23 July 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

SCRISOARE CATRE CSM – Dan Voiculescu ii cere Oanei Haineala sa spuna cum ar trebui sa scrie jurnalistii despre dosarele aflate in stare de judecata, in loc sa se planga la Comisia Europeana

Scris de: L.J. | pdf | print

4 February 2013 17:34
Vizualizari: 5044

 

Presedintele fondator al Partidului Conservator, fostul senator Dan Voiculescu, a transmis o scrisoare Consiliului Superior al Magistraturii, luni, 4 februarie 2013, in care solicita CSM sa se pronunte oficial cu privire la criteriile pe care ziaristii ar trebui sa le respecte atunci cand realizeaza articole de presa referitoare la dosare aflate pe rolul instantelor. In scrisoarea transmisa CSM-ului condus de procuroarea Oana Haineala, Dan Voiculescu sustine ca mai multe publicatii au desfasurat o ampla campanie de presa in legatura cu dosarul privind privatizarea Institutului de Cercetari Alimentare, in care insa a fost prezentata doar pozitia DNA din aceasta cauza.


De asemenea, fostul senator precizeaza ca acest demers ar fi util atat pentru magistrati cat si pentru justitiabili, dar ar consolida in acelasi timp si increderea in actul de justitie.

Scrisoarea lui Dan Voiculescu vine in contextul in care sefa CSM Oana Haineala, fosta presedinta a Consiliului, Alina Ghica, dar si judecatorul Cristi Vasilica Danilet, membru in CSM, au parat la Comisia Europeana televiziunea Antena 3, pretinzand ca acest post a hartuit institutii ale statului, dar si magistrati.

Prezentam in continuare scrisoarea pe care Dan Voiculescu a trimis-o CSM:

In ultima perioada, mai multe mijloace de informare in masa au desfasurat o ampla campanie de presa referitoare la un dosar aflat in faza de judecata, in care este inclus si numele meu.

Exemplu: Evenimentul zilei a publicat, in editia tiparita si in cea online, in intervalul 15 ianuarie – 4 februarie 2013, peste 80 de articole referitoare la acest dosar.

In toate aceste interventii s-au prezentat repetitiv si tendentios date partiale din dosar (exclusiv pozitia uneia dintre parti – D.N.A.) inducand opiniei publice si magistratilor un anumit sens in care ar trebui evaluata si judecata cauza.

Desi am fost direct vizat de aceasta campanie denigratoare, am refuzat categoric sa comentez pe marginea continutului dosarului si nu am prezentat public nici macar documente obiective, de importanta fundamentala, precum expertiza solicitata de instanta, care consemneaza ca nu exista niciun prejudiciu in dosarul supus judecatii.

In aceste conditii, dincolo de situatia punctuala a unui dosar in care deficitul de imagine cauzat de abordarile partizane mentionate este deja creat, solicit Consiliului Superior al Magistraturii sa adopte o pozitie oficiala referitoare la criteriile pe care toate institutiile de presa ar trebui sa le asume atunci cand se refera la dosare aflate in stare de judecata, respectand evident libertatea presei si dreptul publicului la o informare corecta si completa.

Va propun sa evaluati obiectiv aceasta solicitare, dincolo de orice potentiale raportari subiective la tema sau la persoanele implicate.

Consider ca acest demers, care ar raspunde si preocuparilor Comisiei Europene, ar fi deosebit de util pentru magistrati si justitiabili, consolidand increderea in actul de justitie”.

Comentarii

# In ce calitate?? date 4 February 2013 18:20 +1

Nu stiu in ce calitate pune intrebarile Dan Voiculescu. De inculpat care joaca alba-neagra cu dosarul de nu mai stii unde e (Tribunal, CAB, ICCJ), de ziarist (nu am auzit sa existe vreun ziarist cu numele asta), de patron al Antenei 3 (stiu ca fetele lui sunt)??? Nu sunt de acord cu pozitia lui Haineala, dar campania pe care Gadea a facut-o in folosul lui este evidenta. Cum sa fie judecat sefu' de "completu' negru"? Iar mijloacele folosite au fost mizerabile: prezentam o serie de erori judiciare pe care nu le contesta nimeni si pentru care nu a raspuns nimeni si tragem concluzia ca sefu' e nevinovat pentru furtul de la ICA si ca nu ar mai trebui judecat pentru ca toata lumea e corupta sau incompetenta. Eu vreau ca presa sa fie libera, dar asta presupune sa fie independenta si fata de patron...

# VIKY date 4 February 2013 18:34 0

Daca nu stii mai citeste o data, poate intelegi, ca a scris in calitat de... cetatean.

# de cetatean inculpat? date 4 February 2013 19:01 +1

Daca cererea ar fi fost facuta de Adina Stancu sau de Razvan Savaliuc nu as fi avut nimic impotriva. Era chiar de apreciat pentru ca sunt jurnalisti curajosi, bataiosi si banuiesc ca nu au o viata usoara lovind in cei aflati pe cele mai inalte functii din stat. Venita din partea unui fost informator al securitatii, tras la raspundere pentru "furtul" terenurilor unui institut de cercetari este de neacceptat. Nu sunt dispus sa primesc lectii de democratie de la un astfel de ins. Sa fie de buna-credinta si sa se apere cinstit in instanta, cum fac toti romanii care nu se joaca de-a alegerile. Nu ar fi corect sa plateasca el alegerile care se vor organiza in colegiul in care a candidat stiind ca isi va da demisia?

# Intrebare date 4 February 2013 19:28 0

Un "inculpat", in statul de drept reformat basescian,nu poate formula in fata unei institutii consacrata constitutional o cerere? O cerere venita din partea unui fost informator al securitatii(adica o imprejurare de fapt extranee cauzei ce se judeca), ar trebui respinsa "de plano"? Cetateanul - inculpat in dosarul ce se judeca , fost informator- intelegem de la cel ce posteaza comentariul de mai sus, ca ar fi stigmatizat in statul de drept reformat basescian, ca nu ar avea voie sa formuleze cereri intr-un dosar ce nu are vreo legatura cu trecutul lui de informator si ca trebuie condamnat intr-o cauza dedusa judecatii, pentru ca se numeste intr-un anume fel si pentru ca este fost informator. O viziune extrem de interesanta asupra infaptuirii justitiei. Bine ca in tara asta mai sunt si judecatori cu mintea la ei... Comentariul lasa sa se intrevada si cum ar dori autorul sau sa se pronunte completul de judecata...anume...independent de probele de la dosar...sa tina seama de trecutul de fost informator al justitiabilului...

# conditii generale date 4 February 2013 21:43 +1

O cerere pentru a fi admisibila trebuie sa indeplineasca niste conditii. Tinand cont ca, potrivit spuselor lui, nu este nici patron de trust media, nici ziarist, (as adauga nici presedinte de partid), trebuie sa justifice interesul concret in formularea ei. Nu presupune ce nu am spus. Imi doresc sa aiba parte de o judecata corecta, asa cum imi doresc pentru toti justitiabilii. Nu pot insa, sa nu observ ca isi bate joc de cei care l-au ales pentru a-si plimba dosarul de la o instanta la alta. Nu ii plang de mila si sunt convins ca are posibilitatile materiale pentru a fi aparat de cei mai buni avocati.

# Opinie date 4 February 2013 22:45 +1

Apararea dreptului la libertate, ca drept fundamental constitutional, oare nu ar fi un argument legitim care sa justifice folosirea tuturor mijloacelor legale? Daca stii ca un complet/o instanta a condamnat pe cineva in lipsa oricaror probe directe-ci doar pe baza de rationamente logico-juridice- apare ilegitim sa demisionezi dintr-o functie publica, care atrage, potrivit regulilor de competenta personala, tocmai prerogativa acelui complet/instanta de a judeca? Mie mi se pare ca in apararea dreptului la libertate a oricarui om, atunci cand exista suspiciunea unei judecati nedrepte, este legitim un astfel de mod de a proceda.

# putem si noi? date 4 February 2013 23:28 +1

Daca dreptul de a alege instanta l-am avea si noi poate ca ar fi in regula. Nu avem incredere in judecator si legea ne da posibilitatea sa alegem, o data, aleatoriu un alt complet. Daca e "in limite litis" nu mi se pare ca ar fi un afront adus ideii de justitie. Dar noi nu avem dreptul asta, iar el si l-a "castigat" inseland alegatorii. Nimic nu poate fi mai mizerabil decat sa-ti bati joc de cineva care are incredere in tine. A facut asta si inainte, o face si acum. Increderea (fara de care nu putem trai intr-o colectivitate) a devenit un defect pe care "smecherii" il exploateaza.

# Convingere! date 4 February 2013 23:36 0

Tu realmente esti basist! Nu are vreun sens sa mai continuam...

# Ok! date 4 February 2013 23:43 0

Te inseli. Sunt si eu in cei 7,4 mil., numai ca nu vreau sa ma departez de subiect. Voi posta si cand se va discuta de portocalii. Sunt doar un om simplu care incearca sa supravietuiasca intr-o tara condusa de 20 de ani de aceeasi gasca ce isi schimba culoarea precum cameleonul.

# VIKY date 4 February 2013 19:59 +3

"... tras la raspundere pentru "furtul" terenurilor unui institut de cercetari este de neacceptat."...Dar de dosarul "FLOTA"ce parere ai?. Intr-o justitie independenta, nu stateau dosarele gunoiului din deal, dosarele pdlistilor, Videanu...sau a mafiotului, prietenul suspendatului, cu prejudiciu de 160 milioane de euro, in sertarele lui Morar. Daca Voiculescu este vinovat sa plateasca, dar sa plateasca si jegurile portocalii. Justitia este pentru toata lumea, nu numai pentru cei care nu sunt de acord cu gunoiul de la Cotroceni.

# obiectiva date 4 February 2013 23:42 0

cine o fi dat atatea dislikes la Viky ???

# Sebastian date 4 February 2013 18:31 +5

Acestei "doamne",care se ocupa de orice altceva, numai de rezolvarea adevaratelor probleme ale infaptuirii actului de justitie nu, i se da prin aceasta cerere posibilitatea de a avea ,fundamentat si substantial, o atitudine de principiu, relativa la adevarata independenta a justitiei, adica a acelor judecatori care "rostesc dreptul" pentru justitiabilii romani...si nu a acelor magistrati-judecatori sau procurori, ajunsi demnitari prin alegerea in calitatea de membru CSM, demnitari care nu mai intra in sedintele de judecata...pe spete concrete. Aici se pune cu adevarat problema unei presiuni exercitate in infaptuirea actului de justitie. In prelungirea scrisorii acestui cetatean roman-justitiabil, adresata CSM, prin care se solicita o pozitie de principiu, as intreba si eu, retoric desigur, daca nu se exercita presiuni la adresa judecatorilor care infaptuiesc efectiv justitia in sala de judecata, atunci cand "magistrul" dumneaei, cu care susoteste in sedintele CSM, punandu-si mana la gura, ca sa nu auda membrii prezenti la sedinta sau presa, continutul susotelilor, de la pupitrul cel mai inalt, la ore de maxima audienta, dat in direct la toate televiziunile, isi blameaza adversarii politici, care au dosare in derulare in fata instantelor de judecata, adresandu-le apelativul de "potentiali infractori"? Asta nu e o presiune la adresa independentei justitiei?

# porcul batran basescu chelito date 4 February 2013 19:35 +7

:lol: usl aveti 7o% in parlament ,vam votat nu ca sa faceti :P linba cu gunoiul mincinos ce se roga lui diavolu carel ispiteste :sigh: lam demis ,acuma ca face el raportul mcv,cu haineala,ccr,dna,trdatoarea macovei,unguientul si sachalii pdl,sedati de chiorete, 8) tot el conduce justitia ,motiv de suspendare ,are dosare multe infractorul si tot el acuza pe altii ,vrem capul lor imediat ca nu lam votat :-* :-* :-*

# TREZITI-VA ! date 4 February 2013 22:07 0

APEL CATRE MAGISTRATI ! REZISTATI! REZISTATI ! REZISTATI ! SPERANTA acestui neam… ESTE IN VOI ! Daca mafia va pune mana pe justitie ……suntem pierduti ! PROCURORI, JUDECATORI ..acum SUNTETI …DUMNEZEI ! . Voi intelegeti? ACUM…SUNTETI… DUMNEZEI !!! . Nici la Judecata de apoi , nici in fata lui Sfatu Petru nu trebuie sa justificati deciziile voastre ! . Vreti sa ajungeti iar slugile lui Cattaliin Boicu , ale puuttoarei blonde , ale puuttoarei de onoare si a sotului ei pusscarias ? . Ce veti fi voi atunci ? . Niste jegguri ! . Niste tzucalari …. care asteapta DEZLEGARE DE LA GATALLIN BOICU CE DOSAR SA FACA SAU CE SENTINTA SA DEA …! Aliant MAFFIIOTILOR USSSL se va destrama….MAI REPEDE DECAT CREDETI !Nu intelegeti ca suntem in UNIUNEA EUROPEANA? REZISTATI .pana atunci NU VA VINDETI CONSTIINTA … NU VA VINDETI VIITORUL, .SI..VETI .. FI ..EROII ..ACESTUI ..NEAM ! Catre POPORUL ROMAN : VRETI CU MERCKEL SI GERMANIA SAU CU BELARUS SI LUKASENKO ?

# VIKY date 4 February 2013 22:29 +5

Holere basiste, sunteti in agonie?. Inca putin, si dati ortul popii.

# Catalin date 5 February 2013 08:13 -1

Miauuuuuu

# porcul mafiot basescu date 6 February 2013 12:15 0

8) chiorul paranoia :-* cu dosare grele ,tinute la naftalina de :P lingaul morar ,un infractor dela cj. adus de piticul :o boc alt :P lingau a lui mafiotul dement ,nerusinat si mincinos la bruxel :sigh: cu macovei securista ,plina de ura fata de popor :cry: ia face propaganda contra usl si tari,daca lau demis 98% pe mitocanul cu dosare si la fosta securitate nr,399o ct. borfasul trebuie lichidat precum gadafy sodomizat ca se inchina la diavolu tatal lui ;-)

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 22.07.2024 – Alt candidat la revenirea in magistratura picat la psihologic

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva