27 July 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

PUTREGAIUL DIN JUSTITIE – Judecatorul Horatius Dumbrava din CSM acuza existenta practicilor oculte printre magistrati: “Sa renuntam la intelegeri dupa usile inchise cu tot felul de interese in detrimentul celor care vin in fata noastra si-si cauta dreptatea”. Dumbrava se declara ingrozit de faptele judecatorilor vizati de arestare: “Cand vad ce e in acele dosare, ma ingrozesc... Nu exista saptamana sa nu aflam de un avocat sau judecator care incalca un cod deontologic sau de integritate”

Scris de: George TARATA | pdf | print

16 January 2015 15:17
Vizualizari: 12700

Judecatorul Horatius Dumbrava (foto) din CSM admite existenta unor practici oculte in randul procurorilor si judecatorilor, in detrimentul justitiabililor. Prezent la a cincea conferinta din seria de conferinte regionale organizate de UNBR in conlucrare si sub egida CSM, in vederea implementarii Proiectului privind relatiile dintre judecatori si avocati din perspectiva Avizului nr. 16 al Consiliului Consultativ al Judecatorilor Europeni, desfasurata la Cluj-Napoca, Dumbrava a acuzat ca aproape nu trece o saptamana fara ca un avocat sau judecator sa nu incalce Codul deontologic sau de integritate.

Dumbrava sustine ca avocatii, judecatorii si procurorii nu trebuie sa se fereasca sa aiba discutii, dar acestea trebuie organizate in cadrul legal, cu ocazia dezbaterilor:


Tema extrem de importanta care domina spatiul jurdic este integritatea. Aproape ca nu exista saptamana sa nu aflam de un avocat sau judecator care incalca un cod deontologic sau de integritate. Sigur, aici trebuie sa nuantam, iar nuanta vine din viata de zi cu zi. Nu trebuie sa ne ferim, judecatorii, avocatii, procurorii sa avem discutii intre noi. Dar acesta este cadrul de dezbatere. E un cadru firesc, aici ne putem spune opiniile, parerile. Sigur avem si prietenii de-o viata la care nu vom renunta niciodata. Dar trebuie in schimb sa renuntam la intelegeri dupa usile inchise cu tot felul de interese in detrimentul celor care vin in fata noastra si-si cauta dreptatea”.

Dumbrava: “In momentul cand vin avize pentru arestarea unor judecatori si vad ce in acele dosare, ma ingrozesc. Sau dosare disciplinare sau pe cod deontologic privind magistratii”

La aceeasi conferinta, unde s-a discutat despre infractiunile contra infaptuirii justitiei si aspecte teoretice si practice ale judecatorului de camera preliminara, dar si despre drepturile si obligatiile deontologice ale judecatorilor si avocatilor, Horatius Dumbrava a explicat ca este ingrozit de faptele comise de judecatorii pentru care procurorii cer arestarea preventiva. Dumbrava a precizat ca lucrurile stau la fel si in ceea ce priveste comiterea de catre judecatori a unor abateri disciplinare sau in ceea ce priveste incalcarile Codului deontologic:

Nu am vrut sa fiu atat de dur, am vrut sa fiu deschis. In momentul cand vin avize pentru arestarea unor judecatori si vad ce in acele dosare, ma ingrozesc. Sau dosare disciplinare sau pe cod deontologic privind magistratii. Ma ingrozesc de ce vad acolo. Si nu cred ca sistemul nostru in realitate este asa cum apare in situatii foarte putine si punctuale. De aceea daca noi avem curajul sa discutam aceste probleme, sa ne exhibam 'uite ce a facut un coleg de-al nostru care nu-si merita cinstea de a fi judecator sau avocat', sunt convins ca vom deveni mult mai buni in profesia noastra si in relatia cu justitiabilii”.

Potrivit publicatiei clujust.ro, conferinta la care a participat Horatius Dumbrava a fost organizata de Uniunea Nationala a Barourilor din Romania, Consiliul Superior al Magistraturii, Institutul National pentru Pregatirea si Perfectionarea Avocatilor – INPPA, Centrul teritorial Cluj al INPPA, reprezentantul Romaniei la Consiliul Consultativ al Judecatorilor Europeni – CCJE, Curtea de Apel Cluj, Curtea de Apel Oradea, Baroul Cluj, Baroul Salaj, Baroul Maramures, Baroul Bistrita-Nasaud, Baroul Bihor si Baroul Satu Mare. La eveniment au mai luat parte Dan Oancea, vicepresedintele UNBR, judecatoarea ICCJ Rodica Aida Popa, judecatoarea Denisa Livia Baldean, presedinta Curtii de Apel Cluj, Marian Trusca, directorul adjunct al Institutului National al Magistraturii, Traian Briciu, directorul Institutului National pentru Pregatirea si Perfectionarea Avocatilor, Mircea Pop, decanul Baroului Cluj, si Gidro Stanca, directorul INPPA Centrul Teritorial Cluj.

Comentarii

# sam date 16 January 2015 16:56 +13

parca zicea basescu si macovei ca justitia lor este extraordinara...eu spun demult ca-i PUTREDA SI CORUPTA,dupa fata si asemanarea lor...!!!

# Vorbeste si Dumbrava date 16 January 2015 18:04 +4

Pai tu te-ai gasit sa vorbesti Dumbrava. Ce faceai pe 31.10.2013 la tribunalul Valcea. Nu cumva ii puneai o pila avocatului analfabetu Rusu Calin pentru ca ti-a cerut Rusu Camelia prietena ta, presedinta sectiei civile a Curtii de Apel Mures ?

# Vasile date 17 January 2015 10:33 +7

Cea mai mare coruptie este in justitie. Mare parte din CSM, DNA, ICCJ a fost corupta de Basescu, Udrea, Macovei si toti cei din PDL. Nastase, Voiculescu, Vantu, Becali au fost bagati la puscarie in baza unor acte de coruptie din partea procurorilor si judecatorilor. Acum judecatorii nu cauta adevarul in dosare, ei cauta tot felul de mis-masuri ca sa-i condamne pe inculpati, pentru ca asa da bine la MCV, asa le-a spus Livia Stanciu, asa sunt promovati. 

# unul din lumea cea mare date 17 January 2015 17:21 +6

wowwwwwwwwwwww ce REVELAIE!!!!!!!!!!sa/i zic truism??!!!!dle dumbrava ai citit luju macar o singura data?? de cind urla justitiabilii ca justitia/i o mlastina???!!!!!!daca tot ai avut o revelatie ? DE CIND C.S.M./UL SAU MASINA DE SPALAT ALBALUX INCEPE SA LUCREZE IN SPIRITUL CELOR CONSTATATE???? ALELUIA,ALELUIAH

# Justitiabilul Roman date 17 January 2015 20:34 +4

Domule Dumbrava , CP  si CPP de care d-nul Predoiu si d-na Bica sunt foarte mandrii, nu v-a ingrozit ? Ma gandesc la faptul ca CCR-ul declara pe zi ce trece tot mai multe articole neconstitutionale. D-na Bica  este ingrozita in prezent de efectele perverse ale creatiei lor. Intrebarea unui profan: cum este posibil sa existe atatea articole neconstitutionale care se presupune ca au fost  studiate de toata floarea Justitiei Romane? 

# DOREL date 18 January 2015 08:37 0

E bine, e foarte bine ce spune acum H. Dumbrava, chiar daca e cam tarziu ! Dar de ce nu vorbeste membrul H.D. (si) despre avizele date de CSM cand evident era vorba de inscenari si abuzuri ?? De astea de uita dl. H.D. ? Asteptam provincia ? Parerea mea ...

# Eu date 16 January 2015 17:32 +1

Felicitari domnuli Dumbrava! Oricum, cei vizati nu au auzit nimic, nici macar nu sint constienti ca s-au turnat reciproc, toti, fara exceptii. Cirdasia cu UNBR va duce totul la pieire. Lasati-l incolo ca e o profesie liberala de cealalta baricada. Ce cauta avocatul cu procurorul? nu procurorul este avocatul statului? ce e cu aceasta cardasie cu judecatorul si procurorul? se cheltuiesc banii aiurea pe astefel de programe. Nu sint pentru Romania. Ori se aduc magistrati importati ori ne balacarim tot asa.

# justitiabilul date 16 January 2015 18:58 +6

Da,domnul Dumbrava se ingrozeste cand vede dosare disciplinare sau pe cod deontologic privind magistratii.Dar ...despre ce vorbim aici ?! Nu cumva despre musamalizari oculte la cel mai inalt nivel dictate de CSM in cauze strigatoare la cer privind magistartii ?! Care magistrati dau fuga sa le fie "reperat"onoarea , unde ? La CSM , adica acolo unde ar trebui sa li se aratae usa din dos. Unul din exemplele de care CSM si Curtea de Apel Bucuresti au cunostinta in amanunt este Nicoleta Constantinescu,presedinta jud.Cornetu,plina de "bube in cap ",dar protejata parinteste si mentinuta pe functie. Repet,unul din multe alte exemple. POFTIM ?!?

# Coca date 18 January 2015 06:44 +2

Daca tot vorbim de presedinta de la Cornetu trebuie sa mentionam aici ca la capitolul " succesuri " e varza ! Adica,majoritatea deciziilor pe care le da in dosarele penale pe care le judeca sunt casate in apel sau recurs.Ultima isprava de acest gen a avut loc chiar zilele trecute cand a lasat in libertate un recidivist prins asupra fapului la furat. Noroc ca instanta de rescurs,adica Tribunalul Ilfov a indreptat lucrurile dispunand arestarea acestuia. Asta da,meserie la d-na presedinte !!!

# Dani date 18 January 2015 16:36 +1

Referitor la aceasta ex-avocat,ex-procuror,actualmente mare judecator mare si presedinte de instanta la Cornetu pe deasupra.Ce ziceti,d-le Dumbrava nu va ingroziti sa auziti cum a inselat statul incasand timp de doi ani fraudulos 4oo de euro lunar pentru asa-zisa chirie cand ea dormea in fiecare zi acasa,dusa si adusa de acasa la instanta si retur in mod abuziv de masina instantei ? Si acest aspect nu va da fiori d-le Dumbrava cand de aceste ispravi stie conducerea Tribunalului Ilfov,a Curtii de Apel Bucuresti si a CSM ? Rezultatul : " cainii latra, ursul trece " ! Brrr,d-le Dumbrava, curat horror,nu ?!

# basicuta date 16 January 2015 20:03 +6

si noi plebea ne ingrozim de sentintele voastre ! sa fii achitat la fond, respins apelul adversarilor ca nefondat si culmea ...condamnat in recurs!!!  si culmea culmilor in motivare este copiat cu virgulita rechizitoriul... bai ...justitie ! nu cititi nimic...vi se pare ca le stiti pe toate si copiati ce va da procurorii...e plina justitia de astfel de .... da salariile tre* sa fie mari ca e munca multa si ...periculoasa !

# obiectiva date 16 January 2015 21:25 +4

de acord, domnule dumbrava....incepeti cu LISTAREA PUBLICA  a judecatorilor si porcurorilor (la penal) care fac parte din completele de judecata, sa fie afisate permanent, ca se stabilesc peste noapte, NU prin vreo hotarare.justitiabilul se prezinta cu recuzarea in dinti pentru un anume judecator, se trezeste ca altii sunt pe lista, FARA VREO MOTIVARE...nu mai spun ca este TOP SECRET daca intrebi de complet de judecata, sa stii daca NU cumva ai mai fost judecat de acela, ca NU SUNT PUBLICE COMPLETELE, trebuie afisata pe avizier COMPONENTA ACESTOR COMPLETE, PERMANENT,  ce mai transparenta.....ca sa stim si noi,..la noi, la BACAU, la contencios administrativ, si NU doar, E SECRET DE STAT cine face parte din complet.......NU ai nici o idee cine te va judeca......daca ai solicitat si judecarea in lispa, la primul termen estei si tuns, ras si frezat de un NECUNOSCUT..... :eek:

# Salvamar date 16 January 2015 23:32 +2

Domnu dumbrava pare pezi ce trece aterizat de pe Luna in Romania. Vad ca de procurori nici !curajosul! dumbrava nu scoate o vorba. inca nu a aflat ca presedinta ICCJ a declarat ca e partenera cu DNA, fapt interzis de lege care duce la dezechilibrarea egalitatii de sanse in instanta. Ce justitie este aia in care judecatorul face cardasie cu procurorul? Vad ca domnu dumbrava nu este oripilat de asemnea practici din justitia romana, in care inculpatul nu mai are nici o sansa in fata procurorului care este in ”parteneriat” cu judecatorul. In plus, daca nu faci ce iti spune procurorul are asta grija sa-ti faca dosar si sa te aresteze. Esti convins domnule Dumbrava ca multe din probele DNA din dosare nu sunt facaturi Kovesi&SRI impotriva judecatorilor care nu se supun unor comenzi politice? Cazul Mustata este graitor si mai sunt si altele...

# vasile date 17 January 2015 12:36 +1

Vad ca apar numai comentariile care-l lauda pe Dumbrava, celelalte care -i se opun, sunt anulate. Degeaba am primit succes si garantia ca comentariul meu va apare in scurt tim. Adica de loc.

# mircea date 17 January 2015 15:55 -1

Vasile,mai bine invata sa scrii corect pentru ca,altfel,nici nu meriti sa fii bagat in seama. 

# Justitiabilul Roman date 17 January 2015 13:49 +4

Dumbrava graieste:"In momentul cand vin avize pentru arestarea unor judecatori si vad ce in acele dosare, ma ingrozesc. Sau dosare disciplinare sau pe cod deontologic privind magistratii. Ma ingrozesc de ce vad acolo."  Pai daca Dumbrava se ingrozeste, noi cei  care producem plus valoarea in aceasta tara ca sa facem sa functioneze acest system (justie-parchete- politie) si constatam ca de fapt  crima organizata a penetrat institutii fundamentale ale statului, noi ce trebuie sa facem?  Ce trebuie sa facem atunci cand aflam cu stupoare  decizia Curtii Constituţionale care  a decis joi, cu majoritatea de voturi, că măsura confiscării extinse prevăzută în Codul penal este posibilă doar pentru bunurile dobândite după anul 2012, respectiv de la momentul intrării în vigoare a legii care prevede această măsură? Cu alte   cuvinte baietii destepti pot sta putin la racoare dupa care se pot bucura de averea pe care au realizat-o prin frauda timp de 25 de ani? 

# obiectiva date 17 January 2015 16:08 +4

decizia CCR cu aplicarea confiscarii extinse dupa 2012...pentru acest motiv, in dosarul ICA se poate face REVIZUIRE........ :P

# obiectiva date 17 January 2015 15:32 +4

sau cand te duci la DNA sa faci un DENUNT ORAL si organul te indruma sa faci PLANGERE PENALA , desi VOINTA TA este sa faci DENUNT.......ca sa NU cumva sa fie aplicabil NCPP care trebuie schimbat de urgenta si ABROGAT ACEST ARTICOL.... Art. 296 Termenul de introducere a plângerii prealabile (1) Plângerea prealabilă trebuie să fie introdusă în termen de 3 luni din ziua în care persoana vătămată a aflat despre săvârşirea faptei. ca SA NU FIE RESPINSA CA TARDIVA SI INFRACTORII SA RAMANA NEPEDEPSITITI DIN ACEST MOTIV...EU VREAU DENUNT ca sa NU fie aplicabil cumva acest articol.....deoarece la DENUNT nu intervine TARDIVITATEA.... :P iar la DNA au intrat in convulsii cand au azuit de DENUNT  :eek:

# mulder, agent mulder date 18 January 2015 18:50 +3

Am facut un denunt la DNA care a primit o clasare. Cica nu sunt persoana vatamata, in conditiile in care faptele indicau o serie de infractiuni comise de ofiteri superiori si generali SRI. Existau si izvoare de proba. Tov. Gen care a condus ancheta (celeritate maxima = o luna jumatate cu tot cu concediul sau de odihna) ma ancheta pe mine, pt diseminare de informatii clasificate, adica cum de sesizam niste infractiuni secrete/strict secrete unui procuror DNA?! Dumbrava, prietene, sesizarea mea la inspectia judiciara, depusa pe 15 nov nu a primit raspuns pana azi......asa ca ..... daca e noua strategie prin care ne aburesti, eu, ca simplu cetatean te sustin dar nu te votez 8)

# obiectiva date 18 January 2015 20:32 +3

eu sunt persoana ultra supra VATAMATA....... :eek: :eek: ma mut la DNA, vreo 5 ani, pana termin sa ii denunt pe toti, unul nu il las sa mai scape........ :P :P :P

# manifest date 17 January 2015 16:33 +5

Domnule Horaţius Dumbravă, pe mine m-a uimit pasivitatea instituţiilor statului de drept România (CSM, Inspecţia Judiciară, MJ) care nu au făcut un minim de verificări atunci când au fost înştiinţaţi despre abuzurile judecătorilor şi procurorilor. Aceste instituţii au rămas în pasivitate deşi au fost sesizate despre abuzurile judecătorilor, au răspuns după un an că nu este nimic dacă un judecător fură o probă dintr-un dosar, dacă altul depune înscrisuri în dosare în favoarea unei părţi, că nu este nimic rău dacă încalcă codul deontologic al magistratului , că nu este nimic dacă aplică legea retroactiv şi altele asemenea. CSM a fost chemat în judecată alături de magistraţii care au încălcat legea şi tot nimic nu a făscut că doar magistratul nu se pronunţa pentru apărarea legii şi împotriva CSM.

# manifest date 17 January 2015 16:51 +4

Domnule Horaţius Dumbravă, dacă veţi citi comentariul anterior o să spuneţi că nu este adevărat. Confirmaţi public disponibilitatea dumneavoastră pentru a analiza aceste documente şi eu voi veni la CSM cu documentele care susţin cele afirmate.

# Iulia date 18 January 2015 10:50 +1

Poate nu-mi aduc eu aminte bine, dar din ...auzite stiu ca dl Dumbrava a fost candva presedinte CSM. Oare o fi adevarat? Daca da, atunci intreb daca o fi facut ceva in acea perioada? Aaaaaa, da a fost si a facut un ditamai motz!

# mulder, agentul mulder date 18 January 2015 18:41 +4

;-) .....mi-a zis Bond, James Bond, ca trebuie sa emigram deoarece a inebunit lupul! Nu mai stie ce a pastorit! Pai cand era mai mare lor nu avea "ochi" pt aia pe care ii aminteste? Dar ce mai zice Bond, Vaga-Bond?! Cica sunt colegi cinstiti printre magistratii judecatori..... Unde i-o fi vazut? Doi judecatori= 3 pareri si nu judeca la fel situatii identice (mai ales acolo vin indicatiile lui Big Brother =Coldea)... :-x  

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 26.07.2024 – Judecatoarea Blanariu a primit reject. CSM a facut curat dupa procurorul Gherman

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva