21 July 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

REFORMA LUI TARICEANU – Presedintele Senatului propune schimbarea modului de numire a presedintelui ICCJ si a sefilor marilor parchete. Tariceanu vrea ca judecatorii ICCJ sa-si aleaga conducerea, iar CSM sa numeasca sefii din PICCJ, DNA si DIICOT. Din schema sunt scosi ministrul Justitiei si presedintele Romaniei. Tariceanu: „CSM, daca vrem sa-i dam incredere si sa capete responsabilitatea deplina a functiei in stat, trebuie sa aiba aceasta prerogativa” (Initiativa)

Scris de: G.T. | pdf | print

29 January 2016 15:34
Vizualizari: 3723

Presedintele Senatului Calin Popescu Tariceanu (foto) propune schimbarea modului de numire a presedintilor Inaltei Curti de Casatie si Justitie, precum si a sefilor marilor parchete. Tariceanu este autorul unei initiative legislative pentru modificarea Legii nr.303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor. De fapt, presedintele Senatului vizeaza doar doua articole din acest act normativ.

Astfel, Calin Popescu Tariceanu propune ca presedintele, vicepresedintii si presedintii de sectii ai Inaltei Curti de Casatie si Justitie sa fie alesi de judecatorii de la instanta suprema, nu sa fie numiti de presedintele Romaniei, la propunerea CSM, asa cum este in prezent. In ceea ce priveste numirea sefilor PICCJ, DNA si DIICOT, presedintele Senatului propune ca aceasta sa se faca de catre CSM, nu de catre presedintele Romaniei, la propunerea ministrului Justitiei, cu avizul CSM.


Practic, din procedura propusa de Calin Popescu Tariceanu dispar ministrul Justitiei si presedintele Romaniei. Invitat joi seara, 29 ianuarie 2016, la emisiunea „Subiectiv” de la Antena 3 realizata de jurnalistul Razvan Dumitrescu, Tariceanu a explicat ca initiativa doreste gasirea unei solutii pentru scoaterea completa a justitiei de sub influenta politicului. Presedintele Senatului sustine ca CSM trebuie sa aiba prerogativa numirii procurorilor, daca se doreste ca aceasta institutie sa capete responsabilitate si incredere. Ce nu a spus insa Tariceanu este ca, pentru ca acest lucru sa fie realizabil, este nevoie de un CSM reformat, total schimbat fata de forul actual, considerat cel mai slab Consiliu din istorie.

Iata declaratia lui Tariceanu:

Traim, asa cum spuneati, intr-o perioada extrem de complicata, in care, in societate si la nivel politic, exista, de multe ori, suspiciuni, exista acuzatii cu privire la influentarea actului de justitie. Propunerea mea vine pentru a gasi cea mai potrivita formula pentru a scoate complet justitia de sub influenta politicului. Nu ma intereseaza alte institutii, nu ma intereseaza cu atat mai putin persoane. Nu discut despre persoane, discutam despre principii si despre o maniera optima, o modalitate optima de functionare institutionala pentru a asigura justitiei independenta deplina de care are nevoie. (...) Eu cred ca CSM-ul, ca reprezentant al autoritatii judecatoresti, daca vrem sa-i dam incredere si sa capete responsabilitatea deplina a functiei in stat, trebuie sa aiba aceasta prerogativa, sa faca el numirile, sigur, din corpul procurorilor”.

Prezentam initiativa legislativa a lui Calin Popescu Tariceanu referitoare la modificarea Legii 303 din 2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor:

Art. 53

Forma propusa de Tariceanu:

La articolul 53, alineatele (1) si (6) se modifica dupa cum urmeaza:

(1) Inalta Curte de Casatie si Justitie isi numeste, dintre judecatorii care au functionat la aceasta instanta cel putin 2 ani, presedintele, vicepresedintele si presedintii de sectii.

(6) Revocarea din functie a presedintelui, a vicepresedintelui sau a presedintilor de sectii ai Inaltei Curti de Casatie si Justitie se face de Inalta Curte de Casatie si Justitie, care se poate sesiza din oficiu, la cererea unei treimi din numarul membrilor acestora sau la cererea adunarii generale a instantei, pentru motivele prevazute la art.51 alin.(2), care se aplica in mod corespunzator.

La articolul 53, alineatul (2) se abroga”.

Forma actuala a legii:

Art. 53

(1) Presedintele, vicepresedintele si presedintii de sectii ai Inaltei Curti de Casatie si Justitie sunt numiti de catre Presedintele României, la propunerea Consiliului Superior al Magistraturii, dintre judecatorii Inaltei Curti de Casatie si Justitie care au functionat la aceasta instanta cel putin 2 ani.

(2) Presedintele Romaniei nu poate refuza numirea in functiile de conducere prevazute la alin.(1) decat motivat, aducand la cunostinta Consiliului Superior al Magistraturii motivele refuzului.

(6) Revocarea din functie a presedintelui, a vicepresedintelui sau a presedintilor de sectii ai Inaltei Curti de Casatie si Justitie se face de catre Presedintele României la propunerea Consiliului Superior al Magistraturii, care se poate sesiza din oficiu, la cererea unei treimi din numarul membrilor sau la cererea adunarii generale a instantei, pentru motivele prevazute la art.51 alin.(2) care se aplica in mod corespunzator”.

Art. 54

Forma propusa de Tariceanu:

La articolul 54, alineatele (1) si (4) se modifica dupa cum urmeaza:

(1) Procurorul general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, prim-adjunctul si adjunctul acestuia, procurorul general al Parchetului National Anticoruptie (n.r. - procurorul sef al Directiei Nationale Anticoruptie), adjunctii acestuia, procurorii sefi de sectie ai acestor parchete, precum si procurorul sef al Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism si adjunctii acestora sunt numiti de Consiliul Superior al Magistraturii dintre procurorii care au o vechime minima de 10 ani in functia de judecator sau procuror, pe o perioada de 3 ani, cu posibilitatea reinvestirii o singura data.

(4) Revocarea procurorilor din functiile de conducere prevazute la alin.(1) se face de catre Consiliul Superior al Magistraturii, care se poate sesiza din oficiu, la cererea adunarii generale sau, dupa caz, a procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, pentru motivele prevazute la art.51 alin.(2) care se aplica corespunzator.

La articolul 54 alineatul (3) se abroga”.

Forma actuala:

Art. 54

(1) Procurorul general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, prim-adjunctul si adjunctul acestuia, procurorul sef al Directiei Nationale Anticoruptie, adjunctii acestuia, procurorii sefi de sectie ai acestor parchete, precum si procurorul sef al Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism si adjunctii acestora sunt numiti de Presedintele Romaniei, la propunerea ministrului justitiei, cu avizul Consiliului Superior al Magistraturii, dintre procurorii care au o vechime minima de 10 ani in functia de judecator sau procuror, pe o perioada de 3 ani, cu posibilitatea reinvestirii o singura data.

(3) Presedintele Romaniei poate refuza motivat numirea in functiile de conducere prevazute la alin.(1), aducand la cunostinta publicului motivele refuzului”.

(4) Revocarea procurorilor din functiile de conducere prevazute la alin.(1) se face de catre Presedintele Romaniei, la propunerea ministrului justitiei care se poate sesiza din oficiu, la cererea adunarii generale sau, dupa caz, a procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie ori a procurorului sef al Directiei Nationale Anticoruptie, cu avizul Consiliului Superior al Magistraturii, pentru motivele prevazute la art.51 alin.(2) care se aplica in mod corespunzator”.

*Cititi aici initiativa legislativa a lui Calin Popescu Tariceanu

Comentarii

# Georgfischer date 29 January 2016 14:29 +7

Ascultati la mine aici: tariceanu va regreta amarnic aceasta initiativa! In scurt timp va beneficia de mult trambitatele schimbari  :lol:. Mai exact o sa fie anchetat de persoanele numite in functii, de catre susnumitele entitati  :lol: dupa modelul ponta - kovesi  :lol:

# remember date 30 January 2016 15:57 +4

La prima vedere, reformele propuse de Tariceanu ar fi benefice pe termen lung, pentru sistemul de justitie dar cu actualul CSM, cei ce conduc acum destinele justitiei vor ramane neatinsi in urmatorii 3 ani iar in 3 ani, ocultistii ce conduc destinele tarii spre orizonturi intunecate, vor avea timp sa se organizeze si asa cum si-au numit presedintele lor, guvernul lor,ministrii lor, securistii lor etc, tot asa isi vor numi si CSM-istii lor iar reformele bune propuse de Tariceanu se vor transforma in uneltele ce vor desavarsi pe veci,statul de "drepti" cu justie complet aservita.3 ani sunt suficienti pentru a elimina sau ai aduce la tacere pe toti reformistii justitiei. Se va ajunge la ceva similar cu ce s-a ajuns din ideea benefica de a reduce pedepsele celor ce scriu lucrari stiintifice in puscarie.Vor beneficia numai golanii!!!

# MISCAREA DE REZISTENTA (securistul de serviciu-afiliat) date 30 January 2016 23:32 +3

pamflet sau caterinca(cum vreti sa-i ziceti!!) scris sub motto-ul "CRISTOSUL MAMEI VOASTRE DE NEMERNICI". Vezi tu, ma rimember, iar ma superi cu afirmatia ca noi, securistii-ocultisti "conducem destinele tarii spre orizonturi intunecate".Pentru de-alde voi,asa o fi dar pentru noi angajatii ce servim serviciile, pentru liftele noastre, pentru slugile noastre degenerate ce ne slujesc cu drag orizonturile sunt cat se poate de luminoase.Ne straduim sa eliminam tot ce inseamna inteligenta de exceptie, sa-i fugarim din tara, sa-i exportam, sa-i bagam la puscarie si mediocritatea, prostia si incompetenta va triumfa, asa cum triumfa acum presedintele nostru ales de noi, Ciolanis si guvernul nostru Ciolos.De eliminarea elitelor din justie se ocupa amicu de trairi securistice a lu' sefu Colbea, generalul Ion Voinescu, adjunct al SRI pe probleme de logistica.Cu alta ocazie va voi spune mai multe despre el dar acum va asigur ca este un profesionist si isi va indeplini misiunea, fara urme.

# TITULESCU date 29 January 2016 17:59 +5

JUSTITIA ASTA FARA RASPUNDERE SI CARACTERIZATA IN 80% DIN ACTIVITATE PRIN ABUZ,DISPRET FATA DE ROMANII CARE SE ADRESEAZA EI, DE NERUSINARE,ACEASTA JUSTITIE CARE ESTE PRIMA CARE NU RESPECTA LEGEA ARE NEVOIE DE INCA SI MAI MARE INDEPENDENTA IN NERUSINARE SI ABUZ ??????????? Dar de ce nu se procupa ,,Tari '' DE ADOPTAREA UNEI LEGI CU PRIVIRE LA RASPUNDEREA PROFESIONALA A MAGISTRATILOR? DE CE NU SE PREOCUPA SA STOPEZE ACEST INFERN ???????????? Ajung oamenii DE DISPERARE sa dea foc la masini in fata CSM-ULUI care sta pe MILIOANE DE EURO DE LA POPORUL ROMAN ca sa-i doara in COT DE ABUZURILE DIN JUSTITIE. ,,TARI'' ,TE ROG ,AVEAM PRETENTII DE LA TINE!!!!!!

# DODI date 29 January 2016 21:34 +8

1. Propunerea lui Tăriceanu ar fi excelentă, dacă nu ar fi împotriva sistemului. Așa că șansele de reușită sunt mici. Dar ar fi benefic pentru țară. 2. pentru Titulescu. I-am mai sugerat să-și schimbe pseudonimul, nu de alta, dar adevăratul titular al acestui nume s-ar răsuci în mormânt văzând pe cleptoman. Se vede treaba că exemplul lui Fraus Klaun este molipsitor în furtul cu acte false.

# dodi date 29 January 2016 23:56 +5

Nu știu de ce ,-ați cenzurat și ați trecut ”******rat” în loc de cuvântul ”sugerat” care există în dicționare și nu este pernicios, vulgar sau indecent.

# LEO date 30 January 2016 11:38 +7

JUDECATORUL ca definitie este functionarul numit sau ales in cadrul unei instante solicitat sai traga la traga la raspundere pe cei care comit fapte penale,lucru care in Romania de multe ori nu este posibil cata vreme destinele justitei sunt coordonte de DNA.Ex. V.BLAGA prietenul de familie a LULUTEI,de la un an la altul ii cresc noi achizitii si sume banesti enorme in conturi,ce nu pot fi justificate,fiind implicat si in escrocaria de la TRANSGAZ.Acelasi BLAGA isi cumpara case de vacanta la Mamaia si nu face eforturi sa-si achite 11 miliarde ban vechi imprumut fara dobanda scadent in 2015,iar ca Blaga mai sunt multi.Atunci cine raspunde de coruptie?Ce face LULUTA nr.1 in EUROPA?Cu siguranta se impune o Reforma riguroasa in justitie.Nu se poate permite ca o femeie sa conduca intreg sistemul justitiar dupa bunul plac.

# Hot.CEDO 17034/03,obligatii executate in mod incomplet date 30 January 2016 18:38 +3

Incurcate mai sunt caile Justitiei,a statului de drept!!!De doi ani acest dosar penal,avand obiect obligatiile prevazute in dispozitivul hotararii CEDO 17034/03,obligatii executate in mod incomplet de catre autoritatile Romane in materie,s-a plimbat la trei unitati de parchet,declinandu-se competenta cu privire la calitatea persoanei(faptuitorului). Precizez ca plangerea penala a fost adresata PICCJ,deoarece statul Roman,prin autoritatile sale in materie de punere in aplicare a executarii hot.CEDO , aveau obligatia de a cuantifica,constitui si plati beneficiarului drepturile aditionale la care face vorbire hot.CEDO 17034/03.Dupa o procedura greoaie de 7 ani,la care in final am castigat la CEDO,au mai trecut 6 ani si statul Roman inca nu a dus la indeplinire obligatiile internationale.PICCJ ca forta coercitiva, cu celeritate ar fi trebuit sa constranga autoritatile sa mi achite soldul final inregistrat in extrasul de cont.al MFP..Stat Roman aplicati legea,duceti la indeplinire obligatii

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 21.07.2024 – Procurorul care vrea sa infunde AUR nu se lasa

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva