19 July 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

Vorbe de fumoar – 4 noiembrie 2010 – Inspectorii CSM au iesit bine la evaluarea profesionala facuta de... sefii lor!

Scris de: | pdf | print

4 November 2010 15:19
Vizualizari: 3963

* Am aflat ca magistratii-inspectori de la Inspectia Judiciara a Consiliului Superior al Magistraturii au iesit fara pata si mustrari din ultimul control la care au fost supusi. In mapele membrilor CSM care au participat joi la sedinta de plen tronau trei foi in care erau cuprinse caracterizarile tuturor inspectorilor. De exemplu, la judecatorul Petre Rosu, devenit celebru dupa ce, pe vremea cand era la Sectia a II-a a Tribunalului Bucuresti, a copiat motivarea arestarii de la fratii Iancu, la Ovidiu Tender, a fost chiar laudat in cinci randuri, cat contine caracterizarea muncii sale ca inspector. “Activitatea sa profesionala este una satisfacatoare”, a muncit impreuna cu colectivul pentru a fi mai eficienti, si alte vorbe mari de felul acesta. Trebuie totusi mentionat ca cei care fac evaluarile inspectorilor sunt chiar sefii lor, prin urmare, este limpede de inteles ca niciunui sef nu ii este la indemana sa admita, sa scrie, dar mai ales sa semneze, ca un subordonat este nepriceput, egoist si lenes.

Comentarii

# adelin date 6 November 2010 06:49 +5

Petre Rosu este un magistrat corupt si idiot, ar trebui anchetat penal pentru abuzurile sale ca inspector (a se vedea Brasov), nu apreciat cu satisfacator.
CSM este o masinarie de coruptie, sa speram ca sangele proaspat va schimba ceva, desi sansele sunt mici.

# Gog date 7 November 2010 20:07 +5

Este un dobitoc notoriu, asa este.

# RATB date 6 November 2010 08:35 +5

Si in plus fata de toate pe care le-ai zis, e si un tigan borat, adica chiar de soiul cel mai borat.

# ENE DRAGOS MARIAN date 6 November 2010 16:29 -2

CONSTIINTA SI VOCEA NATIONALA
CARE A AVUT O INIMA PREA MARE ,DAR CARE A DAT PREA MULTORA DIN EA,NEMAI AJUNGANDU-I SIEISI!

MA CONSOLEZ PENTRU CA AM FOST ABSORBIT,INVADAT PAUNESCIAN,IN ULTIMELE LUI CLIPE-,CELE MAI IMPORTANTE ,DE CEL AL CARUI SPIRIT VA RAMANE NEMURITOR !IN TIMP CE SCRIAM ACESTE GANDURI, AM AFLAT ,CA SI MARELE DISPARUT VORBEA CATE PUTIN DESPRE FENOMENELE PSI,CACI SOCIETATEA NU ERA PREGATITA SA ACCEPTE CELE NEUZUALE.”ESTE DOVEDIT STIINTIFIC CA IN TIMPUL SOMNULUI, SUFLETUL IESE DIN CORP,NU SE STIE DACA AMINTIREA DIN VIS DACA NU ESTE O PREVESTIRE …SI CU ASTA GATA ,HAI SA NE OPRIM“ZICEA IN 1999 ,MARELE ADRIAN PAUNESCU .
PE BUNA DREPTATE,EUGEN SIMION,SCRIA CA EMINESCU ESTE CEL MAI MARE POET AL ROMANILOR.SI ADRIAN PAUNESCU A CONFIRMAT ACEASTA EVIDENTA.
TOT EUGEN SIMION,INAINTE DE EVENIMENTELE DIN 1989.IN ISTORIA LITERATURII ROMANE,VORBEA CU DISPRET CA ADRIAN PAUNESCU VREA SA RAMANA “UNICUL POET LA ROMANILOR” . ESTE EVIDENT CA FIECARE CREATOR ,ESTE UNIC PRIN CREATIA SA.. PROBABIL CA DE ACEEA A SI RECUNOSCUT MULT PREA TARDIV VALOAREA POETULUI PRIN OFERIREA DE CATRE ACADEMIA ROMANA -IN VARA ACESTUI AN(2010)-,A DISTINCTIEI ACORDATE DE OBICEI SEFILOR DE STAT!
PENTRU OPERA ANTUMA SI POSTUMA, A CELUI CARE A INFRUNTAT DOUA REGIMURI POLITICE DICTATORIALE -CE NU I-AU GARANTAT DREPTUL LA VIATA, LA UN NIVEL DE TRAI DECENT -,LA INTEGRITATE PSIHICA,ADRIAN PAUNESCU VA RAMANE FARA INDOIALA, IN CONSTIINTA ADEVARATILOR CETATENI ROMANI,UNICUL POET AL ROMANILOR !

Adrian Păunescu: "Ultima zi"

Extras “Scrisoare tatei”
Te rog, tată, găseşte optimismul de care e nevoie pentru luptă. Mai sunt atâtea de făcut!
Nu am făcut destule împreună. Aşa că, haide, tată, ridică-ţi ochii trişti şi ia-o de la capăt. Te
Oamenii cred în tine, în puterea ta de a le schimba viitorul în bine. Sunt nefericiţi, dar suferinţa ta îi macină şi îi înnobilează.

SUFLETUL LUI ADRIAN PAUNESCU NU VA PLECA ATAT DE CURAND DIN CORPUL SAU SA SE REINCARNEZE IN ENERGIA UNIVERSALA .SI CAND VA PLECA VA APARA OPERA SA SI MAI ALES PE FIICA CEA MICA,(CEL PUTIN 3 ANI DE ZILE) CARE ISI VA CANTA IN VERSURI DUREREA ,PRECUM TATAL SAU!
“NE MOR PRIETENII ,NE MOR,
MURIM SI NOI IN MOARTEA LOR,
SI AMINTIRILE DE MOR!”

DE CE ATATA GRABA PENTRU INMORMANTAREA “COMORII IN ADANCURI INGROPATE ,A UITARII INESTIMABILULUI TEZAUR NATIONAL - ADRIAN PAUNESCU-?STAREA DE SANATATE A VICTIMEI SECURITATII,A FOST DATORATA METODELOR SPECIFICE ALE POLITIEI POLITICE .TATAL LUI ADRIAN PAUNESCU A FOST INCHIS POLITIC 15 ANI DE ZILE.
INCA DIN SCOALA,DIN ADOLESCENTA,CEL CE AVEA SA DEVINA MARELE POET, ADRIAN PAUNESCU ,A FOST SUPUS PERMANENTEI SUPRAVEGHERI TERORIZANTE ,CARE IN TIMP AU CAUZAT INSUFICIENTA CARDIACA SI INSUFICIENTA RESPIRATORIE !!!MARTURIE STAU MIILE DE CARTI ,INTERVIURILE DATE,CE RELEVA SUFERINTA INDURATA DIN PARTEA REGIMULUI CRIMINAL ! S-A INTORS REALITATEA CU SUSUL IN JOS ,SI CEL VATAMAT A AJUNS SA FIE HULIT PENTRU A NU DEVENII IN 1996 PRESEDINTELE TUTUROR ROMANILOR!!!! CA SA NU MAI VORBIM DE VOTURILE FRAUDATE LA ACELE ALEGERI ESENTIALE PENTRU SOARTA TARII SI A NEAMULUI!A FOST LASAT SA CASTIGE O PERSOANA CARE LA MOMENTUL PSIHOLOGIC SECURITATEA VA LUA MANA SI O VA PUNE PE FATA ,PE CEL CARE DIRIJA DIN UMBRA DESTINUL ROMANILOR SI A ROMANIEI. AM VAZUT CUM A LUCRAT P.D.-UL IN UMBRA P.N.T.C.D-ULUI SI P.N.L.-ULUI{FORMAT ACUM CHIAR PE SCHELETUL PNTCD-ULUI}!NUMAI P.R.M. NU A FOST MAJORITAR LA GUVERNARE,NUMAI TUDOR VADIM NU A FOST LASAT DE PUTERILE STRAINE, SA AJUNGA PRESEDINTE AL ROMANIEI !!!!
CINE ,CE DORESTE CU INMORMANTAREA IMEDIATA?!ASCUNDEREA CAUZEI REALE DETERMINANTE A MORTII SUSPECTE A POETULUI PATIMIRII NOASTRE ?! TREBUIE ANALIZAT SI CONTESTAT LA NEVOIE REZULTATUL INTERESAT AL NECROPSIEI.TREBUIA AMANATA INMORMANTAREA PENTRU DUMINICA.POPORULUI TREBUIE SA I SE LASE SUFICIENT TIMP ,PENTRU A ISI PLANGE MARTIRUL!!!
LA FEL S- A PROCEDAT SI IN CAZUL MADALINEI MANOLE!NICI PANA ACUM NU S –A AFLAT ADEVARUL ABSOLUT DIN PARTEA CANALILOR SPECIALIZATE IN SUGRUMAREA DIN FASA A OCULTULUI ADEVAR!

REPREZENTA ADRIAN PAUNESCU ,UN PERICOL CONCRET ,ACTUAL LA ADRESA SECURITATII LUI TRAIAN BASESCU CARE SE CONFUNDA IN MOD NEPERMIS CU STATUL NEOCOMUNIST AGRESOR,CARE CONSIDERA CA AVEA VIZIUNI POLITICE DIFERITE FATA DE MARELE OM DE STANGA !A FI DE DREAPTA ,INSEAMNA A FI CU ADEVARAT UN BUN ROMAN!!!
Între anii 1970-1980, Păunescu a devenit o figură importantă în mass-media românească.Marel publicist vroia sa revina in forta,chiar la Calarasi (PDL) .IATA DE CE A FOST STOPAT!! CE NU A REUSIT CEAUSESCU ,A INFAPTUIT BASESCU :ASASINAREA LUI ADRIAN PAINESCU ,camuflata intr-o moarte provocata doar “de cause naturale”!!!
Dinescu: Adrian Păunescu a fost primul poet care s-a certat cu Ceauşescu
La o întâlnire a lui Ceauşecu cu scriitorii, Păunescu a polemizat cu Ceauşescu şi la-a scos din sărite de a trebuit apoi să vine Zaharia Stancu şi Marin Preda să îi explice tovarăşului că e un poet mai tânăr, mai nervos.
CU CE A FOST IMPREGNAT DOCUMENTUL DAT DE EUGEN SIMION ,CA SI CEL DE DAT DE GHIMPU?!AU FOST INLOCUITE INTRE TIMP ACESTE ACTE ,CU ALTELE CARE NU SUNT NOCIVE ,DE CATRE O PERSOANA INFILTRATA CARE S-A DORIT A FI CONSIDERATA DE INCREDERE ?EU,MI-AM FACUT DATORIA CETATENEASCA , IN SENSUL CA AM ANUNTAT DIN TIMP DE ACEST ATENTAT CE SE PREGATESTE,TOCMAI PENTRU A NU SE PRODUCE!!!
NU CREDETI CA DISTANTA PASTRATA DOVEDESTE EVIDENT O INGRIJORARE REALA A MARELUI DISPARUT -CA EXPRESIE A INSTINCTULUI DE CONSERVARE?!TEAMA JUSTIFICATA ,DAR NU FRICA PRECUM AU DIN PACATE MULTI DINTRE JURNALISTI!. PRIN ANUL 1982 CRED CA AM VAZUT UN FILM ITALIAN INTITULAT “MIE TEAMA “[ MI PAURA ].EVIDENT CA DUSMANUL NU TREBUIE SA SIMTA ,ORI SA AFLE CEVA DIN TEAMA TA!SI ATUNCI ,INCEPI SA O NEGI, INITIAL IN INTIMITATEA TA ,CHIAR IN PUBLIC,IN DIRECT LA TELEVIZOR,!IAR NEGAND-O PERMANENT,SISTEMATIC,CU TIMPUL ,NU ITI VA MAI FI TEAMA DE NIMIC,DE ORICE !!! MARELE DISPARUT,FOARTE PROBABIL PENTRU CA STIA CE LE POATE PIELEA BRUTELOR DIN SECURITATEA CRIMINALA A LUI BASESCU –IN OPERA DE RAZBUNARE IN CONTRAPARTIDA PENTRU SFATURILE DATE DE CEA MAI INALTA CONSTIINTA NATIONALA CONTEMPORANA - IN ACEST AN LUI VICTOR PONTA ,[CONSIDERAT CU “CAS LA GURA “]DE CEL CARUIA II ESTE TEAMA JUSTIFICATA DE A NU FI SUSPENDAT PENTRU ORORILE SAVARSITE FATA DE PROPRIUL POPOR ?!

Imagini de la ultima aniversare a lui Adrian Păunescu
adevarul.ro
În invitaţie, Adrian Păunescu i-a rugat pe invitaţi să nu-i aducă flori care ar avea o semnificaţie nedorită.
2010-11-05 12:36:33

Ultima aniversare a lui Adrian Păunescu
î

Imagini de la ultima aniversare a lui Adrian Păunescu / FOTO: adevarul.ro
Ultima aniversare a poetului Adrian Păunescu a avut loc la reşedinţa acestuia, în data de 20 iulie 2010, când a împlinit 67 de ani.

Adevărul.ro a publicat pe site-ul propriu imagini de la ultima aniversare a poetului.

"Sperând să pot ieşi din suferiţa care mi-a fost dată, vă invit la sărbătoarea celor 67 de ani de viaţă, marţi 20 iulie, orele 17.00, în curtea casei mele [...]. Va rog să nu-mi aduceţi flori care ar avea o semnificaţie nedorită. Adrian Paunescu, se anunţa în sms-ul pe care poetul l-a trimis tuturor invitaţilor
CEI CARE INMANEAZA UN ACT ,POT FACE UN TRATAMENT PENTRU CA SA NU FIE AFECTATI .DE CE CREDETI CA CEI DE LA CNSAS ,POARTA MANUSI DE PROTECTIE.SI AM MAI SPUS ASTA DE ATATEA ORI.DE CXE NU S-A AVUT IN VEDERE CE AM SPUS EU?!!!SE PUTEA EVITA PIERDEREA DINTRE NOI , A VALOROSULUI ADRIAN PAUNESCU
-S-A CONSIDERAT CA CEI CARE SCRIU NUMAI DE BINE IN RAPORT DE NICOLAE CEAUSESCU ,AU DETERMINAT dezvoltarea cultului personalităţii fostului dictator. DAR IN CAZUL LUI TRAIAN BASESCU ,ACEASTA REALITATE ,NU ESTE INGRIJORATOARE,PREJUDICIANTA FATA DE NOI TOTI!!!! [Presa internaţională aminteşte că, în timpul regimului comunist, Păunescu a scris poezii în care îl lăuda pe Nicolae Ceauşescu şi că detractorii săi au spus că aceste versuri au contribuit la dezvoltarea cultului personalităţii fostului dictator.]
Răutatea e mascată de “bunele intenţii” camufland pervers răzbunarea ticalosilor tradatorilor de neam si tara!
U.D.M.R.PRESEAZA PD SA IA MASURI ILEGALE IMPOTRIVA PARLAMENTARULUI PD HARDAU PRESEDINTELE COMISIEI DE INVATAMANT -CARE S-A BUCURAT LA AFLAREA DECIZIEI C.C.R.DE IMPOSIBILITATE A ASUMARII RASPUNDERII PE O.G.U. PRIVIND EDUCATIA(DE OFICIALIZARE A LIMBII MAGHIARE IN COVASNA HARGHITA ,TARGU MURES..).
PRESEDINTELE U.D.M.R.,VICEPREMIER, A DAT DE INTELES ,CA DACA PD-UL NU SE OCUPA IMEDIAT DE HARDAU,ASA CUM S-A OCUPAT DE PRUTEANU SI ADRIAN PAUNESCU,SE VA OCUPA U.D.M.R.-UL!!!
CU CINE VREA SA SE ALIEZE P.N.L.-UL?CU ALTI ASASINI POLITICI AI CELOR MAI ALESI DISPARUTI AI NEAMULUI?!
Posibilă colaborare româno-israelieană în domeniile unde Israelul dispune de tehnologii de vârf noiembrie 3, 20100
Borbely Karoly, secretar de stat în Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, a condus, în perioada 31 octombrie – 1 noiembrie, o misiune economică organizată în Israel de către Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri (MECMA), Centrul Român pentu promovarea Comerţului şi Investiţiilor Străine (CRPCIS) şi Camera de Comerţ şi Industrie a Municipiului Bucureşti. Potrivit unui comunicat remis miercuri presei, agenda vizitei demnitarului român a cuprins o serie de întâlniri cu reprezentanţi ai guvernului israelian, ai mediului de afaceri, precum şi participarea la două mese rotunde organizate cu această ocazie. În cadrul întâlnirii cu Binyamin Ben-Eliezer, ministrul industriei, comerţului şi construcţiilor din Israel, secretarul de stat în MECMA a abordat problematica domeniilor de interes comun de colaborare, şi anume: cercetare – dezvoltare, tehnologii privind managementul resurselor de apă, energiile verzi, agricultura şi irigaţii, proiecte de infrastructură, sisteme de securitate etc. Accentul a fost pus pe domeniile unde Israelul dispune de tehnologii de vârf, care pot fi aplicate în diversele sectoare ale economiei româneşti. Dialogul româno-israelian la nivel guvernamental în domeniul economic va continuă în ianuarie 2011, când ministrul Ben-Eliezer va efectua o vizită oficială în România. De asemenea, Borbely a avut o întrevedere cu Colette Avital, preşedintele Camerei de Comerţ Israel-România, abordând, cu această ocazie, aspecte referitoare la organizarea unor acţiuni promoţionale în Israel în anul 2011. Secretarul de stat în MECMA a participat şi la cele două mese rotunde organizate de Camera de Comerţ din Ieruslalim şi, respectiv Camera de Comerţ Haifa, unde a prezentat aspecte actuale privind evoluţia economiei româneşti, precum şi stadiul şi perspectivele relaţiilor economice bilaterale. Cu această ocazie, au avut loc întâlniri bilaterale între firmele româneşti şi cele israeliane. În marja vizitei, delegaţia română a avut o întâlnire cu directorul general pentru probleme economice, Shmuel Gantz, din Primăria oraşului Haifa, prilej cu care au fost abordate posibilităţile de cooperare între firmele româneşti şi cele din zona de nord a Israelului. În cadrul întâlnirilor de afaceri avute, au fost identificate atât oportunităţi de export, cât şi de investiţii în România sau de cooperare bilaterală, în sectoare ca încălţăminte şi confecţii, industrie alimentară, mobilă, optică electronică, construcţii, sisteme de securitate etc. Din delegaţia română au facut parte experţi din minister şi din CRPCIS, vice-preşedintele CCIB, precum şi oameni de afaceri din diverse sectoare de activitate: confecţii şi tricotaje, încălţăminte, construcţii civile şi industriale, consultanţă, asistenţă tehnică în diverse sectoare (energie, petrol şi gaze, minerit etc.), cercetare.
PENTRU CA ERAU NISTE TINTE, DE ACEEA APAR IN RAPORTUL DE CONDAMNARE A COMUNISMULUI SI ADRIAN PAUNESCU SI VADIM TUDOR !TOTII CARE GANDIM SI INCERCAM SA ACTIONAM IN “ZBUCIUMUL NEFERICIRII SI AL NESTATORNICIEI “,SUNTEM INTERCEPTATI DE CATRE SECURITATE, D.N.A. ,I.C.C.J. INSTANTE SI PARCHETE !PERMANENT IN TIMP CE SCRIU LA CALCULATOR,MI SE SALVEAZA CONTINUTUL CELOR SCRISE,PENTRU CA AGRESORII SA INCERCE SA TINA PASUL CU MINE ,BA CHIAR SA MI-O IA INAINTE,CONTRACARAND IDEILE –FORTA CONSIDERATE PERICULOASE PENTRU REGIMUL CRIMINAL !!ADRIAN PAUNESCU SPUNEA IN 1999,CA DACA NU AR AVEA SENSIBILITATE ,AR FI DE NEINVINS!DIN PACATE ,SI EU POSED ACEA CALITATE PE CARE O AVEA MARELE TRIBUN :EMPATIA.( A TE PUNE IN LOCUL CELUILALT) !
DE CE ESTE GREU SA CASTIGI O BATALIE? RASPUNDEA ADRIAN PAUNESCU : PENTRU CA OMUL IN LOCUL CARUIA TE PUI,NU SE PUNE IN LOCUL TAU !
SI ADRIAN PAUNESCU SI CEI CARE AU INTRAT IN LEGATURA CU EL ,AU FOST PERMANENT INTERCEPTATI PENTRU A FI ANIHILATI ,CACI REPREZENTAU MISCAREA DE REZISTENTA IMPOTRIVA DICTATURII ABSOLUTE ! ASTFEL ,PRIN PERMANENTA SUPRAVEGHERE,EI NE STIU SLABICIUNILE SI LE EXPLOATEAZA CU EFICIENTA PRIN PARGHIILE AVUTE LA DISPOZITIE: OBEDIENTA JUSTITIE !TREBUIE ANALIZAT SI CONTESTAT REZULTATUL NECROPSIEI,TREBUIA AMANATA INMORMANTAREA PENTRU DUMINICA.POPORULUI TREBUIE SA I SE LASE SUFICIENT TIMP ,PENTRU A ISI PLANGE MARTIRUL!!!
LA FEL S- A PROCEDAT SI IN CAZUL MADALINEI MANOLE!

UNDE SUNT POLITICIENII ADEVARATI ,UNDE ESTE SOCIETATEA CIVILA ,UNDE ESTE OPINIA PUBLICA?!UNDE ESTE A PATRA PUTERE IN STAT?!
CINE DUCE TORTA OLIMPICA?CINE SE VA BUCURA DE LAURII VICTORIEI?

Adrian Păunescu şi-a găsit liniştea! Vegheat de un porumbel alb!
În zori s-a făcut liniște. De undeva, din înaltul cerului, un porumbel alb a coborât lin și, cu un fâlfâit de aripi, și-a oprit zborul.

Apariţie. În momentul în care trupul neînsuflețit al poetului a fost dus către mașina mortuară, deasupra sicriului a zburat un porumbel alb (Ora 16.13, morga Spitalului de Urgenţă)


EUGEN SIMION,INAINTE DE EVENIMENTELE DIN 1989.IN SCRIITORI ROMANI DE AZI(DACA NU MA INSEL1989) ,VORBEA CU DISPRET CA ADRIAN PAUNESCU VREA SA RAMANA “UNICUL POET LA ROMANILOR” . ESTE EVIDENT CA FIECARE CREATOR ,ESTE UNIC PRIN CREATIA SA.. PROBABIL CA DE ACEEA A SI RECUNOSCUT MULT PREA TARDIV VALOAREA POETULUI PRIN OFERIREA DE CATRE ACADEMIA ROMANA -IN VARA ACESTUI AN(2010)-,A DISTINCTIEI ACORDATE DE OBICEI SEFILOR DE STAT!
Eugen Simion (n. 25 mai 1933, Chiojdeanca, Prahova preşedinte al acestui for (Academiei Române) din 1998 până în aprilie 2006. Președinte al Consiliului Național pentru Certificarea Diplomelor și Certificatelor Universitare, până în aprilie 2006. Președinte al Comisiei Naționale pentru Certificarea Diplomelor și Certificatelor Universitare în domeniul Filologie, din aprilie 2006. Premiul Uniunii Scriitorilor i-a fost acordat de cinci ori. Scandalul editarii caietelor ramase de la Mihai Eminescu - Mircea Popescu, om de afaceri si membru PNL Timiș a prezentat un denunt procurorilor de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie in legatura cu modul in care au fost cheltuiti 2.4 milioane de dolari in proiectul de editare a caietelor manuscrise ramase de la Mihai Eminescu, coordonat de Eugen Simion=Membru de onoare al Academiei de Științe a Moldovei.

Adrian Păunescu mi-a fost mai întâi student,face parte din generaţia '60, generaţia lui Nichita şi Marin Sorescu, fiind mai mic decât Nichita cu 10 ani

Succesor:Ionel Haiduc. :Membru în diverse organisme academice și sociale s-a implicat în Politica științei, management, protecția mediului fiind autorul unui mare număr de lucrări pe aceste teme.

Acad. Ionel Haiduc - Presedintele Academiei Române
Academician Ionel HAIDUC. Chimist, doctor în chimie. Profesor la Universitatea "Babeş-Bolyai" din Cluj-Napoca. Membru titular al Academiei Române din 1991 Profesor la vârsta de 36 de ani, își completează formarea ca cercetător în SUA între 1966-1972, pe durata a 3 stagii post-doctorale,..

PENTRU A FI DAT LA O PARTE DE CATRE BASESCU ,I S-A INTENTAT LUI SIMUION,UN PROCES LA ICCJ!

Eugen Simion, denunţat la DNA pentru “struţocămila” manuscriselor eminesciene10 Iul 2009 Andra Matzal
Mircea Popescu, un om de afaceri timişorean, denunţă felul în care fostul preşedinte al Academiei Române a coordonat ediţia completă a manuscriselor Eminescu. Gestul său porneşte de la mai multe critici pe care profesori sau jurnalişti le-au făcut la adresa proiectului care a costat peste două milioane de dolari, bani publici. Reprezentanţii Bibliotecii Academiei susţin că CD-urile cu manuscrise nu au fost concepute ca o ediţie electronică.


Pe 16 mai, Popescu a depus la Direcţia Naţională Anticorupţie un denunţ “în contra faptelor săvârşite de Eugen Simion” în cadrul proiectului de editare a manuscriselor eminesciene, recent finalizat. O săptămână mai târziu, DNA a înregistrat denunţul, asigurându-l pe reclamant că documentul a fost înregistrat şi trimis, “pentru verificarea aspectelor semnalate şi competentă soluţionare la Serviciul Teritorial Timişoara al Direcţiei Naţionale Anticorupţie”. Argumentele care l-au determinat pe Mircea Popescu, om de afaceri şi membru al PNL Timiş, să facă acest pas se regăsesc în mai multe articole apărute în presă, în care autorii enumeră, punctual, de ce consideră versiunea electronică a ediţiei exagerat de costisitoare, în condiţiile în care este aproape inutilă şi, mai mult, este disponibilă într-un tiraj extrem de mic.

După ce Ioana Bot, critic, filolog şi eminescolog, a publicat un comentariu critic la adresa controversatei ediţii, Eugen Simion i-a răspuns indirect, printr-un text publicat în revista “Cultura”, în care fostul preşedinte al Academiei se întreba cum de Ioana Bot, profesor universitar la Cluj, nu-l trimite direct la DNA.

Luând în serios această mirare ironică, Mircea Popescu a decis să facă el denunţul penal, considerând că “perpetuarea acestei atitudini, de-a ascunde gunoiul sub preş şi de a povesti la o cafea şi pe la colţuri, este mai degrabă nocivă, pe de o parte pentru că slăbeşte încrederea cetăţenilor în instituţiile statului, şi pe de cealaltă pentru că îngăduie persoanelor incompetente ori rău intenţionate să rămână hoţi neprinşi, şi deci negustori cinstiţi”, a detaliat Popescu pentru Cotidianul. În denunţul său, omul de afaceri îi recomandă pe Ioana Bot şi pe Constantin Vică, autorul unui alt comentariu critic la adresa ediţiei electronice a manuscriselor, publicat în “Dilemateca”, drept specialişti care ar putea să confirme validitatea argumentelor prin care Popescu îşi motivează denunţul.

“Nu ştiu cine este dl Mircea Popescu, nu am fost contactată de el înainte de depunerea denunţului său la DNA şi nu am (cu gestul şi denunţul) altă legătură decât aceea că dl Popescu a fost «inspirat», potrivit propriei declaraţii, de lectura unor texte din «Dilema Veche» şi «Dilemateca», semnate de mine şi de dl Constantin Vică. În momentul în care publici în presă, accepţi şi faptul că vei avea tot felul de cititori, cu reacţii din cele mai diverse, iscate de ceea ce au citit şi au înţeles. Mi se pare de domeniul simţului comun că asemenea gesturi ale cititorului vorbesc exclusiv despre cititor, personalitatea sa etc.”, a explicat Ioana Bot pentru Cotidianul. Nici Constantin Vică nu îl cunoaşte pe Mircea Popescu, despre care crede că “ar fi fost mai bine să citeze din articol, nu să mă recomande ca pe «un martor». Eu am câteva opinii argumentate în articolul din «Dilemateca», opinii pe care le-ar fi putut avea orice persoană care a folosit alte ediţii digitale şi care întelege cum se face o ediţie electronică utilă”, spune Vică.

Mircea Popescu a declarat pentru Cotidianul că, pentru moment, nu a primit nici o reacţie referitoare la depunerea denunţului penal la DNA, nici din partea Academiei, nici a lui Eugen Simion, care nu a putut fi contactat până în acest moment. “Nici nu cred că voi primi, sincer să fiu, nici un răspuns, din punctul lor de vedere, cu cât se discută mai puţin problema, cu atât mai bine”, conchide Popescu. Contactat de Cotidianul, Eugen Simion a transmis, prin intermediul unui angajat al Fundaţiei Naţionale de Ştiinţă şi Artă, că “banii au fost aprobaţi de Parlament”, direcţionându-ne către Gabriela Dumitrescu, directoarea adjunctă a Bibliotecii Academiei Române. “CD-urile care însoţesc volumele nu au alt rol decât acela de a arăta cum arată manuscrisul original. N-au fost gândite din start cu funcţie de căutare pentru că nu fac altceva decât să ilustreze manuscrisele”, a declarat Gabriela Dumitrescu pentru Cotidianul, precizând că Biblioteca Academiei a început deja un proiect, lăsat în stand-by, de a arhiva manuscrisele pe un portal electronic. Problema intervine însă în acelaşi punct: acest portal, pentru care momentan nu există fonduri şi unde au fost postate deja primele cinci volume, perpetuează acelaşi conţinut aproape imposibil de consultat, din moment ce arhiva este gândită să conţină aceleaşi pagini scanate de pe controversatele CD-uri care însoţesc volumele. Potrivit Gabrielei Dumitrescu, pentru acest portal este nevoie ca fiecare pagină să fie catalogată în parte, urmând să trimită la ediţiile Perpesicius. Toate bune şi frumoase, dar asta nu înseamnă decât că va fi nevoie de alte fonduri pentru a recupera deficienţa unei pseudo-ediţii electronice inutile din start. Directoarea adjunctă a Bibliotecii Academiei ne-a asigurat că o parte din munca de verificare a volumelor a fost făcută voluntar de către membrii echipei şi că Academia n-a făcut decât “să continue visul lui Noica”. “Nu cred că e justificată plângerea pentru că nimeni nu a câştigat în acest proiect, iar banii s-au dat în urma unor şedinţe în care Parlamentul României a hotărât că este bine să realizăm această ediţie”, a mai spus Dumitrescu. De asemenea, Gabriela Dumitrescu ne-a asigurat că fiecărei biblioteci din ţară îi este destinată o ediţie completă, dar că motivul pentru care multe dintre biblioteci nu au încă manuscrisele în depozite se leagă de faptul că Biblioteca Academiei nu poate asigura costurile de transport pentru aceste volume către fiecare bibliotecă. Aşa se face că multe dintre biblioteci fie nu şi-au ridicat volumele, fie au intrat în posesia a doar câteva dintre ele.

De ce Eminescu digital e mai mult mort decât viu

Nici unul dintre autorii articolelor care susţin inutilitatea acestei ediţii nu s-a pronunţat asupra aspectelor juridice pe care le presupune gestul lui Mircea Popescu, reiterându-şi însă poziţia critică. “Eu comentam deficienţele ştiinţifice ale unui proiect al Academiei Române. Înţeleg perfect necesitatea înlocuirii originalelor manuscriselor eminesciene (degradate de timp) cu nişte cópii cât mai conforme, pe care specialiştii să le poată consulta, în schimb această fotocopiere cu mijloace avansate nu este - nu trebuie confundată cu o ediţie critică, nici una genetică - restitutivă (care ar trebui să îi explice cititorului, specialist sau nu, când, cum şi ce a scris Eminescu în paginile acelea, adesea greu lizibile)”, clarifică profesorul universitar Ioana Bot, pentru a-şi explicita poziţia. “Citam, acolo, asemenea ediţii ale manuscriselor marilor scriitori din alte culturi europene - spre comparaţie, pentru a conchide că 1. nu e o ediţie, ci o fotocopiere 2. realizarea ei este discutabilă sub aspect tehnic, atât în format carte, cât şi pe CD-ROM, 3. în afară de înlocuirea «originalului» cu copia, ea nu vine în sprijinul specialistului, 4. punerea ei în vânzare ca ediţie bibliofilă scumpă nu reprezintă - aşa cum s-a invocat de către cei ce au elogiat şi susţinut proiectul - o «democratizare a accesului la manuscrisele poetului naţional», ajunse astfel «în casa fiecarui român» etc.”, îşi reia criticul literar obiecţiile.

Într-unul dintre primele episoade ale sancţionării acestei ediţii, Ioana Bot puncta, în perfectă cunoştinţă de cauză, într-un articol publicat în “Dilema Veche”, că rezultatul proiectului iniţiat în 2005 şi finalizat la mijlocul lunii trecute este “o struţocămilă filologică”, nici pe departe “un progres al tehnicii reproductive, ci şi un regres faţă de editările filologice anterioare”. Care sunt motivele pentru care o astfel de ediţie, extrem de importantă pentru patrimoniul cultural românesc, este eşuată ca utilitate imediată aflăm din extinsul şi bine documentatul comentariu al Ioanei Bot. În primul rând, miile de pagini de manuscris stocate pe CD-urile care însoţesc volumele sunt dacă nu ilizibile, greu inteligibile, atâta vreme cât ele nu fac decât să reproducă, la o scară mai mare, imaginea fidelă a textelor originale. Totodată, nici nu poţi folosi vreo funcţie de căutare în interiorul manuscriselor, din moment ce tehnologia folosită nu permite nici măcar citirea paginilor. De altfel, după cum observă Ioana Bot, autoare a mai multor studii despre Eminescu, colofonul fiecărui volum este insuficient şi, pe alocuri, incorect. “Electronic prin natură, precis în fotografie şi cochet-sumbru-Biedermeier prin design, CD-ul ataşat fiecărui volum nu facilitează nici el, lecţiunea - dimpotrivă. Pagina manuscrisului nu poate fi mărită la dimensiunea ecranului decât dacă oprim executabilul şi «intrăm pe uşa din dos» în CD, spre a deschide cu dublu click fiecare clişeu jpg, al fiecărei pagini. Altminteri, mărirea se face ca şi cum am apropia o lupă de un detaliu al textului, în detrimentul ansamblului: cu cât vom vedea mai bine un cuvânt, cu atât restul versului dispare din rama neagră a «paginii electronice». Imaginile nu au fost digitalizate pentru a permite căutări interne de nici un fel; spre a trece de la p. 37 la p. 48 se dă de 11 ori click pe «next», încărcând pe rând toate paginile intermediare”, concluzionează criticul literar.

Obiecţiile privitoare la componenta tehnică a acestei aşa-zise ediţii sunt reluate într-un articol semnat de Constantin Vică şi publicat în revista “Dilemateca”. Vică identifică cel puţin cinci mari carenţe ale felului în care manuscrisele au fost transpuse pe format optic, deşi prima dintre ele, şi anume lipsa de funcţionalitate, anulează automat obiectul în sine. CD-urile, considerate “o colecţie de «vederi» cu scrisul lui Eminescu”, sunt lipsite de caracter hipertextual şi de metainformaţii, precum şi de trimiteri către textele exegetice, ignorând tehnologii dacă nu gratuite, măcar mult mai ieftine, care ar fi putut asigura măcar un coeficient mai mare de utilitate. Comparând această ediţie şi alte proiecte de digitizare - HyperNietzsche şi ediţia electronică Wittgenstein -, Constantin Vică punctează că “ediţia electronică a Academiei Române e o glumă proastă, din bani publici, pentru că manuscrisele nu sunt accesibile liber (cu toate că sunt bunuri publice) şi, chiar dacă ar fi fost, nu pot fi utilizate în cercetare”.

Eminescu electronic, mai scump decât Nietzsche

În contextul în care mai toate strategiile de politici culturale mizează din ce în ce mai mult pe digitalizarea patrimoniului cultural, pentru ca acesta să poată circula - cât mai liber şi mai uşor de consultat -, ediţia/fotocopierea manuscriselor eminesciene nu face decât să se abată cu obstinaţie de la aceste tendinţe. În Declaraţia Universală UNESCO privitoare la Diversitatea Culturală se recomandă ţărilor vizate să încurajeze folosirea tehnologiilor şi a alfabetizării în spaţiul digital, pentru a-i ajuta pe oameni “să manevreze tehnologiile informaţiei, facilitând totodată diseminarea digitală a produselor culturale endogene şi accesul acelor ţări la resursele educaţionale, culturale şi ştiinţifice digitale disponibile în întreaga lume”, arată Declaraţia UNESCO. Nu doar că ediţia coordonată de Academia Română nu corespunde nici unei asemenea cerinţe, ba mai mult, această lipsă de adecvare s-a dovedit şi foarte costisitoare.

În timp ce proiectul de arhivare, în format electronic, a manuscriselor lui Nietzsche (HyperNietzsche) s-a derulat pe o perioadă de zece ani şi a costat 900.000 de euro, e-manuscrisele eminesciene au fost realizate în patru ani şi, în ciuda tuturor disfuncţiilor care transformă aceste CD-uri în media moarte din start, proiectul a costat 2,41 milioane de dolari. Dacă punem la socoteală faptul că tirajul ediţiei a fost de 750 de exemplare (un volum costă între 100 şi 200 lei) şi faptul că nici cumpărătorii obişnuiţi, nici bibliotecile nu s-au îngrămădit să le cumpere, dacă ţinem cont de faptul că volumele şi CD-urile adiacente sunt accesibile doar câtorva, şi nu publicului larg, atunci semnele de întrebare pe care le ridică acest proiect sunt şi mai numeroase.

După cum a arătat Constantin Vică pentru Cotidianul, exemplele de ediţii electronice reuşite, chiar şi cu fonduri mult mai modeste, există: CD-ul cu "Wittgenstein's Nachlass: The Bergen Electronic Edition" oferă, pe lângă manuscrisele adnotate, în care poţi căuta cu succes până şi cele mai absconse informaţii, numeroase alte funcţii, cum ar fi cea de bookmarking şi cea care permite cititorului să-şi ia notiţe şi să stabilească legături între mai multe texte. “CD-urile Eminescu nu permit acest tip de utilizare, ca la «Wittgenstein's Nachlass». Cred că vor rămâne nefolosite. Un alt exemplu îl reprezintă şi ediţia digitală Charles Sanders Peirce“, continuă Vică, în opinia căruia o altă carenţă esenţială este folosirea unui suport (CD-ROM), “pe cale de dispariţie, care în mai puţin de 30 de ani nu va putea fi folosit”. Una dintre concluziile jurnalistului atinge chestiunea folosirii banilor publici (nu puţini) pentru realizarea unui obiect destinat, din start, unui circuit exclusivist: “Dat fiind faptul că opera lui Eminescu, în orice formă a sa, este un bun public şi banii utilizaţi de editor au fost publici, atunci se impune cu necesitate accesul liber la manuscrise într-un mediu cu costuri zero de multiplicare, aka world wide web-ul”, punctează Vică, indicând experimentul reuşit al ediţiei “Madame Bovary”.

Academia Română, blocată în entuziasmul propriei “reuşite”
Manuscrisele poetului au fost păstrate, până în 1902, când au fost donate Academiei Române, de către Titu Maiorescu. Strânse în 45 de caiete fără criterii legate de cronologie sau de tematică, textele lui Eminescu au trecut prin mâinile multor filologi, fiind reproduse, parţial, în ediţii succesive, însă incomplete. În 2004, Academia Română a reluat proiectul ediţiei facsimilate, pentru ca la jumătatea lunii trecute să fie publicate ultimele patru volume. Imediat după finalizarea acestui proiect, la Academia Română a avut loc, cum altfel, o sesiune solemnă dedicată acestui eveniment, la care au participat mai mulţi academicieni dornici să-şi reafirme fidelitatea faţă de Eminescu, indiferent în ce condiţii: “La 120 de ani de la dispariţia lui Mihai Eminescu, în aula Academiei Române a avut loc lansarea ultimelor volume din ediţia facsimilată a manuscriselor Poetului. Visul lui Noica de a facsimila caietele eminesciene, cuprinzând 14.000 de pagini, a fost realizat de Academia Română, care, fidelă tradiţiei de a-şi cinsti înaintaşii, a reuşit să redea foilor îngălbenite de vreme o viaţă nouă şi, în acelaşi timp, să asigure accesul tuturor celor interesaţi la această valoroasă moştenire culturală”, arată un document publicat pe site-ul Academiei.

i, 30 August 2010.Conform Hotărârii Adunării generale a membrilor AŞM din 12 august 2010 poetul, publicistul şi omul politic Adrian Păunescu a fost ales membru de onoare al Academiei de Ştiinţe a Moldovei, în temeiul demersului Institutului de Filologie, aprobat la 28 iulie 2010 de Consiliul Suprem pentru Ştiinţă şi Dezvoltare Tehnologică al AŞM. Distincţia onorifică i-a fost acordată remarcabilei personalităţi pentru activitate prodigioasă în vederea promovării consecvente a valorilor culturii, istoriei şi tradiţiilor naţionale autentice, a adevărului ştiinţific privind limba şi literatura română în Republica Moldova. Cărţile scriitorului au înregistrat un tiraj total de 1 mln de exemplare, record pentru un poet român în viaţă. Volumele sale de poezie însumează peste 300 de mii de versuri, depăşind astfel epopeea Indiei antice Mahabharata, care are 215 mii de versuri, fapt ce l-a determinat pe fostul preşedinte al Academiei Române, Eugen Simion, să-l declare pe poet „fără asemănare nu numai în istoria literaturii române, ci şi în literatura universală". Acelaşi critic literar Eugen Simion semnalează un alt record: „Poetul Adrian Păunescu a reuşit în anii totalitarismului „să mobilizeze masele", îndeosebi noua generaţie, întru receptarea „poeziei şi muzicii tinere", umplând până la refuz stadioanele României. Ultimul record este legat de celebrul Cenaclu de poezie, muzică folk şi rock Flacăra, condus de scriitor, care l-a făcut po******r şi în ţara noastră. Dar acesta nu e singurul record legat de Flacăra. În perioada 1973-1985, „generaţia în blugi" a susţinut 1615 spectacole în faţa a mai mult de 6 milioane de spectatori!

Marius Chivu 29.01.2007
Capitolul Eminescu din Dicţionarul General al Literaturii Române (vol. 3, 2005) este o mostră de inadecvare, neputinţă şi chiar iresponsabilitate critică.

Coordonatorul dicţionarului, Eugen Simion, pe atunci încă preşedintele Academiei Române, şi Mihai Cimpoi, preşedintele Uniunii Scriitorilor din Basarabia, şi-au adjudecat onoarea de a scrie despre "poetul naţional", nelăsînd să le scape prilejul unui subtil transfer de prestigiu. Deşi pe lista de colaboratori ai dicţionarului erau numeroşi cercetători cu mult mai buni şi mai potriviţi pentru o astfel de întreprindere. De altfel, cu Eugen Simion s-a întîmplat un fenomen previzibil. Falsa glorie academică şi oportunismul ideologic postdecembrist au cerut, în timp, sacrificii: prin manageriatul său prelungit şi discutabil, E. Simion, preşedinte de Academie, i-adeprofesionalizat vizibil şi pe profesorul E. Simion, şi pe criticul E. Simion. Cel care pe la jumătatea anilor '60 avea printre cele mai bune şi mai la zi lecturi din critica franceză, s-adovedit acum excedat de bibliografia critică literară din ultimele două decenii. Medalionul despre Eminescu, scris împreună cu M. Cimpoi, este o călătorie critică în urmă cu o jumătate de secol: cele mai recurente două referinţe critice din acest medalion sînt Maiorescu şi Călinescu.


Din păcate, E. Simion şi M. Cimpoi şi-au atins aici limitele şi fac un deserviciu poetului contribuind la mitul Eminescu prin comentariul lor anacronic, convenţional şi fals encomiastic. Iritaţi de verdictul precarităţii gîndirii politice a poetului dat de specialişti precum Zigu Ornea şi Cristian Preda, cei doi stîrnesc compasiune încercînd să demonstreze pe aproape patru pagini de dicţionar, taman "calitatea literară" a prozei politice, "colorată de emotivitate şi de imaginaţie", plină de "un număr mare de proverbe". Citatele reproduse din publicistica lui Eminescu nu fac decît să confirme maniheismul, utopismul, accentele xenofobe şi inadecvarea la realitatea istorică a gîndirii politice a poetului, lucru care, o dată acceptat, oare cu ce va ştirbi genialitatea lui!? În prefaţă, E. Simion respinge răfuielile ca metodă de dicţionar, numai că, în cazul Eminescu, ar fi vorba, chipurile, de nobila combatere a "demitizării valorilor naţionale" de către "europenişti şi internaţionalişti", teorie reluată inclusiv în Cuvîntul înainte a manualului de clasa a X-a de la Editura Corint.


INTERESUL PORTOCALIU DE A FACE BANI DIN MANUALE ALE APROPIATILOR PD.
Manuale ca la carte


În manualul de clasa a XII-a, de la Editura Sigma (coordonat de Nicolae Manolescu, autori: George Ardeleanu, Matei Cerkez, Dumitriţa Stoica şi Ioana Triculescu), poemul "Luceafărul" este însoţit de referinţe critice din Mircea Cărtărescu şi Ioana Em. Petrescu, dosarul critic al operei subliniază existenţa interpretărilor multiple şi este însoţit de o variantă parţială a poemului cu comentarii de Petru Creţia, pentru ca la final două texte ştiinţifice de fizică modernă să-ifamiliarizeze pe elevi cu problema vitezei luminii şi cu aspecte privitoare la măsurarea distanţei interstelare. În manualul de clasa a XI-a, de la Grupul Editorial Art (coordonat de Mircea Martin, autori: Carmen Ligia Rădulescu, Elisabeta Roşca şi Rodica Zane), în paralel cu nuvela "Sărmanul Dionis" le este oferit elevilor, pentru exerciţiul intertextualităţii, un fragment dinCartea de nisip a lui Borges.

Excepţia o reprezintă manualul de clasa a X-a de la Editura Corint coordonat de Eugen Simion (autori: Florina Rogalski şi Diana Hărtescu), unde referinţele critice şi bibliografia sînt minimale, anacronice şi... autoreferenţiale. Florina Rogalski fiind autoarea jenantului plagiat din Manualul de limba şi literatura română pentru clasa a XII-a, Editura Corint, 2002, manual ce a cunoscut, tot sub coordonarea academicianului E. Simion, mai multe tiraje. În ciuda demascării şi demonstrării repetate a plagiatului.


Un mit încă needitat

De altfel, Academia Română se face vinovată şi de pierderea a zece miliarde de lei vechi (cf. cotidianului Ziua din 12 dec. 2006), bani alocaţi anul trecut pentru editarea celui de-al şaptelea volum din Caietele Eminescu, volum preconizat să apară, totuşi, luna aceasta cu sprijinul Fundaţiei Naţionale pentru Ştiinţă şi Artă. Cele şase volume ale manuscriselor tipărite pînă acum de Monitorul Oficial au însă un tiraj confidenţial, nu au fost lansate şi nici difuzate sau scoase la vînzare şi se pare că o bună parte din cele 42 de caiete eminesciene (8.661 pagini de manuscris) donate Bibliotecii Academiei de Maiorescu în 1902 - care conţin inclusiv reflecţii erotice explicite şi versuri pornografice şi pe care entuziastul Constantin Noica le-a numit cam pripit "document unic în cultura europeană" - abia mai pot fi consultate din cauza gradului avansat de degradare

Academia Română
Academia este o instituție finanțată, în principal, de la bugetul de stat și care funcționează autonom. În anul 2001, două dintre institutele Academiei Române au fost recunoscute de Comunitatea Europeană ca institute de excelență.
Elena Ceaușescu a fost aleasă ca membru titular în 1974, iar Nicolae Ceaușescu membru titular și președinte de onoare în 1985. Cei doi au fost excluși la ședința din 26 decembrie 1989. Unul dintre membrii controversați a fost filologul Alexe Procopovici, despre care Eugen Lovinescuspunea că este „omul care nu a scris nimic”.
Lista instituțiilor din subordinea Academiei Române
..Institutul de Cercetare a Calității Vieții…Institutul de Cercetări pentru Inteligență Artificială,, Institutul de Economie Națională,,,, Institutul Național pentru Studiul Totalitarismului,,,,, Institutul de Prognoză Economică,,,, Institutul de Științe Politice și Relații Internaționale,,,
Institutul de Studii Sud-Est Europene,,,,, Centrul de Cercetări Tehnice Fundamentale și Avansate,,,,, Centrul de Imunologie,,,, Centrul European de Studii în Probleme Etnice și Comunicare Socială

Adrian Păunescu mi-a fost mai întâi student,spune EUGEN SIMION!.

Uniunea Scriitorilor din România Sediul său central se află în casa Monteoru-Catargi din București, pe Calea Victoriei nr. 115.

PRESEDINTE Nicolae Manolescu (2005 - prezent)

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 18.07.2024 – Avocat omorat in casa

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva