NOMENCLATURISTI DE PE VREMEA LUI CEAUSESCU SARACU,NISTE IMPOSTORI LEGALI,PARALELI CU JUSTITIE-DE CE SPUN ASTA-DEZIDERATUL UNUI JUDECATOR TREBUIE SA FIE OBSERVAREA ADEVARULUI,EL TRANSCENDE IN TIMP MOMENTUL SI OBSERVA-CU AJUTORUL DE PROBELOR,STRUCTURA SITUATIEI DE FAPT.ORI VACILE ASTEA DENUNTA EXPERIENTA SI OBSERVAREA FAPTELOR,MOTIV PENTRU CARE SUNT DE FACTO PARALELE CU ORICE DECIZIE JUDECATOREASCA.INTREBARILE SUNT DE BUN SIMT ELEMENTAR,DOAR CA NU AU FOAST ADRESATE CUI TREBUIE,INTREBAREA MEA ESTE CATI JUDECATORI ISI ASUMA RASPUNSUL LA ACESTE INTREBARI-CAT DESPRE HAINEALA SI TELEFONUL...ESTE EVIDENT DEPENDENTA DE EL,PROBABIL ARE SUPERFUNCTIE DE VIBRATOR. 

# cetatean date 16 May 2013 21:12 +10

La ce sa faca reclama doamna Stanciu? La cacao? Ca oricum justitia romana s-a facut de cacao. In Romania poti muri cu dreptatea in mana

# VIKY date 16 May 2013 23:06 +10

Mai lipsea sa abordeze si probleme legate de sex, ca oricum nu era departe de subiect.

# unul din lumea cea mare date 17 May 2013 01:56 +1

pentru viky//sex? la dracu ,te/ai uitat la fata precupetei de stanciu?(cer scuze precupetelor pentru comparatie) cine dracu sa ,,pupe,,tonele de tabla(fard)de pe fata acestei trotueuse......autointitulata pompos onorata judecatoare cind ea este o procuroare(cite a procurat madame stanciuu!!!!!!!noi sa fim sanatosi) la dacu ma intreb cine ar sta sa aibe sex cu ele?viky confunzi sexul cu masturbarea mai potrivit era subiectul ,,v/ati masturbat?cit de des?de ce se judeca in justitie cu hormonii?

# Cos date 17 May 2013 02:29 -1

Nene, de cand iti citesc comentariile pe acest site, m-am convis de un  singur lucru. Nu, nu de faptul c-ai avea dreptate. Datorita (sic!) comentariilor dumitale, am luat hotararea sa nu mai calc intr-un avion cate zile voi avea. Prefer sa petrec saptamani in masina/autobuz/vapor decat sa urc la bordul unui avion, stii ca dumneata ai putea fi pilotul respectivului avion. Pe un om ca dumneata... atat de arogant, agresiv, fixist, obsedat de propriile opinii si convins ca e singurul care detine adevarul suprem.... sincer... il cred in stare de gesturi periculoase. Daca ai crize de isterie in viata reala la fel de des ca si pe acest site.... mi-e frica pentru viata pasagerilor.

# Cos date 17 May 2013 02:31 -3

erata: \"stiind\"

# unul din lumea cea mare date 17 May 2013 10:47 +2

pentru cos//nu te obliga nimeni sa calci in avion,ce te faci daca esti obligat sa calci intro judecatorie in ro? cu mine cred ca ajungi la destinatie ,intr/o judecatorie in ro intrevezi macar destinatia?decizia luata de tine mi se pare corecta(sa nu mai calci in avion)se pare ca de asta ai si ales masina,autobuz sau mai stiu eu ce rollere(esti obisnuit sa petreci multi ani pina la destinatie.....ca si in justitia dumitale daca te/am deranjat.....scuze poti ,,aprecia cu rosu,,(ma intreb de ce dintre televiziuni preiau din comentariile mele si ca nespecialist macar adun citeva semne verzi(cam minimum 5) oare toti sintem aroganti fixisti samd?????oare voi ,,impartitorii dreptatii,, cum sinteti? sau sintem noi toti asa fixisti si aroganti??????(pe banii nostri)

# Cos date 17 May 2013 11:04 -3

Nu fac parte din sistem - nici macar nu mai locuiesc in tara de mai bine de un an, de cand lucrez cu o anumita institutie UE. Si munca mea presupune, de multe ori, calatorii asa ca, de multe ori, am fost obligat sa urc in avion. De acum incolo - vad eu cum ma descurc. Televiziunile care iti preiau comentariile? Adica antena 3? Televiziune ai carei angajati sunt colegi cu astia de pe luju? Mare realizare! La fel de mare ca si voturile pozitive pe care le primesti. Cei mai multi dintre cei care comenteaza pe aici nu-s juristi. E simplu sa obtii un vot pozitiv: zici ca judecatorii sunt corupti (in afara de situatiile cand se contrazic cu procurorii - atunci procurorii sunt corupti, iar judecatorii corecti); o mai bagi si pe aia cu \"noi le platim salariile!\", ii acuzi ca au facut tot soiul de infractiuni si ca parchetul inchide ochii (chiar daca faptele respective nu se incadreaza la nicio infractiune - nu conteaza, mai niciunul dintre postaci n-a citit codurille,

# Cos date 17 May 2013 11:12 -4

asa ca slabe sanse sa ti se atraga atentia ca faci niste erori imense), iar daca indrazneste cineva sa te contrazica, o bagi pe aia cu \"esti basist! etc\". Daca e vreunul cercetat/arestat/condamnat, o bagi pe aia cu procurorii abuzivi (nu conteaza ca n-ai avut acces la nici macar o fila din dosar si ca nu poti sa arati, cu subiect si predicat, in ce consta abuzul - o dai inainte cu \"procurori abuzivi\"). La final, poti sa adaugi vreo mentiune despre ceausism/servicii secrete (nu conteaza ca aproape jumatate din judecatorii/procurorii care activeaza acum in tara aveau sub 10 ani la caderea regimului comunist). Si gata! Ai reteta pentru o postare de zeci de voturi pozitive. Si poti fi sigur ca vei primi aprecieri de la \"obisnuiti\": VIKY, Ioan Duscas, BTS & co. Ca va place la nebunie sa va dati dreptate unul altuia.

# unul din lumea cea mare date 17 May 2013 11:28 +4

pentru cos//in spiritul de politete si dialog sint obligata sa/ti raspund. cos,eu traiesc de 23 de ani ,,aiurea prin lume,, oamenii au drepturi constitutionale (in sensul constitutiei opinie) daca treceai si tu prin ce am trecut eu prin justitia ro cred ca aveai alt tip de abordare. daca un procuror dna iti fura din dosarul judecatoriei un doc(trafic influientra in scris)ce parere aveai?(mergeai cu avionul?)daca/ti casau decizii definitive,irevocabile,executorii si executate dupa 4 ani si procurorii constata in scris ca a fost ilegal(dar nu luau nici o masura de ,,legalitate) mai mergeai cu avionul? daca bas iti nationalizeaza o proprietate fara decizie judecatoreasca(cumva/s isteric?) daca tot eu platesc impozitul dupa nationalizare cum sint? daca inchiriaza bas proprietatea mea prietenului lui sint fixist(dovada video ca bea sprituri bas cu prietenul lui ,,chirias,, daca 3 judecatori de cab zic ca a fost ilegal si nici un judecator dupa 2004 nu citeaza decizi in deciziile lor,

# unul din lumea cea mare date 17 May 2013 11:39 +3

pentru cos// sint agresiv?(bine ca ai ales autobuzul) daca eu am platit cf deciziilor judecatoresti si bas a nationalizat(fiind primar)aruncind la misto un nr de decizie care nu are dispozitie in sensul asta(oare fac eu erori enorme?) daca consilierul min justitiei(predoiu)imi spune ca el este convins ca/mi recapat imediat proprietatea dupa ce pleaca bas(sint eu isteric?) daca procurorii promit ca se implica spunind ca ei respecta doar legea si apoi o panseaza zicind ca nu am inteles eu bine? (sint eu fanatic antena 3) daca procurorul de serviciu la piccj imi spune ,,si acum ce sa facem sa ne arestam intre noi??,,(oare esti basist??) sa mai spun despre fixismul meu si istericale?ramii la rollere ca mijloc de locomotie? deci cred ca ai luat o decizie corecta sa nu/ti risti viata.....in justitia romaneasca si..nu ,nu m/ai convins,dar nu te blamez ....nu ti s/a intimplat inca,dar iti urez sa ti se intimple!!!!! calatorind mai departe cu reollerele spre destinatie(vreo 16 ani) take care

# Cos date 17 May 2013 12:00 -3

Sincer? Nu, nu mergeam cu avionul. Stii de ce? Am terminat facultatea de drept in Ro si, la ocazii, ma mai intalnesc cu fosti colegi de facultate, iar unii sunt magistrati/avocati. Si eu am lucrat ca avocat pentru o scurta perioada si am intalnit o gramada de oameni ca tine: fara cunostinte de drept, dar convinsi ca au dreptate. Poate ca nu stii, dar judecatorilor din Ro le este INTERZIS (prin lege) sa judece in echitate - au voie sa judece exclusiv pe probe. De multe ori, le spuneam clientilor: sunt convins ca aveti dreptate, dar probele sunt insuficiente. Si judecatorul va fi convins ca aveti dreptate, dar va respinge actiunea, pentru ca va sti ca nu e suficient probata (iar ei nu intelegeau, convinsi fiind ca detin probe irefutabile). Am intrat de multe ori in instante (in civil) si auzeam unele parti/ avocatii lor ca faceau cereri gresite (spre exemplu, cerereau anularea contractului cand ar fi trebuit sa ceara rezolutiunea) iar judecatorul era obligat sa respinga actiunea 

# Cos date 17 May 2013 12:01 -3

(in civil, judecatorul NU ARE VOIE sa-ti atraga atentia ca cererea ta e gresita) punand judecatorul in situatia de a fi obligat sa le respinga actiunea. Iar partile, care n-aveau idee de faptul ca, daca ar fi formulat cererea corect, li s-ar fi admis, se rezumau la a arunca cu laturi in judecatori. Am facut si oficii in penal  - citeam dosarul inculpatului si-mi era scarba de ce trebuia sa fac – vedeam ca probele in acuzare erau putine (de multe ori, doar declaratia victimei) si imi aparam clientul. Si nu erau rare ocaziile in care clientul scapa, nu pentru ca ar fi fost nevinovat/pentru ca eu as fi fost vreun avocat genial/pentru ca procurorul era incompetent sau corupt. Scapa pentru ca nu existau suficiente probe de vinovatie. Si si eu, si procurorul ne luam injuraturi, eu pentru ca “mi-am vandut sufletul”, procurorul pentru ca “e corupt”. Cum sa-i explici omului fara cunostinte juridice ca, desi are dreptate, normele legale nu-i permit sa aiba castig de cauza? 

# unul din lumea cea mare date 17 May 2013 12:21 +3

pentru cos//as mai avea un singur aargument. cum ramine cu deciziile de ,,autoritate de lucru judecat,,????? sa/ti zic ca legea este clara?ca sint doar 14 zile de contestare? oare 4 ani dupa se incadreaza la ,,isterie,fixism....si dracu mai stie ce?

# Cos date 17 May 2013 12:35 -3

Nene, nu-ti cunosc dosarul. Dar, ca fii dumneata fericit, uite, hai sa presupunem ca ai dreptate, ca ai fost nedreptatit. Faptul ca sustii asta nu te face fixist si isteric. Faptul ca esti nemultumit nu te face fixist si isteric. Faptul ca, de la acest dosar ai tras concluzia ca TOTI judecatorii si procurorii sunt corupti/incompetenti - da, asta te face fixist si isteric. Daca un coleg de-al dumitale, prin ipoteza, face o greseala enorma si are loc un accident aviatic, ti s-ar parea normal sa ma isterizez si, cu orice ocazie, sa sustin ca toti pilotii sunt incompetenti, ca nu va pasa? Ti s-ar parea normal sa incep sa vad comploturi peste tot (de tipul: pilotul acela isi picase ultima \"verificare\", dar e ruda cu nu stiu cine/a dat bani ca sa se musamamlizeze? )Asa, fara probe, sa dau cu laturi in TOTI cei care au aceasta profesie? Avand in vedere ca te-a suparat comentariul meu (vezi ce usor se pot face acuzatii la adresa unei persoane fara sa stii nimic despre ea?) nu prea cred.

# unul din lumea cea mare date 17 May 2013 12:59 +3

pentru cos// fiind unde sint ni se fac de 2 ori pe an teste(de toate felurile)esti in eroare culmea/i ca nu ii blamez pe toti judecatorii din ro.(obisnuiesc sa le spun onorabili judecatori dupa model anglosaxon si nu dle presedinte- mi se pare cooperatist agricol) cos eu am invatat ceva de la tine (si multumesc!!!!)ca in ro nu se JUDECA ECHITABIL(cf legii -iti apartine) ci pe probe(am incercat cit se poate sa/ti dau un flavor) nu m/a suparat comentariul tau dar nu prea mi/ai mai dat argumente la chestia cu rest judicata(sic!!!!!!!) ai introdus colaterale......nu m/am suparat . n.b. probele psihice si fizice prin care trecem nu se fac in ro.nimeni nu/si permite sa dea un aparat de 70 de milioane pe minile unui fixist nici nu as avea dreptul sa merg prin tube spre el. nu am treaba cu ro decit cu justitia gunoiului de la cotro ((,,vezi ce usor se pot face acuzatii la adresa unei persoane fara sa stii nimic despre ea?,,) sa/ti zic sa te uiti de la ce a inceput dialogul nostru?

# unul din lumea cea mare date 17 May 2013 13:08 +3

pentru cos//si da am o ,,fixatie,, daca i s/a intimplat unui ca mine care mi/am permis sa angajez avocati buni ce i se intimpla unei tata leana????? da este o chestie si sociala penntru care ma bat.....sa fie cit mai putine asemenea cazuri de judecati neechitabile. se pare ca nu prea ti/a placut ce ,,flavor,,ti/am dat si da am un fix.........gunoiul de la cotro a nenorocit ro(chiar daca patriotismul ti se poate parea desuet mai ales ca el dicteaza in stare de ebrietate si onorabilii judecatori nu au curajul sa/si ia viata in miinile lor. datoria mea in caz de accident (in cazul in care scap)este sa duc semenii mei in siguranta cu cit mai putine victime,onorabilii au aceasta datorie? pacat ca nu ne cunoastem ca sa stam sa argumentam pro si contra

# Cos date 17 May 2013 13:16 -2

Tocmai pentru ca discutia a inceput de unde a inceput, de-asta am facut mentiunea ca se pot face acuzatii usor. Despre asta vorbeam (dar nu te-ai prins). Pe partea cu dosarul dumitale - ce mai vrei - am fost de acord cu tine - tocmai pentru ca nu cunosc dosarul. Cat priveste profesia ta - vorbeam de o ipoteza oarecare, dar se pare ca iar nu te-ai prins. La fel cum nu te-ai prins ca \"in echitate\" si \"echitabil\" nu-i acelasi lucru (intreaba orice profesor de drept). Imi place ca spui ca nu-i ataci pe toti judecatorii - de parca nu tot tu afirmai ca \"justitia se face cu hormonii\". Cat ii priveste pe procurori - nu mai zic nimic. Tu detii adevarul suprem si stii ca-s toti corupti/incompetenti. n.b. Ai idee prin cate teste trebuie sa treaca o persoana pentru a deveni magistrat/avocat? Iar magistratii sunt verificati la fiecare 3 ani. Sincer, nu stiu de ce am pornit aceasta discutie. Tot la ideile tale (putine si fixe) ramai. 

# unul din lumea cea mare date 17 May 2013 13:36 +3

pentru cos//ok odata la 3 ani este mult mai mult decit odata la 6 luni(sa cred ca/i mai competent si important ce fac eu?vietile oamenilor conteaza mai mult pentru noi decit pentru ei? idei putine si fixe?????hmmmm nu mi/ai spus cum ramine cu rest judicata....sa te intreb daca nu iti revoci acum dupa ,,flavor,,decizia sa nu mai calci in avion? oare poti admite ca dupa acest,,periplu,,ti/ai cam schimbat (macar aparent)opiniile? ...chiar daca esti sustinator cotro(observi ca nu am zis basis....chiar rid caci ai fot ok si iti aperi breasla si mi se pare normal) oricum una ca haineala,vasilica,bordea si citi si mai citi au permis infestarea sistemului?????cred ca asta/i datoria noastra sa criticam ca sa nu se contamineze si sa fim fermi sa cerem indepartarea lor.mai ales ca/i pe banii nostri(la brx ti se da mincare stricata si nota de plata de restaurant de luxe?)te/ai prins la paranteze?

# Cos date 17 May 2013 14:19 -3

Res judicata poate fi infranta. Da. Se poate. In legislatia oricarui stat UE. CJUE a afirmat asta in mod expres. CEDO a afirmat asta in mod expres. Si da, mi-am schimbat opinia intr-un singur sens: nu doar ca esti fixist, arogant si isteric, dar mai si halucinezi. Te crezi mare patriot? Mama, ce te lupti tu cu sistemul! Postezi pe luju! Dar, ca sa incheiem discutia: da, nene, esti cel mai tare! Cel mai frumos, destept si competent! Si modest! Iar postarile tale pe un site oarecare reprezinta un model de lupta contra coruptiei! Datorita postarilor tale, mii de oameni si-au gasit dreptatea si mii de infractori au fost prinsi! Si doar testarile prin care trec cei din breasla ta sunt corecte - numai alea - restul testarilor, in orice profesie, sunt de cacao!... aaa...era sa uit: Tot ce e romanesc e de cacao, tot ce e pe model american e bun si corect. De-aia a stat un nevinovat (David Bryant) 38 ani pe death row, dupa ce a fost gasit vinovat de un juriu!  Acum e bine, maestre?

# unul din lumea cea mare date 17 May 2013 14:30 +3

pentru cos// din pacate trebuie sa/ti dau dreptate!!!???dar l/au scos si nu/i singular cazul. in baza adn(nu dna) l/au scos si justitia a recunoscut si si/au cerut iertare public (ca si in cazul tundrea)si i/au dat si despagubiri imense(normale pentru ce a suferit bietul om)) tundrea ce a primit? dar femeia care a stat in puscarie in ro nevinovata si careia stanciu i/a spus ca ii da 1000 de euro? maester maestre!!!!!! ce sa/ti fac daca intri in dialog cu un justiiabil necitit. dar aia cu gaina,dar aia cu hotarul? ce a patit saraca ritzi,dar udrea,dar bass,dar nastase(apropos de probe pe care le iubesti si au fost sublime si au lipsit cu desavirsire-scris parca negru pe alb,ma insel???? aferim justitie ro.....maro

# Cos date 17 May 2013 14:44 -3

Daca tie ti se pare ca scuzele publice si banii sunt o compensatie suficienta pentru 38 ani de death row - nu mai zic nimic. Daca ti se pare ca o condamnare de cativa ani (ceea ce inseamna executare cu regim deschis - daca esti curios, te poti documenta) e similar cu zeci de ani de regim de maxima siguranta - nu mai am ce sa zic. Iar la Nastase (MARTIRUL) - instanta a spus ca sunt numai probe indirecte. Probe indirecte nu sunt similare acelor \"circumstantial evidence\" de la americani. Proba directa e un martor OCULAR / inregistrare video sau audio si...cam atat. Restul sunt calificate ca probe indirecte. O proba adn (daca tot vorbeam de ea) e calificata in dreptul romanesc ca proba indirecta. Probele directe si indirecte au cam aceeasi valoare. Diferente apar cand discutam de probe mediate (astea-s circumstantial evidence) si imediate (probele mediate sunt mult mai putin valoroase decat cele imediate). In decizia Nastase se vorbeste de probe indirecte, nu de probe mediate.

# unul din lumea cea mare date 17 May 2013 15:15 +3

pentru cos//maestere!maestre !trebuie sa/ti dau dreptate!!!!(???) in romania ai observat ca isi cere cineva dintre oficialii platiti de noi SCUZE PENTRU ATROCITATILE COMISE????? nu ti se pare ca uneori poti ierta unele nedreptati din cauza unor vorbe sincere?(neuitindu/te la bani) oare cit de sincera este justitia romaneasca? degeaba faci lectii de justitie cu mine,eu ti/am explicat cum se trece prin cumulonimbusi?(daca se trece)sau cite grade au inbord edges?(grade celsius nu matematice). oricum nu/mi poti (sau nu reusesti)explica ca abordarile justitiei napoleonene sint la fel cu cele anglosaxone(ma simt mult mai confortabil sa fiu judecat acolo decit in ro care/imaro) apropos de cazul cu cei 38 de ani in deth row..stial ca li s/au retras drepturile de pensie si onorabilului judecator si procurorului?(intimpla/s/ar asa si in ro)oricum in ro toti se scuza(si se acuza- dupa dicton)nimeni nu/i de vina(divina=moldoveneste)justitia/i minunata si betivul de la cotroceni(patronul ei)

# unul din lumea cea mare date 17 May 2013 15:19 +3

pentru cos//sincer maeste ai regrete vreun pic pentru marasmul justitiei romanesti? daca tu (spre exemplu-eu consider ca esti bine pregatit,fara misto)ai da un examen onorabililor judecatori ,corect,citi crezi ca l/ar trece? care/i parerea ta onesta despre gradul de coruptie si eroare in justitia ro? ai curajul sa dai o opinie onesta? multumesc!!!

# unul din lumea cea mare date 17 May 2013 15:36 +3

pentru cos//maestre iar ma aburesti,de ce compari deth row cu incarcerarea deschisa????????? este mult mai simplu decit atit!!!!!! amindoua cazurile au fost in puscarie!!!!!nu poti compara cine a suferit mai multa sau mai putin. si tundrea si femeia nevinovata acuzata de omor au fost in puscarie ca si cel in deth row NEVINOVATI punct in sua a primit scuze si compensatii corecte si sistemul s/a rafuit cu nedreptatea judecatorului si cu procurorul in ro se fac scuze si comparatii ca puscaria a fost mai usoara si incompasrabila cu cea din sua si i se dau 1000 de euro. cit de ticalosi putemm sa ajungem cu cei care sintem justitiabili? maestre ce sa mai zic....avem opinii total contrarii macar dpdv al sentimentelor eu prefer sa fiu empatic fixist si cum mai vrei dar chiar ii blamez si pe onorabili si pe napircile de procurori

# Cos date 17 May 2013 21:06 -2

Imi spui sa nu fac lectii de justitie cu tine, ca tu nu faci cu mine lectii cu privire la specializarea dumneata? Stii care e diferenta intre noi? Eu nu am studii in domeniul dumitale, sunt constienta de asta si nu ma bag. Asa cum nu as indrazni sa ma bag in munca oricarui profesionist (medic, arhitect, inginer, ce-o fi el). Dumneata, in schimb, recunosti ca nu ai studii, dar tii sa ai opinii cu privire la corectitudinea solutiilor. Si, atunci cand cineva incearca sa-ti explice, incerci sa-i inchizi gura. Si crede-ma, am incredere in cunostintele celor mai multi dintre magistrati si avocati. Unii mi-au fost colegi, altii chiar profesori. Orice profesie are uscaturile ei, e adevarat. Si, ca in orice profesie, oamenii fac greseli. Uneori, impardonabile. Critica omul, nu breasla (apropo, acum cateva ore spuneai ca nu ii blamezi pe toti - acum te-ai hotarat ca ii blamezi pe \"onorabili si pe naparcile de procurori\")

# unul din lumea cea mare date 17 May 2013 21:34 +2

pentru cos//hmmmmmm pare/mi /se a am mai avut niste abordari asemanatoare odata. parca/ti zice aloof(sa traduc ce inseamna?). da !!!!! trebuie criticati oamenii ai dreptate dar oamenii fac breasla si din pacate cam multe uscatuti in breasla asta (a justitiei) oare mai este padure?cos sau aloof (nu conteaza cine esti)nu incepe ca vasilica ca asta/i frumusetea justitiei..... cred ca trebuie sa se aplice la toti la fel de ce dracu totusi nu ma indoiesc de capacitatile tale? ma intreb de cite ori recitesti un rechizitoriu ca sa nu ai remuscari dupa? de cite ori ti s/a intimplat sa nu ignori si dovezile in favoarea acuzatului? oricum ai de grija cum iti irosesti timpul calatorind......eu merg dupa carte si proceduri(ultra stricte)

# Cos date 17 May 2013 21:45 -2

Nu, nu-s Aloof, da-l cunosc. Chiar el mi-a arata conversatia dintre voi. De-aia am si inceput sa ma uit pe la comentarii. Iar treaba cu \"aloof\" e o gluma intre noi - el a observat ca, daca iei initialele numelui institutiei unde lucrez si rearanjezi literele, iese \"aloof\"(hai, ca acuma stii si unde lucrez, daca zici ca tot calatoresti). Legea trebuie sa se aplice la fel - in situatii identice, nu in situatii de tipul \"seamana dar nu rasare\", asa cum vrei dumneata.

# unul din lumea cea mare date 17 May 2013 21:48 +2

pentru cos// ,,apropo,,se scrie,, apropos,,mi/am permis sa te corectez dupa ce foarte atent am cintarit sa nu fie un typo caci la mine abunda,nu de alta dar fiind la brx posibil sa folosesti ,,apropos,, in engleza/ i zice by the way. si mi/am permis sa fiu categoric caci mi s/a intimplat cu justitia romaneasca deci....vorbesc in cunostiinta de cauza de pe partea justitiabilului(cum iti explici ca nimeni nu a mai tinut cont de deciziile anterioare dupa 2004 fiind implicat direct gunoiul de cotroceni?cum se numeste asta?

# unul din lumea cea mare date 17 May 2013 21:58 +1

pentru cos cu alias//chiar rid dar vezi ca ti/a scapat acordul cu masculinul si a fost facut din obisnuinta nu din nestiintadeci oricit crezi ca ma poti pasa ramin la ,,intuitia mea,, esti o ,,ea,,(la dracu iar fac rime) si ca sa/ti atraga tie atentia un oarecare asupra unei discutii banale intre un profesionist si un novice.....iar nu o cumpar(deh cam zgircit) ca tu esti la aloof(este misto ce ai gasit vezi si ce inseamna in engleza,ti se potriveste fiind o ea) ti se potriveste aloof ca compliment sau complement fiind o ea dex on line(foloseste webster este comprehensiv si tehnic)

# unul din lumea cea mare date 17 May 2013 22:03 +1

pentru cos//,,Nu, nu-s Aloof, da-l cunosc.,, de aici te/ai desconspirat.mizezi ca nu am tinere de minte?gresesti -memorie de ellefant,deci aloof a recunoscut ca era o ,,ea,, ne jucam de/a procurorii?nu numai ei fac investigatii,,mai e si altii,,

# Cos date 17 May 2013 22:53 -2

Care acord mi-a scapat, dom\'le? Care acord? Tu vorbesti, omul care are 3 greseli la fiecare 2 cuvinte? Chiar nu mai cunosti limba romana? Acum, ca ti-am raspuns la toate argumentele, incepi cu atacuri la persoana?  Aloof mi-e prieten(bun, de altfel) si, dupa cum ti-am spus, chiar el mi-a atras atentia dupa discutia voastra (nu, nu discutia in sine - el mi-a spus si mi-a arata site-ul). De-aia te-am cautat prin comentarii, pentru ca-l stiu ca un om patimas si am vrut sa vad daca exagereaza. Concluzia: nu exagereaza deloc. Om mai isteric si mai arogant, convins ca le stie pe toate pentru ca, vezi Doamne, e pilot si e un sfant, n-am mai vazut. Hai pa!  

# unul din lumea cea mare date 18 May 2013 03:12 +1

pentru cos//deci cred ca ai usoare tente de ,,mania persecutiei,,chiar apreciam ca esti accurate si chiar rid(de placere nu de altceva)te inteleg ca probabil din cauza meseriei nu ai un mare cerc de prieteni si meseria de lucrator in justitie nu este prea apreciata. asta/i rodul lipsei de coloana sanitara a oamenilor care lucreaza acolo.prea s/au aplecat in fata politicului si mai mult ca oricind in domnia betivului. trebuie sa deschidem alt cimp conversational caci ni s/a micsorat spatiul.nu/s un sfint dar am coloana.poate mai deschidem un cimp nou take care(nu ti se potriveste cu hai pa! bun pentru badea si ponta/i dizgratios cu hai pa daca/l urmaresti cu atentie

# aisha date 17 May 2013 11:24 -2

@ Cos:  Felicitari! Obiectiv.

# unul din lumea cea mare date 17 May 2013 11:49 +3

pentru aisha//felicitari ai inteles!!!! banuiesc ca si tie trebuie sa/ti urez.....(nu o lua ca pe o imprecatie) avearea/i parte de justitia romana......asa ca de la un fixist,radical si dezechilibrat asta !!!asa in spirit de obiectivitate justitiara

# ADEVARUL date 17 May 2013 13:39 +2

ERA UN BANC DESPRE UNU CARE PE MASA DE OPERATIE SA RAZGANDIT SI CHIRURGUL INCERCA SA-L CONVINGA SA NU AMANE SI II ZICEA”-CAND TE DUCI CU AUTOBUZUL NU ITI LASI VIATA PE MANA SOFERULUI?-EI VEZI ASA ESTE SI ACUMA.LA CARE OMUL II SPUNE,PAI DA DOMNUL CHIRURG DAR SOFERUL ERA SI EL IN AUTOBUZ”.ADICA JUDECATORII ROMANI NU SUNT NICI MACAR NISTE CHIRURGI CARE OPEREAZA LEFGATI LA OCHI,CI UN FEL DE SOFERI CARE TE OPEREAZA,DEOARECE DIN SPUSELE ACESTORA ESENTIALA NU ESTE AFLAREA ADEVARULUI CA PREMIZA A INFAPTUIRII JUSTITIEI,ADICA A REGLEMENTARII SITUATIEI CI ”\"Este esentiala securitatea materiala a magistratului... Eu am trait si vremurile acelea grele... Uneori de la Buftea mai erai obligat sa pleci in masina unui avocat. Nu mi s-a intamplat mie, dar... asa era, era foarte greu\".SA ITI FIE RUSINE,NOMENCLATURISTA DE DOI BANI.SI VOUA MAJORITATE A MAGISTRATILOR CARE TRANSFORMATI,PRIN PREZENTA VOASTRA ROMANIA...INTRO MLASTINA.AVEM MARE NEVOIE DE O ASANARE A MEDIULUI DE CULTURA INFRACTIONALA-ROMANIA.

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 29.08.2024 – Cami si-a tras patalama de la un ONG dintr-un mall (Galerie foto)

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva