22 July 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

REVOLTA IMPOTRIVA ABUZURILOR DNA – Decanul Baroului Iasi, avocatul Marius Striblea, acuza retinerea aparatoarei Alinei Bica, Laura Voicu: “Este un abuz. Procurorii vor sa dea un semnal”. Marius Striblea le cere colegilor sa o sprijine pe Laura Voicu: “Am impresia ca breasla mea doarme, se fac abuzuri si cu largul nostru concurs, pentru ca noi tacem. Ma asteptam ca avocatii din Baroul Bucuresti sa aiba o reactie ferma”

Scris de: George TARATA | pdf | print

20 March 2015 13:11
Vizualizari: 6705

Decanul Baroului Iasi, avocatul Marius Striblea (foto), reactioneaza extrem de dur dupa retinerea colegei sale Laura Voicu de catre DNA, pentru favorizarea faptuitorului si instigare la exercitarea fara drept a profesiei de avocat, pe motiv ca ar fi delegat un avocat stagiar din UNBR-Bota sa asigure asistenta juridica intr-un dosar. O actiune a parchetului anticoruptie care apare ca o incercare de anihilare a apararii fostei sefe DIICOT Alina Bica, a carei avocata era Laura Voicu, in conditiile avocatii din UNBR-Bota au fost recunoscuti de toate instantele, existand in acest sens sute de hotarari judecatoresti.


Striblea, membru al Consiliului UNBR, acuza ca actiunea DNA reprezinta un abuz si ca este un precedent extrem de periculos, dezvaluind ca Laura Voicu a fost saltata direct din instanta. Decanul Baroului Iasi a precizat pentru Lumeajustitiei.ro ca se astepta ca avocatii din Baroul Bucuresti sa aiba reactie si sa se solidarizeze cu Laura Voicu. Marius Striblea considera ca abuzurile DNA sunt posibile insa si cu ajutorul avocatilor: “Am impresia ca breasla mea doarme, se fac abuzuri si cu largul nostru concurs, pentru ca noi tacem. Retinerea e un abuz, mai ales pe suspiciunea ca rezultatele presupusei infractiuni desi nu s-au produs, s-ar fi putut produce. Procurorii vor sa dea un semnal ca ei sunt singurii pe scena juridica. Ma asteptam ca avocatii din Baroul Bucuresti sa aiba o reactie ferma”. Marius Striblea, care a vizitat-o in arest pe Laura Voicu, a precizat ca aparatoarea Alinei Bica i-a precizat ca se asteapta sa fie sustinuta in instanta de aproximativ 20 de avocati.

Striblea: “Se incearca inchiderea unor guri”

Anterior, joi seara 19 martie 2015, la televiziunea Romania Tv, Striblea a precizat ca ceea ce i s-a intamplat Laurei Voicu este o tentativa de a i se inchide gura. Potrivit decanului Baroului Iasi, retinerea aparatoarei Alinei Bica nu se impunea, fiind exclus ca aceasta sa reprezinte pericol public:

Nu este in caderea mea sa comentez ce-i in dosar, vinovatia sau nevinovatia ei, dar trag un semnal de alarma privind usurinta cu care se ia masura retinerii fata de un avocat. O fac in calitate de decan al Baroului Iasi si de membru al Consiliului UNBR si fac apel la cei 33.000 de avocati sa se comporte ca o breasla inchegata si nu ca o adunatura de indivizi. Atunci cand unul dintre membrii breslei este atacat in acest fel sufera toata breasla. Nu reprezinta un pericol pentru opinia publica, nu a dat in cap nimanui, nu a talharit, nu a comis fapte de violenta. Retinerea cu atata usurinta a unui avocat pentru o fapta sanctionata cu maxim 5 ani si pentru care sunt cercetate atatea persoane fara sa fie retinute nici una pana acum cred ca este o exagerare. Se creeaza un precedent periculos ce ma duce cu gandul la faptul ca se incearca inchiderea unor guri”.

Comentarii

# Sub masca anticoruptiei se ascunde un stat opresiv! date 20 March 2015 13:30 +32

Un protest din partea forurilor de conducere ale profesiei este imperativ. Anticoruptia este una, si este cuvenita si apreciata, iar dreptul la aparare si profesia avocatului este alta. Anticoruptia nu poate justifica niciun abuz, iar modalitatea de abordare din partea DNA reprezinta un abuz fara margini! O vadita actiune la intimidare si descurajare. Din pacate, aceasta manevra a DNA reprezinta expresia respectului autoritatilor statului fata de avocati.

# Ultimul Charlot date 20 March 2015 13:55 +15

Somnul ratiunii naste monstrii. Si unii mari. S-a deschis cutia Pandorei.   Singura modalitate prin care se poate apara avocata este ca ea, impreuna cu aparatorii ei ( avocati traditionali ) sa sustina si sa probeze ca avocatul din structura Bota isi desfasoara legal activitatea.  Si cum in fiecare judet conform Legii exista un singur Barou, se cam autodenunta. Daca este avocat cel din structura Bota, nu pot fi ceilalti de la traditionali. Daca instanta va admite, avocatii din structura Bota pot reprezenta prin parchete inculpati, deci implicit se recunoaste ca isi desfasoara legal activitatea. Daca instanta respinge, dosarul se va termina la CEDO, si tocmai traditionalii o sa se lupte pentru legalitatea structurii Bota. Si toate asta datorita unor mafioti care refuza cu incapatanare sa rezolve problema care uite cat de frumos miroase .   :lol:

# DOREL date 20 March 2015 14:09 +21

Chiar daca are nesansa de a fi perceput ca aparatorul unei cauze moarte (E.U. & Co., pentru cunoscatori), Striblea are mare dreptate ! De data asta, DNA chiar si-a pierdut uzul ratiunii ! Si, b): si, totusi, procurorii care fac astfel de traznai, pe ce lume or trai ?! Parerea mea ..

# Gisca Dan date 21 March 2015 00:14 +4

Eu as vrea ca avocatii sa aiba o astfel de atitudine si când cetatenii acestei tari (care nu sunt avocati) sunt abuzati de justitie. si pot sa dau documente

# George date 20 March 2015 13:32 +18

O fi avand domnul Striblea multe bube in cap, de multe cred ca au cunostinta si procurorii, dar acum are perfecta dreptate, ceea ce a facut DNA-ul este un abuz, se creeaza un prcedent periculos

# morarescu date 20 March 2015 22:58 +6

Un avocat care imi place din ce in ce mai mult. Bravo !

# George Olaru date 20 March 2015 13:58 +11

Felicitari Maestre, avocati ca tine are tara asta amarata, ingenunchiata de si terfelita de trupele staliniste, aflate acum sub o alta deghizare. Bravo si preia si controlul conducerii UNBR.  

# avocat date 20 March 2015 13:58 -18

Cred ca domnul striblea se cam grabeste. Deocamdata nimeni nu a arestat.o pe avocata. Este doar o propunere care cu siguranta va fi respinsa.

# Ultimul Charlot date 20 March 2015 14:04 +8

E adevarat ce spui, dar daca tu crezi ca avocata a stat retinuta de voie si fericita in arest te inseli. Sau sa stea eventual arestata, ceea ce este putin probabil. Nu poate ramane asa. Apoi...conteaza fondul problemei care se poate termina decat fie cu NUP/SUP care inseamna ca avocatul lui Bota profeseaza legal, fie cu trimitere care se va termina fie cu achitare ( avocatul lui Bota profeseaza legal ) fie cu condamnare si se va termina la CEDO. Traditionalii au acum o mare problema: oricum ar da-o tot vor lupta pentru Bota.  :lol:

# @Ultimul Charlot date 20 March 2015 14:16 0

Mare adevar graiesti. Cum sa apara Baroul Bucuresti al lui Iordachescu acum cand el s-a infiintat in 1993 avand la baza o lege care aparea 2 ani mai tarziu :eek: . Iti dai seama acum razboi pe banii de pensii, investitiile fictive  etc.      
Citeza pe Ultimul Charlot
E adevarat ce spui, dar daca tu crezi ca avocata a stat retinuta de voie si fericita in arest te inseli. Sau sa stea eventual arestata, ceea ce este putin probabil. Nu poate ramane asa. Apoi...conteaza fondul problemei care se poate termina decat fie cu NUP/SUP care inseamna ca avocatul lui Bota profeseaza legal, fie cu trimitere care se va termina fie cu achitare ( avocatul lui Bota profeseaza legal ) fie cu condamnare si se va termina la CEDO. Traditionalii au acum o mare problema: oricum ar da-o tot vor lupta pentru Bota.  :lol:

# pentru dreptate.... date 20 March 2015 14:20 0

Lupta juridica trebuie dusa pentru dreptate. Numai asa, vom avea certitudinea ca atunci cand cineva ajunge in fata unei instantei i se v-a aplica legea. Altfel, asa cum de multe ori se in tampla acum, judecatorul v-a da eficienta unor protocoale si a altor intelegeri de casta.

# DOREL date 20 March 2015 14:12 +6

Pentru "avocat": nu mai fi asa modest si recunoaste ca esti de fapt procuror DNA ! Altfel nu se esplica ce vrei sa spui ! Parerea mea ...

# Cine? date 20 March 2015 14:05 +3

Dle Striblea, va felicit pentru curajul pe care il aveti si pentru profesionalismul de care dati dovada. Baroul Bucuresti nu are cum sa se sesizeze, ca acest BArou a fost infiintat in 1993 avand la baza Lg. 51/1995. Va dati seama ce se secrete se afla din gradina Baroului Bucuresti traditional.......Banii de pensie.......

# avocat BB 53 date 20 March 2015 14:09 +8

Unde este BOTA? Ar trebuii si FLOREA si BOTA sa imobilizeze toti avocatii si sa protesteze sa manifeste. Este un abuz sa retii un avocat ptr. o presupusa fapta care se pedepseste intre 3 luni-1 an inchisoare sau cu amenda si mai ales in situatia in care avocatii BOTA sunt recunoscuti prin sute de hotarari judecatoresti cu autoritate de lucru judecat. Oare DNA-ul cum este posibil sa nu respecte aceste hotarari si sa comita aceste abuzuri fara a fie trasi la rapundere penala? Avocatul in ziua de azi este umilit, este abuzat si prin faptul ca desi ridica fel si fel de exceptii,formuleaza cereri,  probleme juridice in fata  procurorilor si instantei fara motiv sunt respinse iar acesti magistrati nu raspund sub nici o forma. De ce Parlamentul nu modifica aceste legi abuzive(CP; CPP si legea avocaturi si alte legi in procedura de urgenta) Oare se poate spune de noi ca suntem europeni ? NUUUUUU Se incalca drepturile omului mai rau ca pe vremea comunistilor.

# imobilu" date 20 March 2015 14:54 -3

Ce tare esti...sa imobilizeze toti avocatii . Hihihihi. Să "imobilizeze" toţi avocaţii. Eşti sigur că ai absolvit şcoala primară? A da. Văd că eşti donator la Bota. Bravo imobilizatule.

# @avocat BB 53 date 20 March 2015 14:26 -1

Bota da comunicate de presa http://bota.ro/wp-content/uploads/2015/03/1-COMUNICAT-PRESA-DNA-20.03.15.pdf. Nu ar fi benefic sa para numele uniunii legal infiintate langa nume precum Bica.... Dar soarta dura ce se abate asupra traditionalistilor va fi recunoasterea structurii paralele, de altfel singura legala. Sa te tii dle Florica cand trebuie sa dai explicatii unde s-au dus banii de pensii.....I-at bilet on way si fugi cat te tine burta.

# Obiectivul date 20 March 2015 14:31 +1

Daca a dat comunicat de presa doar la LUJU nu-i de ajuns

# COMUNICAT UNBR-AVOCATI date 20 March 2015 14:41 -1

http://www.unbr.eu/sites/unbr.eu/files/documente_articole/1%20COMUNICAT%20PRESA%20DNA%2020.03.15.pdf

# Salvamar date 20 March 2015 14:46 +2

Emomentul sa se iamasuri radicale. Trebuie ca procurorii sa fie parchetari cu adevarat si sa numai fie magistrati. Ei trebuie sa aibe aceleasi drepturi si obligatii ca si avocatii. Ceea ce se intampla cu avocata lui Bica este un abuz monstruos, un fel de a spune - vedeti ca patiti daca aparati persoane pe care noi vrem sa le punem la zid cu orice pret - un atac direct la avocati. Si pana acum avocatii nu prea sunt bagati in seama de justitie, ca nu am auzit-o pe Livia Stanciu facand parteneriat cu Baroul, dar se mandrea de parteneriatul cu DNA. Ce sansa are cineva acuzat de procuror, daca sentinta este decisa de cuplul CoKo cu Livia Stanciu, doamna ”partenera”? Asta este justitie? Chiar nu se poate face nimic?

# SED LEX DURA LEX date 20 March 2015 14:52 +6

Sa-mi fie cu iertare, dar nu inteleg un aspect. Este de notorietate prietenia lui striblea cu procurorul  bujorean de la suceava. Se zvoneste ca actiunea lui bujorean contra avocatilor bota de la suceava ar fi pornit tocmai de la striblea. Daca e asa atunci dumnezeu nu bate cu parul. Mult rau li s-a facut avocatilor din baroul bota care au indraznit sa-si castige painea fara a da tribut unor mafioti.

# costel date 20 March 2015 15:09 -9

Ce i s-a intimplat avocatei Laura V este absolut normal. A comis-o, suporta consecintele. Vezi cazul asemanator, al unei avocate din Sibiu. Tot stam sa cautam scenarii cind cineva o comite. Nu conteaza a cui avocata era. A incalcat legea? Trebuia sa o respecte

# @costel date 20 March 2015 15:31 +4

A respectat legea. Si-a dat seama ca face parte dintr-o structura neinfiintata si a trimis un avocat dintr-o structura legal infiintata. :eek:
Citeza pe costel
Ce i s-a intimplat avocatei Laura V este absolut normal. A comis-o, suporta consecintele. Vezi cazul asemanator, al unei avocate din Sibiu. Tot stam sa cautam scenarii cind cineva o comite. Nu conteaza a cui avocata era. A incalcat legea? Trebuia sa o respecte

# SED LEX DURA LEX date 20 March 2015 15:10 +5

comunicatul de presa ar trebui trimis la Antena 3. Dana Deac, Razvan Dumitrescu si Adina Anghelescu au prezentat si gestionat foarte bine aseara in emisiune situatia avocatului din baroul bota. Acum Bota poate sa faca ce nu a reusit in 10 ani. Sa iasa si sa prezinte adevarul si ca nu avem nimic contra colegilor traditionali. Ura a fost si este alimentata de niste mosulici care castiga milioane de euro pe spatele unor oameni care muncesc sa le plateasca sume aberante cu titlu de cotizatii in speranta ca vor primi ceva la pensie. Din pacate banii de pensie sunt ingropati in betonul de la techirghiol si urmeaza betonul de la sibiu. aceste investitii se vor amortiza peste 200 de ani daca cladirile vor rezista atit.  :D :D

# nuibai date 20 March 2015 15:46 0

Ce ziceţi de asta? http://www.juridice.ro/366423/lege-si-justitie-doua-lozinci-comuniste.html

# crustaceu date 21 March 2015 10:11 0

stiu ca la baroul bota sunt av foarte buni pe penal, care au ei nup si acum pot intra in cauze penale, cred ca unul dintre acestia ar putea intra pro bono in aceste dosare controversate, si daca este admis sa pledeze, atunci vom rasturna situatia creeata in f.f. bine pentru baroul bota.!

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 21.07.2024 – Procurorul care vrea sa infunde AUR nu se lasa

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva