18 December 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

AVERTISMENT – Mai multi avocati ii atrag atentia presedintelui Romaniei ca legea eutanasierii cainilor fara stapani incalca demnitatea umana. Intr-o scrisoare semnata de 12 avocati, printre care Dan Caraman, Daniel Fenechiu, Alexandru Morarescu, Alice Draghici, Florin Surghie si Serban Lovin, lui Basescu i se cere sa trimita legea spre reexaminare: „Daca legiuitorul a dorit disparitia tuturor cainilor fara stapan, atunci termenul corect si neechivoc este omorare” (Scrisoarea)

Scris de: L.J. | pdf | print

16 September 2013 11:41
Vizualizari: 9532

Un grup de 12 avocati si un notar public ii solicita presedintelui Traian Basescu sa inainteze catre Parlamentul Romaniei o cerere de reexaminare a Legii pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 155/2001 privind aprobarea programului de gestionarea a cainilor fara stapan. Mai exact, este vorba despre legea care prevede eutanasierea cainilor fara stapan.


Scrisoarea ajunsa la presedintele Traian Basescu luni, 16 septembrie 2013, este semnata de Dan Caraman, Doriana Cimpan, Ivona Elena Cerneschi, Daniel Catalin Fenechiu, Simona Mihaela Oprea, Alexandru Morarescu (foto), Alice Draghici, Florin Surghie, Violeta Podolianu, Mihnea Stoica, Ingrid Zaarour, avocati in cadrul Baroului Bucuresti, Lovin Serban Niculae, decan al Baroului Ilfov, si Papiniu Andreea Alexandra, notar public. Acestia arata ca legea privind eutanasierea cainilor fara stapan incalca deminitatea umana, in conditiile in care se vizieaza uciderea in masa a cainilor fara stapan. De asemenea, avocatii arata ca termenul corect care trebuia folosit in lege este cel de „ucidere” sau „omorare”, nu de „eutanasiere” care este un procedeu de suprimare a vietii asistat medical si ce are un scop nobil.

Iata pasaje din scrisoarea celor 12 avocati si a notarului public Papiniu Andreea Alexandra:

Consideram ca legea in forma trimisa spre promulgare incalca demnitatea umana, intrucat vointa legiuitorului vizeaza in fapt uciderea in masa a cainilor fara stapan. Asa se explica de altfel si modificarea termenului in care acestia pot fi cazati in adaposturi, de la 30 de zile la 14 zile (art. 4 din lege) precum si ambiguitatea formalitatilor ce trebuiesc indeplinite, versus posibilitatea reala de a le fi salvata viata. Astfel, termenul de 14 zile lucratoare este insuficient pentru evaluarea medicala, sterilizare, control si eventual tratament medical, vaccinare, deparazitare, imunizare, microcipare, cunoscand ca nu poate fi dat spre adoptie decat cainele care a trecut prin aceste faze. Mai mult decat atat, in acelasi interval, adoptatorul trebuie sa pregateasca documentatia necesara (dovada spatiului din care sa rezulte conditiile corespunzatoare de crestere si adapostire a cainilor, a resurselor materiale pentru cresterea si intretinerea cainilor, a acordului asociatilor de proprietari sau a vecinilor de curte, plata taxei de adoptie al carui cuantum nu este cunoscut pana in acest moment). Totodata, in acelasi interval, adoptatorului trebuie sa i se creeze conditii efective si nu formale prin care sa poata lua cunostinta de existenta cainelui oferit spre adoptie, de caracteristicile acestuia si de timpul ramas pana la uciderea lui.

Constatam ca Parlamentul nu a dorit sa-si asume responsabilitatea folosirii unor termeni adecvati interesului urmarit.

Astfel, desi eutanasia reprezinta un procedeu de suprimare a vietii, asistat medical si care are ca unic scop, nobil, de a-l feri pe subiect in continuare de suferintele cauzate de o boala incurabila, termenul este folosit de legiuitor in mod gresit, fiind incalcate astfel principii obligatorii de definire a conceptelor care obliga ca in cadrul solutiilor legislative preconizate sa se realizeze o configurare explicita a conceptelor si notiunilor folosite in noua reglementare, care au un alt inteles decat cel comun, pentru a se asigura astfel intelegerea lor corecta si a se evita interpretarile gresite (art. 25 din Legea 24/2000 republicata). Actul normativ trebuie redactat intr-un limbaj si stil juridic specific normativ, concis, sobru, clar si precis, care sa excluda orice echivoc, cu respectarea stricta a regulilor gramaticale si de ortografie. Termenii de specialitate pot fi utilizati numai daca sunt consacrati in domeniu de activitate la care se refera reglementarea”.

Daca s-a dorit eutanasierea cainilor fara stapan atunci, fara echivoc si in mod corect, procedura de suprimare a vietii poate viza numai cainii bolnavi incurabil. Daca legiuitorul a dorit disparitia tuturor cainilor fara stapan, atunci termenul corect si neechivoc este omorare sau ucidere”.

Exista multi cetateni romani care nu sunt convinsi ca uciderea tuturor cainilor fara stapan reprezinta o solutie morala si civilizata.

Exista multi cetateni ai acestei tari care considera ca autoritatile locale si publice ar trebui sa respecte obligatia de a asigura informarea corecta a cetatenilor asupra treburilor publice si asupra problemelor de interes personal (art. 31 alin. (2) din Constitutia Romaniei). Solutia legislativa adoptata, fara aratarea motivelor care au facut imposibila aplicarea metodelor alternative, fara aratarea persoanelor vinovate de acest esec, a divizat societatea si a subminat solidaritatea care trebuie sa existe intre cetatenii tarii. Consideram ca ar fi trebuit sa se faca un mic efort din partea autoritatilor locale si publice pentru a ne convinge ca desi solutiile alternative au fost aplicate corespunzator iar toti cei implicati in proces au actionat cu buna credinta si in mod profesionist pentru respectarea anumitor standarde de viata ale cetateanului, nu exista decat aceasta solutie. Trecand peste faptul ca niciodata nu a fost pusa in discutie de catre clasa politica, intr-un mod temeinic, problema existentei sau inexistentei unei vieti civilizate in Romania, nu putem sa nu observam ca legea trimisa spre promulgare se inscrie in fapt in aceeasi nota de desconsiderare a respectarii vointei, aspiratiilor, trairilor, sentimentelor, nazuintelor cetatenilor acestei tari.

Am observat ca activitatea de „capturare” a cainilor fara stapan aflati pe domeniul public, reinceputa in forta de data recenta, naste pe de o parte satisfactie iar pe de alta parte suferinta. Trecand intr-un alt registru, indraznim ca pe aceasta cale sa intrebam clasa politica, in intregul ei: Ce explicatii ofera un parinte copilului sau care asista la operatiunea de capturare a unui caine comunitar, stiind ca acesta urmeaza sa fie omorat? Probabil ii va raspunde: „Acest caine trebuie omorat pentru ca incerc sa te protejez iar cainele te poate ucide” sau ii poate raspunde: „Traim intr-o tara de barbari iar politicienii au dorit acest lucru”.

Excelenta, va revine inalta misiune sa identificati si sa folositi parghiile necesare pentru a diminua cat mai mult socul resimtit de persoanele care din motive de educatie, cultura, moralitate, statut social, afectivitate, si relationare cu mediul inconjurator nu sunt pregatite sa accepte aplicarea unei astfel de legi, in forma trimisa spre promulgare, sentimentul de frustrare fiind intarit si de neasumarea raspunderii factorilor politici si din Administratia locala pentru situatia in care s-a ajuns.

Excelenta, va rugam sa ne permiteti sa incheiem, reamintind spusele eminentului avocat si profesor Vintila Dongoroz care arata: „O lege care cere omului sa nu fie om, este absurda si nu poate fi pusa in aplicare”.

* Cititi aici, integral, scrisoarea celor 12 avocati si a notarului Papiniu Andreea Alexandra catre Traian Basescu

Comentarii

# Ionuț date 16 September 2013 11:49 +5

dar băiețelului omorât de javre sau MIIILOR de români mușcați de câini nu le este încălcat dreptul la viață și la sănătate ? Iubitorii de animale să-i ia în 14 zile acasă la ei și să răspundă pentru câinii luați!

# Lili date 16 September 2013 21:50 +5

Esti un bou, mai draga! Habar n-ai ce inseamna eutanasie, habar n-ai de ce Ciinele a fost creat de Dumnezeu...bou te-ai nascut si vei muri VACA!

# Ionuț date 16 September 2013 23:00 -7

oricât de bou (și vacă) aș fi, tot am dreptate: BĂIATUL A FOST OMORÂT DE CÂINI !

# liana maria date 18 September 2013 00:41 +1

Daca ai copii pacat ca ti-a dat Dumnezeu, pentru ca nu stii cum sa-i educi.

# oana date 17 September 2013 13:45 +6

ai dreptate LILI

# postaci date 17 September 2013 19:03 0

[quote name=\"oana\"]ai dreptate LILI[/quote] Va vad foarte destepte si iubitoare! Ce pot sa raspuns la intrabarea baietelului meu de 7 ani: \"L-au mancat cainii pe copil,tati? De ce? Si ma pot manca si pe mine, ca si noi avem caini la bloc?\" CE RASPUND DOMNILOR IUNITORI DE ANIMALE? CA - ei cainii - nu au discernamant si ca da pot sa ne manance? CEI CARE AU COPII STIU CE VORBESC! DOMNILOR SEMNATARI AI SCRISORII VREAU O LEGE -in privinta maidanezilor - CA IN GERMANIA, FRANTA, FINLANDA SI OLANDA! Daca ma pricepeti! ACOLO NU E BARBARA LEGEA? CRETINILOR!!!

# Corina date 17 September 2013 21:28 +1

What? n-am inteles nimic esti prea incoerent si analfabet. Mai intai invata limba romana si spune-ti dup-aia parerea tampita care NU are legatura cu ce au spus cei 12 avocati. Cretin esti tu pt ca eutanasierea nu se face in Romania ca in tarile despre care zici tu. Desteptul p***lii

# Tudor Raneti date 17 September 2013 19:37 +2

Dumnezeu a creat lupii. Oamenii au creat cainii amice

# GIANINA date 17 September 2013 11:23 +3

COPILUL NU A FOST UCIS DE MAIDANEZI!!!!!!!!!!!!!

# Corina date 17 September 2013 21:30 +2

Nu stim sigur dar e posibil. In povestea cu Ionut lipseste ceva, e ceva ce nu se spune.hmmmm.......

# jan date 16 September 2013 11:54 +1

daaaa, caini au deminitate umana. hai ca ati luat-o razna complet.

# gigi date 17 February 2016 00:33 0

esti fara suflet

# jan jan date 16 September 2013 11:55 -1

Ba jan (se vede ce nume ai) nu stii sa citesti?

# reclama date 16 September 2013 11:57 +10

unde-i vorba de reclama hop si morescu + fenechiu. ia luati voi cate un maidanez acasa si fereasca sfintul sa va composteze copiii, atunci sa vad cat de samariteni sunteti.

# Sandel date 16 September 2013 13:39 +15

Bai da rai sunteti!!!Sandel Morarescu e cel mai bun ca sa apara la Antene si Rtv si cu fata si vocea aia grava de jidan o sa ne spuna el cum \"sta treaba\"(nu intelegem de ce luju i-a pus poza, el e seful gastii de semnatari sau ca de obicei o sa-si traga turta pe capul lui?).Aplauzele vor fi asigurate de Alice Draghici & co de pupeze fara stapan. Pacat de Surghie, ca e baiat bun, dar s-a prostit si el. :D :D

# ingustilor date 16 September 2013 12:04 0

Ce minte ingusta aveti voi astia de urlati ca nef...ii sa omoare cainii. Bai desteptilor dar nu v-ati gandit ca exista si alte solutii. Sunteti insetati de sange curajosilor. Stati la tastatura si faceti pe voi cand auziti de caini maidanezi. Leilor ce sunteti. Daca vreti sa scapati de problema asta de nu va implicati altfel. Apropos de lei, copiii vostri o sa aiba mintea si mai ingusta ca voi, atunci cand o sa creada ca niste maidanezi sunt de fapt lei. Hai ca m-ati plictistit ingustilor

# pt ingustilor date 16 September 2013 13:13 +5

cred ca esti o baba din alea care duce maidanezii acasa in loc de barbat.  latoooo...

# Eu date 17 September 2013 21:34 +2

Esti mai terminat decat un terminat :)

# HUNTER date 16 September 2013 12:04 +8

bla-bla -bla , ceea ce explica si numarul mare de procese pierdute de excelentele lor semnatarii petitiei . scurt - scopul legii este de a NU MAI EXISTA caini vagabonzi pe strazile orselor . modalitatea este strangerea lor de catre hingheri si ducerea la padoc . pentru a putea gestiona numarul po******tiei canine din padocuri se va trece la sterilizare ,adoptie  ,eutanasierea fiind ultima solutie in cazul in care iubitorii de animale nu-i vor adopta. folosirea termenului eutanasiere ( moarte ne dureroasa)arata caracterul uman al legii , ceea ce dvs doriti crima,omor aratand modul de mani******re a cititorului de la scopul real al legii  

# fanel date 16 September 2013 12:05 +5

nu sunt lei, dar au mancat de viu un copil! hai pa, dobitocilor!

# gt date 17 September 2013 21:36 +3

Sa mori tu bai nene mai uitati-va la tv sa vedeti cat mint parintii copilului si bunica. Ce face banul si ce prost esti

# fanele mama date 16 September 2013 12:07 -3

Pai de aia, hai sa ii omoram pe toti. Dar mai bine nu putem sa extindem si in alte domenii. Sa omoram tot ce presupunem ca ar putea face rau? Ia zi tu fanele mama

# cutumiari la datorie date 16 September 2013 12:28 +2

Alte cazuri nu mai aveti? Desteptilor, luati statistica de la spitale si vedeti cati oameni sunt muscati zilnic de aceste fiare salbatice. Sau si voi ziceti ca toate potaile astea inutile sunt animale domestice. :o !?!

# mike date 16 September 2013 13:40 +4

cati oameni , copii trebuie sa mai moara ca sa se intample ceva in Romania , avocati de doi lei , sponsorizati de ONG-uri fantoma ... luati maidanezii acasa sa aveti grija de ei , lasati povestile daca vreti sa faceti cu adevarat ceva !

# obiectiva date 16 September 2013 13:49 +2

peste asta...AZI am vazut prima data UN SOBOLAN GRAS SI VOIOS, bantuind prin centrul orasului, era sa il calc pe coada,  dupa ani de zile in care acestia au fost vanati de cainii comunitari !!!! IAR am avut confirmarea argumentelor mele....daca pentru RABIE exista vaccin, pentru CIUMA, inca nu exista !!! bagati la cap !!!!!

# hunter date 16 September 2013 23:23 +3

..gras,voios....prin centrul capitalei .... era un parlamentar ...bine ai facut ca nu l-ai calcat pe coada ca astia nu suporta ...

# maidanezul basescu date 16 September 2013 13:54 -5

mai gunoie care traiti cu canii :D stiti cai pacat ????daca iubiti animalele care omora copii si musca omenii si voi astia bolnavi cu creierul sai luati acasa sai lingeti la cur nu au ce cauta pe strazii numai in ro. sunt ca in jungla o tara de rahat cu un preshe chior ,demis,de popor huiduit la tebea maidanezul cu baba lui soldoveanca nu va este rusine porcilor??????????????

# obiectiva date 16 September 2013 13:55 +5

fir/a/ti a drak de securisti teroristi...dupa ce am scris SAMBATA asta  ###### obiectiva  date 14 septembrie 2013 10:00 0 aia din MINA, care protesteaza, cica, pro RMGC ...... NU SUNT MINERI, ci SECURISTI !!!!!!!!!!  ati vazut de fete netede, odihnite au ? ce limbaj elevat ???? minerii sunt RIDATI, SLABI si vai de capul lor......si au un limbaj simplu, de vulg, nu de intelectuali.....aia sunt mineri, cum sunt eu printesa !!!!!!###### mi/ati blocat telefonul fix si internetul...IATA, ca a coborat si PONTA sa isi scoata securistii din beci !!! BASSESCU e cu SOROS, PONTA e cu STEINEMTZ...avertizez poporul roman, abonat al ROMTELECOM, de cand e GERMANUL PATRON, SUNT DE /AI LUI MERKEL.....ori au vulnerabilitati in sistem, ori au angajati care ataca comunicarea telefonica FIXA...asa ca, FARA MANDAT de ASCULTARE, SRI si STS sunt calare pe cablurile noastre telefonice.....SA CRAPATI CAT MAI CURAND....

# jus date 16 September 2013 18:54 +6

obiectiva nota 10 pentru observatii.am crezut ca sunt singurul care a observat ca aia nu aveau fata de mineri, rotofei, piele ok, bine hraniti, copii care nu aratau ca odraslele minerilor, bineingrijiti etc. tara de mincinosi...

# obiectiva date 16 September 2013 19:40 +3

multumesc, jus....astia din serviciile secrete STIU ca nu au decat 2 sanse sa ma faca sa TAC...ori sa ma asasineze, ori sa imi atace tehnica de comunicare !!!! 

# de ce-i legal sa extermini sobolani sau gandaci si nu caini date 16 September 2013 14:08 -2

De cand sunt cainii specii sau animale protejate? Cumva sunt pe cale de disparitie ca  specie si trebuie  protejati? E legal sa otravim sobolani sau gandaci in dezinsectii si e nelegal sa niminuam numeric animale care traiesc in asezari locuite si pe care nu le ia nimeni acasa? E decent termenul de eutanasiere. Corect era termenul exterminare nu eutanasiere, dar asta nu schimba cu nimic nevoia de-a face ordine reala in comunitatile noastre.

# Doar in Romania date 16 September 2013 14:23 +1

Somalia, Namibia, Zimbabwe si Burkina Faso mai umbla prin sate si orase atatea haite de caini salbatici, gata sa devoreze copiii, femei, batrani etc. In Germania, prin parcuri vezi iepurasi zburdand, spre bucuria nevinovata a copiilor. In Romania, copiii sunt mancati de cainii salbatici. Cainii NU sunt animale domestice.

# Alpha Centauri date 18 September 2013 12:16 +3

Lasati, lasati sloganurile si \"argumentele\" acestea de sorginte comunisto -totalitara, suntem satui....In primul rand cainele, omul, pisica, oaia, salbatice sau domestice, sunt fiinte si au calitatera comuna de a fi vii iar noi, ca oameni, avem obligatia morala sa respectam, sa protejam si sa aparam tot ceea ce este viu, ceea ce inseamna viata. In al doilea rand, spre deosebire de celelalte fiinte, cainele si mai pe urma calul au supravietuit alaturi de om mai bine de 30.000 de ani, la bine si la rau, inca din momentul cand acesta traia in grupuri mici, izolate, in grote, neputincios si pandit de tot felul de pericole...ca doar natura isi spune cuvantul si in cazul omului....Impartind impreuna mancarea, cainele a avut inteligenta sa stie sa -si apare stapanul, sa -i fie devotat si credincios. Cu timpul, cainele s -a apropiat si mai mult de om, s -a \"umanizat\", dezvoltandu -si sentimentele si inteligenta. La fel calul. 

# Alpha Centauri date 18 September 2013 12:20 +2

Continuare raspuns la comentariul din 16.sept. ora 14.08 Daca in viata omului primitiv nu ar fi aparut calul, aceasta biata fiinta extrem de vulnerabila ar fi ramas izolata in pesteri pana ar fi disparut, nu si -ar mai fi cultivat pamantul, nu s-ar mai fi deplasat ca sa ia contact cu alte comunitati, mai dezvoltate sau nu si -ar fi raspandit abilitatile la alte triburi. De -a lungul timpului si calul si -a dezvoltat inteligenta si capacitatea de daruire, devotamentul, inteligenta. Nu mai dezvolt ideea ca mii de ani, civilizatia omeneasca a adunat enorm de multe relatari cand calul si cainele, chiar cainii fara stapan, au dat dovada de un eroism si un devotament iesite din comun salvand mii si mii de oameni de la moarte, adesea cu sacrificiul suprem. In consecinta, cainele si calul nu sunt nici sobolani, nici gandaci, sunt fiinte inteligente, devotate si extrem de apropiate omului, respectate si iubite de majoritatea familiilor din statele civilizate ale lumii, 

# Mimi date 16 September 2013 14:29 +8

Cand eram copil, nu erau caini pe strazi. cei care aveau caini la casa, aveau grija sa nu iasa pe poarta, fiindca hingherii patrulau si inhatau orice caine gaseau pe strada. Daca a venit democratia la noi, a venit si pentru caini:libertate, egalitate, fraterintate cu omul si mai mult, alocatie de hrana de 400 lei/lunar/caine in adaposturi. De fapt, nici nu putem vorbi de egalitate, fiindca un copil are alocat de la statul roman 42 lei/luna. Totusi, puscariasii au avantaj fata de caini: ei au alocat peste 2000 lei/luna/detinut :cry: :cry: :cry:

# obiectiva date 16 September 2013 14:42 +3

in schimb calcai pe sobolani...pe strazi......eu zic sa faca o verificare curtea de conturi pe la PRIMARII, pe la ONG uri....sa dea banii inapoi !!!!! in timp ce noi dezbatem de caini si cianuri, instantele incaseaza bani nevunveniti pe taxe judiciare de timbru pe baya OUG 80 din 2013 a lui PONTA, dar afiseaza pe toate usile si peretii, LEGEA 146  din 1997....... si e TOP SECRET daca ii intrebi in baza carei legi se legalizeaza cu 5 lei hotararile date in CONTENCIOS ADMINISTRATIV, care au fost judecate dupa vechiul cod de procedura civila....pai, si EXECUTAREA este tot in baza vechii legi....IAR, raraitul ala senil de contabil, NICOLAESCU, da ordine pe ascuns, de o sa ne faca sa vorbim, in curand, singuri pe strada.....si o aplica RETROACTIV.....

# jurist pt obiectiva date 16 September 2013 18:58 +2

dupa noua ordonanta am gasit ca taxa de legalizare a hotararii este 5 lei, iar taxa de timbru pentru actiuni in contencios cong art.16 este de 50 lei. ART. 16 În materia contenciosului administrativ, cererile introduse de cei vătămaţi în drepturile lor printr-un act administrativ sau prin refuzul nejustificat al unei autorităţi administrative de a le rezolva cererea referitoare la un drept recunoscut de lege se taxează după cum urmează: a) cererile pentru anularea actului sau, după caz, recunoaşterea dreptului pretins, precum şi pentru eliberarea unui certificat, a unei adeverinţe sau a oricărui altui înscris – 50 lei;

# jurist pentru obiectiva date 16 September 2013 19:06 +2

art.9 lit.l din ordonanta 80 :l) cereri pentru eliberarea de către instanţele judecătoreşti de copii de pe hotărârile judecătoreşti, cu menţiunea că sunt definitive, se taxează cu 5 lei pentru fiecare exemplar de copie.

# obiectiva date 16 September 2013 19:32 +2

stiu, d/le jurist, stiu !!! dar....UNDE DRAKU E LEGEA DE APROBARE A OUG 80 DIN 2013???????? iar la CONTENCIOS ADMINISTRATIV NU TREBUIE PUSE ASTFEL DE TAXE....din simplul motiv ca autoritatile ma vor vatama in drepturi si liberatati, vor refuza cererile mele ca sa ma oblige sa ma adresez justitiei cu o taxa de 50 de lei...ai citit cu recursurile ???? la contencios....300 lei !!!!!!!!!!!! se pune taxa DUPA cum iti motivezi tu recursul, NU dupa hotararea judecatoreasca...II DORESC LU` PONTA SI CANZACIOC SA MOARA IN CHINURI....

# obiectiva date 16 September 2013 19:38 0

sentintele date in contencios administrativ sunt EXECUTORII de drept, conform legii...NU NECESITA LEGALIZARE....iar, in opinia CEDO, un proces priveste INCLUSIV faza de executare a deciziei judec....ca urmare, Legea nr. 554 din 2004 cu completarea prin legea 262 din 2007 precizeaza ca executarea se face dupa legea speciala a cont admin, NU dupa alta lege... 

# obiectiva date 16 September 2013 19:44 0

LEGALIZARE 5 lei, INVESTIRE, ca fara investire degeaba o legalizezi, 20 LEI......

# jurist date 16 September 2013 22:56 +2

aia cu legalizarea n-o stiam, macar nu mai spune sa mai afle si altii ca urla indignarea in noi. magarii de la ANAF cereau dosar de executare la taxele auto, acum au ramas cu pretentia legalizare si investire. nu le mai dam idei ca obiceiurile proaste de la boc si gasca de cretini s-au transmis si la napircile infometate psd-iste.

# jurist date 16 September 2013 23:23 +3

si apropo obiectiva, sa obligi petentul sa fie reprezentat de avocat in calea de atac mi se pare o mare porcarie a ticalosilor de avocati. casta lui florea murdareste si cotropeste absolut toata justitia, efectiv numai cei cu bani vor avea acces la justitie.

# de ce-i legal sa extermini sobolani sau gandaci si nu caini date 16 September 2013 14:40 +1

De cand sunt cainii specii sau animale protejate? Cumva sunt pe cale de disparitie ca  specie si trebuie  protejati? E legal sa otravim sobolani sau gandaci in dezinsectii si e nelegal sa niminuam numeric animale care traiesc in asezari locuite si pe care nu le ia nimeni acasa? E decent termenul de eutanasiere. Corect era termenul exterminare nu eutanasiere, dar asta nu schimba cu nimic nevoia de-a face ordine reala in comunitatile noastre.

# Exterminare date 17 September 2013 21:41 +3

Eu vreau sa diminuez numeric specia oamenilor prost ca tine. Deci cum fac sa te gasesc si sa te EXTERMIN? jeg infect

# Alpha Centauri date 18 September 2013 12:22 +3

Continuare raspuns la comentatiul din 16. 09 ora 14.48 dar foarte rar aruncate pe strada, nehranite, lasate fara adapost. Si pentru faptul ca legile sunt stricte dar si pentru ca oamenii sunt educati, responsabili, au discernamant. Daca lasi un caine nemancat, insetat, neingrijit sau ii dai drumul pe strada poti sa faci puscarie, ca sa nu mai vorbim de amenzi. 70 % din familiile americane adopta macar un caine si acesta este considerat membru de familie. Italia, Anglia, Franta, Germania, toate statele care au constituit leagane ale civilizatiei europene iubesc si protejeaza cainele. In Romania, societatea nu are grija nici de copii si nici de cainii fara stapan. Concluzia: cine nu iubeste cainele, exemplul cel mai bun de devotament si credinta de la care avem foarte multe de invatat, nu va iubi nici copiii pentru ca nu respecta niciuna din aceste valori ale moralei crestine: devotament, daruire, fidelitate, iubire. 

# Alpha centauri date 18 September 2013 12:25 +4

De aceea pe strazile Romaniei exista si copii ai strazii - unora li se mai spune aurolaci - multi dintre ei cazand victime pedofililor, prihopatilor si dezaxatilor sau hotilor, negustorilor de carne vie si profitorilor, ce ii trimit sa cerseasca, dar si caini fara stapan, si ei victime ale unei societati bolnave, care in loc sa le consturiasca adaposturi si sa -i ingrijeasca, le -au papat banii destinati lor construrindu -si sute de vile somptuoase si cumparandu -si limuzine de lux. Acesta este adevarul, cine nu iubeste cainele nu va iubi nici omul pentru ca inainte de orice si omul si cainele sunt fiinte. Cine respecta viata, natura, va respecta deopotriva si cainele si copiii,fie ca sunt copii ai strazii, neajutorati, fie ca sunt catei chinuiti, fara un adapost si fara hrana, insetati, batuti, schingiuiti. Daca unul din semenii nostri, ar fi aruncat in strada un numar de saptamani, luni, fara apa si fara hrana, este interesat de stiut cum s -ar comporta. 

# Alpha Centauri date 18 September 2013 12:26 +2

Daca unul din semenii nostri, ar fi aruncat in strada un numar de saptamani, luni, fara apa si fara hrana, este interesat de stiut cum s -ar comporta. Puneti -va in locul sau. Asa ca va sfatuiesc sa lasati sloganurile. La sloganuri si la mani******ri ordinare, la mutilat natura si fiintele vii, la injuraturi si jigniri, la furturi si la inselaciuni si la aruncat copiii la ghenele de gunoi si cainii in strada, la otravit mediul si aruncat gunoaie in albiile raurilor, noi, romanii, ne pricepem cel mai bine. Numai cand este vorba de responsabilitati si de munca constienta, de grija fata de natura si de respect pentru viata, de conduita civilizata, morala, crestina, de a ne identifica si prin aceste valori cu lumea civilizata a occidentului....dam inapoi cu sute de ani....Poate, daca la aparitia primelor nuclee de civilizatie omeneasca, in pesteri, nu ar fi existat cainii ca sa ne apere si caii sa ne ajute in munca si sa ne faciliteze contactul cu alte grupuri omenesti, nu am fi existat asta

# Alpha Centauri date 18 September 2013 12:29 +1

nu am fi existat astazi nici dvoastra si nici eu.

# de ce-i legal sa extermini sobolani sau gandaci si nu caini date 16 September 2013 14:44 +4

De ce nu se ia atitudine in privinta proprie specii? De ce avocatii nu denunta neregulile sociale privind protectia copiilor, a batranilor, a bolnavilor carora spitalul nu le da decat aer, ca nu-s bani de medicamente?

# H. Ingheru date 16 September 2013 15:13 +2

Vedea-v-as copiii muscati de javrele astea pe care le pupati sub coada. Nu sunteti in stare sa va faceti datoria profesionala fata de oameni si v-ati facut avocatii jigodiilor de pe strada. Sa va fie rusine, idiotilor!

# Sula lui Hector date 16 September 2013 15:16 +2

Noi pe voi va iubim, ca ca voi nu mai gasim.

# ARON date 16 September 2013 15:20 +3

O noua specialzare in bransa? Avocatii maidanezilor? Nu mai aveti altceva de lucru, ratatilor? Ce imbecili!

# Arthur date 16 September 2013 16:20 0

:sigh: Sunt tot felul de organizatii ,ONG-uri si \"personaitati\" care incearca sa-si faca reclama cu subiectul \"maidanezi\" ,dar care se comporta de parca ar fi BB in Franta!Acesti avocati inainte de a se da iubitori de maidanezi ar fi trebuit sa se intrebe macar daca: 1.Maidanezii nostrii se incadreaza in definitia cainelui domestic ca si animal de companie?Eu zic ca nu,caci musca si omoara oameni, ci sunt de fapt niste salbaticiuni si trebuie tratate ca atare! 2.Cum e legislatia in tarile civilizate? Daca ar fi studiat catusi de putin ar fi constatat ca TOATE aceste tari culeg de pe strazi putinii lor maidanezi si dupa perioade intre 5 zile (SUA) si 14 zile (Franta) sunt omorati daca nu sunt preluati din adapost ,de persone sau organizatii responsabile! La nivelul SUA sunt omorati anual mil.de maidanezi si pisici si zeci de mii la nivel de UE! Si astia nu sunt salbaticiuni cat cel mult sunt fugiti de la stapan! Asa ca mai avocatilor fiti preocupati mai mult de nedreptatile facute oame

# obiectiva date 16 September 2013 16:27 +5

observ ca un MAIDANEZ are mai multa minte decat 10 LATRAI de pe acest articol....ati observat cum traverseaza strada maidanezii ???? 

# ghindoc date 16 September 2013 17:04 +2

domnu avoca are o figura de pudel parfumat ..........hahahahaha

# pudel date 17 September 2013 21:43 +3

dar tu ce fatza oi avea.......cred ca mai bine mergi cu spatele

# Eco date 16 September 2013 17:20 +3

Catidin avocatii semnatari sunt sincer interesati de situatia cainilor si catidin ei au sesizat oportunitatea unei reclame cu impact,  si totodata gratuita.  Domnilor avocati, ati auzit de adoptia la distanta?  Pentru un minim de credibilitate atasati scrisorii dumneavoastra documentele  prin care sa dovediti ca v-ati implicat activ, in adoptarea a macar unui maidanez.Pana atunci, doar vorbe...

# The Godfather date 16 September 2013 17:59 +3

JAVRE CARE APARA JAVRELE...

# The_punisher date 16 September 2013 18:40 +1

Si daca cumva era implicat copilul vreounia din avocati ce mai ziceau?Mi-e mi-ar fi rusine sa spun asa ce ceva ce au spus domni avocati.A murit un copil care nu avea nici o vina,nu-i doresc nimanui asa ceva,e foarte grav ce sa intamplat.

# Dana date 16 September 2013 19:00 -1

Parchetul General a interzis eutanasierea cainilor ridicati in cazul morții lui Ionut...parlamentarii au adoptat repede o lege, fără sa stea pe gânduri! Este in caz izolat, care a avut loc pe proprietatea privată, sa avem răbdare, sa vedem ce soluție o sa dea Parchetul General. Puterea mass-mediei duce la o psihoza naționala, pana si părinții indurerati participau la mitinguri, emisiuni tv...Câinii într-adevar, nu trebuie sa stea pe străzi, dar si aici sunt foarte multe lucruri care pot fi spuse, câți bani s-au furat....realitatea este cruda...sunt si câini de rasa pe străzi, abandonati...oamenii nu au mai avut cu ce sa-i hraneasca...

# cainele maidanez date 16 September 2013 19:09 +2

ce bine imi pare, o sa musc toti derbedeii de avocati mincinosi care-si fac reclama pe seama mea. puneti mina pe carte si afirmati-va profesional .

# obiectiva date 16 September 2013 19:27 0

totusi, bantuie vorba prin targ ca ionut ar fi fost ucis de un pedofil dupa ce a fost abuzat sexual si abia apoi a fost mancat de caini....medicul PALESTINIAN a facut la presiune expertiza medico legala.....eu NU vreau ca vreun pedofil criminal sa se plimbe liber, in timp ce milioane de catei sunt omorati cu violenta.....vedea/v/as si pe astia, alti criminali,\" eutanasiati\"cum sunt ucisi cainii in masa....nu vad decat rezultatul....DEZBINAREA CONTINUA A ROMANILOR....in timp ce NICOLAESCU da in 23 august 2013 un ORDIN de vreo 100 de pagini....prin care VA RESTRICTIONA ACCESUL PACIENTILOR LA TRATAMENTE MEDICALE COMPENSATE.....GENOCIDUL POPORULUI ROMAN CONTINUA !!!! JOS PONTA, JOS BASSESCU !!! rog urgent pe ANTONESCU, daca vrea sa mai candideze la prezidentiale, sa il DEMITA pe NICOLAESCU si sa puna dracului un ministrul al SANATATII competent....si sa il trimita la puscarie pe ASTARASTOAE.....criminalul in serie.......

# obiectiva date 16 September 2013 19:48 +1

daca POPORUL ROMAN nu iese in STRADA, sa de cu mortaciunile de pamant, in condi\'iile in care 70 % din popor e la limita de subzistenta, clasa de mijloc NU exista, in curand vom ajunge ca la SANATATE, JUSTITIE, INVATAMANT, carnele de conducere sa aiba ACCES DOAR CEI TOP 300 MILIONARI.....sa asistam ca maimutoii isi duc copii la scoala si sunt prezentati prin Lumea Justitie, se trateaza pe la viena, paris si londra, iar noi murim de FOAME , de BOLI, de DRACI !

# Av Obirsanu Carmen date 16 September 2013 21:34 +4

Si eu ca avocat si ca fiinta umana in primul rind achiesez la opinia colegilor mei.cainii acestia au fost abandonati pe strada, parasiti de noi oamenii care ne credem superiori. Daca acesti caini erau ingrijiti in gospodariile noastre atunci nu mai aveau acest comportament, nu mai erau agresiv si ne aparau vietile noastre fata de alti oameni hoti, agresivi si rai.Dar nu a fost asa ;cainii acestia au fost abandonati pe strada si au capatat o agresivitate mare ca si niste oameni abandonati Deci pentru situatia lor cine poarta vina. Ei nu poarta nici o vina ci oamenii care i-au abandonat.Va aduceti aminte de sugarul acela din Galati care a fost aruncat in gradina de propria mama in anii 90. Cine l-a luat si l-a incalzit in blana? O catelusa maidaneza. Ce laudata a fost atunci. In situatia copilului din Bucuresti au concurat un set de factori care au culminat cu moartea copilului: parintii care au lasat copii pe mina unei batrane neputicioase, bunica care a stat la taclale peste o jumatate de ora pe banca fara a se preocupa de copii, lipsa de supraveghere in parc etc. Cit a stat bunica singura pe banca daca ea nu a auzit tipetele copiilor care ajunsesera la un km distanta fata de parc? Ea va purta pina la moarte acest stigmat dar viata copilului nu va fi adusa inapoi. In ceea ce priveste situatia cainilor ei nu trebuie omorati daca sint sanatosi si lipsiti de agresivitate. Trebuie ca fiecare dintre noi sa adoptam catei maidanezi si in felul acesta vom avea si gospodariile pazite si strazile vor fi lipsite de pericole. Eu am adoptat doi catei care acum au circa 8 si 10 ani si ii ingrijesc Stau in dreptul portii cind vin acasa si se bucura ca nste copii. In schimbul mancarii si al mangaierilor mele, ei dorm la usa chiar si iarna. I-am fotografiat intr-o zi cum catelul dormea cu capul in poala catelusei. Odata cind am adus catelul de la o interventie chirurgicala , catelusa ii lingea lacrimile din ochi. Cred ca daca am intelege mesajul pe care il primim de la animale si nu vom porni in viata considerindu-ne ca am fi singurii indreptatiti la un loc sub soare am avea mai mult de castigat de la viata.Este pacat ca atit de multi oameni ridiculizeaza pozitia colegilor avocati de a apara o cauza dreapta:Uciderea fara cauza nu este o solutie corecta. Omul normal ucide pentru a minca sau pentru a se apara. Cainele care nu ataca omul nu trebuie nici el atacat.

# utopie date 16 September 2013 23:02 +1

ainele care ataca omul nu trebuie nici el atacat. da, exprimare a la avocat de la florea. cocoana, un copil de 4 ani crezi ca are discernamint si stie ce inseamna sa ataci un caine? habar n-ai ce este cu tine, cainii musca copiii, uneori ii sfirteca ca pe pustiul de 4 ani. noi vorbim de copii aici ... ai luat maidanezi acasa foarte bine, dar resrul potailor care ataca din senin ce sa facem cu ele?pune-te in titlu cu morarescu si dati-i zor ca altfel muriti de foame daca e sa ne luam dupa pregatirea profesionala. avocatii buni nu ies in presa sa-si faca reclama.

# hunter date 17 September 2013 09:51 +1

dna avocat , decat sa bla-bla-bla alaturi de colegii dvs mai bine ati infinta un padoc , bani aveti , si ati adapostii cei 60000 caini .

# Av Sandel Asandalitei date 18 September 2013 10:51 0

Doamna avocat, pe viitor achieseaza mai pe scurt, ca nu sta nimeni sa citeasca liturghia aia de ai scris-o aici. Sau poate colegii semnatari, ca au timp destul, din cate se vede :D :D

# VALI date 16 September 2013 21:51 0

DOMNILOR HAHALERE, LUATI ACASA LA VOI CAINII VAGABONZI SI NIMENI NU SE SUPARA. VREM O TARA CA AFARA , ORASE CURATE FARA CAINI VAGABONZI. IN SUA, CANADA, GERMANIA, SPANIA, FRANTA, JAPONIA , ETC. NU EXISTA CAINI VAGABONZI PE STRAZI SI SUNT LEGI SIMILARE , BA SI MAI ASPRE. CINEVA SCHIOLALAIE DEOARECE PIERDE SUME URIASE DE BANI. SE INCHID SCOLI, SPITALE INSA E MUSAI SA AVEM PADOCURI DE CAINI VAGABONZI , CA SA CE ?? PAI ATUNCI MIEII DE PASTE DE CE SUNT SACRIFICATI, PORCII DE CRACIUN, PORCII MISTRETI DE LA BALC DE CATRE TIRIAC , ETC .????

# Dodi date 16 September 2013 22:19 +1

Parerea mea, Oprescu daca nu cheltuia celalat jumatate din Stadionul National, pentru jebutul lui si a lor din cuibul de sacali, cu acei bani se putea rezolva problema cainilor si nu numai ! Voi din bucuresti lati ales sa va mai frece un timp, muscavar toti cainii si copii strazii care votati asemenea caricaturi ! Cainii nu sunt de vina, ganditi-va ca animalele au fost lasati de un DUMNEZEU ca sa se nasca, EUTANASIERE insemna ca iti ceri ca sa te ucida cineva legal (cea ce nu exista la noi) iar cea ce spun dobitocii din politica, insemna CRIMA, inca nam auzit ca sa fi cerut vreun caine sa fie EUTANASIATI ! STATI LINISTITI CA VA FI EUTANASIAT SI AURUL ROMANIEI, VA GARANTEZ 100% OAMENII VOR LATRA IN A PAGUBA! SI NU VA VA BAGA NIMENI IN SEAMA !

# Dana date 16 September 2013 23:53 -2

Avocatii \"astia\" sunt unii dintre cei mai buni avocati in materie penală! Dna av Podolianu are in îngrijire mulți câini comunitari! Sper sa nu aveți nevoie de un avocat într-un dosar penal, o sa vedeți ca am dreptate. 

# dandana date 17 September 2013 23:23 -1

avocatii astia sunt niste catastrofe care nu se afirma profesional ci prin tertipuri de doi bani . avocatura nu se face in presa sau la ZERO TV, nu vii si te burici pe necazurile oamenilor. aceste persoane sunt zero barati, sunt curios ce ar fi facut acesti indivizi fara coloana daca copilul lor ar fi fost ucis. niste demagogi ordinari.de la morarescu si fenechiu nu ai pretentii, i-am vazut cum se exprima , nu exceleaza cu nimic, imagine trucata . apuca de picior orice vedetuta de doli bani ca sa apara la tembelizor, nu conteaza daca vedetuta e normala sau ba la cap.

# Catalin date 17 September 2013 09:49 0

Cunoaşteţi bătrâni care dintr-o pensie de 300 de lei trebuie să-şi cumpere mâncare, medicamente, să se întreţină? Aţi auzit de câinii a căror întreţinere costă circa 400 lei pe lună? Ştiţi că dacă vă muşcă un câine de cur tratamentul vă costă cam 700 de lei - dacă găsiţi serul? Hai să fim umani, de acord. Dar mai întâi să fim umani cu Oamenii.

# Timisorean date 17 September 2013 13:43 +4

Dle Catalin unii batrani cu pensii mici atunci cand erau tineri in scoala refuzau sa invete spunand ca le ajunge cat castiga. alti batrani cand erau tineri nu voiau sa munceasca spunand ca e treaba lor. Acum cind au imbatranit cer pomana de la cei care in tinerete au invatat si au muncit. Sa fiu sincer mie imi este mai multa mila pentru un animal decit pentru un om lenes si cersetor. Pe vremea cand batranii de azi erau tineri scoala era gratis.

# Catalin date 18 September 2013 08:04 -1

Timişorene, sunt şi cazuri de genul celor descrise de tine. Însă omiţi sau nu ştii unele realităţi ale vremurilor. Dezvoltarea culturală în mediul rural în perioada postbelică era modestă. La oraşe era ceva mai bine, dar nu-ţi face iluzii, nu era roz. Ştii câte şcoli erau în România în anii \'50? Ştii că de cele mai multe ori părinţii refuzau copiilor accesul la şcoală (în special fetelor) pentru că aveau treabă în gospodărie, cu pământul, cu animalele, etc.? Şi că a venit colectivizarea care a distrus proprietatea şi că pe cei mai mulţi din mediul rural i-a obligat să muncească la CAP? Mulţi dintre bătrânii din ziua de astăzi au făcut clasele elementare domnul meu pentru a ştii să citească. Chiar dacă şcoala era \"gratis\" cum interpretezi matale, află că nu era aşa. Ţăranul care muncea la câmp de dimineaţa până seara nu-şi permitea să-şi trimită (toţi) copiii la şcoli \"la oraş\". Asta nu era gratis. Costa. Dar asta-i lecţie de istorie, de viaţă, altă socoteală.

# George date 26 September 2013 15:42 +2

Astia care comentati aici sunteti niste Cocalari retardati handicapati incuiati la minte criminali nemernici. Va lasati mani******ti de niste imbecili fara minte dornici dupa circ si audienta. Baiatul a fost ucis de un pitbul si stapanul a ucis cainewle si a aruncat cadavrul in lac sa scape de responsabilitate iar baba aia sfrijuta vestejita cauta vedetism si despagubiri si imboigatire ilegala. Rertardatilor 

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 17.12.2024 – Pleaca judecatorul care l-a salvat pe Nicusor. Solutie definitiva in dosarul femeilor spionate la WC

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva