REUNIUNE LA NIVEL INALT - Presedintele CCIR, Mihai Daraban, a participat la forumul "Oportunitati de afaceri cu regiunile lumii”, organizat de WCF, la Bogota: "Prin pozitionarea geografica, cu iesire la Marea Neagra si acces la Fluviul Dunarea, Romania, prin Portul Constanta, poate reprezenta un punct de atractie investitional semnificativ”
Presedintele Camerei de Comert si Industrie a Romaniei (CCIR), Mihai Daraban, a participat in 27 februarie 2023, alaturi de reprezentantii celor mai importante companii romanesti cu potential de import-export in America Latina, la forumul "Oportunitati de afaceri cu regiunile lumii”, organizat de World Chamber Federation (WCF), in colaborare cu Camera de Comert Bogota. La eveniment sunt prezenti reprezentanti ai camerelor de comert din 27 de tari, de pe patru continente, precum si peste 1000 de oameni de afaceri din mai multe state, inclusiv Romania.
Forumul este structurat in jurul a patru teme mari si anume: accesul la piete, digitalizare, sustenabilitate si promovarea managementului feminin, existand sesiuni dedicate pentru promovarea oportunitatilor de afaceri in Europa, Africa, Asia, Orientul Mijlociu, America de Nord si America de Sud.
Promovarea mediului de afaceri romanesc
Presedintele CCIR, Mihai Daraban, a sustinut o alocutiune in sesiunea dedicata Europei, alaturi de reprezentantii Germaniei, Frantei, Elvetiei si Macedoniei de Nord, in cadrul careia a promovat mediul de afaceri din Romania, precum si oportunitatile investitionale din tara noastra.
"Noul context geopolitic in care se gaseste intreg continentul european din cauza razboiului din Ucraina plaseaza Romania in pozitia de tara cu o importanta vitala mai ales in ceea ce priveste asigurarea lanturilor de aprovizionare si productie. Prin pozitionarea geografica, cu iesire la Marea Neagra si acces la Fluviul Dunarea, Romania, prin Portul Constanta, poate reprezenta un punct de atractie investitional semnificativ. Astfel, toate marfurile care vin din Est pe cale navala trec prin Canalul Suez, iar de aici pana in Portul Constanta sunt numai trei zile si jumatate de navigatie, fata de 11 zile cat ar dura pana sa intre in Portul Rotterdam, ceea ce inseamna in final costuri mai reduse.
Din Portul Constanta marfurile pot fi transportate catre restul Europei, tot pe cale navigabila, utilizand Fluviul Dunarea. De asemenea, pentru marfurile care vin din Vest, de la Gibraltar la Constanta sunt numai sapte zile de navigatie”, a declarat presedintele CCIR, Mihai Daraban.
Adauga comentariu
DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii
Comentarii