1 September 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

O JUDECATOARE CE MERITA SA FIE IN CSM - Lacramioara Axinte, de la Tribunalul Botosani: „Judecatorii alesi in CSM au permis ca un procuror sef sa critice hotarari definitive, sa faca presiuni publice asupra judecatorilor, pentru ca si alti judecatori sa ia aminte la ce li se poate intampla... Au condus la perceptia eronata ca procurorii sunt mai presus decat judecatorii... CSM a pierdut contactul cu realitatea... Justitia contra-cronometru este o monstruozitate” (Proiectul de candidat)

Scris de: George TARATA | pdf | print

19 July 2016 15:50
Vizualizari: 9018

De judecatori precum Lacramioara Axinte (foto), presedinta Sectiei a II-a Civila, de Contencios-Administrativ si Fiscal din cadrul Tribunalului Botosani, este nevoie in Consiliul Superior al Magistraturii. Cu judecatori precum Lacramioara Axinte se poate spera ca Justitia din Romania va deveni in sfarsit una in folosul cetateanului, ca abuzurile vor fi stopate si ca nu vom mai trai intr-o republica a procurorilor. Sunt doar doua concluzii la care am ajuns dupa ce am citit proiectul de candidat la demnitatea de membru in Consiliul Superior al Magistraturii al judecatoarei Lacramioara Axinte. Iar proiectul este unul cu adevarat de exceptie, in care judecatoarea de la Tribunalul Botosani face o radiografie cat se poate de corecta a problemelor cu care se confrunta Justitia in prezent, probleme care se resfrang atat asupra magistratilor, cat si asupra justitiabililor, beneficiarii finali ai actului de justitie.

Judecatoarea Lacramioara Axinte de la Tribunalul Botosani si-a anuntat candidatura la demnitatea de membru in Consiliul Superior al Magistraturii pe blogul propriu, axinte10.wordpress.com. Tot acolo a fost publicat si proiectul, intitulat „Pentru o justitie de calitate, discreta, care respecta drepturile si libertatile fundamentale ale cetatenilor si principiul constitutional al separatiei si echilibrului puterilor in stat”, in care Lacramioara Axinte dezvaluie motivele pentru care a decis sa candideze: ”Profund dezamagita de prestatia individuala, dar si colectiva, a membrilor Consiliului Superior al Magistraturii, care in curand isi vor incheia mandatul, prestatie pe care am criticat-o, inclusiv prin postari publice, consider ca, prin experienta profesionala si de viata pe care o am, prin abilitatea de a identifica problemele si puterea de a spune lucrurilor pe nume, pot contribui la schimbari majore in functionarea acestei institutii”.


Inainte de a prezenta proiectul Lacramioarei Axinte, iata cateva din ideile expuse de presedinta Sectiei a II-a Civila, de Contencios-Administrativ si Fiscal din cadrul Tribunalului Botosani:

-Actualul CSM nu a facut mai nimic pentru cresterea calitatii actului de justitie

-In ultimii 2-3 ani a avut loc o prigoana a judecatorilor, exercitata prin Inspectia Judiciara

-Judecatorul s-a transformat intr-un registrator, verificand tone de documente depuse de parti, taxe de timbru, proceduri de comunicare, verificare ce ii fragmenteaza si scurteaza in mod drastic timpul pe care il poate aloca pregatirii sedintei de judecata, studiului profesional individual si redactarii hotararilor judecatoresti

-CSM a dovedit ca este interesat doar de cantitate, de raportari de tip stahanovist, desi instantele de judecata nu sunt linii de fabricatie automatizate, iar judecatorii nu sunt supraveghetorii unor benzi automate ce transporta dosare, intre momentul inregistrarii cererii si pana la comunicarea hotararii

-CSM a pierdut contactul cu realitatea, ignorand ca fiecare dosar poarta in el o problema, o suferinta, o durere, un destin, care nu poate fi rezolvat de un judecator, care primeste spre solutionare alte sute sau mii de dosare, cat ai bate din palme.

-Justitia contra-cronometru este o monstruozitate

-Justitia a devenit exhibitionista, pe ecranul televizoarelor defiland, zi de zi, persoane incatusate, persoane cercetate penal (ori chiar martori, cu singura „vina” ca au fost chemati la un anumit Parchet) au fost supuse judecatii anticipate a publicului, mai inainte chiar de a ajunge in fata unui judecator.

-Judecatorii alesi in CSM au permis ca un procuror sef al unei directii specializate a Parchetului sa critice hotarari judecatoresti definitive, sa-si expuna parerea asupra unor cauze aflate pe rolul instantelor, sa faca presiuni publice directe asupra judecatorilor ori presiuni indirecte, prin sesizarea Inspectiei judiciare, pentru ca si alti judecatori sa ia aminte la ce li se poate intampla

-Este absolut inacceptabil ca judecatori cu acelasi grad profesional, avand aceeasi vechime in munca si in magistratura sa primeasca venituri salariale diferite, ori ca judecatorii, care infaptuiesc Justitia prin intermediul instantelor judecatoresti, sa aiba o salarizare inferioara procurorilor ale caror acte sunt verificate de judecatori

-CSM nu a avut nici o preocupare pentru adaptarea schemelor de personal la modificarile activitatii instantelor de judecata

-Atenti mai degraba la discursurile oamenilor politici si mai putin la necesitatile sistemului, ba chiar manifestand opozitie la desemnarea unui judecator pentru functia de Ministru al Justitiei, membrii actualului CSM au ratat sansa de a intreprinde un act concret in asigurarea independentei Justitiei

-Rolul CSM nu este acela de a reactiona la orice declaratie politica a vreunui ministru sau parlamentar, ori de a se opune vehement unor propuneri legislative, intrucat dreptul la libera exprimare este recunoscut oricarui cetatean al Romaniei, iar atributia de legiferare este atributul exclusiv al Parlamentului Romaniei, singurul in masura sa aprecieze asupra oportunitatii unui proiect de lege

Prezentam integral proiectul judecatoarei Lacramioara Axinte, presedinta Sectiei a II-a Civila, de Contencios-Administrativ si Fiscal a Tribunalului Botosani:

I. Consideratii introductive

Profund dezamagita de prestatia individuala, dar si colectiva, a membrilor Consiliului Superior al Magistraturii, care in curand isi vor incheia mandatul, prestatie pe care am criticat-o, inclusiv prin postari publice, consider ca, prin experienta profesionala si de viata pe care o am, prin abilitatea de a identifica problemele si puterea de a spune lucrurilor pe nume, pot contribui la schimbari majore in functionarea acestei institutii.

II. Principalele obiective urmarite in cazul alegerii ca membru CSM

1. Calitatea actului de justitie, obiectiv prioritar al noului Consiliu Superior al Magistraturii

Din pacate, actualul Consiliu Superior al Magistraturii nu a facut mai nimic pentru cresterea calitatii actului de justitie. Dimpotriva, urmarind doar cantitatea si scurtarea duratei procedurilor, a fost introdus un program de masurare pur cantitativa a eficientei, aplicatia statisEcris, doar pentru instantele judecatoresti, nu si pentru parchete, iar in ultimii 2-3 ani a avut loc o prigoana a judecatorilor, exercitata prin Inspectia judiciara, in ce priveste redactarea in termen a hotararilor judecatoresti, fara a se lua in considerare situatia actuala din instantele judecatoresti, pe care Consiliul Superior al Magistraturii ori nu a cunoscut-o, ori a ignorat-o.

Astfel, nu s-a luat in considerare ca rolul instantelor judecatoresti a crescut exponential in cei 6 ani de mandat, iar odata cu intrarea in vigoare a Noului Cod de procedura civila judecatorul s-a transformat intr-un registrator, verificand tone de documente depuse de parti, taxe de timbru, proceduri de comunicare, verificare ce ii fragmenteaza si scurteaza in mod drastic timpul pe care il poate aloca pregatirii sedintei de judecata, studiului profesional individual si redactarii hotararilor judecatoresti, obligand judecatorii sa stea voluntar peste programul normal de lucru, fara a putea beneficia de plata orelor suplimentare, ori de timp liber corespunzator.

O premisa necesara pentru hotarari judecatoresti temeinice si legale, cu consecinta implicita a reducerii situatiilor de practica judiciara neunitara, este aceea a cresterii duratei de timp pe care o poate aloca judecatorul studiului dosarului inainte de sedinta de judecata, studiului profesional individual, care implica consultarea doctrinei si practicii judiciare, dar si cel in cadrul intalnirilor profesionale periodice, precum si a timpului necesar redactarii hotararilor judecatoresti in cauzele complexe.

Aceasta premisa s-ar putea realiza prin:

a) modificarea Regulamentului de ordine interioara al instantelor judecatoresti, in sensul ca grefierii sa preia atributiile judecatorilor din etapa scrisa, premergatoare fixarii primului termen de judecata, cu exceptia verificarii regularitatii actului de sesizare si fixarea primului termen de judecata, care vor ramane atributul exclusiv al judecatorului;

b) modificarea Codului de procedura civila (CSM-ul urmand sa solicite Ministerului Justitiei sa elaboreze un proiect de lege de modificare), in sensul introducerii formularelor standardizate pentru hotararile judecatoresti pronuntate in materia: cererilor de valoare redusa, ordonanta de plata, evacuare (potrivit Titlului XI din Codul de procedura civila), incuviintare executare silita, hotararile date in baza recunoasterii pretentiilor (art. 436 Cod de procedura civila), respingerea cererilor ca tardive, anulate, inadmisibile, prescrise or alte asemenea, dupa modelul cererilor de emitere a somatiei europene de plata (Regulamentul CE nr. 1896/2006). Aceste formulare ar putea fi completate la rubricile privind: denumirea partilor, domiciliul sau sediul, data inregistrarii, data dosarului prin preluarea automata a datelor din sistemul informatic ECRIS (prin utilizarea unui program creat de informaticieni), iar motivarea in fapt si in drept sa fie redusa la bifarea unor casute din formularul standardizat;

c) suplimentarea numarului de grefieri cu studii superioare/absolventi de SNG, care sa redacteze (partial) hotararile judecatoresti, pana la motivele de fapt si de drept pe care se intemeiaza solutia.

Este nejustificat, pe de o parte, ca judecatorul sa piarda o mare parte din timpul de lucru exercitand acte tipice de registratura, pentru care nu este necesara o specializare juridica superioara, iar, pe de alta parte, grefieri cu studii superioare juridice sa fie folositi pe post de dactilografi sau operatori de calculator, cum este situatia actuala din instantele judecatoresti, timpul alocat de grefieri introducerii diverselor date in sistemul Ecris fiind mult mai mare decat acela in care indeplinesc atributii specifice functiei de grefier.

In ce priveste indicatorii de performanta calculati de aplicatia statisEcris, acestia sunt doar indicatori cantitativi, masoara doar numarul de dosare solutionate, documente finale inchise, hotarari redactate per unitate de timp, una dintre anomalii fiind aceea ca rata de solutionare apare ca avand un grad de eficienta satisfacator desi numarul dosarelor solutionate intr-un interval de timp este mai mare decat stocul initial, ca si cand ar fi vreodata posibil ca dosarele sa fie solutionate instantaneu.

Prin introducerea acestei aplicatii, Consiliul Superior al Magistraturii, in componenta actuala, a dovedit ca este interesat doar de cantitate, de raportari de tip stahanovist, desi instantele de judecata nu sunt linii de fabricatie automatizate, iar judecatorii nu sunt supraveghetorii unor benzi automate ce transporta dosare, intre momentul inregistrarii cererii si pana la comunicarea hotararii.

Interesant este ca, desi judecatorii sunt independenti, iar procurorii sunt supusi controlului ierarhic superior, aceasta aplicatie a fost introdusa doar la instantele judecatoresti, ca un 'important instrument managerial la dispozitia conducatorilor de instante', asa cum se arata in Hotararea Sectiei pentru judecatori nr. 1134 din 21.10.2014.

Consiliul Superior al Magistraturii, in cei 6 ani de mandat, a pierdut contactul cu realitatea, ignorand ca fiecare dosar poarta in el o problema, o suferinta, o durere, un destin, care nu poate fi rezolvat de un judecator, care primeste spre solutionare alte sute sau mii de dosare, cat ai bate din palme.

Justitia contra-cronometru este o monstruozitate, Constitutia Romaniei si Conventia europeana a drepturilor omului prevede ca partile au dreptul la un proces echitabil si la solutionarea cauzelor intr-un termen rezonabil, iar rezonabil nu inseamna rapid, termenul rezonabil raportandu-se, asa cum rezulta si din jurisprudenta CEDO, la trei factori pricipali: complexitatea cauzei, comportamentul reclamantului si comportamentul autoritatii.

2. O Justitie discreta, in care drepturile si libertatile fundamentale ale cetatenilor sunt respectate

In ultimii ani ai mandatului actualului CSM, Justitia a devenit exhibitionista, pe ecranul televizoarelor defiland, zi de zi, persoane incatusate, persoane cercetate penal (ori chiar martori, cu singura 'vina' ca au fost chemati la un anumit Parchet) au fost supuse judecatii anticipate a publicului, mai inainte chiar de a ajunge in fata unui judecator.

Judecatorii alesi in Consiliul Superior al Magistraturii au permis ca un procuror sef al unei directii specializate a Parchetului sa critice hotarari judecatoresti definitive, sa-si expuna parerea asupra unor cauze aflate pe rolul instantelor, sa faca presiuni publice directe asupra judecatorilor ori presiuni indirecte, prin sesizarea Inspectiei judiciare, pentru ca si alti judecatori sa ia aminte la ce li se poate intampla.

Toate aceste manifestari au condus la perceptia eronata atat in societatea romaneasca, dar si in randul oficialitatilor straine, ca procurorii sunt mai presus decat judecatorii, ca Justitia ar fi infaptuita de procurori si nu de instantele de judecata.

Consider ca este absolut necesar si urgent ca justitia televizata si publicitatea aroganta sa inceteze, intrucat acest lucru afecteaza in mod grav dreptul persoanelor la un proces echitabil, iar orice presiune directa si indirecta asupra judecatorilor, venita chiar din interiorul sistemului, trebuie prompt sanctionata.

3.Eliminarea inechitatilor in ce priveste salarizarea

Actualul Consiliu Superior al Magistraturii nu a intreprins absolut nici un demers pentru eliminarea inechitatilor salariale din sistem, atat cele dintre judecatorii cu acelasi grad profesional, aflati in aceeasi transa de vechime in munca si in magistratura, care nu primesc aceleasi indemnizatii, cat si cele dintre judecatori si procurori.

Este absolut inacceptabil ca judecatori cu acelasi grad profesional, avand aceeasi vechime in munca si in magistratura sa primeasca venituri salariale diferite, ori ca judecatorii, care infaptuiesc Justitia prin intermediul instantelor judecatoresti, sa aiba o salarizare inferioara procurorilor ale caror acte sunt verificate de judecatori.

Pentru eliminarea acestor inechitati este necesar sa se solicite Ministerului Justitiei sa propuna Guvernului Romaniei elaborarea unui proiect de lege sau a unei ordonante de urgenta.

Consider, de asemenea, ca este absolut nedrept dar si nelegal, ca judecatorii si grefierii sa lucreze peste timpul normal de lucru, fara a li se plati orele suplimentare, pentru ca timp liber corespunzator nu se poate acorda in nici o instanta, datorita subdimensionari schemelor de personal si specificul activitatii.

Totodata, este regretabil ca pentru personalul din instante nu exista un sistem de acordare a biletelor de tratament si odihna in statiuni balneoclimaterice, la preturi accesibile. Contractarea unor asemenea bilete centralizat, ar putea reduce costurile si personalul ar putea sa-si refaca fortele si sanatatea afectata de conditiile suprasolicitante de lucru.

4. Actualizarea schemelor de personal ale instantelor

In mod nejustificat, ca si cand ar fi fost total rupt de realitate, actualul Consiliu Superior al Magistraturii nu a avut nici o preocupare pentru adaptarea schemelor de personal la modificarile activitatii instantelor de judecata, modificari determinate de intrarea in vigoare a noilor coduri de procedura, precum si de implementarea dosarului electronic.

Astfel, procedura prealabila fixarii primului termen de judecata, comunicarea hotararilor civile definitive si scanarea tuturor documentelor depuse de parti au bulversat in mod real activitatea administrativa a instantelor de judecata, judecatorii si grefierii transformandu-se in registratori si operatori de calculator, timpul de lucru a fost fragmentat in mod dramatic, zilnic judecatorii si grefierii avand dosare de verificat.

Numarul insuficient de judecatori si grefieri, ce determina ca intr-o sedinta de judecata sa fie programate zeci de dosare, face imposibila citarea partilor la o anume ora, imprejurare care nemultumeste atat partile din dosare, dar si avocatii, si va face imposibila aplicarea dispozitiilor din Noul Cod de procedura civila privind cercetarea procesului in camera de consiliu, prorogata deocamdata pana la 1 ianuarie 2017.

5. Trecerea bugetului instantelor in administrarea inaltei Curti de Casatie si Justitie

Acesta a fost principalul obiectiv al Proiectului meu de candidatura pentru alegerile CSM din 2010, obiectiv care este la fel de actual si astazi.

Din pacate, in cei 6 ani de mandat, actualul Consiliu Superior al Magistraturii nu a reusit sa inlature anomalia din sistemul institutiilor judiciare din Romania, aceea ca bugetul procurorilor, care se afla sub autoritatea Ministrului Justitiei, sa aiba ca ordonator principal de credite procurorul General al Parchetului de pe langa ICCJ, iar bugetul judecatorilor, care sunt independenti, sa aiba ca ordonator de credite pe Ministrul Justitiei.

Atenti mai degraba la discursurile oamenilor politici si mai putin la necesitatile sistemului, ba chiar manifestand opozitie la desemnarea unui judecator pentru functia de Ministru al Justitiei, membrii actualului Consiliu Superior al Magistraturii au ratat sansa de a intreprinde un act concret in asigurarea independentei Justitiei, pentru ca o dispozitie legala care ar fi trebuit sa se aplice de mai mult 8 ani, aceea din art. 136 din Legea 304/2004 privind organizarea judiciara, sa poata fi totusi aplicata ('incepand cu data de 1 ianuarie 2008, atributiile Ministerului Justitiei referitoare la gestionarea bugetului curtilor de apel, al tribunalelor, al tribunalelor specializate si al judecatoriilor vor fi preluate de Inalta Curte de Casatie si Justitie' - forma initiala din Legea modificata prin Legea 247/2005).

6. Consiliul Superior al Magistraturii trebuie sa aiba relatii institutionale adecvate cu Parlamentul si Guvernul Romaniei, ca o exprimare a principiului separatiei si echilibrului puterilor in Stat

Din pacate, actualul Consiliu Superior al Magistraturii nu a promovat relatii institutionale adecvate cu celelalte doua puteri, rodul acestei inadecvari fiind: mentinerea inechitatilor salariale in interiorul sistemului, desi acestea au fost reparate pentru alte categorii de bugetari, inghetarea salariilor din sistem la nivelul celor din 2009, adica de dinaintea actualului Consiliu, desi importante categorii de bugetari au obtinut cresteri salariale, prestarea de ore suplimentare neplatite, atat de judecatori, cat si de grefieri, scheme de personal nemodificate de dinainte de 2010, desi pentru o anumita structura de parchet s-au facut majorari semnificative, cu toate ca raspunderea finala apartine judecatorului.

Rolul Consiliului Superior al Magistraturii nu este acela de a reactiona la orice declaratie politica a vreunui ministru sau parlamentar, ori de a se opune vehement unor propuneri legislative, intrucat dreptul la libera exprimare este recunoscut oricarui cetatean al Romaniei, iar atributia de legiferare este atributul exclusiv al Parlamentului Romaniei, singurul in masura sa aprecieze asupra oportunitatii unui proiect de lege.

Consiliul Superior al Magistraturii ar fi trebuit sa se preocupe in principal de situatia instantelor judecatoresti si a parchetelor, sa analizeze care este cauza pentru care in principal judecatorii sunt sanctionati disciplinar pentru intarzieri repetate in efectuarea lucrarilor, nu si procurorii, daca nu cumva este vorba de cauze obiective, mai degraba, decat de ordin personal si sa sanctioneze presiunile facute asupra judecatorilor din chiar interiorul sistemului.

III. Consideratii finale

Dincolo de aceste obiective si altele care ar putea fi incluse pe agenda viitorului Consiliu Superior al Magistraturii, pe care sper sa le pot comunica, dar si afla in cadrul intalnirilor cu colegii judecatori de la tribunale, va ramane in sarcina fiecaruia dintre judecatorii instantelor sa aleaga omul potrivit pentru a indeplini cu rigoare si buna credinta atributiile prevazute de lege”.

*Cititi aici proiectul judecatoarei Lacramioara Axinte de la Tribunalul Botosani

Comentarii

# avocat traditional date 19 July 2016 15:13 +6

Jos cu palaria!Daca si ceilalti membri viitori ar gandi si,mai ales ar face ,precum doamna Axinte,poate s-ar schimba multe in justitia din Romania.Dar atentie:un singur compromis cu vreo alta institutie(de ex.cu binomul)ar duce pe rapa viitoarea activitate.

# Mikael date 19 July 2016 16:02 +6

Pacat ca-i urmarita de SRI si probabil nici nu stie. La DJI Botosani exista casete video cu mai multe judecatoare de la Judecatorie filmate. Din partea SRI a fost implicat Sorin Panait.

# Vladi Mârrr...!!! date 19 July 2016 16:48 +8

La urma urmei, aceasta este adevarata MAROTA care a pus justitia romana pe butuci: "CINE-S MAI PRESUS, JUDECATORII SAU PROCURORII", lasand-o in continuare legata la ochi pe zeita careia acestia i-au jurat credinta, si cu ochii-n soare pe cei carora le gheorlaie matele de foame, spre a le indestula nobililor (sic) magistrati, nesimtitele pohtele, pohtite si nepohtite ... !!! Sau mai pe scurt: cine-i mai tare, mult prea Laureata Catusa Kovesi, sau Ciomoligma de (i)moralitate, Colivia Stanciu ... ?!?!

# dna judecator date 19 July 2016 17:10 -3

a suferit cumva in urma unei participari la un rand de alegeri pt CSM, knd nu a fost aleasa (2010, parca). Just asking ... nu sariti cu pietre 8) 8) 8)

# aviricius date 19 July 2016 17:16 +2

tovarase avi mai bine vezi de legalitatea baroului aluia infiintat de Nitu. Apropo ati modificat regulamentul de examen pentru bietii naivi care spera ca vor intra la voi. nici daca esti profesor universitar nu ai sanse sa iei examenul. zici ca baietii dau examen de primire la NASA. dupa cum se vede telul vostru este sa jegmaniti fraierii de minim 10 milioan taxa plus taxe de tot felul pentru un puhoi de acte. basca ca examenul se va tine timp de 3 zile, cei care nu sunt din centru universitar suportind si costuri cu transport , cazare si masa. o magarie traditionala!! NU VA INSCRIETI LA PACALEALA NUMITA EXAMEN IN AVOCATURA !! pariez ca in curind nici judecatorii nu vor mai fi admisi pentru ca pacalicii traditionali si-au facut monopol pe mina lui Nitu si a celor 27 de judecatori de la ICCJ care au solutionat pe vorbe contrar probelor!

# escu date 19 July 2016 18:22 +5

Succes! Dar, va avea oare loc de oameni, adevărate somități (hă, hă, hă, ce-mi plac glumele mele!) ca Danileț, Hăineală sau Ghica?

# Habarnista date 19 July 2016 18:39 -2

Prost proiect...a critica alte caregorii profesionale sau chiar alti magistrati pt a arata ca meriti un salariu mai.mare....e rusinos....rapsunderea finala e a judecatorukui ....pffff..ce prostie..pai nu se atacau si solutiile lor?

# pelin date 20 July 2016 11:06 +6

Este just si cat se poate de normal ca justitia in genere sa fie in folosul si la dispozita cetateanului,iar abuzurile sa fie inlaturate de/indata.Aceasta stare de fapt a fost instaurata de eoroparacioasa Makovei,fost procuror comunist in fapt o belicoasa,ce are o atitudine razboinica,agresiva si de rea credinta(intregul mecanism a fost preluat de Kovesi).Sigur la aceasta intreaga mascarada,s-ia adus aportul nemislocit si primul betiv al tarii,cunoscut in persoana lui Basescu.Urmele sunt adanci si greu de sters,dar nu imposibil.In timp sper ca totul sa ramana doara o ISTORIE,ce va ramane multa vreme in aminitirea actualelor generatii!Un lucru este sigur,tot istoria ii va pedepsi pe cei vinovati,a se vedea Visinescu si altii!!!!!!!!!!

# gogu de la strehaia date 20 July 2016 12:34 +3

Toate bune si frumoase.Hiba consta in faptul ca din CSM fac parte si procurorii care sant asimilati magistratilor.Si mai fac parte si persoane de care nu sant alese ci numite.Sefii de la; justitie,parchete ,ICCJ etc.CSM-ul ar trebui sa fie constituit in exclusivitate de magistrati-judecatori alesi in mod democratic. Magistratii judecatori pot hotari mersdul justitiei.Daca parchetele au reprezentanti in CSM de ce nu ar avea si avocatii ? In actul de justitie procurorii si avocatii ar trbui sa fie egali numai ca la noi ca la nimene procurorii ocupa un loc in sala intre magistratii judecatori si avocati,Oare de ce?

# . date 20 July 2016 19:58 +2

interesant proiect. Observatia 1. Noul ROI H 1375 din decembrie 1015 obliga grefierii sa redacteze animite hotarari , iar presedintii de intnte prin ordine de serviciu au stabilit deja in sarcina palmasilor obligatia de a redacta hot. cele prezentate de jude fiind redactate cap coada de grefieri. Concluzia..... Pentru cei care nu stiu, noul ROI a adus o multitudine de atributii preluate de la juzi, inclusiv calificarea actiunilor si stabilirea taxei de timbru. E singurul jude care are cunostinta si a recunoscut volumul de munca din ECRIS. Grefierii s-au transformat in operatori PC si statisticieni, pe langa activitatea strict juridica. Programul de munca, daca ar rezista un grefier, ar fi de 24 de ore din 24. Noptile ai masuri preventive, care se prelungsc pana dimineata si ramai in continuare la birou pentru sedinta. Ore suplimentare platite ioc !nici timp liber ca nu are cine te inlocui ! Judecatoarea chiar are cunostinte despre munca in echipa !Felicitari !

# xxl date 21 July 2016 08:57 0

Un proiect plin de BLA BLA BLA, EGAL cu ZERO, nimic concret , nimic coerent, poveşti pentru fraieri.NU sunt procuror,asta ca să nu avem discuţii, dar cand sistemul judiciar are nenumarate probleme si constati că nimeni nu se apleacă cu seriozitate asupra lor daca lucrezi in acest sistem te apucă disperarea...Candidaţii actuali URECHISTI sau ......va las pe voi sa completati spaţiul. CSM-ul actual mai slab decat fostul CSM desi a avut pretenţii si ne-au prostit pe toti iar viitorul, se pare, JALE MARE. Pacat ca nu susntem capabili sa trimitem acolo ce are sistemul mai bun.

# georgiana date 22 July 2016 16:03 0

Niciun proiect nu vizează si justitiabilul. Eu stiu ca justiția se vrea a fi discretă, dar nu uitati ca in sistem sunt multe uscaciuni, nepermis de multe iar presa trebuie sa arate asta...o societate fara presa e jungla. Nu am vazut un proiect in care sa reforma ti inspecția judiciară.sub umbrela independenței se ascund multe abuzuri iar cetățeanul de rand le resimte. Vrem discretie dar si masuri ferme impotriva abuzurilor si coruptilor din justitie

# unu din sistem date 22 July 2016 17:31 0

DECI , Să ne lămurim odată pentru totdeauna:magistrat este numai judecătorul care va trebui să răspundă pentru hotărîrile subiective (politice) sau din alte interese date : procurorul să fie martorul statului (al acuzării) și să coboare în sală la nivelul avocatului apărării avînd aceleași drepturi ca acesta(nu birou în judecătorii și apărătorul să citească dosarul pe genunchi):procurorul, dacă ȘTIE CARTE să administreze probe pentru condamnarea ce o va da judecătorul nu SĂ INTERPRETEZE denunțurile cum vrea ori că a primit ordin:procurorul are prea mulți bani salariu și prea mult timp să facă scenarii la cererea celor care l-au numit ori pentru care are obligații( că i-au făcut salariul mai mare decît al unui judecători) și mai puțin pentru studiu legislației: un concurs avocat versus procuror cine credeți că va cîștiga ?

# georgiana date 22 July 2016 20:55 0

Date publice: prim procuror al pj calarasi, Nu tu doina, nota 3,73 la drept procesual penal. Nici măcar 4....asta se visa inspector judiciar si la concurs nu ia măcar nici 4...ce inseamna un procuror de nici măcar nota 4 si un inspector judiciar sef de nota 6...asta meritam noi la 26 de ani dupa revoluție?!

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 29.08.2024 – Cami si-a tras patalama de la un ONG dintr-un mall (Galerie foto)

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva