28 July 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

SC CSM SRL - Ghica, Haineala si Danilet folosesc institutia sa-si rezolve problemele personale de imagine. In numele CSM, cei trei au sesizat CNA si Inspectia pentru ca se simt lezati de dezvaluirile Antena 3. Cine si-ar fi imaginat ca Ghica si Haineala ar fi putut sa-si dea mana cu Danilet ca sa-si repereze onoarea?

Scris de: L.J. | pdf | print

30 August 2012 22:38
Vizualizari: 5491

 

Derapaj institutional de proportii. Conducerea CSM pare ca si-a pierdut reperele si ratiunea. Presedinta CSM, Alina Ghica, vicepresedinta Oana Haineala (foto) si vestitul membru CSM Cristi Vasilica Danilet – speriati probabil de amploarea si gravitatea dezvaluirilor facute la adresa lor de postul de televiziune Antena 3 (cu cea mai mare audienta din Romania) – s-au folosit de autoritatea institutiei de la care isi primesc salariul, pentru a sesiza CNA si Inspectia Judiciara pentru faptul ca li s-ar fi afectat imaginea si reputatia din cauza criticilor si documentelor prezentate la adresa lor. Demersul celor trei este unul nepermis, in raport de faptul ca in interes personal au uzitat de numele institutiei la care lucreaza, de foile cu antet si de stampila (vezi facsimil). Daca aveau de facut o sesizare trebuiau sa o faca in nume propriu si nu folosind autoritatea institutiei prin care sunt platiti din bani publici si la care functioneaza vremelnic. Aveau obligatia sa nu foloseasca institutia pentru ca fiind magistrati, in cazul ca ceea ce a semnalat presa s-ar dovedi la verificari ca fiind real si de natura sa releve o abatere de conduita sau incalcare de lege, singura institutie care ii poate sanctiona disciplinar este CSM-ul pe care il conduc. Cum ar mai putea CSM sa sanctioneze un sef/membru al CSM, daca acesta foloseste institutia dupa bunul plac, facand sesizari in numele institutiei, si in interesul lor?!? Gestul celor trei releva disperarea, dar si derapajul institutional in care a ajuns CSM-ul sub regimul Traian Basescu!


Miile de magistrati din tara ce parere au ca sefele CSM si Danilet folosesc institutia pentru rezolvarea problemelor lor de imagine? De cand se confunda Ghica si Haineala cu CSM?

Alina Ghica, Oana Haineala si Cristi Vasilica Danilet aveau obligatia ca magistrati sa se abtina din calitatile pe care le detin in CSM, in cazul sesizarilor transmise la CNA si Inspectia Judiciara si sa faca aceste sesizari in nume propriu. Cine va putea crede ca Inspectia Judiciara ori Plenul si Sectia de judecatori vor fi obiective cand cei trei si-au insirat ditamai functiile pe sesizari? Iata comunicatul de joi seara al CSM, precum si sesizarile facute de tripleta Ghica – Haineala – Danilet, cu precizarea ca niciunul dintre cei trei nu specifica ce anume afirmatii le-ar fi lezat imaginea si reputatia, aspect care releva gradul de neseriozitate al sesizarilor, de natura sa te duca cu gandul ca cei trei se cred atat de importanti incat nimeni nu ar trebui sa indrazneasca sa le aduca nici cea mai mica critica.

COMUNICAT - „Biroul de Informare Publica si Relatii cu Mass-Media este abilitat sa informeze ca, astazi, 30 august 2012, conducerea Consiliului Superior al Magistraturii a sesizat Consiliul National al Audiovizualului si Inspectia Judiciara cu privire la incalcarea dreptului la imagine si viata privata a doamnei judecator Alina Nicoleta Ghica, presedintele Consiliului Superior al Magistraturii, a doamnei procuror Oana Andrea Schmidt-Haineala, vicepresedintele Consiliului Superior al Magistraturii si a domnului judecator Cristi Vasilica Danilet, membru ales al Consiliului Superior al Magistraturii. Sesizarile vizeaza difuzarea pe postul de televiziune „Antena 3”, in cadrul emisiunii „Sinteza Zilei”, din data de 23, 28 si 29 august 2012, si a emisiunii „Panorama”, din data de 25 august a.c., a unor dezbateri si comentarii tematice in legatura cu informatii privind traseul profesional si aspecte din viata privata al presedintelui CSM, doamna judecator Alina Nicoleta Ghica, al vicepresedintelui CSM, doamna procuror Oana Andrea Schmidt-Haineala si a unui membru ales al CSM, respectiv domnul judecator Cristi Vasilica Danilet.”

*Cititi aici sesizarea celor trei catre CNA

*Cititi aici cererea de aparare a reputatiei adresata de cei trei Inspectiei Judiciare

Comentarii

# Antena 3 Staff date 30 August 2012 22:51 +25

Vaaaai, ne-au omorat, ne-au daramat audienta, ne-au provocat falimentul! Ne pare rau, ne vom intoarce la CSM in genunchi ca la Canosa, sa ispasim jignirea adusa. Sa ne iertati, mariile voastre, ne cerem scuse ca, demnitari publici, cum sunteti, in conformitate cu deciziile CEDO, alea, a la Barsan, va penetram in viata privata.Ne este frica de moarte de Inspectia Judiciara , care o sa ne rupa de vii si de CNA. Probabil ca CNA-ul basist o sa ne amendeze, dar de Inspectia voastra ni se rupe, nu ne doare nici in DOS.Dar suntem pe viata cu ochii pe voi , ANORMALILOR!

# REVOCAREA date 30 August 2012 22:52 +30

Groaznic! Niciodata nu a fost asa ceva in CSM, ati depasit-o si pe Bejinaru, turnatoarea la SECU. Pe langa voi doua, Florica era fata mare.

# Rusine date 30 August 2012 22:55 +29

sunteti rusinea magistraturii, dati-va demisia imediat ca ati compromis totul. magistrati, convocarea si revocarea, nu mai e de glumit si de ezitat

# Anca date 30 August 2012 23:07 +14

Las' ca v-o repereaza dom' Mitica :cry:

# Alina Oana Danielet date 30 August 2012 23:15 +17

Oana, Alina< Vasilina nu mai regulati netul la comentarii, ca pierdeti la scor fufelor!

# Ghagha date 30 August 2012 23:46 +26

Ghica draga, du-te acasa. Ai reusit sa te faci cunoscuta si lumea nu te va uita niciodata. Sau du-te unde vrei, ca nu stiu daca don Corleone, alias Lupascu te mai primeste. Fugi cu spp-istii lui Haineala, daca te iau si aia, asa dodoluta si purcelina cum esti, sau te mai iau o data, cat mai esti presedinta.Du-te ca ai reusit ce n-a reusit nici Dumbrava. Sa faci definitiv CSM-ul de toata jena. Si nu te gandi la Oana, ea fuge cu matura!

# Intre-bare date 31 August 2012 07:20 +13

Domnul din fotografie de langa Ghica este Danilet?

# Pozitiv date 31 August 2012 07:23 +7

Dap

# La stessa cosa date 31 August 2012 07:33 +11

Don Corleone, alias Lupascu o primeste sigur. Doar el a transformat-o pe Ghica dintr-un procuror anonim in judecator la Curtea de Apel Bucuresti, a crescut-o si a numit-o presedinta a Sectiei Contencios a CAB. Ghica era ce trimisa de Lupascu in locul sau la intalnirile cu presedintii curtilor de apel. Era deci, creatia lui Lupascu, omul sau de incredere, astfel incat acesta, eliminat pe usa din dos din CSM, a azvarlit-o in disperare de cauza in acest inalt for al magistraturii romane. Aici Ghica nu face altceva decat ceea ce a invatat de la Lupascu. De altfel actiunile presedintei CSM, Alina Ghica nu sunt surprinzatoare, avand in vedere faptul ca Lupascu este unul din judecatorii care au fost invitati la cafea de Basescu. Acum, conform propriilor spuse ( " Sarpele iese la atac doar daca prada merita" ) Lupascu sta ascuns lucrand prin interpusi precum Ghica.

# Eu sunt de acord ca nu sunt de acord date 31 August 2012 08:02 +16

In ceea ce priveste emisiunea Panorama cei trei membrii CSM au dreptate: pentru a dezbate probleme legate de cei trei emisiunea trebuia sa-si schimbe titlul in "Panarama"

# livia date 31 August 2012 08:06 +19

Buna reputatia nu ti-o dau nici CNA-ul nici Inspectia judiciara. Ea se dobandeste prin profesionalism si o conduita ireprosabila in societate. Dar in cazul celor trei nu este cazul de asa ceva. Iar ma intreb: cate trebuie sa mai faca conducerea CSM, pentru ca cei care au numit-o sa reactioneze???

# Cata date 31 August 2012 08:48 +10

incredibil ghica e judecator??? nu cred! cred ca si-a luat taraba in piata la traian ... ;-)

# Cata date 31 August 2012 08:55 +7

n-ar fi mai bine sa incerce la neurologie ca poate leziunile sint in alta parte.... ma gindesc.... le dau si camasi albe care se inchid la spate...

# Alo cosa s. a. date 31 August 2012 09:29 -2

Ura fata de Lupascu ti-a intunecat mintea definitiv. Stim la fel de bine ca Ghica nu este creatia lui si ca nu a participat la intalnirile despre care vorbesti.O confunzi pe Ghica cu Farmathy.Lupascu dezaproba actiunile nefaste ale CSM ,pe care l-a dat in judecata si l-a criticat public,inclusiv la ziua justitiei.Nu este de acord cu ce fac unii membri csm si actuala conducere.Macovisti ca tine l-au scos din CSM,de unde a plecat pe USA DIN FATA,CU DEMNITATE.Si nota bene decizia CCR pentru eliminarea sa,a lui Barbulescu si Chiujdea a fost luata de aceeasi majoritate care a invalidat referendumul.Va este frica de Lupascu pentru ca este un profesionist corect,care a sustinut cu adevarat independenta justitiei si este o persoana onorabila.

# Lupascu, da date 31 August 2012 10:07 +8

Lupascu a luat pozitiei impotriva atitudinilor dispretuitoare ale lui Basescu si Boc fata de magistrati, l-a pus pe marinar la punct in sedinta CSM etc Sa o vad pe tremuranda Ghica facand asa ceva!!!!

# Nu, Lupascu date 31 August 2012 10:24 +8

A luat asa o pozitie incat CSM-ul a aparat tot timpul leprele din magistratura si a mai luat o pozitie exceptionala la cafea cu Basescu sfatuindu-l pe cine ar trebui sa puna la ICCJ ca sa-l controleze.Mare caracter

# Dragoş date 31 August 2012 09:49 +7

Titlul prezentului articol de presă , ataşat de distinsa redacţie , sugerează ideea că instituţia a fost privatizată. Nu se ştie însă deocamdată sub ce titlu juridic acţionează persoanele respective: pentru şi în numele adevăraţilor patroni ai societăţii sau ei înşişi ca patroni , "proprio nomine"? Şi această instituţie pare că a fost inclusă în amplul , generosul şi genialul program de reformare a statului. Lucrurile sunt asemănătoare şi cu reformele care au avut loc în alte instituţii , din perspectiva persoanelor desemnate a le reprezenta. Desigur , persoane de un întins areal de onorabilitate. Depăşind "hazul de necaz" , pare că trăim într-o ţară în care parte însemnată dintre autorităţi se ocupă de absolut orice. Numai de aşteptările şi de demnitatea cetăţenilor români nu se ocupă nimeni. Faţă de anii trecuţi , când anumiţi subiecţi se repliau imediat , atunci când presa le scotea la iveală anumite împrejurări , chiar de o gravitate neînsemnată , însă inconforme cu statutul de demnitate publică , s-a ajuns în prezent , în raport de probleme cu adevărat dramatice faţă de ţară şi destinul cetăţenilor săi , ca aceştia nu doar să nu opereze vreo minimală revizuire a propriului comportament , dar chiar să şi atace , atrăgând în chip public atenţia ce efecte juridico-penale pot fi angajate de către cei ce îşi permit să-i înfrunte. Dacă ne-am afla într-o sală de teatru , am spune că asistăm la o comedie absurdă. Dar nu suntem în prezenţa unei piese de teatru , ci a realităţii. După cum am putut observa , cetăţenii români , chemaţi de către autorităţi să-şi exprime voinţa , au făcut-o în mod indubitabil , în chip democratic , demn , exercitându-şi unul dintre drepturile constituţionale , fără derapaje de la ordinea de drept public. Dar manifestarea lor de voinţă a fost sfidată făţiş , deşi ei au respectat normele juridice de conduită socială. Tabloul social vădeşte că nimeni nu-i aude şi nu-i vede. "Nu e bine doamnelor si domnilor , care sunteţi învestiţi cu demnităţi în instituţiile constituţionale şi legale ale ţării.Nu e bine". Nu pot continua , parafrazându-l pe "fostul preşedinte" , afirmând "Noi v-am făcut demnitari". De fapt , întreaga intervenţie publică a dumnealui mi-a repugnat profund. Pentru că , nici chiar la acel moment grav al vieţii sale nu s-a abţinut de la a ameninţa si a-i sfida pe proprii concetăţeni. Are şi umilinţa cetăţenilor o limită. E o greşeală de mari proporţii să nu aveţi in vedere această realitate evidentă , stimaţi demnitari.

# Grig date 31 August 2012 11:18 +3

Cat timp a fost Lupascu in CSM au fost sanctionati multi magistrati,inclusiv presedintele sectiei civile a ICCC ,Cornoiu,care a fost exclus din justitie pentru implicare in dosarul parintilor lui Macovei.La Cotroceni se pare ca nu a fost Lupascu,ci altcineva de la CAB.Basescu nu a dat niciun nume si nu il agrea pe Lupascu.

# BELIS date 31 August 2012 21:53 -2

DA, A FOST ALTCINEVA. SE PARE CA LUPASCU NICI N-A STIUT.

# Rectificare date 31 August 2012 11:28 +10

Eu sunt de acord cu cererea de aparare a reputatiei dar cu o obiectie: REPUTATIA insasi trebuie aparata de Ghica,Haineala si Danilet

# Maximmouse date 31 August 2012 13:11 +7

Pe gioarsele astea trei de ce nu le recuza cei care le-au ales? Ori, cumva, magistratii sunt toti la fel? :-?

# Zburatorul de I.H.Radulescu date 31 August 2012 20:54 +3

O! biata fetisoara! mi-e mila de Alina Ghica/Cum o fi chinuind-o! vezi, d-aia a slabit/Si s-a palit copila! ce bine-a zis bunica:/Sa fuga fata mare de focul de iubit!/Ca-ncepe de viseaza, si visu-n lipitura/Începe-a se preface, si lipitura-n zmeu,/Si ce-i mai faci pe urma? ca nici descântatura,/Nici rugi nu te mai scapa. Fereasca Dumnezeu!

# Cata date 1 September 2012 08:24 +2

uitati-va la cei promovati in functii de decizie la csm, parchet, ccr; toti sint dupa acelasi tipar: acri, ciufuti, lipsiti de respect si bun simt, imorali si mediocri! asta e tiparul monica macovei. monica macovei si-a ascuns intotdeauna incompetenta si impostura in spatele unui comportament irational irascibil, nevricos de-a dreptul!

# Lupu date 1 September 2012 12:34 +1

A fost chiar Lupascu la cafea cu basescu nu o mai cotiti.

# Vivat Lupoascu date 1 September 2012 14:43 +2

Clar a fost daca nu era el, iesea cu tupeul sau caracteristic si dezmintea gainaria.Asa ca dragilor magistrati si parlamentari,dar si oameni de rand bucurati-va si multumiti-i lui Lupascu ca sunteti ascultati pe mandate de siguranta nationala, ca sunt condamnati oameni nevinovati, ca la Inalta Poarta a justitiei dicteaza Basescu prin Morar si Kovesi, ca legile sunt interpretate in functie de directivele trasate de la Cotroceni,....

# jilava anp.ro date 1 September 2012 12:51 0

Ghica, Lupascu , CSM aceeasi hidra aceeasi mizerie

# Sustinator justitie curata date 2 September 2012 22:17 -1

Macovisti si Basisti-Lupascu este un model de magistrat,care nu a aceptat functia de ministru al justitiei ,pentru compromisuri nici pe vremea lui Iliescu ,nici pe vremea lui Basescu.Pentru sefia ICCJ el a sustinut-o pe Barbulescu si nu pe Stanciu.Basescu nu-l agreaza si a cerut CCR scoaterea lui din CSM.Ghica a ajuns in CSM doar pentru a pastra locul pentru Bucuresti,fara vreun merit.Din pacate nu s-a ridicat la nivelul asteptarilor,find dominata de Haineala.Nu mai otraviti cu refularile voastre comentariile hidosi asa zisi reformisti siu pretendenti,fara merite si sansa,la inalte demnitati .Fiti onesti si sprijiniti pe doamna Pivniceru in ce face acum.

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 26.07.2024 – Judecatoarea Blanariu a primit reject. CSM a facut curat dupa procurorul Gherman

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva