22 July 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

INTIATIVA LEGISLATIVA – Deputatul PC Mircea Irimie propune modificarea Legii 304/2004 pentru asigurarea independentei totale a procurorilor: "Vrem sa prevenim ca un sef de parchet care ar dori sa isi protejeze apropiatii prin dirijarea dosarelor de la procurorii incoruptibili catre altii obedienti, sa poata lua dosarele incepute"

Scris de: Elena DUMITRACHE | pdf | print

12 September 2013 15:12
Vizualizari: 3980

 

Deputatul PC Mircea Vicentiu Irimie a lansat un apel de sustinere adresat colegilor parlamentari in vederea sprijinirii viitoarei initiative legislative a Partidului Conservator de modificare a Legii 304/2004 privind organizarea judiciara. Parlamentarul Mircea Irimie a afirmat ca prin aceasta initiativa urmareste sa clarifice modul in care fiecare procuror isi va instrumenta dosarele si de a impiedica obstructionarea infaptuirii actului de justitie, prin intermediul sefilor de parchete. Concret, scopul acestei initiative este de permite procurorilor "seriosi, competenti si incoruptibili" care s-au autosesizat pe o speta sa poata duce cercetarea si urmarirea penala pana la trimiterea dosarului in judecata sau solutionarea de alt tip, fara a permite "procurorilor obedienti" sa intervina in dosar in scopul de a-si proteja apropiatii, fie ca provin din mediul politic sau personal.


Intr-o declaratie politica din data de 10 septembrie 2013 deputatul PC Mircea Irimie precizeaza ca initiativa legislativa va fi lansata ca urmare a semnalelor de alarma trase de lideri politici marcanti ai Europei sau alte entitati relevante din societatea civila, care au ridicat semne de intrebare fata de modul in care se produce actul de justitie, precum si de modul in care sunt abordati infractorii.

In prezent, legea prevede ca cel care decide modul in care sunt distribuite dosarele, spre cercetare, procurorilor este prim-procurorul unui parchet. Modul in care este insa reglementata aceasta prevedere a condus, in practica, la transferarea dosarelor de la procurorul de caz la procurorul care conduce parchetul, care la randul lui poate delega un alt procuror pentru solutionarea cauzei.

Prezentam in continuare declaratia politica a deputatului PC Mircea Irimie:

"De ani buni de zile, una dintre principalele probleme structurale ale Romaniei este functionarea justitiei. Modul in care se produce actul de justitie, precum si modul in cale sunt abordati infractorii, lasa in continuare de dorit, desi, indubitabil, s-au inregistrat progrese notabile in acest domeniu. Insa, de foarte multe ori si chiar nu cu mult timp in urma, organismele internationale partenere ale tarii noastre, lideri politici marcanti ai Europei sau alte entitati relevante din societatea civila au tras multe semnale de alarma la adresa tarii noastre din perspectiva functionarii Justitiei.

Asa cum am mai spus, progrese s-au facut, insa exista in continuare, in regulile interne de functionare a justitiei, o parghie importanta prin care actul de justitie poate fi directionat, obstructionat si, in cele din urma, complet anulat. Ma refer la modalitatea in care sunt distribuite dosarele in interiorul parchetelor. Fie ca vorbim de parchetele de pe langa judecatorii, tribunale sau chiar Parchetul General, DNA sau DIICOT.

Astfel, dragi colegi, conform reglementarilor actuale, prim-procurorul unui parchet decide modul in care sunt distribuite dosarele, spre cercetare, procurorilor. Mai mult decat atat, tot seful parchetului ii poate lua unui procuror dosarul de care s-a ocupat poate chiar luni de zile, pentru a il da altui procuror. Teoretic, aceasta reglementare a fost elaborata pentru a preveni monopolizarea dosarelor de urmarire penala de catre un procuror, insa fiindca reglementarea nu este suficient de precisa, s-a transferat, practic, monopolul asupra dosarelor de la procurorul de caz la procurorul care conduce parchetul.

Asadar, dragi colegi, putem avea urmatoarea situatie: un procuror incepe, pe buna dreptate, urmarirea penala impotriva unei anume persoane, iar fiindca s-a luat de cine nu trebuie, seful parchetului poate dispune ca acest dosar sa fie mutat la alt procuror, care sa dea o solutie cat mai favorabila, eventual o scoatere de sub urmarire penala sau uitarea printr-un sertar. Astfel, un tandem format dintr-un prim-procuror aservit altor interese decat cele pentru care a depus juramantul si un procuror obedient, eventual usor influentabil, poate dirija cauzele sensibile dintr-un parchet protejandu-i pe infractori si lasandu-i in libertate.

Sunt convins ca nu avem in tara noastra astfel de cazuri, insa este de datoria noastra, ca reprezentanti alesi ai Parlamentului Romaniei sa prevenim asemenea situatii catastrofale pentru justitie, care ar putea vicia in mod profund si irecuperabil actul de justitie.

in aceste conditii, dragi colegi, va adresez un apel de sustinere a unei viitoare initiative legislative a grupului parlamentar al Partidului Conservator, de modificare a Legii 304/2004 privind organizarea judiciara, prin care sa stipulam in mod clar ca procurorul care s-a autosesizat pe o speta poate duce cercetarea si urmarirea penala pana la trimiterea dosarului in judecata sau solutionarea de alt tip. Evident ca, in cazul unei neglijente flagrante a procurorului, adica tergiversarea urmaririi penale sau incapacitatea acestuia de a solutiona speta (concediu, lipsa de competenta, transfer, delegare) seful parchetului va putea dispune mutarea dosarului la un alt procuror.

Insa, situatia pe care o tintim noi si vrem sa o prevenim prin aceasta noua reglementare este cea in care un sef de parchet ar dori sa isi protejeze apropiatii prin dirijarea dosarelor de la procurorii seriosi, competenti si incoruptibili catre altii obedienti. Prin aceasta modificare legislativa, le dam putere procurorilor curajosi din sistem, care sesizeaza situatii de o infractionalitate flagranta. Le oferim garantia ca, indiferent de afinitatile politice sau prietenii prim-procurorului, nimeni nu ii poate lua dosarul de care s-a apucat. Nimeni nu va mai putea obstructiona infaptuirea actului de justitie, prin intermediul sefilor de parchete.

Practic, dragi colegi, prin aceasta propunere legislativa mergem mai departe cu promisiunile USL de independenta totala a justitiei asa cum a spus chiar premierul Victor Ponta de nenumarate ori, mai ales ca fost procuror, ca nu este oportuna pentru o justitie independenta aceasta subordonarea ierarhica a procurorilor fata de sefii parchetelor".

Comentarii

# gulgute date 12 September 2013 15:34 +5

Si ce facem cu principiul CONTROLULUI IERARHIC din sarmana Constitutie?

# Hipster date 12 September 2013 17:08 +5

Nu are legatura cu principiul subordonarii ierarhice. Chiar si in prezent exista dispozitii prin care se reglementeaza cand si in ce conditii conducatorul parchetului poate prelua un dosar aflat la un procuror de executie (ex. lasarea in nelucru...). Preluarea dosarelor de catre un parchet ierarhic superior se va putea realiza in continuare. Problema s-ar rezolva numai prin repartizare aleatorie dar atunci risti sa lucrezi cu oameni nespecializati in cazul parchetelor care nu sunt impartite pe sectii. Mare lucru deci nu o sa se rezolve...

# Tudor Raneti date 13 September 2013 21:00 0

Ce facem cu porcurorul general psihopat mitomaniac Didina Danaila de la Parchetul azil de psihopati de pe langa Curtea de Apel Galati, care-si preia propriul dosar penal si-l musamalizeaza prin minciuna ca nu indica faptele si probele? Intrebarea e retorica, fiindca eu stiu ce e de facut: o aripa speciala pe langa Socola, cu rolul de penitenciar pentru infractori psihopati, unde sa-si ispaseasca si pedeapsa, sa faca si terapie pentru mitomanie

# Tudor Raneti date 13 September 2013 21:02 0

Apropo, dosarul a fost remis de CSM, care de fapt se ocupa cu disciplinarul nu penalul, deci pana si psihopatii respecta principiul controlului ierarhic

# CI date 12 September 2013 15:47 +5

Sunteţi naivi! Întotdeauna va fi cineva care va dori să controleze parchetele! Cum au fost numiţi Bica, Niţu şi Kovesi? Cine le va lua puterea şefilor de parchete?

# Tudor Raneti date 13 September 2013 21:05 0

Eu, tu, oricine. Mandatul lor deriva de la noi, si tot noi il putem revoca. Ei raman sa controleze cocina ce-au facut din porcuratura romaneasca, dar ca porcurori, nu ca procurori, adica figurativ niste animale care se balacesc in propriile fecale penale

# manifest date 12 September 2013 16:00 +1

Soluţiile procurorilor se schimbă după cum se schimbă conducerea parchetului. Ei nu respect soluţiile instanţelor definitive şi irevocabile. Cine răspunde pentru aceste abuzuri? Domnule Procuror General, opriţi aceste abuzuri.

# dana nalbaru date 12 September 2013 20:00 -2

Hahaha! Si base ce o samai faca?

# o parere doua pareri date 12 September 2013 22:53 +1

foarte buna initiativa. bravo domnule!

# IOAN DUSCAS date 12 September 2013 23:02 -3

DE SAPTE ANI DE ZILE INFRACTORI DIN RANDUL MAGISTRATILOR ALATURI DE INFRACTORI DIN SERVICIILE SECRETE SIU INFRACTORI DIN MINISTERUL DE INTERNE SI LTI INFRACTORI DIN MINIUSTERUL DE JUSTITIE ALATURI DE GUNOAIE DE PE SCENA POLITICA PRACTICA TERORISMUL DE STAT IMPOTTTRIVA MEA SI A FAMILIEI MELE ! IN URMA CU SAPTE ANJI AM SOLICITAT INFRACTORILOR CU PUTERE DE DECIIE SA IMPARTA SI CU MINE MOSTENIRILE ANTECESORILOR MEI DAR REZULTATUL A FOST CA TRUPA DE INFRACTORI CARE IMI FURARA MOSTENIRILE HOTARARA ELIMINAREA MEA INS TIL MAFIOT SENS IN CARE ACESTI INFRACTORI PUBLICI IMI PUSERA O TRUPA DE TIGANI SCARBOSI PE URME IN SCOPUL IZOLARII MELE DE ORICE PERSOANA SI IN SCOPUL DISCREDITARII MELE ZILNICE LA TOT PASUL PE CARE IL FAC ! ACESTI INFRACTORI NENOROCITI AU CHELTUIT SUME FABULOASE DE LA BUGET IN SCOPUL ELIMINARII MELE IN STIL MAFIOT ! ACESTI INFRACTORI MIZERABILI DERULEZA ACTIUNI INFRCTIONALE LA LUMINA ZILEI SI PE GRAMEZI DE BANI PUBLICI SI ORIUNDE AS RECLAMA NIMENI NU INTERVINE

# Oneata date 13 September 2013 13:55 +1

Scrie, bey, in plm cu litere mici, ca asa nu te citeste nimeni. ;-)

# Hipster date 13 September 2013 14:28 +2

Cred ca domnul e fost candidat din partea societatii civile pt un loc in CSM. Se pare ca a incercat sa ajunga la \"butoane\" pt a-si rezolva pretinsele probleme care, daca imi este permis sa imi zic parerea, se gasesc numai in mintea lui...

# IOAN DUSCAS date 12 September 2013 23:39 -3

INTR UN STAT POLITIENESC DIFERENTA INTRE UN OM CINSTIT SI UN BANDIT O FACE BUNUL PLAC A UNOR GUNOAIE DIN CATEGORIA OAMENI AI LEGII IN TIMP CE INTR UN STAT DE DREPT DIFERENTA INTRE UN OM CINSTIT SI UN BANDIT O FACE EXISTENTA UNOR INDICII DIN CARE SA REZULTE IN MOD REALIIST FAPTUL CA RESPECTIVA PERSOANA A PARTICIPAT LA COMITEREA UNEI ILEGALITATI DE CARE ASTFEL DEVINE SUSPECT ! DE SAPTE ANI DE ZILE O TRUPA DE INFRACTORI DIN CXATEGORIA OAMENI AI LEGII MA SUSPECTEAZA D3E ABSOLUT ORICE LE PICA BINE SI ASTA PENTRU SIMPLUL FAPT CDA ACESTOR GUNOAIE UMANE LE PICA BINE ! SOLICIT CELOR IN DREPT SA INTERVINA PENTRU A CONSTATA CUM ESTE POSIBIL CA UN OM CINSTIT SA DSEVINA SUSPECT DE AHSOLUT PORICE LE PICA BINE ACESTOR INFRACTORI DAR CEI CU ATRIBUTII DE CONTROL IMI CER SA II DUC PE ACESTI INFRACTORI NENOROCITI LA EI PENTTRU CA ASTFEL SAA SE CONVINGA DACA ESTE ADEVARAT CEA CE SUSTTIN EU ! DE SAPTE ANI DE ZILE INFRACTORI DIN RANDUL PROCURORILOR ALATURI DE ALTI INFRACTORI DIN MINISTERUL DE JUSTITIE

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 22.07.2024 – Alt candidat la revenirea in magistratura picat la psihologic

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva