psdolt
25 November 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

psdolt psdolt psd

Decanul Baroului Bucuresti Ilie Iordachescu: „Promisiunile facute de unii avocati nu trebuie luate in considerare de catre clienti!”

Scris de: | pdf | print

17 January 2011 15:07
Vizualizari: 14764

Maestrul Ilie Iordachescu (foto) este decanul Baroului Bucuresti din anul 2008 si are o vechime in avocatura de 21 de ani. Anterior accederii in avocatura a fost profesor de istorie, fiind absolvent atat de Drept, cat si de Filologie – Istorie. Specializat pe domeniul penal, civil si comercial, Ilie Iordachescu apara la aceasta ora nume grele precum: senatorul Catalin Voicu, victima medicului Tranca, decana Baroului Alba Doina Scutea, pe fostul sef al SSPR Emil Cuteanu, pe Liviu Vaclea fostul sef al BTT, inculpatii din Aurul Dacic, pe cei din dosarul permiselor auto, cazul armelor de la Ciorogarla, cazul sportivilor de la Steaua etc. Durata mandatului de decan a maestrului Ilie Iordachescu va expira in mai 2011, data dupa care este posibil sa mai candideze pentru un nou mandat. Publicam in continuare interviul acordat luni de maestrul Ilie Iordachescu.

Sunteti aproape de sfarsitul primului mandat. Ce schimbari majore benefice ati reusit sa aduceti in viata Baroului Bucuresti?

Am urmarit sa respect intocmai programul pe care l-am prezentat avocatilor in momentul in care am candidat pentru functia de decan al Baroului Bucuresti. Ma declar multumit in vederea eforturilor pe care le-am facut alaturi de colegii mei pentru protejarea profesiei de avocat, in acest sens am reusit excluderea din continutul noului Cod penal a infractiunilor referitoare la atitudinea ireverentioasa din cursul prestatiei avocatiale, am redus cazurile privind abaterile judiciare in cursul proceselor, precum si amenzile judiciare. Un alt succes major a fost neincluderea avocatilor in sistemul unic de pensii, dar si in categoria persoanelor care desfasoara activitati dependente, cum se vroia sa fim cuprinsi in OUG 58/2010. In ce priveste pregatirea si formarea profesionala a avocatilor stagiari am realizat conferinte de stagiu gratuite, sustinute de Consiliul Baroului Bucuresti in interiorul Institutului National pentru Pregatirea si Perfectionarea Avocatilor. Am reusit de asemenea sa impunem eliminarea dispunerii supravegherii tehnice a raporturilor dintre avocat si suspectul sau inculpatul pe care il apara, acestea fiind probe pe care la aceasta ora procurorul trebuie sa le distruga de indata. Baroul Bucuresti pregateste continuu avocatii definitivi, in mod gratuit, iar organizarea examenelor de primire in profesie este cat se poate de ridicata in standart. Ca informatie de ultima ora, Baroul Bucuresti a colaborat cu Comisia juridica a Senatului pentru aprobarea in regim de urgenta a proiectului de lege prin care Legea 51/1995 pentru organizarea si exercitarea profesiei de avocat a fost modificata.

Ce v-ati dorit si nu ati reusit sa realizati in perioada mandatului de decan?

Nu am reusit inca pe plan legislativ sa largesc continutul activitatii profesionale a avocatului si anume posibilitatea avocatilor de a autentifica inscrisurile pe care le redacteaza. Nu am constituit un compartiment in cadrul Baroului Bucuresti care sa se ocupe cu depistarea cazurilor in care se ingaduie nepermis si contrar legii avocatura clandestina, precum si cu sesizarea organelor abilitate sa sanctioneze o asemenea practica. Nu am creat un organism mixt alcatuit din reprezentanti ai avocatilor si magistratilor care sa se ocupe de solutionarea reclamatiilor referitoare la nerespectarea deontologiei profesionale. Dar sper sa am sansa pe viitor sa pot continua aceste proiecte.

Ce finalitate vedeti in conflictul dintre barourile traditionale si cele mai nou create de Pompiliu Bota? Sa intelegem ca acest conflict a luat sfarsit prin ultimele modificari la legea avocaturii?

A existat o preocupare majora pentru clarificarea din punct de vedere legislativ in vederea eliminarii unor entitati cu denumirea de barou si UNBR. Chiar Legea 270/2010 referindu-se la acest aspect precizeaza ca functionarea de barouri in afara UNBR este interzisa, iar actele de constituire si de inregistrare ale acestora sunt nule de drept. Au ramas in vigoare si prevederile anterioare referitoare la incetarea de drept a activitatii unor asemenea entitati, care au fost autorizate in baza altor acte normative ori au fost incuviintate prin hotarari judecatoresti. Legislatia actuala considera ca asemenea activitati constituie infractiuni si se pedepsesc conform legii penale. Ramane in sarcina parchetelor si instantelor de judecata sa aplice corespunzator legislatia in vigoare.

In noua lege a avocaturii, parlamentarii, primarii, viceprimarii si sefii consiliilor judetene au privilegiul de a deveni avocati definitivi fara sa mai dea vreun examen. De ce nu au ripostat dur barourile impotriva acestei modificari la legea avocaturii?

Intradevar noua lege a avocaturii contine o prevedere referitoare la avocatul stagiar care a exercitat cel putin un mandat de primar, viceprimar, presedinte sau vicepresedinte de consiliu judetean si de parlamentar, dobandeste la cerere, calitatea de avocat definitiv. Consider ca este nejustificata introducerea unei asemenea dispozitii legale in conditiile in care se creaza o situatie favorabila pentru aceste categorii de persoane, dar si o discriminare comparativ cu magistratii, notarii publici, consilierii juridici sau juristconsultii. De asemenea, mai exista si alta prevedere inclusa in noua lege referitoare la imprejurarea ca avocatul nu raspunde penal pentru sfaturile profesionale pe care le da clientului sau si nici pentru actele juridice pe care le propune acestuia urmate de savarsirea de catre client a unor fapte pedepsite de legea penala, cu exceptia unor numeroase infractiuni din codul penal. Consider ca mare parte din aceste exceptii trebuiesc eliminate, deoarece se aduce o atingere grava dreptului la aparare garantat de Constitutia Romaniei. In acest sens, am solicitat Avocatului Poporului sa invoce exceptia de neconstitutionalitate cu privire la continutul acestui articol.

Ati declarat recent ca exista din partea unor parchete o adevarata ofensiva impotriva avocatilor. De ce credeti ca se doreste inculparea la norma a unor avocati?

Intradevar in ultima perioada sunt unii avocatii care sunt acuzati de diverse infractiuni de coruptie. Am asigurat in calitate de decan chiar o aparare pro-bono pentru unii avocati, considerand ca este de datoria mea sa le acord asistenta juridica. In unele dosare penale se justifica acuzarea, in altele nu, si aici avem o mare problema. Ca avocat pledant in astfel de cauze, am constatat ca probatoriul se rezuma in general la o supraveghere de natura tehnica.

In ultima perioada au aparut reclamatii din partea unor clienti, care acuza ca anumiti avocati i-au taxat de onorarii si nu s-au mai prezentat la proces ori, spun clientii, au vandut procesul partii adverse. Ce credeti ca se poate face in aceasta privinta? Si de ce pana acum Baroul nu a sanctionat astfel de fapte?

Cele mai mari conflicte dintre avocat si client, in ultima perioada, sunt generate de superficialitatea clientului la incheierea contractului de asistenta juridica, care semneaza respectivul contract fara sa citeasca clauzele acestuia. De multe ori este inclusa ca o clauza speciala onorariul de succes in cazul in care prestatia avocatiala a dus la atingerea de catre avocat a unui anumit rezultat. Onorariul de succes este permis de lege. In schimb este interzisa fixarea de onorarii in baza unui pact de quota litis, care reprezinta o conventie intre avocat si clientul sau ce fixeaza toate onorariile avocatului in functie de rezultatul judiciar al cauzei. Onorariile respective reprezentand dobandirea unor aporturi din afacere sunt interzise de lege. In calitate de decan, recomand justitiabililor sa citeasca tot continutul contractului de asistenta judiciara la incheierea sa si sa solicite avocatului un exemplar de pe acesta, in care sa fie stipulat clar atat obiectul contractului, cat si onorariile diferite. Cat priveste sanctiunile, in cadrul Baroului Bucuresti functioneaza un birou de sesizari, care analizeaza reclamatiile diversilor petenti. Rezultatul analizei este inaintat atat decanului, cat si Consiliului Baroului Bucuresti care decid conform competentelor lor. In unele cazuri, eu, in calitate de decan am dispus restituirea partiala sau totala a unor onorarii, dar au fost si situatii unde am respins aceste solicitari fata de prestatia avocatiala a avocatului reclamat. Reamintesc ca activitatea avocatului este una de diligenta si nu de rezultat, ca atare promisiunile facute de unii avocati nu trebuiesc luate in considerare de catre clienti. In cadrul verificarilor sunt audiati atat petentii, cat si avocatii, care depun referate in legatura cu sesizarea depusa. Biroul de sesizari intocmeste un referat bazat pe probatoriul administrat si il inainteaza decanului sau Consiliului. Decizia finala este luata de decan sau Consiliu.

Exista multi avocati care vorbesc despre faptul ca banii pentru sanatate si pensii ar fi fost tocati de Casa de Asigurari a Avocatilor. Si ca din acest motiv mamele avocat au idemnizatiile taiate si ar exista un risc de prabusire a viitoarelor pensii. Cat adevar este in aceste informatii?

Intradevar, avocatii inscrisi in barou sunt obligati sa contribuie la constituirea fondului Casei de Asigurari a Avocatilor. A existat o problema privind idemnizatiile de crestere a copiilor. Printr-o hotarare a Consiliului UNBR din septembrie 2010 se acorda idemnizatia pentru cresterea copilului pana la implinirea varstei de 2 ani si in cazul copilului cu handicap pana la implinirea varstei de 3 ani, doar asiguratilor care nu aveau dreptul la idemnizatia pentru cresterea copilului din sistemul public. In luna decembrie 2010, in urma diligentelor pe care le-am depus, aceasta hotarare a fost anulata. Fondul Casei de Asigurari a Avocatiilor asigura pentru o perioada destul de indelungata fondurile necesare platii pensiilor. Acest aspect este constatat printr-o expertiza actuariala recenta, care a stabilit ca aceasta institutie are resursele necesare pentru zeci de ani de acum inainte sa asigure plata pensiilor. Asemenea temeri lansate in spatiul public sunt nejustificate. Cheltuielile de protocol angajate de catre conducerea Casei de Asigurari a Avocatilor sunt minime. Asemenea zvonuri care vizeaza o eventuala risipa sunt neintemeiate.

De ce s-au amanat rezultatele la examenul de admitere in profesia de avocat de anul trecut, tocmai pentru data de 1 februarie 2011?

Afisarea rezultatelor conform hotararii Consiliului Baroului Bucuresti va fi facuta pe data de 1 februarie 2001. Aceasta intarziere se datoreaza noului sistem de corectura abordat. Fiecare lucrare este corectata conform baremului afisat de catre doi membri ai subcomisiei de corectare a lucrarilor, pentru fiecare dintre materiile de examinare. Notarea fiecarei lucrari pe un borderou se face de fiecare corector, borderoul fiind semnat de ambii corectori pe fiecare pagina, iar nota finala la fiecare materie se stabileste prin media celor doua note acordate, fiind evidentiata corespunzator pe borderou. In ipoteza in care intre notele acordate si mentionate pe borderou pentru aceeasi lucrare diferenta este mai mare de un punct, nota finala este stabilita de o comisie formata din cei doi corectori si un arbitru desemnat dintre ceilalti corectori de presedintele subcomisiei de examen prin tragere la sorti. Nota data la reevaluare se consemneaza intr-un borderou de notare distincta cu semnatura celor trei membri ai comisiei. Mentionez ca pe timpul corectarii, coltul lucrarii nu se desigileaza, fiind exclusa orice fraudare a examenului. Accesul in profesia de avocat se face in momentul de fata numai pe baza de examen corect si exigent. Nu ascund ca au existat perioade in trecut in care accesul in profesie nu a fost limitat printr-un examen corespunzator, iar datorita acestei imprejurari s-a ajuns la o supraaglomerare a Baroului Bucuresti care a ajuns in prezent la 9.149 de avocati activi si 2.762 suspendati.

Comentarii

# las vegas date 17 January 2011 20:25 +9

Iordachescule, ma dezamagesti, pe zi ce trece, tot mai mult. Am avut naivitatea sa cred ca vei fi altfel in comparatie cu gangsterii avocaturii traditionale mafiote. Din pacate, atunci cand vorbesti de avocatura"clandestina", incepi sa semeni tot mai mult cu acestia.

# eugenia date 17 January 2011 23:28 +11

citesc "In noua lege a avocaturii, parlamentarii, primarii, viceprimarii si sefii consiliilor judetene au privilegiul de a deveni avocati definitivi fara sa mai dea vreun examen." acuma sa vezi spaga marita la candidaturi si pupatul miinii "BULIBASULUI" de la barou/uniune. Independenta totala, nu-i asa? sa tot judece CEDO de acum intr-o mie de ani...ca va avea ce.
Pupat mina stafiei "UNBR" traditional care tot bintuie cu nerusinare. Parlamentul si celelalte nu sint infiintate prin lege dupa 1990? nu avem Ministerul avocaturii, avem REPUBLICA AVOCATURII.

# ego date 18 January 2011 06:07 -2

domnul decan este un impaciutor, ne bucuram ca are curajulm chiar daca retinut, de a spune unele lucruri anormale din sistemul acestei profesii liberale. avem si noi strigoii nostri!

# Cristi P. Sturzu date 18 January 2011 06:33 +7

INCREDIBIL! INCREDIBIL! INCREDIBIL! Domnul decan Iordachescu navigheaza FIX FIX FIX pe www.luju.ro. Va rog sa priviti cu atentie imaginea de pe monitorul din fata sa. Asa ia domnia sa pulsul "pietei", dar intrebarea care se pune este, sub ce nume ciudat se ascunde?!? Hai domnu' zmeu, da-te pe fata. Arata-ne adevaratele tale trairi.

# bruno date 18 January 2011 11:06 +8

cred ca e mister INTREBARE. Faza e ca nu zice nimic de spaga traditionala si de coruperea magistratilor care au fost primiti in avocatura pe baza de interviu realizat in secret in luna decembrie 2010. De asemenea nu zice nimic ca art.1 alin.3 este preluat fara modificare din legea 255/2004. Nu zice nimic ca legea avocaturii nu este lege de infiintare. Nici nu cred ca are interesul, sa iasa banul gros ca se termina mandatul.Sa se pronunte cica justitia. e o tara in care tupeul si minciuna sunt ridicate la rangul de virtute. Nu poate omul sa traiasca si sa practice ce a invatat pentru ca niste golani trebuie sa se imbogateasca nemeritat. Mergeti oriunde in lume si veti vedea ca nu se intampla ceea ce fac unii in tara nimanui.Se vede si ce persoane ocupa posturi fara calificare si care incalca flagrant legea. Ne mira faptulca nu si-au depus juramintul avocatii? sa nu ne mire, este posibil sa nu aiba nici licenta in drept.

# Cristi P. Sturzu date 18 January 2011 07:53 +6

Ce tare! Citez din cuprinsul interviului..."Ca informatie de ultima ora, Baroul Bucuresti a colaborat cu Comisia juridica a Senatului pentru aprobarea in regim de urgenta a proiectului de lege prin care Legea 51/1995 pentru organizarea si exercitarea profesiei de avocat a fost modificata."...asa de mare a fost regimul de urgenta, similar adoptarii OUG declarate neconstitutionale, incat acum se roaga de Avocatul Poporului sa inainteze CC o noua cerere de declarare a neconstitutionalitatii dispozitiilor art. I pct. 5 din Legea nr. 270/2010 intrucat contravin prevederilor art. 21 alin. 1 si 2 si art. 24 alin. 1 din Constitutia Romaniei.Art. 1 pct. 5 din Legea nr. 270.2010 se refera la faptul ca avocatul nu raspunde penal pentru recomandarile si opiniile profesionale pe care le comunica clientului sau si nici pentru actele juridice pe care le propune clientului sau, urmate de savarsirea de catre client a unei fapte prevazute de legea penala, cu exceptia anumitor infractiuni, prevazute expres.

# marin date 18 January 2011 11:12 +6

dece s-au aminat rezultatele la examenul de primire in avocatura? hahaha, simplu sa aiba timp oamenii sa pregateasca ...banii. incepe licitatia. sa vedeti ce multi vor fi admisi. asa s-a facut la contestatii anul trecut.

# Cristi P. Sturzu date 18 January 2011 12:20 +7

Citez "A existat o preocupare majora pentru clarificarea din punct de vedere legislativ in vederea eliminarii unor entitati cu denumirea de barou si UNBR. Chiar Legea 270/2010 referindu-se la acest aspect precizeaza ca functionarea de barouri in afara UNBR este interzisa, iar actele de constituire si de inregistrare ale acestora sunt nule de drept. " Cine este UNBR, d.le Iordachescu? Va rog sa-mi dati un raspuns pe care sa-l pot califica si totodata valorifica dpdv juridic. Imi repugna deosebit raspunsurile tampe. Stiti si dvs. prea bine acest lucru.
Imi pare nespus de rau ca nu aveti suficienta energie si curaj/tupeu ca sa puneti piciorul in prag.

# UN NEDUMERIT date 18 January 2011 13:37 -6

eterna intrebare, care UNBR este cel legal... Pentru cei din UNBR Bota, un sfat din prietenie : schimbati argumentul cu actele de infiintare, NICIODATA nu veti avea castig de cauza, dar nu aici este problema ! Problema este ca in Baroul dvs. se acopera alte lispuri fff mari!Vedeti care sunt de fapt incalcarile legii vi-a-vis de baroul dvs., si care ar constitui motiv legal de desfiintare : lipsa admiterii prin centre INPPA, lipsa pregatirii profesionale prin INPPA pentru stagiari, lipsa orelor de pregatire profesionala continua, lipsa Serviciului de asistenta juridica, lipsa CAA, etc, etc. Aici puteti fi loviti oricand, fara ca decanul dvs sa faca ceva in acest sens. Motivul estte fff simplu : NU ARE NICIUN INTERES IN ACEST SENS !!! - totul a fost un sfat prietenesc, ultimul meu post.

# las vegas date 18 January 2011 14:31 +7

"Nedumeritule", propunerea ta este, cu alte cuvinte, sa nu mai spunem adevarul cu privire la desfiintarea, prin lege, a vechilor barouri, sa tacem vizavi de MITA pe care o cer gangsterii "avocaturii" licentiatilor in drept pentru a-i primi in sistemul putred de corupt, sa ne facem ca nu observam ca acestia si-au batut joc de profesia de avocat. Pentru tine e mai importanta propaganda(ieftina) privind "admiterea" si asa-zisa pregatire a stagiarilor prin INPPA. Tu chiar nu stii ca, multi ani, s-a intrat in casta mafiota fara examen, ci doar pe baza a 2 "recomandari", de mii de euro, ale unor "avocati" smecheri?! Asadar, mii de "avocati" traditionali au ingrosat randurile castei mafiote fara a sustine vreun examen de admitere in profesie si fara vreo "pregatire" profesionala prin INPPA. Aspectul acesta nu te deranjeaza?!

# Cristi P. Sturzu date 18 January 2011 14:46 0

Va multumesc.

# legea date 18 January 2011 15:28 +7

NEDUMERITULE tot ce spui nu exista la traditionali, sunt numai de decor. Cine are bani sa se plimbe de colturile tarii la pregatirile pe care zic ei cale fac? Din insasi declarati decanului lor reiese ca sunt probleme cu banii la CAS, la pensii. Doar se stie ca lipsec multe miliarde de acolo, care s-au volatilizat pe chefurile si chiolhanele unora. astia nu cunosc reguli elementare de drept, ei sustin ca legea anuleaza hotaririle definitive, la ei legea retroactiveaza, la ei nu se depune juramint. Singurul lor merit este inventia birului de 10% din incasari. Daca astia contrazic principiile elementare de drept inseamna ca trebuiesc sa mearga la instruire cel putin de 5 ori saptaminal. Sau, cea mai buna idee, e sa reia studiile la o facultate serioasa si nu pe la ciupercute gen danubius sau mai stiu eu ce unde ei examenul pe net. Am avut ocazia sa citesc niste fituici de la o asemenea facultate, m-am crucit ce prostii ii invata, pai Birsan la civil sau Boroi la procedura civila faceau atac de cord daca citeau asemenea nastrusnicii.

# ai logica beton date 18 January 2011 16:01 -9

Da, asa e dle. "legea", ai dreptate. Decat sa dai cota legala la barou de 10% in schimbul unei chitante, mai bine donezi niste bani intr-un cont, operatiune fara niciun scop aparent lega,nu?Logic... :-x

# legea date 18 January 2011 15:30 0

scuze pt scris, nu ma descurc cu tastele.

# ai logica beton date 18 January 2011 16:06 -8

Apropos, asigurare de malpraxis ti-ai facut?Ei, sau poate si aia e doar o formalitate si o rezolvi tot cu o donatie, nu?

# legea date 18 January 2011 17:26 +8

nu e cazul. malpraxis e regula la voi, la noi astia care nu dam zeciuiala e exceptia.chiar nu inteleg cum poti pomeni de zeciuiala, cind majoritatea traditionalilor nu sunt de acord cu aceasta. Daca ati fi acceptat concurenta intre barouri, acum situatia ar fi fost alta,traditionalii ar fi migrat la bota. chiar daca unii dintre voi hulesc, multi ne sunt prieteni, relatiile sunt vechi si nu se distrug pentru ca asa vor unii, si pot sa afirm ca oamenii sunt nemultumiti de birurile voastre.Unde mai pui ca banii s-au topit, nu asigurari, nu pensii, etc. Asa ca pastreaza gogosile pt. tine.

# ai logica beton date 18 January 2011 17:40 -8

Draga "legea", asigurarea de malpraxis e obligatorie conform Statutului, nu facultativa, intocmai ca RCA-ul. La fel de obligatorii sunt si contributiile la Casa de Asigurari de Sanatate. Voi n-aveti nimic, sunteti niste haiduci care incaseaza banii de la oameni: nici contributii la casa de pensii, ca n-aveti asa ceva (ce o sa faci dupa 65 de ani, infiintezi o instanta si te faci magistrat?), nici contributii la CAS, nici cotizatii la Barou, nici macar asigurare de malpraxis. Cum am zis: haiduci, traiti sub cerul liber pe baza de "donatii". Probabil nici cei 16% la stat nu ii achitati, desi o parte din voi s-au inregistrat la finante ca sa faca rost de chitantier (ca mai cere clientul, ca altfel...). Nici nu stau sa intreb cand ati avut ultima oara adunare generala a baroului, sau congres UNBR, sau cate mandate la conducere celor 2 are voie dl Bota...Probabil intocmai ca Lukashenko din Bielorusia: cate vrea dumnealui, doar e baroul sau propriu si personal.

# legea date 18 January 2011 18:55 +9

nu te supara dar esti pe alaturi. citeste legea nr.263/2010 care modifica legea 19 legea pensiilor. art 6 al.2 avocatii se pot asigura in sistemul public. te asigur ca platesc de mult asigurarile. 2. platesc 16% impozit si crede-ma ca platesc pe real si nu pe chitante false cu sume mai mici decat in realitate sau mai stiu eu cum. si inca ceva sunt genul care nu accept umilinta si spaga, am bani destui si-mi place profesia. eu asa am fost educat, sa nu mint, sa nu fac compromisuri, sa nu fiu sluga nimanui. ps maie o speranta de pensii in sistemul public desi...nimic nu e sigur in ziua de azi. Un principiu la care tin foarte mult, o profesie liberala nu trebuie conditionata, lasa piata sa decida. Uscaturi care au facut scoala cu traista sunt peste tot, piata le elimina. Traditionalii ce fac? Vad ca ii sustin desi ei sunt tabula rasa, inafara de faptul ca nu au invatat carte nici nu se straduiesc sa bage la cutiuta. unii isi flutura faloanele pe salile instantei si cam atit.n-au clienti. altii nu mai prididesc de munca. deci meseria asta te exclude daca nu esti pregatit.

# ai logica beton date 18 January 2011 19:08 -6

Asa e, am citit, ce e corect e corect. Din 2011 va puteti asigura la casa de pensii, dar pana acum, anii aia de "vechime"s-au cam pierdut. Tot nu mi-ai raspuns insa de cate ori poate candida dl. Bota la conducerea Baroului + UNBR (ca le conduce pe amandoua, nu?), daca e legal cf. Legii nr.51/1995 si daca aveti Comisii de disciplina si celelalte organisme ce sunt prevazute obligatoriu in lege. Site-ul vostru oficial e www.bota.ro???

# ion date 19 January 2011 13:45 +5

degeaba ai logica beton... are dreptate legea. suntem asigurati de la inceput.in caz ca nu stii leg.19 permitea sa te asiguri la ce cuantum vrei.

# Cristi P. Sturzu date 19 January 2011 18:06 +4

Ma, tu esti student la Spiru Haret....

# violeta S. date 18 January 2011 17:23 -7

Felicitari pentru realizarile obtinute de Dl. Decan. Imi exprim regretul ca unii dintre noi care nu au nici "stofa de avocati" atacata profesia de avocat.

# Cosmin date 18 January 2011 17:36 -8

In afara de atacuri si polemici nu vad altceva nimic..De ce nimeni nu vede realizarile de pana acum? Si-a pus vreunul intrebarea ,domnule Sturzu, daca raul a putut fi eradicat complet? Pentru ca inceputul Domnului Decan este unul bun sa-l lasam sa-l faca foarte bun si sa-si duca planurile la bun sfarsit si atunci poate cei ca Domnul Sturzu vor avea cu adevarat ce reprosa. Tagma avocatilor trebuie curatata de rau si venin....

# Cristi P. Sturzu date 19 January 2011 18:28 +5

Bla bla bla....cum vezi tu asta, Cosminel draga? Curatata de rau si de venin? Chiar asa, ia spune cum vezi tu asta? Sa dispara toti mafiotoii din avocatura desfiintata, nu-i asa? Bun, de acord, cum se face treaba asta, cand ii protejeaza ditamai ginericu? Un peltic inapoiat de toata minunea?

# anticosmin date 4 March 2011 19:46 0

Cosmine, cred ca nu ai ochelarii necesari, mergi urgent la doctor si dupa aia mai vorbim de realizarile decanului, ha ha ha

# rata valentin date 18 January 2011 19:10 -7

Ai inviat dna Eugenia? Mi-ai lipsit. Macar in baroul traditional nu sunt oameni de "valoarea" dta. La voi in barou poate fi oricine "avocat", nu conteaza ca are antecedente penale sau ca a terminat scoala de max 1 an. scoala pe care a facut-o, cum s-a descurcat. Iar apoi isi dau aere de mari avocati.Va recunoasteti profilul DNA EUGENIA?

# gasca valentin date 18 January 2011 19:30 +4

rata valentin, uita-te in ograda proprie inainte de a arunca cu laturi. la voi poate fi orice analfabet "avocat", MITA conteaza!

# rata valentin date 18 January 2011 19:38 -8

Mai gasca valentin la voi parca era donatia de min 2000 ron. Eu iti dau exemple de avocati la baroul bota care au iesit din inchisoare acum 2 ani condamnati pt trafic de influienta iar acum sunt "avocati". pot sa-ti dau exemple de "avocati care au terminat facultatea in 2008 si in 2009 au fost "numiti" avocati definitivi.

# gasca valentin date 18 January 2011 20:24 +5

mai rata valentin, de ce nu spui nimic despre "decanul" infractor, mogos, al "baroului" iasi "traditional", care, inainte de a fi ales "decan", a fost condamnat definitiv pentru ca si-a inselat clientul?! dar de marele gangster, zamfirescu, presedintele de "onoare" al castei mafiote, te faci ca nu stii ca a devalizat banca internationala a religiilor!! infractorii "nostri" sunt ingeri fata de gangsterii vostri!

# Catalin Racaceanu date 19 January 2011 16:24 0

Da nume nenea ca de vorbe suntem satui. Mai ales de vorbe fara acoperire

# Cristi P. Sturzu date 19 January 2011 18:08 +3

Ma, si tu esti student la Drept...se vede dupa ce elucubratii debitezi. Asa t4e-a invatat mama mafiotilor, Predoiu? Hai baieti, dati-mi munitie...dati-mi munitie...

# Cristi P. Sturzu date 19 January 2011 18:20 +3

Mah, unde am mai vazut io scris "influienta"???? Parca te-as sti, mai pezevenchiule mai. Nu "cunva" in emisiunea aia cu demolarile?!?!?!?!?

# rata valentin date 18 January 2011 21:50 -3

frumos. ne laudam cu mafioti si gangsteri.nu spun ca nu ai dreptate pt ca nu cunosc amanunte. eu nu sunt avocat. sunt un simplu cititor. intamplator am vazut pe tabloul de avocati a dlui Bota un nume care nu are ce cauta acolo. adica un infractor. i-am trimis un mail dlui Bota sa ii aduc la cunostinta acest lucru si sa il intreb ce parere are. dansul mi-a raspuns intrebandu-ma daca stiu povestea cu drumul lung si grija altuia. eu doar ma intrebam daca este legal

# cristi date 19 January 2011 14:53 -3

Felicitari pentru interviu, in sfarsit se poate spune ca Baroul Bucuresti isi exprima punctele de vedere cu indrazneala si totodata pot sa afirm ca ma simt reprezentat cu succes ca si avocat al acestui barou.

# haaa date 19 January 2011 18:20 0

mama frateee da ce fraza am tras :-*

# ADELINA date 19 January 2011 14:58 -4

Dl Decan nu luati in considerare aberatiile care s-au scris in unele din aceste comentarii, se observa ca cei care le-au scris nu cunoasc legislatia profesiei de avocat, nu cunosc proiectul B.B privind modificarile ce urmau a fi aduse legii 51/1995. In realitate aceste comentarii denota slaba pregatire profesionala a unor avocati care denigreaza intentionat profesia de avocat.

# virciu date 19 January 2011 17:53 +4

esti adelina pestritu? dupa bibilica se cunoaste... :lol:

# florica popa date 4 March 2011 19:40 +1


Citeza pe virciu
esti adelina pestritu? dupa bibilica se cunoaste... :lol:


Nu, draga Varciule, sunt eu, Florica Popa!!! :D Ioane e la bucatarie, corecteaza la contestatii si face si snitele :)

# pompiliu bota date 19 January 2011 15:08 +9

Dragă rata valentin, pentru ultima oară îţi spun că doar instanţa poate interzice dreptul de a profesa, doar pe o perioadă limitată de timp. Barourile sunt forme de asociere de drept privat care nu pot suprima dreptul la muncă.

# virciu date 19 January 2011 18:01 +6

Domnule AVOCAT Bota, degeaba le explicati confratilor legea.Ei nu inteleg pentru ca taticii lor i-au purtat cu traista in scoala si apoi i-au plantat in avocatura.Mentorii lor nu stiu ce inseamna neretroactivitatea legii si ca hotararea judecatoreasca nu poate fi anulata prin lege. Nu mai vorbim de cei care fac legi ca ne punem mina in cap. Ca sa vedeti ce artisti sunt, un stagiar de la traditionali intreba pe un consilier cu cat se timbreaza plingerea penala. Sunt niste catastrofe, daca ar trebui sa lupte pe baricade singuri e vai de mama lor.

# abramburitu date 20 January 2011 09:52 -1

Afisarea rezultatelor conform hotararii Consiliului Baroului Bucuresti va fi facuta pe data de 1 februarie 2001

# proastatargului date 9 February 2011 21:59 0


Citeza pe abramburitu
Afisarea rezultatelor conform hotararii Consiliului Baroului Bucuresti va fi facuta pe data de 1 februarie 2001

nici macar asta nu au fost in stare sa respecte la mizeria asta de examen.

# abramburitu date 20 January 2011 09:53 0

2001 sau 2011?

# aburitu date 20 January 2011 15:53 +1

mai conteaza anul daca dai banul?

# vulpe date 20 January 2011 20:11 0

In ceea ce priveste intarzierea afisarii rezultatelor afarente examenelor sustinute.Oare aceasta intarziere se datoreaza intr adevar noului sistem de corectura abordat? Chiar sunt curioasa cum o sa se corecteze cel putin in ceea ce priveste examenul de definitivat mai exact la disciplinele drept civil si drept procesual civil unde nu exista barem de corectare! .......... inadmisibl..

# proastatargului date 8 February 2011 10:25 +1

ce gluma buna, "noul sistem de corectura"

# proastatargului date 8 February 2011 10:38 +1

Adica cum 'noul sistem' dnule decan? Pai caum s-au corectat zeci de ani tezele de admitere la facultati la care existau si 20 de candidati pe loc, precum medicina, dreptul, filologia, iar rezultatele se afisau in maxim 10 zile, si nici PC-uri nu existau? Nu cumva ati facut prima facultate Istoria? Inainte de 1989? Cati ati fost pe loc? Ati inceput cumva anul universitar in noiembrie? caci mai devreme nu s-ar fi putut daca dura tot 3 luni?
Dar contestatiile colegilor dvs? Au fost pe mail sau fax inainte de '89? Sau cu numar de inregistrare? Sau se facea cu adevarat meseria de dascal si asumarea de catre profesor a notei date, aratandu-i-se candidatului teza si baremul de corectura?
De catre cine a fost corectata teza dvs dnule decan? De catre istorici? nu as crede! Sau de catre profesori ai Facultatii de istorie? De ce tezele noastre sunt corectate si de catre avocati? E de ajuns 'sa cunosti' sau e nevoie si sa ai 'calitatea' de profesor pentru a acorda note?
Dar daca tot ati gasit pentru fraieri explicatia 'noului sistem' de corectura, cand ati 'descoperit' acest nou sistem? Cu certitudine DUPA sustinerea examenului, caci in timpul sustinerii ati venit in sali afirmand ca rezultatelor urmeaza a fi afisate in 10 zile maxim 2 saptamani!
Dar corectori de ce au fost asa putini? Nu au fost banii necesari pentru a plati mai multi?

# proastatargului date 10 February 2011 18:24 0

Semnati petitia online pentru un examen transparent si corect

# hhhh date 12 February 2011 21:29 0

pregateste banii ca mai am nevoie de 15000 ca sa fac milionul de euro :D

# anonimus date 13 February 2011 03:18 0

Asta mie mi-o spui?Eu n-am de unde frate...
Sa vand tot ce am si atatia bani nu strang...Pentru ce dracu ne-am mai tocit creierii?Inteleg sa te doara-n cot,nu inveti,nu te intereseaza sa stii carte,doar dai banu'...
Ai banu' "OM TE FACI"!

# proastatargului date 13 February 2011 09:11 0

Va rog sincer sa semnati petitia online. Incercam sa ne strangem marti la 12 in fata BB. Cred, ca ar trebui sa invatam sa ne respectam pe noi insine. Altfel nu avem cum cere respect de la altii. Romania e o tara fara consecinte spune Mircea Eliade.
Orice inceput e greu si adesea soldat cu esec. NU inseamna insa ca nu a meritat.Dati mailuri prietenilor, rugati-i sa semneze petitia si veniti marti la 12. Daca nu reusim, macar avem demnitatea incercarii!!!!!!

# DECAN IDIOT date 4 March 2011 19:35 0

In 2011 ii expira mandatul, sa nu il mai voteze nimeni pe idiotul asta, nu e bun de nimic.

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 21.11.2024 – ICCJ a lamurit cum ramane cu Sosoaca (Document)

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva