26 October 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

CONFERINTA NATIONALA AMR – Judecatorii solicita modificarea legii privind statutul magistratilor, intrucat procurorii au dobandit o prea mare putere in sistemul judiciar. Judecatoarea Gabriela Baltag: "Magistrati pot fi numai judecatorii... Daca procurorii raman magistrati atunci trebuie sa dispara autoritatea Ministerului Justitiei". Baltag avertizeaza despre promovarea procurorilor direct la ICCJ: "Credibilitatea sistemului judiciar este pusa la indoiala"

Scris de: Elena DUMITRACHE - Razvan SAVALIUC | pdf | print

22 November 2013 20:02
Vizualizari: 7956

 

In Aula Academiei Romane din Bucuresti a avut loc vineri, 22 noiembrie 2013, Conferinta Nationala a Asociatiei Magistratilor din Romania (AMR), in cadrul careia s-au pus in dezbatere subiecte de maxim interes pentru sistemul judiciar, precum revizuirea Constitutiei, Curtea Constitutionala, Consiliul Superior al Magistraturii, Statutul magistratilor – independenta judecatorilor si procurorilor intre coordonatele politice si materiale, Raspunderea magistratilor, Neretroactivitatea legii in materia drepturilor pecuniare ale magistratilor, si Impactul proiectului de regionalizare asupra sistemului judiciar. La evenimentul organizat de AMR la care au fost prezenti presedintele AMR Dan Spanu, vicepresedintii AMR, judecatorii Gabriela Baltag, Andreea Ciuca, Norel Popescu si secretarul general al AMR, vicepresedinte al CAB judecatoarea Amelia Farmathy, au participat si judecatoarea Viorica Costiniu, presedinte de onoare al AMR, presedintele Uniunii Juristilor din Romania Ioan Chelaru, presedintele Asociatiei Procurorilor din Romania Constantin Sima, vicepresedintele Consiliului Superior al Magistraturii judecatorul Adrian Bordea, fostul ministru al Justitiei senatorul Tudor Chiuariu, fostul membru CSM procuroarea Elena Hach, prof.univ.dr. Avocatul Liviu Popescu, avocatul Lucian Bolcas, procuroarea Paula Tanase de la Parchetul Tribunalului Galati, directorul executiv al Centrului de Resurse Juridice avocata Georgiana Iorgulescu dar si alti judecatori, procurori si avocati.


Judecatoarea Gabriela Baltag: "Daca vor sa fie independenti, procurorii trebuie sa iasa de sub autoritatea Ministerului Justitiei"

In timpul Conferintei Nationale a Asociatiei Magistratilor din Romania au fost sustinute mai multe discursuri si s-au dezbatut mai multe probleme semnalate de participantii la eveniment. Una dintre cele mai transante interventii a fost cea a vicepresedintei AMR, judecatoarea Gabriela Baltag (foto 2) de la Tribunalul Neamt, care si-a exprimat pozitia in ceea ce priveste statutul procurorilor, afirmand ca procurorii nu mai pot fi pusi pe picior de egalitate cu judecatorii:

"Vorbind despre statutul procurorilor este anormal totusi ca au inceput si procurorii sa vorbeasca despre statutul lor, stiind ca foarte puternic de la inceputul anului s-a pus in discutie modificare unor legi de organizare si a Constitutiei. Cu privire la ce va aduce aceasta modificare a Constitutiei, am vazut cumva ca s-au exprimat dezamagiri. Am fost dezamagiti pentru ca s-a tot vorbit despre o reprezentare punandu-se in discutie autoritatea justitiei. Exista o mare diferenta, desi facem parte din aceeasi familie, ne despart foarte multe lucruri. Am sperat ca odata cu modificarea Constitutiei vor fi aduse reglementari, dar din pacate nu am vazut nicio reactie din partea procurorilor. Noi judecatorii am fost cei care am venit si am cerut o mai stricta reglementare in ce priveste independenta magistratilor, atat judecatori cat si procurori. Daca colegii nostri procurori raman magistrati atunci trebuie sa dispara autoritatea Ministerului Justitiei. Daca vor sa fie independenti, procurorii trebuie sa iasa de sub autoritatea Ministerului Justitiei. Reprezentantii CSM sustin controlul ierarhic din partea procurorilor. (...) Magistrati pot fi numai judecatorii. Aceasta este pozitia judecatorilor, acesta este mesajul pe care noi il aducem in fata dumneavoastra."

Gabriela Baltag: "Nu ii inteleg pe colegii nostri procurori care vor sa ajunga direct la Inalta Curte. Prin aceasta ascensiune fulminanta a procurorilor, credibilitatea sistemului judiciar este pusa la indoiala"

Judecatoarea Gabriela Baltag a evidentiat si aspectul legat de promovarea procurorilor direct in functia de judecator la Inalta Curte de Casatie si Justitie. Judecatoarea Baltag a catalogat "ascensiunea fulminanta" a procurorilor drept o actiune care pune sub semnul indoielii credibilitatea sistemului judiciar: "Pentru ca vorbim de statutul magistratilor nu pot sa nu fac referire la modalitatea promovarii la Inalta Curte de Casatie si Justitie. Nu sunt de acord ca un procuror care nu a fost nicio zi judecator sa ajunga la cea mai inalta treapta fara nicio experienta. Dupa 20 de ani va pot spune ca nu regret experienta de instanta de fond, unde am stat timp de 10 ani si daca ma intrebati care este cea mai frumoasa perioada din viata mea o sa va raspund ca cea in care am stat la judecatorie. Nu ii inteleg pe colegii nostri procurori care vor sa ajunga direct la Inalta Curte cum de nu vor sa se bucure de aceasta perioada. Marturisesc ca sunt uimita de curajul lor, dar parerea mea este ca prin aceasta practica, prin aceasta ascensiune fulminanta a procurorilor, credibilitatea sistemului judiciar este pusa la indoiala. Este foarte important sa aduce la suprafata ce se intampla de fapt in sistemul judiciar. Nimeni nu ii vede pe judecatorii care muncesc de dimineata pana seara si care isi dau interesul pentru a-si exercita profesionist si corect meseria. Nimeni nu vorbeste despre ei. In ziua de azi, Justitia este o tinta si cel mai adesea judecatorii sunt o tinta. Este foarte dificil! Magistratul a devenit mai mult decat oricand o tinta!"

Judecatoarea Gabriela Baltag: "Dupa ani de zile de magistratura te trezesti ca Plenul Consiliului Superior al Magistraturii are dreptul de a se exprima daca faptele de care esti acuzat aduc atingere profesiei si Justitiei"

Judecatoarea Gabriela Baltag, in calitate de vicepresedinte al Asociatiei Magistratilor din Romania, facand referire la proiectul privind sanctionarea magistratilor condamnati pentru fapte de coruptie prin pierderea dreptului la pensia de serviciu, a declarat in cadrul Conferintei ca cine s-a abatut de la lege si a comis astfel de fapte trebuie sa plateasca, insa nu printr-o sanctiune atat de aspra: "S-a pus in discutie si problema pensiilor de serviciu si vorbind despre drepturi, vreau sa fac precizarea ca noi am facut un material pe care il vom inainta Senatului, material care se refera la propunerea de modificare a statutului magistratilor condamnati pentru fapte de coruptie. Asociatia Magistatilor nu apara pe nimeni. Cine a facut o fapta care nu e in regula trebuie sa plateasca pentru ea. Dar nu inteleg de ce magistratilor li se impun conditii mult mai grele si sanctiuni mai aspre. Suntem de acord sa fie date pedepse exemplare, dar nu inteleg de ce dupa o viata dedicata magistraturii trebuie sa te trezesti la batranete fara niciun fel de sprijin".

Mai mult, judecatoarea Gabriela Baltag a evidentiat si rolul pe care il are Plenul CSM in luarea unei decizii cu privire la cine are sau nu dreptul la pensie: "Sub acest proiect nu sunt vizati numai magistratii condamnati pentru fapte de coruptie. Dupa ani de zile de magistratura te trezesti ca Plenul Consiliului Superior al Magistraturii are dreptul de a se exprima daca faptele de care esti acuzat aduc atingere profesiei si Justitiei. Un magistrat ramane magistrat pe viata, chiar daca iese la pensie".

Comentarii

# pol date 22 November 2013 20:18 +26

Nu inteleg ce au cautat procurorii aceia la intalnirea unui organism al MAGISTRATILOR?!

# Vivi date 22 November 2013 20:42 +30

AMR a ramas singura voce curata in sitemul judiciar. In rest, in parchete, in CSM, veti gasi gramezi de arestabili. Rusine acestor tradatori de tara, haimaneli, morari, papicilici si ******ovesici care ruineaza credibilitatea sistemului judiciar prin servilismul iresponsabil fata de regimul criminal si antiromanesc basist

# Gisca Eugen Dan date 22 November 2013 21:20 -8

[quote name=\"Vivi\"]AMR a ramas singura voce curata in sitemul judiciar. In rest, in parchete, in CSM, veti gasi gramezi de arestabili. Rusine acestor tradatori de tara, haimaneli, morari, papicilici si ******ovesici care ruineaza credibilitatea sistemului judiciar prin servilismul iresponsabil fata de regimul criminal si antiromanesc basist[/quote] Pai in AMR nu sunt magistrati. Va contraziceti singur. AMR fiind o organizatie profesionala sunt inscrisi magistrati despre care spuneti ca sunt tradatori, haimaneli. Si Morar probabil ca face parte din AMR si Hainneala, si toti aia pe care ii numiti dvs. Nu pot fi intr-un loc ingeri si in alt loc demoni

# nicolae date 22 November 2013 22:32 +16

Ce folos daca nu se tine cont de ea ? Ce s-a intamplat cu voturile pentru suspendarea celor doi membri ai CSM ?

# ADEVARUL date 22 November 2013 22:33 -7

EU MA INTREB DIN CE PRICINA ACADEMIA ROMANA INCHIRIAZA NON-JUDECATORILOR SI PORCURORILOR AULA,DACA NU CUMVA SI ACADEMICIENII SE TRAG INCET INCET LA CALDURICA SISTEMULUI MAFIOT JUDICIAR,CA UN OM NORMAL,SIMPLU CUM SUNT NUMITI CETATENII-PATRUPEZII-NU AM VAZUT INVITAT,PE ACOLO ERAU DOAR SFINTII SI D-ZEII ACESTUI PAMANT,DIAVOLII DE MAGISTRATI.DACA O SA AVEM IN CONTINUARE DIALOG EXCLUSIV LA NIVELUL PROBLEMEI CIOLANULUI NUMIT JUSTITIE,O SA IESIM DIN MOCIRLA LA FEL CA SI BARONUL M. SA NE ANUNTATI SI PE NOI,POSTACII,CAND SE MAI INTALNESC ZEII. :eek:

# BERCEA MONDIAL: ,, e manevra lu frații miei..........,, date 22 November 2013 20:30 +33

ANTENȚIE: La ICCJ se judeca plângerea împotriva unui NUP(art. 278 indice 1 CPP) dat de  proc. STOINA, confirmat de proc. șef KOVESI, iar judecatorul completului este fostul procuror DNA ȘELARU.      Vă întreb ca practician al dreptului de peste 25 ani, se mai pune problema admiterii plângerii ????????????

# ptr bercea date 22 November 2013 20:37 +6

mie imi place ca dai informatii, dar de ce nu le dai complete. de ce nu dai si nr de dosar?

# nu aveti demnitate date 22 November 2013 20:35 +4

A invocat vre-un mare profesor univ, doctor în drept, judecator, procuror, președinte de org. prof, senatori, parlamentari, Avocatul poporului, NECONSTITUȚIONALITATEA ART. 278 - 278 INDICE 1 CPP   ?

# Gisca Eugen Dan date 22 November 2013 21:24 +3

[quote name=\"nu aveti demnitate\"]A invocat vre-un mare profesor univ, doctor în drept, judecator, procuror, președinte de org. prof, senatori, parlamentari, Avocatul poporului, NECONSTITUȚIONALITATEA ART. 278 - 278 INDICE 1 CPP   ?[/quote] De ce intreabati asta? Aveti un punct de vedere cu privire la acest aspect?

# mitică date 22 November 2013 20:45 +24

Când un subordonat ierarhic ajunge șeful superiorului ierarhic se ajunge la o ABSURDITATE . ( MAGISTRATURA trebuie să fie o PROFESIE , nu o INSTITUȚIE )   CSM-ul a ajuns din CONSILIU o COMICĂRIE DE PROST GUST care costă STATUL ROMÂN MILIARDE DE EURO .  Până și procurorii își dau seama că din cauza unor slugi care fac orice ca să rămână în funcții de conducere , au ajuns cea mai coruptă clasă profesională din România .  ... procurorii sunt avocații statului , nu entități independente care fac ce îi taie capul pe banii statului .....

# rupa vili date 22 November 2013 21:25 +14

Atentie Magistrati ! NU putem avea incredere in justitie , pentru ca ,avem procese castigate la CEDO de romani saraci cu mult curaj si nu exista nici un magistrat arestat si nici comfiscate averile ,statul nu mai trebuie sa plateasca interlopi cu legitimatie de la stat . Justitiarul de Hunedoara

# sistemul mafiot securist basist de infractorii procurorii date 22 November 2013 22:11 +14

singura solutie o revolutie contra sistemului basescu carpaciul veninos acest terorist contra poporului ,mosier ajutat de papici lingasul lui si kövesy,haineala,tulus omeni lui tradatoarea macovei betivana ce latra la bruxel :lol: lovita rau la cap securista ,si maidanezii pdl,bogatii ce neau jefuit cu piticania boc udrea videanu,blaga,berceanu,negoita,.jos mafia lui chiorul :eek:

# nicolae date 22 November 2013 22:23 +21

Procurorii au ramas cu apucaturile de pe vremea comunistilor . Ei stiu sa faca \"jocuri\" nu justitie . Nu trebuiau sa ajunga si nu au ce cauta in randul MAGISTRATILOR !!!

# un nene date 23 November 2013 00:10 +6

Procurorii trebuie sa faca parte din puterea judecatoreasca, pentru ca daca ii lasam fiii ploii, maine o sa tipati ca v-a omorat senatorul copilul pe trecerea de pietoni si nu ii face nimeni nimic. In stat sunt 3 puteri: executiv, legislativ si puterea judecatoreasca. Daca nu sesizeaza cineva instanta, toti borfasii pot sta linistiti. Procurorul nu poate fi independent absolut, pentru ca cineva trebuie sa il intrebe de copilul dvs., dar nici sa-i valideze cineva rezultatul muncii (semnarea rechizitoriului de catre sef), nu mi se pare in regula. Sunt n mijloace de a-l convinge sa nu-l faca. Nu mi se pare normal nici sa se dea de 3 ori peste cap si sa se transforme in judecator ICCJ. Daca vrea judecator, renunta la grade si o ia de la Judecatorie, pentru ca mentalitatea de acuzator nu dispare peste noapte si nu e indreptatit profesional sa verifice el solutiile judecatorilor de cariera de Curte de Apel. Dar nu sunt nici dusmanii natiunii si asta o intelege fiecare atunci cand este patit.

# mitică date 23 November 2013 16:09 +3

NU ... procurorii trebuie să fie AVOCAȚII STATULUI .  Actuala formă este , din păcate , ceva diform ( NU POȚI FI NICI MĂCAR EGALUL SUPERIORULUI IERARHIC ... ) În ce țară mai există așa ceva ???

# dankh date 23 November 2013 22:36 +1

ba mitica..daca un infractor ti o violeaza pe nevasta ta de 3 ori intr o ora...cum il privesti pe procurorul care are dosarul si va decide daca il trimite pe ala in judecata..?ca avocat al statului?sau ca avocat al nevestei?

# unul din lumea cea mare date 24 November 2013 00:40 0

pentru dankh//bai dodo violatorul sigur este un PROCUROR caci numai ei sint capabili de TOATE INFRACTIUNILE DIN CPP. dodo mars inapoi in subsolurile din scaune ,iar ai tupeul sa iesi si sa scri ineptii!!!!!!!

# unul din lumea cea mare date 24 November 2013 00:49 -2

pentru danklh//si iti mai dai si singura cu verde ca restul toti iti dau cu rosu la ideile tale nebunesti de procuroare din tenebrele ,,scaunelor,,

# gogu date 24 November 2013 10:23 +6

Mai bostane, in Cpp nu sunt prevazute infractiuni. Du-te si bate-ti coasa.

# mitică date 24 November 2013 20:12 +1

dankh . probabil ești din afară ... , din interior procurorul este plătit de stat pentru a rezolva problemele din sfera lui de ocupație ( CPP în special ) . Întâmplător , STATUL reprezintă OAMENII care îl COMPUN ... și din acest motiv ( INVIZIBIL PENTRU UNII ) OBLIGAȚIA PROCURORULUI este SĂ APERE OAMENII ( STATUL ) ...  PROCURORUL TREBUIE SĂ RESPECTE LEGEA ( ÎN LEGE ESTE PREVĂZUT CE TREBUIE SĂ FACĂ UN PROCUROR îN CAZUL SPECIFICAT și DACĂ PUI CONDIȚII CRED CĂ ÎNSEAMNĂ :EXCLUDERE DIN PROCURATURĂ ??? )

# Salvamar date 23 November 2013 17:32 +3

mai nene, sa fim seriosi. In SUA procurorii NU sunt magistrati, ci avocatii staului. In Romania procuratura se numea PARCHET, tocmai pentru ca locul procurorului era pe parchet la acelasi nivel cu avocatul. Ce echitate este intr-un proces in care procurorul este superior in drepturi unui avocat? Nici una - vezi justitia romana in care procurorul este cel mai puternic actor al sitemului, peste judecator si avocat. Stiti ce presiuni fac procurorii pentru a obtine sentintele propuse de ei?

# bubu date 23 November 2013 22:00 +5

justitie ca pe vremea impuscatului: procurorii = justitia!

# Tina date 23 November 2013 06:36 +13

Doamna Baltag credibilitatea justitiei se dobndeste nu se cerseste. Asta ati pierdut-o singuri. Cei mai mari magistrati ai Curtii Supreme sunt CORUPTI prin neprofesionalismul care a condus la aceea ca procesele se judeca la CEDO si nu in tara. Ati condamnat-o pe Mihailescu Steliana pentru ca s-a adresat nepoliticos unui avocat dar n-ati facaut nimic impotriva ei ca nu a judecat un proces numai pentru ca n-a mai vrut si deaceea ajungem la CEDO la 8 ani dupa aceea. Asa a ajuns magistratul \"judecator\" o povara pentru natiune si pentru justitie. CSM doarme sau cel mult se ocupa de cei care critica Justitia. Luati de ex. Jurnalistii. CSM nu este altceva decat SINDICATUL CORUPTIEI in JUSTITIE. Aveti la inspectia judiciara pe Rica Vasiliu Cravelos la fel de CORUPTA ca si CARMEN MIHAELA TROPCEA in trecut, nu fac nimic in interesul legii si al statului. Asteapta ca faptele sa fie prescrise si judecatorii sa iasa linistiti la pensie. Ati inteles gresit \"independenta\"!

# unul din lumea cea mare date 23 November 2013 14:09 +1

pentru tina//TOTAL DE ACORD SI SUBSCRIU. este o mare porcarie ca procurorii sint asimilatii judecatorilor.!!!!!se intreaba madame baltag de ce sa li se anuleze pensiile speciale judecatorilorn condamnati de coruptier.madame baltag!!SA LI SE TAIE PENSIILE SA AJUNGA CU PENSII DE 700 DE LEI!!!!!!!JUDECATORUL ESTE CU UN ETAJ MAI JOS CA DZEU!!!!!DUMNEZEU ESTE CORUPT????????!!!!!!!!!!!!madame baltag cum noi justitiabilii sintem pedepsiti exemplar cind gresim si acel ,,mic,,dzeu trebuie pedepsit altfel ajungem la CORB LA CORB NU/SI SCOATE OCHII(cum de fapt si este acum in (in)justitia romaneasca)de ce pedepse exemplare pentru judecatorii prinsi??pentru ca NOI societatea/i platim regeste si ii INVESTIM CU INCREDERE APROAPE NELIMITATA si ei fac TOATE NEFACUTELE de la accidente in stare de ebrietate,la scandaluri la spagi si la toate magariile cu terenuri si altele. NE/AM SATURAT!!!!!!!!!!!!

# Emil date 23 November 2013 08:36 +9

Procurorii nu au ce cauta alaturi de judecatori. Un procuror nu emite sentinte si sa ne fereasca dumnezeu sa ajungem in situatia absurda in care un procuror sa pronunte sentinte. El reprezinta in proces acuzarea, avocatul reprezinta apararea, atunci daca se respecta acest lucru procurorii trebuie sa fie pe aceiasi treapta cu avocatii nu cu judecatorii. In Romania, consider, ca mai exista o greseala de abordare a modului in care se face justitie, in sensul ca atunci cand un procuror spune ca x este acuzat ca a savarsit o fapta, suna de parca x este deja condamnat. Eu consider ca in acest mod procurorii se antepronunta iar x acuzat trebuie sa isi demonstreze nevinovatia. Nu ar fi mai bine daca procedura ar fi inversa? si anume procurorul sa demonstreze vinovatia lui x in proces, in fata judecatorului si abia dupa x sa vina cu dovezile lui. Asa am termina si cu porcaria aceasta prin care se spune x este inculpat de parca inculpat este similar cu condamnat.

# pt emil date 23 November 2013 13:46 -2

bai emile daca esti prost stai acasa. din ce film vorbesti tu mai? cand ai vzt tu ca este trimis nevinovat un infractor? erori judiciare pot fi peste to si IN SUA si IN ue existista. o sa va vada tati de la 1 februatrie cand se libereaza talharii, pedofilii, violatorii ucigasii si o sa va ... in curulet atunci o sa urlati ca nu sunt polititsti si procurori pe strada. retardatu le, nu ai vazut ca pe strazile din romania se impusca precumin vestul salbatic. ca evaziunea e la tot pasul. va pupa tati de natarai

# mitică date 23 November 2013 16:34 -1

Are dreptate Emil , trebuie să fie o ordine clară în sistemul de justiție .   Dacă procurorii ( unii mari șefi pe motive de ... servilism ??? ) și-ar face meseria , INFRACȚIONALITATEA de orice fel ar ajunge în pericol să fie eradicată !!! 

# Emil date 23 November 2013 08:38 +16

Procurorii trebuie sa raspunda si trebuie sa plateasca pentru greselile pe care le fac, astfel poate scapam de fabricarea dosarelor la comanda.

# alupigus date 23 November 2013 13:49 +2

corect emil sa raspunda procurorii si judecatorii, dar mai ales avocatii care pierd dosarele? ce ziceti de o lege in care avocatul sa raspunda petnru fiecare dosar pierdut, mai ales ca te doare mintea in salile de judecata cand ii auzi ce debiteaza, iar multi iau note de 3,4 la examenele de admitere in magistratura.

# Moderat date 23 November 2013 20:07 -1

Ha, ha, ha! Adica sa raspunda chiar toata lumea in tara asta? Sa nu mai fie judecatorii si procurorii inamicul public si capital electoral? Nu se poate si o stii. :lol:

# PT MODERAT date 24 November 2013 22:15 +2

ce mai fugiti voi avocatii de raspundere. malpraxixul in avocatura ar rezolva multe probleme din justitie. nu i ati mai minti pe oamnei ca au dreptate si cand pierd va alearga cu toporul ca pe dna avocat lovita, din eroare in cap. eroare omeneasca nu dumnezeiasca

# Tudor Raneti date 23 November 2013 09:21 +4

\"Credibilitatea sistemului judiciar este pusa la indoiala\". Care credibilitate? :D

# obiectiva date 23 November 2013 10:15 +3

alooo, AMR si avocatii care se cearta pe aici, am o INTREBARE de procedura penala.. in cazul TRAIAN BERBECEANU....daca cele 30 de zile de arest preventiv se implinesc AZI, pe 22 nov. 2013, cum se poate pronunta ICCJ asupra prelungirii arestului preventiv DUPA 3 zile, adicalea pe 26 nov. 2013???????? daca se pronunta in favoarea acestuia, si il elibereaza, inseamna ca il tin 3 ZILE in arest FARA MOTIV, ...asta e TORTURA, deoarece evident, ii vor prelungi masura arest preventiv.........

# Andrei date 23 November 2013 10:30 +3

Pentru asta unsa AMR trebuie sa renunte doar la vorbe si sa treaca la fapte.Numai asa vor reconstrui credibilitatea magistratilor. Hotarare si finalitatea actiunilor cred ca trebuie sa fie cuvantul de ordine,alaturi de cinste corectitudine si dreptate,de aplicarea intocmai a prevederilor legii,atat in litera cat si in spiritul ei.

# hai sictir date 23 November 2013 10:57 -9

Sunt perfect de acord cu doamna judecator. Procurorul trebuie sa iasa de sub autoritatea Ministerului Justitiei. Astfel, printr-o asemenea independenta totala, toti infractorii gen Chiuariu, sotul doamnei Costiniu, Voiculescu, Nastase si micii latratei gen A3, luju, dc news pot avea cosmaruri noaptea si se vor uita in permanenta peste umar. Daca se va obtine in schimb subordonarea politica a procurorului un infractor ca senatorul Voicu va ajunge presedintele Romaniei (nu ca actualul ar fi mai breaz), Voiculescu va avea finantele tarii pe mana, Adina va fi ministrul Culturii juridice iar Razvan va scrie tratate de interpretare (eronata) a CEDO.

# BTS date 23 November 2013 12:41 +10

Cu ce-i mai bun Basescu decat Voiculescu? Ca a dat ordin sa fie arestati adversarii lui politici ? Va veni si vremea lui,cand va trebui sa dea socoteala de toate abuzurile si ilegalitatile pe care le savarseste.Ce presedinte de stat  vine la tv si ameninta pe cei care au pareri diferite de ideile lui cretinoide??? Poate Mobutu Seseko...

# mitică date 23 November 2013 16:46 +1

 hai sictir , NUMELE PE CARE ÎL FOLOSEȘTI TE RECOMANDĂ ......

# TITULESCU date 23 November 2013 11:08 +1

Vad in prima fotografie pe un magistrat membru de ,,vaza\'\'AMR care a dat copilul unei mame practicante de prostitutie , mama care expune copilul pe facebook in poze cu capul pe organele genitle al cocubinului,cu concubinul mamei simuland un act sexual cu minora si cu toate ca a vazut aceste poze i-a dat copilul mamei marele magistrat de la AMR. Astia sunt oamenii de la AMR care vorbesc de indepenenta justitiei dupa ce ei cand ar trebui sa-si faca treaba nenorocesc pana si copilaria unei fetite care a ajuns o umbra ? Pentru asta si pentru multe altele trebuie magistrati din afara tarii ! Nimeni nu crede in amr si nici in csm si nici in justitie cu judecatori cu tot asa cum e ea,nu de la procurori e problema de credibilitate a justitiei ,judecatorii dau hotararile finale si nu incercati prin presa sa aruncati doar pe procurori mizeria care e acum in justitie si care a inceput de mult . Fara laude la adresa amr, ca nu e cazul!

# satul date 23 November 2013 11:43 +4

Legea Raspunderii Magistratilor, coruptii si incompetentii trebuie sa plateasca din buzunarul lor, nu al meu! Nicio profesie pe lumea asta nu se exercita fara raspundere asupra actului profesional! Cine e mai presus de lege? Tocmai cei chemati sa o aplice? ROG inca odata LUJU sa initieze o pagina in care sa putem posta din halucinantele decizii ale instantei. Propun sa incepem cu Jud sect 2, judecatoarele: Petrescu Liliana, Florea Ecaterina si Mindru Luminita!!!

# ADEVARUL date 23 November 2013 12:30 +1

LEGEA RASPUNDERII NU ESTE SUFICIENTAFARA CONSTIENTIZAREA ACESTEI RASPUNDERI DE CATRE MAGISTRAT,INAFARA FORMARII MORALE SI PROFESONALE A JUDECATORULUI SI INSCRIERII LUI PE LUNGIMEA DE UNDA A EXCROCIILOR,ACESTA NU DOAR CA NU VA PUTEA APARA INTERESELE LEGITIME ALE OAMENILOR,DAR MAI DEVREME SAU MAI TARZIU VA IMBRATISA CORUPTIA DE SISTEM,LA FEL CA SI IN CAZUL MEDICILOR.TOTI JUDECATORII AU PROBLEMA ASTA,CARE II TRANSFORMA IN NISTE MARIONETE,IMBUIBATE SI ABSURDE.

# pentru AMR date 23 November 2013 13:11 -3

Ce parere aveti stimati magistrati de faptul ca in Romania  Curtea de Apel  Bucuresti a  fost desfiintata prin Decretul nr. 132/1952 pentru modificarea codurilor de procedură civilă, procedură penală şi procedură fiscală. Art. XVII :Curtea Supremă şi Curtea de Casaţie şi Justiţie Militară, ce se desfiinţează, vor preda arhiva Tribunalului Suprem. Art. XVIII. -Curţile ce se desfiinţează vor preda arhiva tribunalelor regionale în circumscripţia cărora se află sediile lor. Curtea Bucureşti va preda arhiva sa Tribunalului Capitalei Republicii Po******re Romîne. Ia  sa  vedem  daca  va convine ca sunteti angajati de nimeni :D 8) :-*

# oarecare date 23 November 2013 16:29 +4

Nu-i da idei lui Bota cum ca nu exista Curti de Apel, ca acum le infiinteaza el !

# POLO.NICU date 23 November 2013 16:32 -2

:D :D :D Da ai facut o adevarata obsesie pentru Bota măi dragă oarecare :P ...

# awa date 23 November 2013 13:16 0

90 %  dintre judecatori si procurori sunt  o apa  si-un pamant  si nenorocesc  romanii care au mai ramas in tara asta. :P :-x :-x

# mitică date 23 November 2013 17:07 +3

awa , cred că ai complexe cu dimensiunea pentru că , din păcate pentru estimarea ta , doar maxim 9 (NOUĂ)% sunt cum îi denumești și fac ce ai spus despre ei că fac .....

# aalex date 23 November 2013 13:26 +8

este imposibil ca intr o aula de tribunal, judecatorul si procurorul sa intre si sa plece impreuna pe aceiasi usa si avocatii sa se uite la ei cum isi deschid usa unul altuia. ce fel de justitie e asta? dosarele sunt judecate de procurori nu de judecatori, in special cele instrumentate de diicot, dna. 

# emil date 23 November 2013 13:27 +7

Este prea tarziu . de mult trebuia AMR sa puna piciorul in prag si se mai taie din avantul desantat al procurorilor. Acum ei au pus stapanire peste tot.CSM,ICCJ, etc. si nu stiu cum ar putea sa-i inlature. Este o aberatie ca un procuror sa avanseze direct la ICCJ numiti de presedinte  iar un judecator cu experienta nu avea nici o sansa in fata lor. Mi-ar placea sa cred ca se poate face ceva, dar am indoieli serioase........ 

# o parere date 23 November 2013 13:29 -2

citesc multa frustrare in discursul doamnei judecator. s au rezolvat toate problemele sistemului judiciar si a mai ramas asta cu procurorul magistrT. din cate a zis mona pivniceru in distem doar 20 la suta sunt cauze penale. restul civile. asa ca madam cur mare plimbat in studoiu la a3 nu cred ca din cauza procurorilor dati solutii tampite. di cauza procurorilor luati spaga?

# plm date 23 November 2013 13:41 -7

nu o vad pe doamna judecator. ahh, curul ala mare e doamna judecator? va multumesc, scuzati ca v am intrerupt dragi postaci din aberatii

# mitică date 23 November 2013 17:37 +2

plm = prostie la maxim ???

# plm date 24 November 2013 22:17 -1

nu mitica plm =****** mea!

# mitică date 24 November 2013 22:52 +2

nu se încadrează cu 6 steluțe !!!

# muică, e grele matematicile date 8 December 2013 12:24 0

Tot stricat rămâi, muică!Mai calculează, poate-ți iese!Bravos ”plm”!

# un român credincios ! date 23 November 2013 16:17 +3

Stimați Judecători dacă vreun ADEVĂRAT Judecător se apleacă asupra acestor rânduri vreau să știți că românii sunt RE-VOL-TAȚI de atitudinea domniilor voastre în ceea ce privește actul de judecată ad-literam,sunteți SINGURII VINOVAȚI poate pentru că sunteți șantajabili? e mizerabil cum DUMNEAVOASTRĂ ați distrus justiția în România ! Nici un procuror,nici un avocat-nimic! VOI aveți pâinea și cuțitul,nimeni altcineva VOI JUDECĂTORII ! Nu vă mai plângeți,curățați-vă sistemul,implementați legea și veți avea susținerea și respectul românilor,restul e parole,parole,,Dalida săraca,asta e !

# Vali date 23 November 2013 18:29 -3

PORCURORU-I CAPORAL, MICI SOLDAT, NICI GENERAL, ADICA E UN CACAT DE JUSTITIAR.

# LICA date 23 November 2013 18:41 +4

PORCURORUL GOLAN DE MAIDAN DE LA DIICOT BUZAU, IN LOC SA INFUNDE PUSCARIA PE 20 DE ANI, DEOARECE A JUCAT LA POKER BANII DE FLAGRANT, ADICA PESTE 100.000 DE EURO, BANI PUBLICI, COLEGII DE SUFERINTA A GOLANIILOR SI-AU FACUT MILA DE INFRACTORUL PENAL SI NE PROSTESC CU MASURA REEDUCARII PORCURORULUI. CE CAUTA UN ASEMENEA SPECIMEN IN JUSTITIE ?? CATA SPAGA A DAT ACEST IMBECIL SA AJUNGA PORCUROR ??

# santinela date 24 November 2013 08:44 -3

Hopa, s-au trezit si cei de la AMR cind le-a ajuns cutitul la os.Pina acum ati tacut ca ala-n cucuruz ! Stati linistiti fiindca nu se poate face nimic.Sistemul este prea bine pus la punct si in prezent nu poate fi clintit.Lasind la o parte faptul ca onor alesii poporului nu au \"curajul\" de a face acest gest,respectiv acela de a modifica legislatia in privinta procurorilor.

# Ilie Marian date 24 November 2013 10:57 0

Procurorii NU AU CE SA CAUTE PRINTRE MAGISTRATI ! Ei, procurorii, NU AU FOST NICIODATA, NU SUNT SI NU VOR FI MAGISTRATI ! Constitutia Romaniei TREBUIE modificata in sensul ca procurorii TREBUIE SA AIBA, IN EXCLUSIVITATE, ROL DE ACUZATORI SI ATAT! LIBERTATEA ORI RETINEREA UNEI PERSOANE NU MAI TREBUIE SA STEA IN PIXUL UNUI PROCUROR !

# KANT date 25 November 2013 09:31 +1

Casta magistratilor, asa cum este ea astazi, are un statut iiesit din comun, astfel, au pensii de serviciu (element discriminatoriu in raport cu restul pensionarilor), de acord cu independenta acestora (in raport cu celelalte puteri ale statului si cu privire la sentinte), dar, trebuie sa raspunda personal (juridic si patrimonial) pentru erorile savarsite (vezi sentinte Cedo) la care se poate adauga \"literatura\" practicata ( in cazul sentintelor civile ) fara nicio referire la incalcarea/neincalcarea legislatiei din domeniul cauzei supuse judecatii; toate acestea pentru ca in definitiv, fie ca le place sau nu, si ei sunt cetateni ( egali cu ceilalti) ai acestui stat.

# Rosal date 25 November 2013 12:18 +1

Kant,judecatoriisunt egali si deasupra legii, ei traiesc intr-o alta Romanie,daca nu stiai,au alt sistem sanitar,alt sistem de pensii si alta justitie,alta Constitutie si in general noi putem stii despre ei ce cunosc patrupezii despre stapanii lor,doar ca nu vorbim ci latram.

# Av. Popa Nicolae - Tulcea date 28 November 2013 16:19 0

Domnilor magistarti,poate ivatati mai mult despre modul cum se infiinteaza orice persoana juridica descrisa in art 39 din Legea nr.51/1995 deoarece aprecierea dvs.,pozitiva nu trebuie sa se bucure de conduita buna,cat timp unii magistarti (majorotari) in Tulcea, jud. Tulcea nu cunosc notiunea de norma juridica si nici faptul ca Legea nr.51/1995 nu infiinteaza persoanele juridice prin textele sale.Mai mult, Legea nr.51/1995 este generala, impersonala, abstarcta si centralizatoare astfel se prezuma a fi cunoscuta de toti oameni conform art.1 alin.5 din Constitutia Romaniei.Rog respectuos cititi intr-un Dictionar politic despre cuvantul \"Moderatie\" care intseamna si rezolvarea rationala a problemelor justitiabililor impusa de o situatie critica a barourilor \"clasice\"sau \"traditionale\" care au contribuit la favorizarea  condamnarii unor oameni nevinovati in Romania.De exemplu,cazul \"Tundrea\" nu este singurul, ci multe alte cazuri ar putea fi cunoscute din acest punct de vedere si e grav!  

# Nu inteleg,de ce Hot.CEDO 17034/03 este executata incomplet. date 20 September 2015 11:54 0

Draga AMR,stimata dna.Baltag...Nu inteleg de ce eu a trebuit din anul 1999,sa duc povara salilor de judecata,nevinovat infruntand toate vitregiile sistemului,pana in anul 2001 cand am fost achitat,atat in procesul civil cat si penal..Nu inteleg de ce pe actiunea in pretentii impotriva statului Roman ,nu am avut acces la justitie,pentru a fi despagubit in urma achitarii,,chinuinduma pana in anul 2003 cand am ajuns la CEDO,Daca statul Roman prin achitare a recunoscut greseala trebuia sa mi acorde si despagubiri..Nu inteleg de ce a trebuit sa mi epuizez timp si suferinta in aseptarea dreptatii,pe o procedura greoaie de 7 ani la CEDO..In anul 2009 CEDO i mi da castig de cauza prin hot.17034/03,insa statul roman mi a achitat doar partial drepturile..Nu inteleg de ce in anul 2011,a trebuit sa chem in judecata MFP,BCR,MAE,Ag guv.CEDO,pentru a mi se achita drepturile restante.atata timp cat executarea unei hot.CEDO este atributul statului Roman..CONTINUARE

# Nu inteleg de ce hot.CEDO 17034/03,este executata incomplet date 20 September 2015 12:06 0

Continuare..Nu inteleg de ce a trebuit sa mai fac plangere penala in anul 2013,daca dosarul penal treneaza la PICCJ,si de atata timp nu s a dat nici macar o solutie.In concluzie,nu inteleg dna.BALTAG,de ce statul ROMAN in ansamblu nu mi achita de 6 ani,soldul final,inregistrat in debitul extrasului de cont al MFP-ului.Eu am apelat la forta coercitiva a statului Roman in speta PICCj ca sa ce???unde se afla Justitia in cazul meu??e vorba de o suma de bani CEDO,ce necesita celeritate.Pacat ca se tolereaza astfel de practici in sistem,am sesizat CSM-ul,MJ,etc,nimeni nu rezolva nimic..Nici macar ONG-urile nu se implica in rezolvarea acestui caz,avocatii,toti cu care m am consultat m au lasat balta..Va intreb,in Romania se mai respecta drepturile omului??,dar Hot.CEDO???cred insa ca au devenit un moft..Va urez mult succes in proiectele dvs.insa va trebuie multi oameni din sistem,pentru a fi in asentimentul dvs..Poate se gaseste cineva sa puna in aplicare executarea a Hot.CEDO 17034/03.

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 25.10.2024 – Elevii, tratati mai rau decat detinutii. Urgie la concursuri (Video si documente)

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva