23 July 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

LOVITURA DNA LA BAROU – Calin Pipernea, avocat iesean renumit si fost executor judecatoresc, a fost arestat 29 de zile pentru fapte de coruptie. E posibil ca ancheta sa scoata la iveala si implicarea unor magistrati!

Scris de: L.J. | pdf | print

13 March 2013 16:34
Vizualizari: 8731

 

Avocatul Calin Dan Pipernea (foto), fost executor judecatoresc, a fost retinut in data de 12 martie 2013, iar informatiile pe acest caz arata ca este posibil sa fie implicati in ancheta si magistrati. Judecatorii de la Curtea de Apel Iasi au emis mandat de 29 de zile pe numele lui Pipernea pentru ca acesta, conform procurorilor, ar fi blocat in mod ilegal conturile Primariei Iasi pe baza unei expertize extrajudiciare. Prejudiciul creat ar fi de aproape opt miliarde lei vechi.


Procurorii de la DNA Iasi il acuza pe av. Calin Pipernea de abuz in serviciu, fals intelectual, instigare la fals si spalare de bani. Conform DNA, Pipernea a investit cu formula executorie o hotarare de retrocedare care era perimata. Ancheta o vizeaza si pe sotia avocatului, care i-a trimis pe mail o hotarare judecatoreasca ce nu era inca redactata, arata publicatia ”Buna ziua, Iasi”. Dosarul a fost deschis din 2011. In fata judecatorilor, avocatul Pipernea a sustinut ca procurorii DNA l-ar fi obligat sa depuna denunt impotriva unei persoane importante din Iasi si pentru ca a refuzat, a fost retinut. Conform anchetatorilor, acesta a fost dat afara din tabara executorilor judecatoresti si asa a ajuns avocat. El e acuzat ca ar fi scos ilegal din conturile Primariei Iasi suma de 789.580, folosindu-se de o anume Viorela Catalina Lacatusu, care a obtinut in anul 2006 o hotarare judecatoreasca pentru retrocedarea unei suprafete de 4.300 metri patrati de teren in strada Decebal. Din anul 2006 si pana in prezent, femeia nu a mai reusit sa obtina terenul respectiv, deoarece potrivit reprezentantilor municipalitatii, o parte era afectat de investitii publice sau era ocupat. In anul 2011, ea s-a adresat executorului judecatoresc Calin Dan Pipernea, iar acesta s-a angajat sa-i obtina despagubiri in locul suprafetei pe care o revendica. Femeia nu a obtinut terenul, dar executarea primariei si implicit, punerea in aplicare a hotararii judecatoresti, s-a perimat.

Cu toate acestea, cu ajutorul unor judecatori de la Judecatoria Iasi, hotararea a fost investita din nou cu formula executorie in anul 2011. Potrivit procurorilor anticoruptie, aceasta investire cu formula executorie a fost un abuz. Av.Pipernea nu s-a adresat instantei pana cand nu a comandat o expertiza extrajudiciara, prin care sa se stabileasca valoarea terenului pe care o solicita femeia. Si conform acestei expertize, valoarea terenului se ridica la 789.580 lei. Expertiza a fost prezentanta la Judecatoria Iasi, in procesul in care s-a solicitat investirea cu formula executorie, iar instanta a acceptat. Procurorii sustin ca aceasta expertiza trebuia ceruta de instanta de judecata, nu de catre executorul judecatoresc.

Conform ziaristilor de la „Buna ziua, Iasi”, in anul 2012, Pipernea si femeia s-au adresat din nou instantei in mai multe procese in care se solicita incuviintarea executarii silite. De asemenea, intr-un alt proces, s-a cerut executarea patrimoniului municipalitatii. Toate cererile adresate de executor instantei au fost aprobate, iar Pipernea a blocat conturile municipalitatii si a scos din bugetul local suma de 789.580 lei. Deocamdata, s-a stabilit ca de pe urma acestei executari silite, in conturile lui Pipernea au intrat 150.000 lei.

Comentarii

# Maria date 13 March 2013 17:05 -3

Nu tin partea lui Pipernea.Dimpotriva.As putea sa spun ca e ciudat ca e luat la intrebari abia acum.Probabil relatiile de familie pe care si le-a asigurat in justitia ieseana(si nu numai),de la nivel de Curte de Apel in jos isi spun cuvantul pt tacerea indelungata legii din cazul sau.Si ciudat e ca ajunge sa raspunda singur,din aceste paienjenisuri judiciare pe care le-a tzesut. Doar ca ,daca lucrurile stau cu fidelitate precum Dvs le-ati descris in articol, se profileaza o mare,dar MARE problema pt DNA. In ansamblul construirii acuzatiilor pe care Dvs le indicati in articol (DACA lucrurile stau cum spuneti),sunt mari lacune procedurale si de fond, care ii vor permite d-lui Pipernea nu numai sa se invarta de o solutie de achitare, dar si sa ceara despagubiri statului pt arestare. Singura \"jena\"s-ar contura in faza cu e-mail-ul cu hotararea, dar, pe contestari de proceduri informatice, se va putea anihila probatoriul principal si,odata cu asta, va cadea si acuzatia. In toata aceasta constructie,pt un DNA care avea acum cativa ani o medie de rechizitorii pe procuror de sub 1, imi suna doar a comanda politica si demonstreaza cu mult subordonarea lui Primarului Nichita.Cum se face ca Nichita si companionii nu au fost luati cu pertinenta la intrebari de DNA Iasi si nu raspund pentru afacerea penala Palas-pentru care s-au prezentat probe zdrobitoare-, pt tunurile legate de retrocedari,pt imprumuturile penale prin care a ingropat Iasiul pe zeci de ani, pt afacerile penale cu pavele, pt trucarea alegerilor (si lista poate continua la nesfarsit), dar se ajunge ca un DNA Iasi remarcat doar prin somnolenta, sau prin anuntare de dosare doar cand unuia i se face foame de functii pt ca stie ca are liberalii in spate care l-ar putea sustine, ajunge sa se sesizeze in secunda 2 cand cere Primarul! Faptul ca ,in lancezeala generala , Gabi Scripcariu(desi o consideram corecta,incoruptibila si neinfluentabila)a decis mandatul de arestare,imi indica un posibil joc pe Curtea de Apel,cu finalitate in debarcarea Smarandei Pipernea. Din pacate, toata aceasta constructie nu e decat o reactie la comanda primarului, o dovada a luptelor intestine in contrapartida intre castele judiciare fidele primarului si USL-ului si cele care ar incerca sa-si faca munca onest,dar ajung sa fie santajate de primele. Ati mai auzit ceva de \"fetele mele\" si judecatorul Radu Tarniceru? Desi e doar varful icebergului coruptiei din justitia locala (un fel de apa de ploaie), cum nu s-a mai auzit nimic de Tarniceru si reteaua lui, la fel se va intampla si cu Pipernea. Interesele judecatorilor din spate si relatiile din sistem sunt mult prea profunde si mult prea puternice. In toata aceasta amestecatura, cred ca Pipernea nu e decat un pion otravit pt DNA, si cazul lui, achitarea lui-daca nu va prelua DNA Bucuresti ancheta- se va folosi in transarea sferelor de putere in DNA (sa speram ca nu va fi un argument de incompetenta folosit de alde Rosca Stanescu si compania penala pentru desfiintarea DNA-ului)... Astept cu interes urmarea si pt cazul Tarniceru si pt Pipernea.

# Mica date 13 March 2013 18:31 +10

Prea multa teorie doamna Maria-lucrurile sunt foarte simple-Calin,pe care il cunosc foarte bine a inselat si si-a batut joc de toata lumea,profitand de faptul ca toate sotiile lui au fost si sunt judecatoare(stranie coincidenta)si de faptul ca se bucura de privilegiile pe care i le-a oferit numele pe care il poarta si mostenirea in plile pe care o are de la parinti.Iar Smaranda nu are nici un amestec in treaba asta ,alta judecatoare e sotia lui acum,o nenorocita ca si el.A primit ceea ce cauta de multa vreme si nu s-a lasat pana nu a gasit.

# ADN-ul date 14 March 2013 09:57 -2

D.na Maria, aveti dreptate, sunt absolut sigur ca sunteti de profesie. Multe dintre comentariile postate nu arata decat sila unora (si frustrarea) dar, in mod evident, nu cunosc despre ce scriu. Din p.d.v. al unui profesionist, dosarul este \"foarte subtire\" ca sa nu spun altfel.

# Ovidiu date 13 March 2013 17:51 +3

 Avocat Tradiţional deeeee.

# ciutacu date 13 March 2013 18:00 +5

oare n-o fi tolomacul ala de avocat traditional care comenta p-aicilea? :D :D :D daca raspunde buhaiul inseamna ca inca e liber.

# R. Venturiano date 13 March 2013 18:39 +7

Asta nu e fiul regretatului prof.Pipernea de la Fac.de zootehnie?..Care a fost fugarit de fii\'su din casa si care a murit intr-o camera de camin studentesc ? daca el e , atunci primeste ceea ce merita ..

# guzganul date 13 March 2013 18:40 +8

El e ! Si maica-sa a fost profa la drept (pe vremea cand militienii si securistii faceau dreptul la fara frecventa si care acum sunt mari judecatori sau avocati..)

# Observatorul de serviciu date 13 March 2013 18:42 +5

Cati oameni a inselat nenorocitul asta pe spatele sotiilor judecatoare numai el stie .In sfarsit i-a venit randul sa plateasca si el.

# Anita date 13 March 2013 18:43 +5

Eu mai stiu de unul care traieste pe spatele nevestei judecator la Judecatoria Iasi: Cazacu Daniel!

# gelu date 13 March 2013 18:59 +1

Intrati pe facebook la Turcescu si spunetii sa abordeze problema avocatilor traditionali poate o sa inceapa sa auda tara asta si de ilegalitatea aia cu infiintarea cu doi ani inainte de legea dupa care se tot ascund....Ca magistratii nu au cum sa-si dea de gol neamurile ilegale.

# ciutacu date 13 March 2013 21:47 -2

muica e groasa rau, ni-l arestara pe avocat traditional. oare cu cine ne mai distram p-aci? mai gasim asa un troglodit? :P :P hai sa supunem la vot, ce ii ducem la pirnaie lui avocat traditional? sa-i dam laturi floresciene sau laturi de porc?

# olteanul date 13 March 2013 21:54 -2

făcuși ce făcuși da....n-o nimeriși :lol: p\'ici alta-i buba muicăăăă

# jurnalistul national date 13 March 2013 23:27 -2

tolomac a fost tac-tu ca a lasat-o pe ****** sa te sloboada in public.Ce ai ma cu avocatii adevarati ?nu poti dormi dac a nu te iei de astia? Iti este ciuda ca noi avem dreptul sa pledam?Invata ma si tu si intra la noi ,nu mai sta pe la penibulul ala cu baroul lui de comuna.Si de ce te semnezi ca numele jurnalistului pe care,sunt convins,ca il urasti tu ,toata familia ta de neispraviti si avocatii pompilianului caruia,cat de curand, o sa ii duceti ce vreti la parnaie.Rusine Bota Pompiliu ca ai in jurul tau asa zis avocati ca ciutacu.

# tolea date 14 March 2013 00:31 -1

jurnalistul national bolnav la cap din lipsa de clientela. noi urim prostii ca tine ba junal de clost, iar ciutacu e un tip ok nu un mincinos si pseudointelectual ca voi , scursorile spagare.

# avocat traditional date 13 March 2013 22:00 0

Nu cunosc speta dar din cele relatate in articol imi pun mai multe intrebari: 1.De ce nu mai putea fi pusa in executare hotararea de retrocedare?oare titularfa nu a fac ut nici un act dinm 2006 pana in 2011?Nu ni se psune.2.Oare retrocedarea respectiva nju se raporteaza la doban direa dreptu;lui de proprietate?daca este asa,actiunea in revendicare este imprescriptibila. 3.Cum s-a ajuns c a dintr-o hotarare de retrocedare sa se ajunga la despagubiri in bani? Nu cumva s-a facut o ac tiunea noua care s-a integistrat inaintea trecerii celor 3 ani? 4.Avea olbigatia cel care a investit cu formula executorie hotararea(care,ce cu retrocedarea sau cea cu despagubirea?) sa stabileasca cu de la sine putere interventia prescriptiei/perimarii? 5.De fapt ce s-a perimat?executarea hotararii privind retrocedarea?S-a facut cerere de executie in acest sens? 6.Oare cei executati-primaria nu au invocat prescriptia/perimarea? 7. Nu au observat aceasta niici un judecatgor aflat pe firul acestor dosare/cereri etc.? Raspunsurile la aceste intrebari le vom putea primi doar daca se va scrie pe net speta in amanunt.

# si eu date 14 March 2013 08:27 -2

Da, si in plus: a facut Primaria contestatie la executare silita? De cand raspunde penal executorul daca debitorul care pretinde ca este executat nelegal nu uzeaza de caile de atac legale? Nu cumva problema este chiar in Primarie? Chiar sunt curios ce consecinte vor avea raspunsurile la aceste intrebari in cauza penala. Cat despre personaj, regret doar ca si-a facut de ras parintii si sotiile.

# xyz date 30 September 2013 22:15 0

Da, primaria a facut contestatie la actiunea respectiva, si chiar a castigat.

# ILINA date 14 March 2013 00:39 -1

vai de capul vostru,avocatii lui peste care va dati# avocat traditional# si puneti in circa lui greseli idioate ! sunteti doar niste frustrati care nu sunteti avocati si asta va scoate din minti ! oricit ii tot atacati pe adevaratii si singurii avocati care exercita legal aceasta profesie-voi avocati nu veti fi in veci daca nu dati examen conform legii.punct.sa va traiasca bota si botomei !

# NILA date 14 March 2013 00:55 -2

@ilina poti s-o ****** fara s-o uzi? Apoi zi zau cu limba scoasa! Curva proasta

# eu date 14 March 2013 08:32 +1

Domnita, chiar nu vezi ca discutam lucruri serioase?! Ce naiba te tot bagi in discutie cu frustrarile tale? Pune mana pe carte si lasa chelalaitul!

# pt ILINA date 14 March 2013 13:04 -1

Analfabeto si tolerato, de magistratii corupti, tu si DREPTUL sunteti paraleli, nu va intalniti niciodata, ca, de altfel, majoritatea traditionalilor spagari si mafioti.

# Andi date 14 March 2013 02:53 0

Dincolo de scuipaturile partizane, de o parte si de alta, incerc sa meditez la una din principalele acuzari: faptul ca a cerut o expertiza pentru valoarea terenului, Ce este atit de gresit in asta? Un executor nu are dreptul sa stabileasca valoarea ce trebuie recuperata? Daca primaria nu e de acord cu valoarea stabilita, nu poate prezenta o contra-expertiza? Daca judecatorul nu crede aceasta expertiza, nu poate sa n-o ia in considerare? Sint intrebari sincere si nu retorice. 

# omu e inainte de toate date 15 March 2013 00:53 +1

Multe hibe... hotarare descarcata de pe mail? era scanata sau cum? ca e obligatoriu sa aiba mentiunea definitiva si Irevocabila. Da... se poate ca si creditorul sa vina cu o extrajudiciara, atunci cand a trecut mai mult timp de la cuantumul stabilit de expertiza initiala, daca acesta este depasit de .... sa zicem valoarea din acel moment. Secundo... c.j. urile primariei nu au facut contestatie la executare? greu de crezut tinand cont de suma si de blocajul conturilor. sareau de mult si cereau suspendarea in regim de urgenta. Aici e altceva... , iar ceea ce cred eu ca este, ar fi aspectul ca A stabilise cu B ca in cazul in care C investeste SC cu formula ... noi , pres rom etc, acesta din urma B, sa elibereze de urgenta, \"speriat\" fiind suma ceruta. Asta e pungasie pe fata cu comision de 10%... va pupa tata!

# Markocoglu date 25 April 2013 20:03 +1

Kk-mas sa ma k pe voi de traditionali cu casta voastra de rudenie corupta , barourile au fost desfiintate in 48 si tb infiintate in 90 , de ce nu le-ati infiintat?? de prosti si corupti ce sunteti , vom vedea cine va cistiga pina la urma? voi de o parte , noi de alta parta , Dumnezeu si soarta va decide. Credeti ca daca sunteti rude intre voi? va aflati pe mosia voastra si faceti ce vreti? In fiecare stat european exista cite 3-4 barouri , Camere etc. E profesie liberala nu ingradita de voi si casta voastra corupta, va ginditi numai cum sa jacmaniti clientii, CINE VREA SA INTRE SA PROFESEZE IN BAROUL TRADITIONAL SA PREGATEASCA 5000-7000 de E pt STRIBLEA si consilierii sai. IN ce stat european justitia e asa corupta?Judecatori , procurori si avocati sunt rude intre ei? chiar si cu grefierii?? nicaieri nu e ca-n Romania , o familie mare de kakat si fericita , cica mai stiu si carte hainii,sa va dea DUMNEZEU dupa inima lepadaturilor!!! HUUUUUUUUUUUUUUUUUUU

# ADEVARUL date 25 April 2013 21:16 0

ESTI UNUL DINTRE PUTINII OBSERVATORI CONSTIENTI AI FENOMENULUI IN-JUSTITIEI DE PE LA NOI,MAJORITATEA CELOR CARE FUNCTIONEAZA IN SISTEM NU O FAC CU SCARBA SI IN SPERANTA CA LUCRURILE V-OR INTRA PE UN FAGAS NORMAL,MAJORITATEA CELOR CARE POPULEAZA LUMEA INJUSTITIEI DIN ROMANIA SUNT NISTE PROFITORI ORDINARI,O VERITABILA PIATRA DE MOARA LA GATUL SI PICIOARELE OMULUI-AZI FURAT,MINTIT SI OMORAT CU ZILE-EVIDENT TREBUIE FACUT CEVA CU JUSTITIA,EA FIIND PROBABIL BAZA UNEI SOCIETATI CIVILIZATE.

# zimbrul moldav date 25 April 2013 21:05 0

Mai markobellacoglule,cine dracu te pune pe tine sa scrii prostii pe net.Invata mai intai limba romana.Nu stii ca nu ai inteles in fraza?Nu stii ca nu cunost gramatica romana?Nu stii ca nu asa se posteaza pe un domeniu public?desti prapaditul ala de ,,avocat,, care se tot baga in seama prin instantele iesene si se cearta cu toata lumea.Nici Bota nu vorbeste si nu posteaza in modușl asta ordinar ca al tau.Esti un pigmeu al dreptului,un pigmeu al caracterului si unmul si mai mic al inteligentei.Esti un ordinar.

# Markocoglu date 25 April 2013 23:37 0

Nu avea tu grija ca eu vb si scriu f bine limba romana gramatical si literar fata de un Zimbru\' Moldav \"Nu stii ca nu cunost\"posteaza in modușl si unmul :)) bou analfabet ce esti!!! invata sa tastezi cu copitele. Vad ca te supara adevarul, dar adevarul ii supara pe prosti si mai ales pe zimbrii moldavi care se DOVEDESC A FI BOI TRADITIONALI CU DIPLOMA:)) tot un bou esti si ai sa fii:)) vb. aia ****** tot ****** ramine:))

# acelasi date 25 April 2013 23:49 0

mai turcule,nu esti tu primul.Ala este agramat totalmente,tu mai stii ceva.Dar tot ca un golan vorbesti.Iar pe primul,cum il prindem prin instante,cum il executam

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 22.07.2024 – Alt candidat la revenirea in magistratura picat la psihologic

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva