19 July 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

Decalog pentru tratarea bolilor Justitiei

Scris de: Adina Anghelescu-STANCU | pdf | print

25 October 2013 16:19
Vizualizari: 9731

Tot raul in actuala formula a sistemului judiciar porneste de la statutul de magistrat al procurorului, care este egal cu cel al judecatorului. Si asta in conditiile in care justitia se face prin instante si nu prin parchete. Din cauza acestei egalizari impuse de Constitutia actuala am ajuns ca si Consiliul Superior al Magistraturii sa fie condus de un procuror. In majoritatea statelor europene, cu lunga traditie democratica, asa ceva nu exista!


Nu inteleg nici acum de unde vine lasitatea unora care, ca politicieni, au urlat public impotriva statutului de magistrat al procurorului, dar cand au facut parte din comisia de revizuire a Constitutiei au lasat in draftul noii Legi fundamentale aceasta aberatie fara margini care a facut ca procurorii sa devina, in Romania, mai puternici decat toate cele trei Puteri in stat la un loc. Astfel, asistam la perpetuarea egalizarii judecatorilor cu procurorii, ceea ce va face ca si in viitor, acestia sa-si permita sa abuzeze de putere sub toate formele ei, context in care ne intrebam daca nu cumva procurorii au devenit si inamovibili din moment ce aceiasi sefi de parchete guverneaza tot ca sefi, printr-o rotatie a cadrelor intalnita doar in sistemele totalitare, de mai bine de opt ani. Practic, in alte state civilizate, europene, procurorii sunt asimilati avocatilor, iar realitatea sistemului common-low este o proba ca procurorii sunt egalii avocatilor si chiar fac parte din barouri. Poate ca tocmai din cauza acestei ”egalitati contra naturii„ cu judecatorii, la noi, au ajuns procurorii sa devina direct judecatori de Inalta Curte, fara a avea un minimum de experienta de instanta inferioara.

Sunt suficiente motive pentru a concluziona ca legislatia noastra are nevoie urgenta de unele masuri de reglementare, inclusiv pe noile coduri penal si de procedura penala (unde si aici intalnim articole aberante, confuze sau interpretabile), si dupa umila mea parere, cateva lucruri trebuie analizate si remediate urgent. Mi-am pus intrebarea, daca s-ar cere un ”decalog„ al masurilor legislative imediate, care ar fi, in opinia mea, cele mai urgente. Ei bine, decalogul acesta ar arata asa:

  1. Procurorii sunt parte in proces si ei apara interesele statului si ale cetatenilor, nu fac parte din puterea judecatoreasca, drept pentru care locul sau in sala de judecata trebuie sa fie identic cu cel al avocatului. In instanta, procurorul sa nu aiba dreptul de a lua legatura personal cu magistratii ce urmeaza a judeca dosarele realizate de parchete. Astfel trebuie tratata clar in lege separatia functiilor judiciare.
  2. Denuntul sa poata fi luat in considerare in maximum zece zile de la data la care a avut loc infractiunea necunoscuta inca organelor judiciare sau in momentul in care o persoana cunoaste despre o posibila infractiune ce urmeaza a se savarsi in perioada imediat urmatoare, iar cazurile in care denuntatorul se afla intr-o stare de constrangere precum cea de arest preventiv sau de condamnare sa nu mai aiba valoare probatorie decat daca exista si alte probe ce, coroborate, pot duce la sanctionarea penala a unei persoane.
  3. Inregistrarile audio-video sa fie certificate de catre experti independenti, care nu pot fi banuiti de apartenenta la interesele vreuneia dintre parti si sa nu constituie probe la dosar decat in masura in care ele sunt coroborate cu alte probe materiale si testimoniale
  4. Autorizatiile provizorii de interceptare pe 48 de ore date de procuror fara a fi nevoie de emiterea unei autorizatii de catre instanta sa poata fi date o singura data intr-o cauza si sa fie aduse imediat la cunostinta persoanei ascultate si monitorizate in aceasta perioada daca nu au fost evidentiate fapte de natura penala.
  5. Termenul de „suspiciune rezonabila” nu exista decat in sistemul common-law in privinta infractiunilor de terorism si trebuie exclus din motivarile procurorilor care solicita arestari preventive intrucat practica CEDO arata ca trebuie sa existe convingerea mai presus de orice indoiala si nu indicii si suspiciuni ca persoana este vinovata.
  6. Legea de organizare judiciara, numarul 304/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, trebuie amendata pentru ca organizarea si functionarea instantelor sa nu mai fie amestecata cu cea a parchetelor, iar parchetele sa aiba o lege separata care sa priveasca organizarea si functionarea Ministerului Public.
  7. Procurorii si sefii parchetelor din interiorul carora se scurg stenograme ale unor convorbiri telefonice in timpul unei anchete si inainte ca dosarul sa ajunga in faza sa publica la instanta sa fie sanctionati – printr-o reglementare distincta din legea de organizare si functionare a CSM - si sa fie obligati la daune catre persoana prezumtiv nevinovata careia ii este afectata imaginea si dreptul la un proces echitabil in timpul urmarii penale.
  8. Introducerea unei reglementari in Constitutie si in legile de organizare si functionare a tuturor organelor judiciare a sanctiunii abuzului de putere, abuz ce poate fi savarsit de catre un politist, procuror, judecator sau instanta in timpul derularii procedurilor judiciare si a intregului proces penal, chiar si abuzul de putere savarsit prin decizia de a nu indeplini una dintre atributiile obligatorii ce deriva din obligatiile functiei detinute.
  9. Asistenta judiciara sa capete un continut complex care sa impuna prezenta unui aparator pentru orice persoana solicitata la audieri, chiar daca aceasta nu are calitate procesuala, deoarece exista nenumarate exemple de cetateni audiati ca martor, fara prezenta avocatului, carora le-a fost schimbata pe loc calitatea in urma declaratiei facute in fata anchetatorului
  10. Numirile sefilor de parchete si din parchete sa fie facute de catre Consiliul Superior al Magistraturii, pe baza candidaturilor, pe criterii profesionale si morale, fara implicarea instituiei Presedintelui si a ministrului Justitiei. Alta varianta: procurorii sefi si sefii instantelor sa fie alesi prin sistem electoral, dupa modelul american

De aici – zic eu – ar trebui repornita adevarata reforma a sistemului judiciar. Altfel, daca vom avea parte in continuare de o legislatie „saltareata” si umflata intr-un foietaj interpretativ, vom ramane incremeniti intr-o panza de paianjen legislativa, tesuta anume pentru restrangerea inceata, dar sigura, a drepturilor fundamentale ale cetatenilor, iar un astfel de experiment pe termen lung nu poate sa duca decat la un sistem mult blamat, acela in care exploatarea omului de catre om se metamorfozeaza acum in exploatarea cetateanului de catre autoritatile statului, in care vom avea, distincte si periculoase, clasa denuntatorilor ”de serviciu”, clasa ”privilegiatilor penali”, dar si clasa dominanta, a procurorilor si servicilor secrete. Daca romanii au ajuns sa vorbeasca in propria casa in soapta chiar si despre problemele lor medicale, atunci e cat se poate de clar ca e nevoie de un tratament imediat. Iar tratamentul nu poate sa vina decat din partea unui Legislativ care trebuie, la randul lui, sa ne dovedeasca ca-si merita si banii si increderea cetateanului pentru a-i reprezenta vointa!

Comentarii

# dex date 25 October 2013 17:38 +18

foarte bun materialul, mai trebuie adaugate si multe alte neajunsuri...poate ca guvernantii de azi ar fi cazul sa nu mai gandeasca la fel ca cei de ieri. ce-i impiedica?

# Oblio date 26 October 2013 00:13 +9

Din 1 februarie 2014 justitia va fi perfecta . . . ca nu suntem matzochisti sa riscam sa ni se aplice cel nou articol din cod ...

# medicamente date 25 October 2013 17:57 +3

medicamente, medicamente :P :P :P

# Ultimul Charlot date 25 October 2013 18:26 +20

Exista o asa majoritate politica incat se poate face simplu asta. Si foarte repede. Daca nu, doar o alta revolutie mai poate schimba ceva. Astia nici hotararile  CEDO nu mai le respecta.

# carcotas date 25 October 2013 18:41 -9

Sunt de acord cu multe din decalog, dar pun la indoiala legitimitatea autoarei in acest efort de modificare a statutului procurorilor, fiindu-mi evidenta legatura sa profesionala cu oficina A3, care tocmai ce a fost trimisa in judecata de procurori. Pe de alta parte, nu se pot efectua asemenea modificari de substanta care sa-i vizeze pe toti procurorii doar pentru ca de vreo zece ani procurorii DNA din cateva servicii teritoriala si de la structura centrala se cred cei mai grozavi; este suficient ca abuzurile lor sa fie sanctionate, la rigoare cu excluderea din magistratura.

# Florin date 27 October 2013 10:10 +4

Si tu gindesti, se pare, ca un procuror stalinist . \"Oficina\" Antena 3 a fost \"trasa\" intr-un proces penibil si extrem de periculos pentru o tara democratica tocmai din cauza mizeriilor din sistemul judiciar romanesc, acelea care ar trebui inlaturate prin aplicarea Decalogului sugerat de D-na Anghelescu . ;-)

# hai sictir date 25 October 2013 19:24 +9

Nimic mai fals decat acest decalog. Procurorul nu este magistrat decat in Germania sau statele din UK (tari in care politicul nici nu viseaza a se amesteca in activitatea parchetelor). O provoc pe distinsa doamna a mai da si alte exemple in Europa care sa ma contrazica. La punctul 5 este expusa o gogomanie enorma. Se confunda probatoriul ce trebuie sa fie administrat la momentul propunerii de arestare cu cel care conduce la condamnare. Tocmai practica CEDO este cea care face o diferenta clara intre cele doua notiuni (a se citi Dan Costache Patriciu c. Romaniei, de exemplu). La punctul 1, doamna Adina, locul procurorului in instanta a fost considerat de CEDO a fi bun unde este acum (Trailescu c. Romaniei, Dirioz c. Turciei). La punctul 3 (teza II referitoare la coroborare) reprezinta o opinie amuzanta (ca de altfel si restul punctelor cu exceptia pct. 7 cu care sunt perfect de acord dar ar trebui sa raspunda si ziaristul care publica stenogramele respective)

# punct de vedere date 25 October 2013 21:22 +8

Sa fim cinstiti: procurorul reprezinta (in teorie) societatea afectata in dreptul ei de un fapt ce cade sub legea penala. Asadar, este un avocat, si locul lui este la nivelul avocatului. Asta e punctul important al \"decalogului\" si nu este o idee originala a articolului, ci una vehiculata de mult si care are merite reale. Ca CEDO ar fi considerat ca procurorul este magistrat in cauza la care va referiti nu are importanta, atata timp cat in majoritatea tarilor europene procurorul nu este magistrat si CEDO nu are nimic de obiectat. Asadar: ca procurorul e sau nu magistrat nu este un aspect de interesul CEDO. Si inca ceva: unde este institutia curtii cu juri din noua constitutie (propusa)? O aveam inainte de razboi, si am pierdut-o datorita sistemului sovietic impus. Nu ar fi oare timpul revenirii la o practica care mai balanseaza actul de justitie?

# Outsider date 26 October 2013 13:34 -4

Timp pierdut sa combateti o parere ... mai util ar fi sa intocmiti propriul dv. deca . . . de vin :))

# Florin date 27 October 2013 10:15 0

Ai citit , dar n-ai inteles nimic ! Articolul incrimineaza tocmai faptul ca , in Romania , procurorul e considerat magistrat, ceea ce nu se intimpla in alte state. Ceea ce ai postat n-are nici o logica, asa ca, intr-adevar, \"hai sictir! \" :-x

# CI date 28 October 2013 21:23 +4

Legea de organizare judiciara -e cam neconstitutionala fiindca nu respecta principiul separatiei puterilor in stat, amestecand procurorii agenti executivi si parchetele din subordinea Ministrului Justitiei cu Judecatorii si instantele, care formeaza sistemul instantelor judecatoresti!

# CK date 30 October 2013 15:11 -3

celor cu jargon de tigani(dar si unii tigani vorbesc mai educat)! In ce hal a-ti ajuns!categoric ca faceti parte din garda celor ce nu l-au uitat pe Ceausescu!citind coment voastre mi-e rusine ca m-am nascut in ac tara de lichele ordinare!!

# hai sictir date 25 October 2013 19:27 +19

Ah, si pe viitor, incercati sa dati si exemple din jurisprudenta CEDO nu va referiti vag la ea, sugerand, vezi doamne ca ati fi vreo specialista.

# xxx date 26 October 2013 20:10 -1

hai sictir sa-i spui ma-tii, nesimtitule! si dispari odata de aici, mars la b1 si in alte basismerii....

# ucu date 25 October 2013 19:39 +22

Va stimez, va apreciez si va respect, dna. Adina Anghelescu, si sunt f.fericit sa va urmaresc \"live\" la Antena3.

# cucu date 26 October 2013 14:28 +9

Si mie mi se intareste de fiecare aparitie a doamnei Adina la Antena3. 

# Justitia independenta de vointa ei date 25 October 2013 20:18 0

Doamna Anghelescu, Nu cumva legislatia a fost elaborata in timpul mandatului lui A.Nastase? Legea statutul magistratilor adoptata in 2004 a fost inspirata de modelul francez. Doar suntem francofoni. Am o observatie la punctul 5, intrucat imi dati senzatia ca puneti semnul egal intre motivatia unui mandat de arest preventiv si o condamnare (convingerea mai presus de orice indoiala). Daca veti avea curiozitatea sa va informati corect asupra modului de emitere a mandatului de arest preventiv (in sistemul judiciar american, de exemplu) pe baza unei suspiciuni rezonabile veti constata ca nu se aplica doar in cazuri de terorism. In sistemele acuzatoriale (adversariale) sintagma \"beyond reasonable doubt\" reprezinta standardul cel mai inalt al probatoriului pe baza caruia se pronunta de catre juriu condamnarile penale. Si inca ceva. Transmiteti-i colegului Savaliuc ca in America magistratii nu cer arestarea martorilor sau procurorilor daca mint in fata instantei, sa cum afirma la A3. Un judecator poate emite un mandat de arestare in situatia in care un inculpat nu se prezinta in fata instantei de judecata.

# memo date 26 October 2013 18:25 +4

stimabile comentator, legislatia lui Nastase a fost bubuita si instaurata legislatia madamei Macovei i 205 si de atunci vai steaua ei si a noastra a tuturora....asta asa, ca sa va amintiti. refresh

# Justitia independenta de vointa ei date 26 October 2013 19:32 -5

Multumesc. Si eu va recomand un refresh memory la articolul de mai jos http://www.luju.ro/international/ue/in-franta-se-poate-magistratii-ies-in-strada-pentru-ca-au-fost-blamati-de-presedintele-sarkozy-justitia-franceza-este-asemuita-unei-loterii-nationale

# MIO date 25 October 2013 20:41 +11

BINE CA MAI EXISTA ZIARISTI CAE FAC EFORTURI . FOARTE BINE. UITE, USL TOCMAI FACE INITATIVA DUPA CE A SEMNALAT LUJU.

# kkk date 25 October 2013 22:37 +16

Asta e scris de un magistrat si doar semnat de Cruella.

# observatorul date 25 October 2013 23:04 +1

serios doamna anghelescu, faceti caterinca :D nici din punct de vedere profesional (cu riscul de a ma repeta, sunteti departe de puterea de intelegere a rationamentului a unei hotarari cedo, pliata pe o prudenta constanta indreptata intr-o anumita directie, aplicabila specificului fiecarei spete, si folosind notiuni autonome), si nici moral (afinitatea fatisa fata de trusturile media a unui om politic prospat condamnat), nu aveti autoritatea sa faceti astfel de aprecieri. iar daca o faceti, ca simpla parere personala, evitati sa faceti trimitere la prudenta cedo sau alte sisteme de drept, deoarece ridicolul este maxim. nu va mai crede nici fanul cu mintea cea mai intunecata a antenelor.

# sictiritu date 28 October 2013 21:25 -2

bai Felixilor - mai rasfirati, mai draga! mai rasfirati...

# magistrat date 26 October 2013 10:23 +28

Iata unde ne-a adus Basescu si clica lui de basisti: orice prost sa-si dea cu pareri despre orice, ca un magistrat sa-si bage parerea despre politica editoriala a Antenei3 zicand ca-i hazna de santaj, ca o vuvuzea urata cu spume sa aiba pareri despre cum e bine sa fie facuta si desfacuta Justitia. Jos Basescu!

# next OBSERVER date 26 October 2013 11:31 -3

se vede ca tovarasu Observer are ceva in gat cu privire la jurnlaisti de pe acest site. bai baiatule, de ce i mai citesti daca tot ai astfeld e idei? du-te ma si citeste evz-ul poate le dai si niste bani ca nu-i mai plateste cotroceniul, ce zici? apai, sa-mi fie cu iertare, dar cei de la luju se numara printre cei mai abilitati sa faca astfeld e comentarii. acuma, dupa tine, toti analistii sau ziaristii care apar la Antena sint slugi? daca au statut de invitat este pentru ca au ce spue si o spun tare si apasat iar pe unii ca mataluta ii doae adevarul. spor la treaba (mani******re).

# visu date 26 October 2013 11:47 +4

Decalogul il cam stie toata lumea. Teoretic e simplu. Practic, trb inlaturati atat creatorii cat si tolerantii sistemului iar cei care mai au niste bani si verticalitate sa nu-i mai dea pe macaneala ci pe actiuni concrete: de initiativa legislativa, de educare cetateneasca si manifest valoric si pt un vot curat.

# odio date 26 October 2013 18:27 +4

de acord cu autorul. sa puna mana la treaba legislativul, nu sa-si faca gradini suspendate....

# vero date 26 October 2013 20:21 -1

CITIT AICI ca sa nu mai faceti comentarii sarite de pe axa: http://www.luju.ro/magistrati/parchete/independenta-procurorului-exacerbata-in-romania-aflati-cine-ii-numeste-pe-procurorii-sefi-din-statele-europene-care-e-statutul-lor-cata-independenta-au-procurorii-si-in-ce-tari-ei-fac-parte-din-puterea-executiva-procurorul-are-independenta-totala-doar-in-

# Otto date 26 October 2013 21:36 +2

Luju nu e numai vocea turnatorului.e chiar portavocea marilor infractori! Ia auzit voi: un denunt sa fie luat in considerare in zece zile... Va dati seama ce inseamna asta la o frauda bancara sau informatica ,la infractiuni comise in mai multe tari... Ori esti cumparata de escroci,ori ai iq-ul de o cifra,madam. Eu cred ca e vorba de ambele. Jenant...

# svec date 27 October 2013 00:50 +6

doamna vorbeste de denuntatorii care isi amintesc dupa ani de zile in puscarie fiind, sau dupa luni de zile, in arest fiind, de asa zise infractiuni facute si de ma-sa doar ca sa scape. iar daca face denuntul dupa un an in care a luat sau a dat niste bani ca sa obtina o functie, inseamna ca si el a beneficiat, nu? sa stea in parnaie cu ala...

# Dr.Vasile Botomei,publica recomnandari din doctorat,unbr.inf date 27 October 2013 07:03 -4

Recomand ca exercitarea activitatii de inspectie judiciara sa se faca de un corp profesional distinct de magistrati,din care sa faca parte experti din universitati pe specialitati de drept civil, penal, international public,dreptul mucii. Asa se va introduce controlul administrativ al magistratilor in cauzele de incalcare a normelor de drept material  in procesele care le solutioneaza.Recomand ca despagubirile acordate de CEDO sa fie imputate direct magistratilor care au facut  sa se incalce procedura sau temeiul de drept in solutionarea cauzelor. Recomand ca toate actele procurorului sa fie supuse controlului judecatoresc prin doua grade de jurisdictie. Recomand ca recuzarile sa se judece transparent in procese publice ca participarea partilor. Recomand ca repartitia aleatorie a dosarelor sa se faca direct in fata justitiabilului cand se inregistreaza dosarul cu monitorizare pe holul instantelor. Recomand ecuson pt.judecatori si afisarea incompatibilitatilor pe holul instantelor.

# o parere date 27 October 2013 08:59 +4

poate ne aduce aminte doamna anghelescu cum luju isi ducea traiul intr un birou pus la dispoziție de infractorul mishu betelie. sa nu uitam ca luju e sponsorizata de oameni ca sorin rosca stanesc si dan voiculescu doi comunisti securisti dovediti infractori cu frica de actuala justitie si nesimțiti. luju vrea o justiție pt srs si pt domnul profesor. procurori funcționari publici subordonati min8strului justiției care sa execute ordinele axestuia ca pe vremea lui nastase .si stanoiu. acum cateva luni il au.zeam pe liberalul care gandea ca un adevarat liberal calimnte ce spunea ca toti procurorii trebuie sa asculte de ministru de resort adica al justiției. luju imi face sila

# o alta părere date 27 October 2013 09:20 +2

doamna anghelescu daca mai aveti un gram de moralitate si profesionalism raspundeti la următoarea provocare. cum ar arata un procuror funcționar public care sa aibă statul polițistului si care sa faca ce ii spun sefii in caz contrar riscând sa fie dat afară. lucrez in politie si va spun că numai justiție nu putem face din cauza sefilor. daca nu ar fi procurorii si judecătorii care sa nu le pese de sefii politici din județ am face dosare numai la prosti si tarani. spuneati de faptul ca in germania procurorul e funcționar public. am vbt cu colegii din politia germana. acolo funcționarul e respectat n7 ca la noi cand ultimul cocalar te calca cu masina. stiu ca nu vei răspunde pt ca esti vanduta adino lui srs betelie si voiculescu

# 112 date 27 October 2013 14:30 +2

doamna sau domnu \"parare\" e acelasi cu \"alta parere\", se vede de la o posta. sa va fie rusine ca stigmatizati aiurea ziarsiti care nu au facut decat sa dea dovada de impartialitate. si nu mai mancati ce nu trebuie ca nu ii sponsorizeaza nimeni. aveti probe, dibiosilor? sau facei o presa de trei lei si va luati, in mod diversionist si ordinar, de colegi care va stau in beregata??? pacat ca nu au o persoana care sa dea ok-ul comentariilor , ca nu ati mai fi pe aici, pe un spatiu platit de luju. infectilor!

# betelie date 27 October 2013 09:33 0

daca procurorulera functionar public ala de la cj olt ar mai fi fosr retinut si cercetat. raspunsul cred ce e nu. ala il dadea jos.adina stie asta dar nu poate spune pt ca o plateste srs sa minta. adina ma uitla a3 cand apari si vad ca deșteaptă fiind știi cum sa le întorci si spui extragi doar ce te interesează. păcat erai un jurnalist f Bun. vezi ca de la antene incep sa plece oamenii care s au săturat de pupi in .... mai ai o sansa adino.eu inca mai cred in tine.

# jean date 29 October 2013 17:26 +3

oamenii de la luju merita tot respectul. iar cine arunca pietre pe aici s-ar putea sa le cada-n cap, ca avertizare din cer.

# daca-i bal, bal sa fie date 27 October 2013 10:00 +3

Cele 10 pct de mare angajament propuse de talentata dna Adina trebe completate musai cu: 11. Dan Voiculescu nu e turnator, santajist, escoc, infractor dovedit, orice parere/aluzie contrara va fi pedepsita cu 25 ani-pe viata de ocna grea. 12. Sorin Rosca Stanescu sa fie canonizat deindata, neaducerea la indeplinire a chestiunii se va lasa cu arderea pe rug a vinovatilor. 

# hello date 27 October 2013 14:32 -3

pana una alta e cea mai de bun simt si documentata. va pare rau???

# voice date 27 October 2013 18:48 +6

maiculitaa, cum s-au napustiti vulturii anonimi asupra site-ului luju...e campanie concertata. NU VA DATI BATUTI!

# kkk date 30 October 2013 22:14 +1

bine ca matele nu esti anonim/a ! :P

# leon date 27 October 2013 21:05 +2

bine zis, bine scris, macar de-ar gandi sanatos societatea, dar sarmana de ea e bolnava si fara de leac. cu asa o justitie, sintem de tot penibilul, iar de politic nu mai vorim.

# ADEVARUL date 30 October 2013 09:58 +2

ZECE DIN ZECE CU FELICITARI,IMI PLACE MAI ALES SINTAGMA PANZA DE PAIANJEN LEGISLATIVA,DUPA CUM STITI DOINA CORNEA SARACA S-O TREZIT PUR SI SIMPLU EROU FARA VOIE LA EUROPA LIBERA,DAR DUMNEAVOASTRA SUNTETI CU VOIE SI CU VIZIUNE SI CU DISCERNAMANT-UN EROU CARE INVARIABIL AU SOARTA GREA SI DE NEINTELES PENTRU MULTI.SI BLUZA VA ESTE IN ACORD CU OBSERVATIILE SI SPIRITUL,ARDETI CA O FLACARA,DOAR CA IMI PARE A FI FLACARA CARE PRIVEGHEAZA ROMANUL MORT,INDESCOMPUNERE,INCA MAI SPERATI CA ESTE ADORMIT IAR FAPTUL VA DA UN AER DE OANA NEBUNA.FELICITARI PENTRU ARTICOL SI LUPTA CU SISTEMUL CONSOLIDAT AL MORILOR DE VANT- PE S.ANCIO IL CONSIDER BARBAT ADEVARAT DOAR CA EL REPREZINTA,PARADOXAL, RATIUNEA,METALUL SI CEEA CE ESTE AMORF,MAI TREBUIE SA MANANCE MAMALIGA MULTA PANA SA AJUNGA TALENTAT SI INSPIRAT IN A SPUNE LUCRURILOR PE NUME.

# Tudor Raneti date 3 November 2013 16:54 +2

\"justitia\" romaneasca e ca nodul gordian, si nodul gordian are o singura solutie

# Q,s date 7 November 2013 10:04 +1

FELICITARI CLECTIVULUI DELA ACEASTA PUBLICATIE ! Asa putem si noi \" oamenii de rand \" sa aflam cate ceva din multele faradelegi care se petrec in sistemul justitiar din Romania . Dl. PRESEDINTE Crin Antonescu trebuie sa se plieze pe o parte din aceste sugestii si sa dezvolte ideia modificarilor legislative si organizatorice pentru a se crea o adevarata justitie independenta . Numai asa vom putea ajunge un stat modern . Asta a fost promisiunea aliantei USL ,PENTRU ASTA I- AM VOTAT ATAT DE MULTI ROMANI !

# GIANI date 7 November 2013 18:32 +1

IN ORICE DOMENIU DE ACTIVITATE GRESEALA SE PLATESTE. IN DIFERITE MODURI, CHIAR CU DOSAR PENAL. OARE CAND SI CINE VA AVEA CURAJUL SA INSTITUIE SI PENTRU ACEASTA \" secta \" A PROCURORILOR SI JUDECATORILOR O LEGE DE RESPONSABILIZARE ASTFEL CA CEI CARE GRESESC IN ATRIBUIREA PEDEPSELOR PE NEDREPT SA EXECUTE EI ACEA PEDEAPSA PE CARE AU DAT-O NEMERITAT, CU PIERDEREA DREPTURILOR DE A MAI PROFESA. :P

# romanca cinstita date 8 November 2013 07:36 +2

Ti s-a zbarcit fata de atata lins. Crezi ca poti pacali oamenii ducandu-te mereu in curtea varanului. Voi nu ati inteles nici acum ca omul e securist? Sau vreti sa ne prostiti. Cam greu de prostit. Romanii au inceput sa-si deschida mintile, chiar si cei de la tara va spun sigur. Mai bucurati-va de varan cat mai puteti. Sa va vad dupa cum mai scoateti capul. Rusine sa iti fie. Nu spun sa nu critici dar fi obiectiva. Hai ca se poate!

# gore date 10 November 2013 12:38 -2

pna una alta jurnalistiilor nu le baga pumnul in gura sau nu le cenzureaza niemni opiniile, iar ei sint cei in care inca avem incredere. justitia pae sa ramana dependenta de interesele politice asa ca...tot inainte, spuneti lucrurilor pe nume.

# Juve date 14 November 2013 11:54 -1

Totul mi se pare, Cum zicea Caragiale... \"Curat murdar...\" Si pana una, alta: \"Eu cu cine votez?\"...

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 18.07.2024 – Avocat omorat in casa

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva