27 July 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

SFIDAREA CONTINUA – Cristi Danilet despre cei 1.200 de judecatori care l-au revocat din CSM: “Mi-a aratat ca uneori si magistratii incalca legea... Daca eu sunt acolo pe post de sindicalist, atunci eu ar trebui sa fac ceea ce colegii mei imi cer”. Vasilica interpreteaza Constitutia intr-un mod original: “Permite ca membru CSM sa fie un judecator sau procuror si tot un judecator sau procuror sa poata fi ales ca presedinte al instantei”. Danilet despre Basescu: “Presedintele e omul meu” (Video)

Scris de: George TARATA | pdf | print

4 April 2014 14:08
Vizualizari: 6400

Oare ce or sa zica cei 1.200 de magistrati care l-au revocat din CSM pe Cristi Vasilica Danilet (foto), dupa ce or sa citeasca ultimele declaratii ale judecatorului. La aproximativ o luna dupa ce a declarat ca “nici o clipa nu am pierdut calitatea de membru CSM”, Danilet i-a acuzat pe cei care au votat pentru plecarea lui din CSM ca au incalcat legea.

Danilet a confirmat ca el si Ghica au votat-o pe Oana Haineala ca sefa a CSM

Intr-un interviu acordat postului de televiziune Digi24, Vasilica Danilet a explicat ca poate unii dintre cei care au decis sa-l revoce din CSM nu au citit Constitutia Romaniei, care da dreptul unui procuror sa fie presedintele Consiliului. Asta in conditiile in care, in opinia lui Danilet, votul pe care l-ar fi dat in favoarea Oanei Haineala, in ianuarie 2013, ar fi stat la baza revocarii sale din CSM:


A fost un lucru care cumva m-a intristat, dar mi-a aratat ca uneori si magistratii incalca legea. Este vorba despre o actiune de revocare pronita in sistem cu privire la doi membri CSM, dintre care unul sunt eu, dupa ce am acordat un vot in cadrul Consiliului pentru o anumita persoana care a candidat pe functia de presedinte. Noi in CSM suntem doua categorii de magistrati: judecatorii si procurorii. In fiecare an trebuie sa ne alegem presedintele. Anul trecut, a fost ales ca presedinte, cu majoritate de voturi, un procuror. Printre cei care am votat ca acel procuror sa ajunga in fruntea CSM am fost si eu, si colega mea judecator de care va spuneam mai devreme. Colegii judecatori nemultumiti din tara au demarat o procedura de revocare a noastra, pe considerentul ca votul acesta al nostru nu ar fi conform cu dorinta lor sau chiar cu prevederile legale, la un moment dat. Or, poate unii nu citisera inca Constitutia, poate multi nu s-au informat in mod exact”.

De altfel, in ceea ce priveste Constitutia Romaniei, Cristi Danilet a oferit o interpretare originala a acesteia. Astfel, membrul CSM a precizat ca legea fundamentala da dreptul unui procuror sa fie ales in functia de presedinte de instanta: “Constitutia tarii permite ca membru CSM sa fie un judecator sau procuror si tot un judecator sau procuror sa poata fi ales ca presedinte al instantei.

Danilet nu vrea sa dea socoteala in fata celor care l-au trimis in CSM pe motiv ca nu este sindicalist: “Eu nu pot sa ma opresc din votul meu si sa le spun celorlalti, stati sa intreb colegii daca sunt de acord sa votez asa sau nu. Pentru ca asta ar insemna ca mie insumi imi este afectata independenta”

In acelasi interviu, Cristi Danilet a explicat ca nu este obligat sa faca in CSM ceea ce doresc judecatorii din tara care l-au trimis in Consiliu. Iar asta pentru ca el nu se afla in CSM pe post de sindicalist:

Mai mult decat atat, votul dat de catre membrii CSM este unul care trebuie exercitat in conditii de independenta. Daca eu sunt acolo pe post de sindicalist, atunci eu ar trebui sa fac ceea ce colegii mei imi cer, ceea ce este foarte dificil. Inchipuiti-va ca eu in CSM sunt una dintre persoanele care promoveaza sau nu judecatori ori procurori in functie, care aproba sau nu transferuri, care de exemplu aproba desfiintarea unor instante, masuri extrem de dureroase, sau care sanctioneaza magistrati. Eu nu pot sa ma opresc din votul meu si sa le spun celorlalti, stati sa intreb colegii daca sunt de acord sa votez asa sau nu. Pentru ca asta ar insemna ca mie insumi imi este afectata independenta. Or, asa cum eu ca membru CSM nu pot sa intervin in activitatea unui judecator sau procuror care da o solutie intr-un dosar, tot asa ei, membrii corpului judiciar, nu pot interveni in activitatea mea ca si membru in CSM, cum sa votez sa nu. Or, lucrul acesta eu l-am contestat la Curtea Constitutionala si Curtea Constitutionala mi-a dat dreptate in sensul ca votul in CSM trebuie sa se exercite in mod independent si nu poti fi revocat din functie decat daca iti incalci atributiile de serviciu sau nu ti le exerciti, ceea ce nu a fost cazul pentru mine si pentru colega mea, motiv pentru care am recastigat posturile de membri CSM. Si nu este vorba de a sta pe niste scaune din orgoliu. Este vorba de exercitarea cu responsabilizare a unei functii inalte, este o functie de demnitar in stat, pe care am ocupat-o in urma unui program electoral pentru care am fost votat aici si nu inteleg sa cedez la anumite presiuni de acest...sindicaliste sau majoritare ad-hoc. Nu. Legea spune clar in ce conditii eu trebuie sa imi exercit mandatul”.

Vasilica Danilet zice ca nu e omul lui Basescu

Pe de alta parte, judecatorul Danilet a incercat sa clarifice una dintre acuzatiile care i-au fost aduse de-a lungul timpului, cum ca s-ar numara printre “oamenii presedintelui Traian Basescu”. Asa cum era de asteptat, Vasilica Danilet a respins aceasta ipoteza, sustinand ca de fapt presedintele este omul sau intrucat reprezinta interesele cetatenilor:

Interesanta asta cu omul presedintelui. Eu cred ca presedintele e omul meu de fapt, pentru ca presedintele este una dintre persoanele alese si care reprezinta interesele cetatenilor. In nicio declaratie a mea, si va asigur ca sunt extrem de atent cand ies in spatiul public, nu sustin oameni politici, platforme politice sau partide politice, pentru ca asta ar constitui chiar abatere disciplinara. Eu as putea fi sanctionat, daca as face eu asa ceva sau orice alt judecator sau procuror din tara. Cu atat mai mult un membru CSM care el insusi trebuie sa sanctioneze magistratii pentru abateri disciplinare”.

Comentarii

# Goe date 4 April 2014 14:25 +22

Danilet este expresia vie a infantilismului care a cuprins magistratura romana. Si nu numai magistratura, de fapt in toate domeniile de activitate gasesti maimutoi ca el. Isi dau ochii peste cap, se dau solemni, repeta la nesfarsit aceleasi clisee, le place sa se auda vorbind. Dar daca le dai jos tupeul si spoiala aia de imagine, nu mai ramane nimic din ei. Chiar asa, cand ii expira mandatul gibonului astuia?

# CONCURS FRAUDAT date 4 April 2014 17:32 +13

Vasilica, cum e cu examenul finutei? De ce taci? Nu mai esti integru si anticorupt?

# Vasilică Barabulă date 4 April 2014 22:09 +7

Fu baiatul pe fază şi tăie sonorul!

# o pensionara date 4 April 2014 14:26 +17

shrek recidiveaza.......daca basescu e omul lui sa-l ia acasa.noi nu ne opunem...

# UNUL DIN LUMEA CEA MARE date 4 April 2014 22:09 +6

pentru o pensionara//pe vremuri era teatrul tandarica acum este ,,teatrul,, vasilica!!!!!!

# evo10 date 4 April 2014 14:34 +15

Caricatura asta\'i atat de limitata incat nu realizeaza cat de penibila este. Cat despre nasul din suflet, sa se duca dupa el!

# Detasatu date 4 April 2014 14:46 +8

Sunt detasat in CSM din 2005. Va rog, respectati legea si intrerupeti-mi detaşarea (3 ani cel mult +3 ani de prelungire a detasarii, parca scrie in 303/2004). Am obosit sa fac administratie !

# sabie date 4 April 2014 15:47 +9

Intrarea in magistratura trebuie limitata dupa criteriul varstei. Pentru a elimina infantilismul in magistratura este necesara o selectie severa! Nu poti permite unui candidat in varsta de 25-26 de ani accesul la instanta de judecata unde dispune asupra drepturilor! Ce sa inteleaga respectivul justitiar din facerea justitiei? Pe langa vasta pregatire profesionala obligatorie este necesara si maturitatea intelectuala si emotionala a judecatorului. Testul psihologic NU tine seama de aceasta maturitate!  Maimutoiul in cauza nu ar trebui primit in magistratura nici acum la varsta de 40, sau p-acolo! Zilnic arata cat de retardat este si zilnic sifoneaza imaginea de judecator!  Ce sa-i ceri maimutoiului care se \"incaiera\" cu altii in zone de socializare online, unde ameninta cu chemarea in judecata, cu reclamatii la decanii si proferorii studentilor care-i critica activitatea?

# franta date 4 April 2014 19:22 +5

in Franta, un magistrat incepe cariera la 40 de ani ...

# Vlad date 4 April 2014 20:22 -5

Stimata Sabie, tu stii cum se intra in magistratura? Ai spus ca: \" pregatirea profesionala obligatorie este necasara\". Ai vazut vreodata subiectele de la admitere? Sunt de o dificultate mult peste medie. Vorbim sa ne aflam in treaba.

# unul din lumea cea mare date 4 April 2014 22:07 +7

pentru vlad// voi stiti cum se intra in magistratura?! da!!!!!!!! NOI STIM SI......SI SIMTIM PE PIELEA NOASTRA........CUM ATI INTRAT VOI IN ,,MAGISTRATURA,,........si ca sa nu fie dubii,si ca totul sa fie IREFUTABIL........NE UITAM LA vasilica,sprincenata,judecatorul de pitesti,judecatorii din tg mures,oradea, aia cu sarmale in cap,aia de a retrocedat tot satul,procurorul care lua spaga ,,balastru,, aia care lua spaga tigari,alea care luau spaga cu sutele de mii,OARE TI/AM FACUT PORTRETUL ROBOT AL magistratului care da examene,,Sunt de o dificultate mult peste medie,, PRO tu esti cretinul care afirmi numai prostii ca si viky.EXAMENUL VOSTRU CONSTA CUM SA LUATI SPAGI SI SA NU VA PRINDA

# sabie date 4 April 2014 22:35 +1

Te astepti sa-ti prezint competentele mele? Mucos mic, puterea de judecator nu este o jucarie care sa incapa pe mana unor mucosi! Pentru tine am scris in pasareste? N-ai fost capabil sa intelegi sensul unui text la prima vedere? Dar iti permiti sa faci observatie cu privire la dificultatea subiectelor de exam. la magistratura! Stai jos, 4!

# am participat date 5 April 2014 13:12 +5

Ptr. Vlad!  Am participat la un concurs de admitere in magistratura, si, o tipa, in sala in care am dat eu, la concursul din 25 aug. 2013, in lic sa \"imbulineze\" (daca ai participat, siti ce inseamna) a \"ixat\".  Stiu asta ptr. ca a predat lucrarea inaintea mea. Surpirza: lucrarea nu i-a fost anulata (desi era cu claritatea SEMN).  Asa ca, nu  spune tu ce subiecte sunt si cat de grele ... Ia cine trebuie, si cu prioritate consilierii juridici asimilati din CSm si INM. De exemplu-o verisoara  a mea, anul trecut la admiterea la INM a luat 86 puncte la proba juridica. Si a picat. In schimb, o asimilata de la CSM, a luat 70 sau 71 puncte la proba juridica si in final, a terminat in primii 50!  Deci, conteaza cine numara!  Bataia de joc la adresa mea ma doare, asa ca, iti doresc succes sa intrii si sa rezisti in cripta! 

# unul din lumea cea mare date 5 April 2014 16:19 -1

pentru am participat// in sfirsit cineva ONEST CARE MERITA SA FIE MAGISTATAT (si cind zic asta ma refer STRICT la judecatori,procurorii nu/s magistrati ci doar niste SCIRBE cu PUTERI DISCRETIONARE) NU INCETA SA SPERI SI SA PERSEVEREZI........MULTA BAFTA!!!!!!!!

# polu\' date 4 April 2014 18:50 +6

Pe vremuri erau si niste versuri venite direct din Port la \"...e omu\' meu\". I se raspundea \"iti dau un pol pe el (omu)\" \"Fac ceva pe polu\' tau\". \"Iar eu pe omu\' tau\"

# unul din lumea cea mare date 4 April 2014 22:35 +4

pentru polu//de ce sa STRICI POLU, EU AS FACE DOAR PE LIMBRICUL si as lua polul

# Vlad date 4 April 2014 19:52 -5

Inca un articol cu Danilet. El vorbeste mult despre lupta anticoruptie si despre independenta justitiei. Pe mine nu ma deranjeaza ca a fost ales un procuror sef al CSM. Pe mine ma deranjeaza ca anumiti judecatori (cum ar fi cea care a mers beata la serviciu) nu sunt sanctionati. Si ma deranjeaza ca i-a fost atacata familia. Orice problema ai cu omul, nu trebuie sa ii ataci familia!

# Didi date 4 April 2014 20:38 +5

Un gunoi frustrat, ce altceva...

# unul din lumea cea mare date 4 April 2014 22:12 +6

pentru didi// gunoiul este la cotroceni asta/i limbricul!!!!!!

# Vasilică Barabulă date 4 April 2014 21:49 +8

Vasilică se face că uită de scălămbăiala pe uliţă în robă - ce mai independenţă pe el! Se face că uită cel rasport în favoarea MISA + desigur la ordinul fostei ministrese...

# Nea Alecu date 4 April 2014 22:05 +3

Aşteptăm replica celui INCENDIATOR ISCUSIT ! ! ! 

# Sabie date 4 April 2014 23:10 +6

Am vaga impresie ca cei judecati de Vasilica P#¬@ mica nu s-au trezit inca din cosmarul procesual!

# santinela date 5 April 2014 08:58 +6

Ciudata creatura acest matrafoxist.Ce reprezentant au si breasla asta a judecatorilor de noaptea mintii(cum ar zice cineva).Dar nu este de mirare, ca nici sefa si ajutorul ICCJ nu-s departe.Halal justitie in Romania.

# mishulescu date 5 April 2014 15:28 +1

Se poate observa din start sablonul basescian format din lipsa completa de rusine si bun-simt, tupeul incredibil , obraznicia si sfidarea tuturor celor ce nu sunt de acord cu zeama de varza din capul lui.

# mishulescu date 5 April 2014 15:59 +2

Se poate observa din start sablonul basescian format din lipsa completa de rusine si bun-simt, tupeul incredibil , obraznicia si sfidarea tuturor celor ce nu sunt de acord cu zeama de varza din capul lui.

# Cand si cati judecatori vor intra la puscarie ? date 5 April 2014 18:06 -2

Cand si cati judecatori de la TRIBUNALUL BUIGURESTI vor intra la puscarie?La acest tribunal s-au dat niste sentinte uluitoare: un condamnat definitiv pentru conflicte de interese a fost achitat-ca sa produca OMARE EMOTIE PO******RA, UN CONDAMNAT LA 5 ANI PENTRU O FRAUDA DE ZECI DE MILIOANE DE EURO …A FOST AMANAT DE MULTE ORI PENTRU MOTIVE PUERILE, O delapidatoare de 40 000 euro (considerata in cealalta tabara politica ) a primit in schimb NEPERMIS DE MULT =5 ani in timp ce oameni din fotbal pentru cateva milioane de euro au primit mai putini, si cu niste motivari date parca cu dedicatie ca sa poate fi casate, Sa nu uitam ca de la aceslasi tribunal au fost saltate doua judecatoare care luau mita milioane de euro, si ca in constiinta publica acest tribunal este considerat miezul coruptiei judiciare si multi banditi au facut presiuni uriase sa fie judecati acolo.CE SE INTAMPLA LA ACEST TRIBUNAL?

# Băsecurescu, El Pinocchio Maximo date 5 April 2014 21:45 +2

Râuri vă curg din gură, securoștii :P miei :P . E vremea să vă întoarceți la coada vacii.

# Dr/Vasile Botomei,www.unbr.info.www.botomeivasile.ro date 5 April 2014 23:37 0

Dr.Vasile Botomei felicita pe domnul Dr.Vasile Danilet pentru conceptele  originale: 1.,,Eu nu pot sa ma opresc din votul meu si sa le spun celorlalti, stati sa intreb colegii daca sunt de acord sa votez asa sau nu. Pentru ca asta ar insemna ca mie insumi imi este afectata independenta,,  2.,,Mai mult decat atat, votul dat de catre membrii CSM este unul care trebuie exercitat in conditii de independenta,, 3.,,uneori si magistratii incalca legea\'\' Eu care sunt perceput de unii care sindicalisti din justitie ca sunt mai  atipic,ma bucur cand vad stiinta la semenii mei! Daca ar fi mai multi ca Danilet in sistemul juridic care sa gandeasca independent nu ar mai fi justitie de tip stalinist. Pai nu asa este si cu UNBR-urile distinse domnule Danilet!? Legea 51/1995 republicata  interzice infiintarea de barouri in afara UNBR, dar nu si infiintarea de  UNBR! Ce ziceti  dstra de Conferinta Nationala publicata de UNBR-Dr.Vasile Botomei pe www.unbr.info si www.botomeivasile.ro ?

# Dr/Vasile Botomei,www.unbr.info.www.botomeivasile.ro date 5 April 2014 23:42 0

Dr.Vasile Botomei felicita pe domnul Dr.Vasile Danilet pentru conceptele  originale: 1.,,Eu nu pot sa ma opresc din votul meu si sa le spun celorlalti, stati sa intreb colegii daca sunt de acord sa votez asa sau nu. Pentru ca asta ar insemna ca mie insumi imi este afectata independenta,,  2.,,Mai mult decat atat, votul dat de catre membrii CSM este unul care trebuie exercitat in conditii de independenta,, 3.,,uneori si magistratii incalca legea\'\' Eu care sunt perceput de unii  ,,sindicalisti in justitie\'\' ca sunt mai  atipic,ma bucur cand vad stiinta la semenii mei! Daca ar fi mai multi ca Danilet in sistemul juridic care sa gandeasca independent nu ar mai fi justitie de tip stalinist. Pai nu asa este si cu UNBR-urile distinse domnule Danilet!? Legea 51/1995 republicata  interzice infiintarea de barouri in afara UNBR, dar nu si infiintarea de  UNBR! Ce ziceti  dstra de Conferinta Nationala publicata de UNBR-Dr.Vasile Botomei pe www.unbr.info si www.botomeivasile.ro ?

# dotoru lobotomiei date 5 April 2014 23:46 0

,,Ce ziceti  dstra,, !!! bai analfabeticus escrocus, tu ai infiintat unbereuri? asta sa le-o spui colegilor de la celula 23 din Penitenciaru Bacau! 6 condamnari urmeaza dotorus agramaticus: ultraj, fals, inselaciune, avocatura fara drept, ...Dupa contopire: ani grei de exerictare la sbarna!

# morosanu date 6 April 2014 00:45 0

mai botolius agramaticus,unde ai auzit tu in limba romana de verbul ,,a exericta,,?Oare numai barourile de crasma, infiintate din eroare in loc de baruri si umplute de la inceput cu ,,avocati ,, paraleli cu dreptul , sunt cele legale? Oare numai dr.Botomei ,,face,, avocaturfa fara drept?Oare niciun botist nu faced o astfel de avocatura?Si nu cumva ancestralul drd.Bota,este condamnat pentru aceeasi fapta? Asa ca,,pssst,, pe Academiei si ,vorba unuia,mana pe carte!

# moros,anus date 6 April 2014 04:31 0

Moros-anuse, tu ,,face,, avocaturfa,, fara drept si tu face limba romana de ras! ,,barourile , infiintate,, ..nu faced,, ,,ancestralul, este,,!  vorba altuia: mucles si mars la scoala primara!

# avi avi date 6 April 2014 14:47 0

mai botox,si de asta te legi in stilu-ti caracteristic de om fara caracter?In loc sa ramai la pasiunea ta paranoica de a corecta greselile de scris(si nu gramaticale precum crezi-deci tu esti ala agaramaticus) mai bine ai raspunde la problemele ridicate.Si lasa rebusismele ieftine si mizerabile(precum esti) ca iti blocam IP-ul.

# Catalin Banica date 7 April 2014 22:03 +1

Esti specialist in drept constitutional sau doar o interpretezi dupa ureche?  :-) Cum Dumnezeului se pricepe toata lumea la absolut tot? Se pare ca nu este suficient ca tot romanul s-a nascut poet. :-)

# briciu date 10 April 2014 10:24 0

acest specimen de aràtare numità fiintà,iar sta mai bine la circ s-au copil decurte la cotroceni pentru a distra cucul sef demis la referendum.

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 26.07.2024 – Judecatoarea Blanariu a primit reject. CSM a facut curat dupa procurorul Gherman

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva