12 December 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

PROSTIE SAU TRADARE? – Eurodeputatul PNTCD Cristian Terhes acuza dupa votul pe Codul penal si Codul de procedura penala: „Ordinele venite din afara Parlamentului au fost ascultate... ICCJ isi pierde statutul de instanta suprema. Hotararile ei pot fi desfiintate de instantele inferioare... Dreptul la aparare e grav incalcat. Avocatii devin slugile serviciilor... Sa fie doar prostie si incompetenta, sau tradare?”

Scris de: Valentin BUSUIOC | pdf | print

11 April 2023 13:00
Vizualizari: 4096

Parlamentarii coalitiei PSD-PNL-UDMR au dat dovada fie de prostie, fie de tradare de tara cand au votat modificarile la Codul penal si la cel de procedura penala in forma propusa de catre ministrul Justitiei Catalin Predoiu, acuza eurodeputatul PNTCD Cristian Terhes (foto) marti, 11 aprilie 2023.



Astfel, Terhes avertizeaza asupra a trei feluri prin care amendamentele la coduri vulnerabilizeaza justitia romana.

In primul rand, arata taranistul, este vorba despre incalcarea rolului de instanta suprema conferit de Constitutia Romaniei Inaltei Curti de Casatie si Justitie, prin faptul ca li se permite instantelor inferioare (chiar si judecatoriilor) sa verifice legalitatea mandatelor de siguranta nationala (MSN), pe care doar ICCJ este competenta sa le emita.

In al doilea rand, in acelasi context al MSN-urilor, este afectata insasi securitatea nationala a Romaniei, crescand numarul de persoane care vor putea avea acces la informatiile secrete din dosar – inclusiv persoane neautorizate in acest sens, puncteaza Chris Terhes.

In al treilea rand, permitandu-le instantelor sa desemneze din oficiu, in anumite conditii, avocati cu certificat emis de Oficiul Registrului National al Informatiilor Secrete de Stat (ORNISS), este incalcat grav dreptul la aparare. Astfel, din doua una: fie toata avocatura romana va fi nevoita sa obtina certificate ORNISS (trecand prin binecunoscuta procedura legala, deosebit de intruziva in viata privata – click aici pentru a citi), fie posibilitatea de a detine un asemenea certificat le va fi rezervata doar anumitor avocati, agreati de catre SRI si alte servicii secrete, explica Terhes.

Nu in ultimul rand, Cristian Terhes remarca faptul ca istoria se repeta: la fel ca in 2009, ministrul Justitiei Catalin Predoiu isi trece codurile prin Parlament fara o dezbatere reala si fara modificari.


Redam intreaga postare de pe Facebook a europarlamentarului Cristian Terhes, insotita de imaginea de mai jos:


Modificarile aduse Codului de procedura penala de catre PSD si PNL, la propunerea ministrului justitiei Catalin Predoiu, ce permit reintrarea SRI si a altor servicii in justitie prin folosirea mandatelor de siguranta nationala in procesele penale, incalca Constitutia, submineaza justitia, sfideaza drepturile si libertatile tuturor romanilor si, nu in ultimul rand, ameninta grav – cu adevarat! – securitatea nationala a Romaniei!

Modificarile la Codul penal si de procedura penala, votate saptamana trecuta de catre PSD si PNL, fac dovada clara a esecului actualului Parlament al Romaniei in a fi cu adevarat forul legiuitor si organul reprezentativ suprem al poporului roman, facand dovada clara a prostiei, imposturii si slugarniciei liderilor PSD si PNL fata de serviciile de informatii, in detrimentul natiunii romane si a fiecarui roman.

Dupa ce in Senat s-a incercat ameliorarea cat de cat a proiectelor de legi vizand modificarea Codului penal si a Codului de procedura penala propuse de tradatorul ministru al Justitiei Catalin Predoiu, in Camera Deputatilor, la ordin!, urmarindu-se strict directivele liderilor tradatori ai PSD si PNL, s-a abandonat orice incercare de adoptare a unor modificari decente la aceste coduri. Asa cum s-a intamplat si cu legile justitiei, prin care a fost stirbita suveranitatea Romaniei si s-au protejat acoperitii din justitie, si acum ordinele venite din afara Parlamentului au fost ascultate fara sovaire de catre sclavii parlamentari PSD si PNL.

Problema acestor tradatori servili, ghidati de servicii, este insa si aceea ca sunt, pe cat de prosti, pe atat de incompetenti, aici incluzandu-se atat cei care executa, cat si cei care dau ordinele.

Prin modificarile aduse la Codul de procedura penala, ce au ca scop permiterea din nou a imixtiunii serviciilor de informatii in justitie, ca si mijloc de control si santaj a persoanelor publice (oameni politici ori de afaceri, magistrati etc.) si a partidelor, precum si de manipulare a probelor, sclavii din PSD si PNL, pe langa ca dau arme ale caror victime pot cadea ei insisi, vulnerabilizeaza grav atat justitia, cat si securitatea nationala a Romaniei, tocmai cand langa granita noastra este un razboi.

Va aduc aminte ca tot la propunerea aceluiasi ministru tradator al Justitiei Catalin Predoiu, PSD si PNL au dorit sa scoata din legile justitiei infractiunea de racolare a magistratilor de catre serviciile de informatii, vulnerabilizand intreaga justitie si expunand orice magistrat sa fie racolat fara probleme de un serviciu strain. S-a revenit asupra acestei aberatii abia dupa ce am scris pe Facebook (https://facebook.com/story.php?story_fbid=534627928668826&id=100063648702791)

Se vede, insa, ca obiectivul ministrului Predoiu, sprijinit de sclavii din PSD si PNL, este cu adevarat vulnerabilizarea si compromiterea securitatii nationale, cu efect in subminarea suveranitatii nationale a Romaniei.

Revenind la modificarile aduse de sclavii PSD si PNL Codului de procedura penala, acestea vizeaza posibilitatea de a folosi interceptarile facute de serviciile de informatii in procesele penale la scara larga, acestea devenind probe secrete in dosare, fapt in esenta vadit antidemocratic si neconstitutional din mai multe perspective.

Dintre multele probleme de neconstitutionalitate, voi puncta trei dintre cele mai flagrante.

1. Inalta Curte de Casatie si Justitie isi pierde statutul constitutional de instanta suprema, hotararile sale putand fi desfiintate de instantele inferioare, chiar de cel mai jos nivel

Proiectul votat de Camera Deputatilor prevede, la art. 139/1, din CPP, ca „(2) Legalitatea incheierii prin care s-au autorizat activitatile respective, a mandatului emis in baza acesteia, a modului de punere in executare a autorizarii, precum si a inregistrarilor rezultate se verifica in procedura de camera preliminara de catre judecatorul de camera preliminara de la instanta careia ii revine, potrivit legii, competenta sa judece cauza in prima instanta”.

Or, aceste incheieri sunt emise de Inalta Curte de Casatie si Justitie, aceasta fiind singura instanta specializata in domeniul autorizarii activitatii specifice culegerii de informatii care presupun restrangerea exercitiului unor drepturi sau al unor libertati fundamentale ale omului, conform Legii 51/1991.

In acelasi timp, ICCJ este singura instanta reglementata ca atare la nivel constitutional:

Art. 126 (1) Justitia se realizeaza prin Inalta Curte de Casatie si Justitie si prin celelalte instante judecatoresti stabilite de lege.

(3) Inalta Curte de Casatie si Justitie asigura interpretarea si aplicarea unitara a legii de catre celelalte instante judecatoresti, potrivit competentei sale.

(4) Compunerea Inaltei Curti de Casatie si Justitie si regulile de functionare a acesteia se stabilesc prin lege organica”.

Legea organica, respectiv Legea 304/2022, stabileste prin art. 20 alin. (1) ca „In Romania functioneaza o singura instanta suprema, denumita Inalta Curte de Casatie si Justitie”, ceea ce inseamna ca hotararile pronuntate de ICCJ nu pot fi cenzurate de nicio alta instanta inferioara.

Este halucinant cum ministrul justitiei Catalin Predoiu, cu votul deputatilor PSD si PNL, a anulat pur si simplu caracterul Inaltei Curti de instanta suprema, relativizand rolul constitutional al acestei instante in ierarhia judiciara.

Prin aceste modificari, se rastoarna cu fundul in sus tot ceea ce inseamna sistem de justitie de mii de ani, permitand instantelor de la baza piramidei judiciare sa anuleze hotararile instantei supreme.

Este evident ca misiunea ministrului justitiei Catalin Predoiu este aceea de a distruge tot ce mai poate fi distrus dintr-o justitie deja aflata pe butuci, la a carui colaps a contribuit tot el, prin introducerea noului Cod penal si Cod de procedura penala in 2009-2010 (modificari ce au fost votate atunci fara dezbatere tot de catre PSD si PNL, ce erau in alianta).

2. Siguranta nationala a Romaniei este afectata chiar in momentele in care se poarta un razboi la granitele tarii

Asa cum a subliniat deja Curtea Constitutionala, consacrarea Inaltei Curti de Casatie si Justitie, prin Legea 51/1991, ca instanta specializata in domeniul autorizarii mandatelor pe siguranta nationala (MSN) presupune si o anumita competenta specializata a acesteia, strict determinata de lege. De asemenea, autorizarea acestor masuri se face de judecatori anume desemnati, scopul fiind acela de a limita cat mai mult numarul persoanelor ce au acces la intreg dosarul ce sta la baza cererii MSN, tocmai din considerente de securitate nationala.

Cat de temeinice sunt aceste autorizari date de ICCJ, care aproba pe banda rulanta cererile de MSN, e de discutat, insa nu pe aceste modificari la CPP.

Potrivit acestor modificari la CPP votate de PSD si PNL, legalitatea MSN trebuie verificata de judecatorul de camera preliminara de la instanta careia ii revine, potrivit legii, competenta sa judece cauza in prima instanta, instanta ce poate fi orice judecatorie.

Ca atare, un judecator ce doar a intrat in profesie, ce judeca furturi si alte infractiuni de drept comun, va avea competenta sa anuleze mandate de siguranta nationala ce pot fi emise in situatii cu adevarat grave, de spionaj, sabotaj, tradare sau alte infractiuni similare, in conditii de razboi la granita.

Anularea unui astfel de MSN de catre un judecator de la o instanta inferioara poate avea consecinte inimaginabile, putand compromite misiuni sau actiuni esentiale pentru securitatea nationala a Romaniei.

Pe de alta parte, analiza legalitatii unui MSN de catre un judecator inseamna ca intreg dosarul ce a stat la baza emiterii acestuia de catre ICCJ trebuie trimis instantei respective. Evident, un asemenea dosar contine informatii cu caracter clasificat.

Asigurarea protectiei acestor informatii clasificate, prevazuta in lege (compartiment specializat etc.), va fi pur teoretica, deoarece un numar foarte mare de persoane va urma sa aiba acces la aceste dosare: de la cei ce asigura transportul la judecator, grefieri, avocati etc.

Sa fie doar prostie si incompetenta, sau tradare din partea lui Catalin Predoiu si a liderilor PSD si PNL ca sa vulnerabilizeze tot ce inseamna securitate nationala sub pretextul prinderii unor infractori, care pot fi urmariti oricum cu mijloace de supraveghere tehnica ale politiei si parchetelor?

Isi asuma PSD, PNL sau Predoiu raspunderea daca informatiile clasificate din asemenea dosare de MSN ajung sa fie share-uite pe internet ori intra pe mana unor servicii straine, cum ar fi FSB sau GRU?

3. Dreptul la aparare este grav incalcat, avocatii devenind si ei slugile serviciilor

Potrivit modificarilor la CPP aprobate de PSD si PNL, accesul avocatilor partilor si ai persoanei vatamate la informatiile clasificate din dosarul penal este conditionat de detinerea autorizatiei de acces prevazute de lege, adica de certificat ORNISS.

Daca avocatul ales nu detine autorizatia de acces prevazuta de lege, iar partile sau, dupa caz, persoana vatamata nu-si desemneaza un alt aparator care detine autorizatia prevazuta de lege, judecatorul de camera preliminara ia masuri pentru desemnarea unor avocati din oficiu care detin aceasta autorizatie ORNISS.

Cu alte cuvinte, daca vor sa isi poata apara clientii, avocatii vor trebui sa detina ORNISS. In Romania, sunt inscrisi in UNBR peste 20.000 de avocati, toti cu interes potential in a solicita eliberarea unui astfel de certificat.

In mod evident, eliberarea unui numar atat de mare de certificate ar fi in sine problematica, subrezind insusi rolul unor astfel de certificate.

Pe de alta parte, selectia celor ce vor detine sau nu certificate va fi facuta dupa o procedura extrem de intrusiva si subiectiva, facuta tot de servicii.

In momentul in care solicita un astfel de certificat, avocatul trebuie sa semneze ca este de acord sa fie supravegheat prin mijloace specifice, ca refuzul de acordare a acestuia sa nu fie motivat. De asemenea, trebuie sa ofere informatii despre familie, cunostinte, colegi etc., iar certificatul poate fi retras oricand, fara explicatii, putand lasa avocatul pe dinafara in momente-cheie ale procesului respectiv.

Asadar, avocatii vor trebui sa aleaga intre a-si putea apara clientii sau a deveni slugile serviciilor, actionand permanent sub atenta supraveghere a acestora. Si aceasta alegere este insa iluzorie, pentru ca un avocat care nu mai este liber, ci depinde de servicii, nu va mai putea sa isi apere cu adevarat nici clientul.

In consecinta, proiectul votat de slugile tradatoare din PSD si PNL este inca un baros aplicat structurii statale a Romaniei, afectand direct doi piloni importanti ai acesteia: justitia si securitatea nationala si, indirect, independenta Statului roman, creand mijloace de santaj sau de manipulare ori compromitere a actului de justitie si a intregului proces democratic din Romania. Cine ar avea interes pentru asa ceva?

Comentarii

# Cetatean date 11 April 2023 15:21 +5

Cine l-a recomandat pe Predoiu la minisiter a vrut sa-si bata joc inca o data de cetenii acestei tari.O tara: cat de coprupta este ea,cand de mult nu respecta drepturile omului,cat de mult vor sa fure ,cu o Justitie corecta si dreapta toate aceste sunt stopate.Predoiu a mai fost minsitru al Justitie, toata lumea l-a criticat(lumea cunoscatoare in ale Justitie) si curios tot el a fost desemnat Ministru!Paradoxal in aceasta tara cu cat esti mai incompetent cu atat esti ales in anumite pozitii!

# UM PNL = UM PDL = PETROV = SECU date 11 April 2023 15:27 +5

Să nu uitaţi şi propunerea altui liberal cu epoletii pe sub haina, care voia nici mai mult nici mai putin decat introducerea Securitatii in relatia avocat-client. Chipurile in calitate de procesator de informatie, in realitate in calitate de Coreea de Nord. De curiozitate, ce alte propuneri mai au petrovistii vopsiti in liberali? Procese de divort cu certificare ORNISS? Dezbaterea succesiunilor cu un NKVD-ist cu pistolul Makarov pe masa notarului? Daca vrem la toaleta va trebui aprobare de la Securitate? Sau cerem voie inainte?

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 11.12.2024 – ICCJ n-a cutezat sa se atinga de CCR

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva